škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia I Genel Soru Cevap

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: karahan55;572351
hayır tiriger 80 bin veya 4 yıl zincir 150 km değişmesi lazım o zincir ses yapar şuan tabi hiç değişmediyse

benim ustadan aldığım bilgi de yaklaşık 200-250k kmye kadar değişime gerek duymayacağı olmuştu

Alıntı yapılan: karahan55;572351
hayır tiriger 80 bin veya 4 yıl zincir 150 km değişmesi lazım o zincir ses yapar şuan tabi hiç değişmediyse

şimdi biraz araştırdım da dediğiniz gibi 150k ideal görünüyor dediğiniz gibi. sayenizde öğrenmiş oldum 10000 km kalmış benim de :)


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: KEBUTER;572359
sizlere bir sorum olacak arkadaşlar. Aracım benzinlidir, km de 68 kuruş yakıyor. [şehir içi] ne den bu kadar çok yakıyor olabilir. yardımcı olursanız sevinirim.:)
[MENTION=12947]KEBUTER[/MENTION],
Benzini kaçtan alıyorsunuz bilmiyorum ancak ben Ankara Shell fiyatı 4.35 TL den aldığınızı düşünerek şehir içinde 100 km de 15.6 lt benzin yaktığınız +/- %3 hata ile görülüyor.(LPG kullanmıyorsunuz yani LPG' sistemi yok olarak kabul ediyorum.)
Bunun nedeni epey çeşitli olabilir.
1. Şehir içi daha motor ısınmadan kısa mesafe kullanıyor olabilirsiniz.
2. Çok sık dur-kalk yapıyor olabilirsiniz.
3. Debriyajınızın kaçırdığını şehir içinde kolay kolay fark edemezsiniz.
4. Şehir içi mevsimsel ısı farklılıkları (Yaz kış gibi)
Aracınızın km ve modelini  ve tipini yazmamışsınız.
Bunun dışında aracınızın yapılan km'ye bağlı olarak motor ile ilgili sorunları olabilir.
Benim araç combi 2006 51.000 km de 74 BG' liklerden ve Ankara şehir içi ortalama 20 km yol yaptığımda sabah-akşam iş başı ve dağılım saatlerinde ~ 9.8-10.6 lt. ara saatlerde 6.5-7.5 lt arası yakıyorum.Kısa mesafede kullanırsam 1-2 km kadar yakıt elbette anormal yüksek oluyor 15-17 lt gibi değerler gösteriyor ve bu asla yakıt yakma durumunu göstergesi olamaz. Esas dikkate alacağınız en az 100 km'lik uzun yol. Onda da kullanım alışkanlıklarınız(sakin-agresif) 110 km üstünde devamlı gitmeniz, ağırlıklarınız, yolun durumu yakıtı etkiler. Örneğin ~ 250 kg. yolcu dahil ortalama 90-110 km/h hızla ve sakin araç kullanımı ile ben 650 km menzilde şehir içine girmeden ortalama 100 km' de 5.0-5.2 lt yakıyorum.Ancak özellikle Ankara girişim akşam tamda mesai dağılımına denk geliyor ve bu değer yaklaşık 6-7 km mesafede 5.7-5.8 lt. oluveriyor.
Bu örneklere göre durumunuzu değerlendirebilirsiniz.


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: karahan55;572351
hayır tiriger 80 bin veya 4 yıl zincir 150 km değişmesi lazım o zincir ses yapar şuan tabi hiç değişmediyse
[MENTION=8258]karahan55[/MENTION],
4 yada 5 yılda değişim yada 80-90.00 km de değiştirme adeta şehir efsanesi haline gelmiş durumda. 5 yıl doldu diye 30.000 km de benim aracın triger kayışını resmi serviste değiştirdiler. Çıkan kayış pırıl pırıldı . Son bir hafta önce bu defa özel servise gittim İlk gittiğim bir yerdi. Durumu anlattım.ve en son 21.000 km bu kayışla yaptım dedim. Motor üstünde, hava filtresinin olduğu o koca tasın sol altında bir plastik siyah büyükçe bir kapak var ,açtılar Triger kayışı (2 adettir) Marşı tıklata tıklata her 2 kayışıda kontrol ettiler pırıl pırıl ve en ufak bir yıpranma izi yok.Usta benim gördüğüm en az 30.000 yaparsın bir 3 sene daha gider bu kayış dedi.
Eve gelince yıllardır bakmadığım araçla birlikte verilen "SERVİS PLANI" kitapçığına baktım, sayfa 8 "her 90.000 km. ye ek olarak 90.000 kmde(benzinli motorlar) kontrolu,ardından her 30.000 km de kontrolu, 150.000 km ek triger kayışının değiştirilmesi (dizel ve PD motorlar hariç) ayrıca 11.sayfadasol sütun 13. sırada..."eksantrik mili tahriki için triger kayışının kontrolü(4 silindirli benzinli motorlar 90.000 km sonra, ardından her 30.000 km'de kontrolü."yine 15. sayfa sol sütun her 150.000 km de ek olarak triger kayışının değiştirilmesi(4 silindirli dizel motorlar, PD motorlar hariç)" denilmekte, hiç bir yerde zamana bağlı değişim ile ilgili bir öneri yada not bulunmamaktadır.Nette araştırdım bu plan ile ilgili bir "pdf" bulamadım Gerekirse sayfalardan birinin fotografını çeker koyarım.
Kısacası özellikle "resmi servisler" milleti bir güzel sövüşlemenin yolunu bulmuşlar.Bende bu sövüşlemeye bir çok kereler düştüm.


Çevrimdışı burcin_genc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;572441
@karahan55,
4 yada 5 yılda değişim yada 80-90.00 km de değiştirme adeta şehir efsanesi haline gelmiş durumda. 5 yıl doldu diye 30.000 km de benim aracın triger kayışını resmi serviste değiştirdiler. Çıkan kayış pırıl pırıldı . Son bir hafta önce bu defa özel servise gittim İlk gittiğim bir yerdi. Durumu anlattım.ve en son 21.000 km bu kayışla yaptım dedim. Motor üstünde, hava filtresinin olduğu o koca tasın sol altında bir plastik siyah büyükçe bir kapak var ,açtılar Triger kayışı (2 adettir) Marşı tıklata tıklata her 2 kayışıda kontrol ettiler pırıl pırıl ve en ufak bir yıpranma izi yok.Usta benim gördüğüm en az 30.000 yaparsın bir 3 sene daha gider bu kayış dedi.
Eve gelince yıllardır bakmadığım araçla birlikte verilen "SERVİS PLANI" kitapçığına baktım, sayfa 8 "her 90.000 km. ye ek olarak 90.000 kmde(benzinli motorlar) kontrolu,ardından her 30.000 km de kontrolu, 150.000 km ek triger kayışının değiştirilmesi (dizel ve PD motorlar hariç) ayrıca 11.sayfadasol sütun 13. sırada..."eksantrik mili tahriki için triger kayışının kontrolü(4 silindirli benzinli motorlar 90.000 km sonra, ardından her 30.000 km'de kontrolü."yine 15. sayfa sol sütun her 150.000 km de ek olarak triger kayışının değiştirilmesi(4 silindirli dizel motorlar, PD motorlar hariç)" denilmekte, hiç bir yerde zamana bağlı değişim ile ilgili bir öneri yada not bulunmamaktadır.Nette araştırdım bu plan ile ilgili bir "pdf" bulamadım Gerekirse sayfalardan birinin fotografını çeker koyarım.
Kısacası özellikle "resmi servisler" milleti bir güzel sövüşlemenin yolunu bulmuşlar.Bende bu sövüşlemeye bir çok kereler düştüm.

zaten benimde bahsettiğim durumda servislerin tamamen para odaklı olması.benim tercihim yetkiliden ziyade etkili servis olacak.şu zinciride 200 bini devirene kadar aklımdan çıkarıcaç


Çevrimdışı KEBUTER

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Sağol kardeş

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;572441
[MENTION=8258]karahan55[/MENTION],
4 yada 5 yılda değişim yada 80-90.00 km de değiştirme adeta şehir efsanesi haline gelmiş durumda. 5 yıl doldu diye 30.000 km de benim aracın triger kayışını resmi serviste değiştirdiler. Çıkan kayış pırıl pırıldı . Son bir hafta önce bu defa özel servise gittim İlk gittiğim bir yerdi. Durumu anlattım.ve en son 21.000 km bu kayışla yaptım dedim. Motor üstünde, hava filtresinin olduğu o koca tasın sol altında bir plastik siyah büyükçe bir kapak var ,açtılar Triger kayışı (2 adettir) Marşı tıklata tıklata her 2 kayışıda kontrol ettiler pırıl pırıl ve en ufak bir yıpranma izi yok.Usta benim gördüğüm en az 30.000 yaparsın bir 3 sene daha gider bu kayış dedi.
Eve gelince yıllardır bakmadığım araçla birlikte verilen "SERVİS PLANI" kitapçığına baktım, sayfa 8 "her 90.000 km. ye ek olarak 90.000 kmde(benzinli motorlar) kontrolu,ardından her 30.000 km de kontrolu, 150.000 km ek triger kayışının değiştirilmesi (dizel ve PD motorlar hariç) ayrıca 11.sayfadasol sütun 13. sırada..."eksantrik mili tahriki için triger kayışının kontrolü(4 silindirli benzinli motorlar 90.000 km sonra, ardından her 30.000 km'de kontrolü."yine 15. sayfa sol sütun her 150.000 km de ek olarak triger kayışının değiştirilmesi(4 silindirli dizel motorlar, PD motorlar hariç)" denilmekte, hiç bir yerde zamana bağlı değişim ile ilgili bir öneri yada not bulunmamaktadır.Nette araştırdım bu plan ile ilgili bir "pdf" bulamadım Gerekirse sayfalardan birinin fotografını çeker koyarım.
Kısacası özellikle "resmi servisler" milleti bir güzel sövüşlemenin yolunu bulmuşlar.Bende bu sövüşlemeye bir çok kereler düştüm.



200 gram beynim var o da iyice yandı :) en temizi heralde 150k km ye ulaşınca kontrol ettirmek gerekirse değiştirtmek olacak. sırf merakımdan yetkili servis fiyatını aldım bu arada. ankara efe skoda 1600 tl fiyat verdi misler gibi.


Çevrimdışı KEBUTER

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;572433
[MENTION=12947]KEBUTER[/MENTION],
Benzini kaçtan alıyorsunuz bilmiyorum ancak ben Ankara Shell fiyatı 4.35 TL den aldığınızı düşünerek şehir içinde 100 km de 15.6 lt benzin yaktığınız +/- %3 hata ile görülüyor.(LPG kullanmıyorsunuz yani LPG' sistemi yok olarak kabul ediyorum.)
Bunun nedeni epey çeşitli olabilir.
1. Şehir içi daha motor ısınmadan kısa mesafe kullanıyor olabilirsiniz.
2. Çok sık dur-kalk yapıyor olabilirsiniz.
3. Debriyajınızın kaçırdığını şehir içinde kolay kolay fark edemezsiniz.
4. Şehir içi mevsimsel ısı farklılıkları (Yaz kış gibi)
Aracınızın km ve modelini  ve tipini yazmamışsınız.
Bunun dışında aracınızın yapılan km'ye bağlı olarak motor ile ilgili sorunları olabilir.
Benim araç combi 2006 51.000 km de 74 BG' liklerden ve Ankara şehir içi ortalama 20 km yol yaptığımda sabah-akşam iş başı ve dağılım saatlerinde ~ 9.8-10.6 lt. ara saatlerde 6.5-7.5 lt arası yakıyorum.Kısa mesafede kullanırsam 1-2 km kadar yakıt elbette anormal yüksek oluyor 15-17 lt gibi değerler gösteriyor ve bu asla yakıt yakma durumunu göstergesi olamaz. Esas dikkate alacağınız en az 100 km'lik uzun yol. Onda da kullanım alışkanlıklarınız(sakin-agresif) 110 km üstünde devamlı gitmeniz, ağırlıklarınız, yolun durumu yakıtı etkiler. Örneğin ~ 250 kg. yolcu dahil ortalama 90-110 km/h hızla ve sakin araç kullanımı ile ben 650 km menzilde şehir içine girmeden ortalama 100 km' de 5.0-5.2 lt yakıyorum.Ancak özellikle Ankara girişim akşam tamda mesai dağılımına denk geliyor ve bu değer yaklaşık 6-7 km mesafede 5.7-5.8 lt. oluveriyor.
Bu örneklere göre durumunuzu değerlendirebilirsiniz.



Aracım fabia 1.4 16v 2004 modeldir.dediğiniz gibi az kilometre gidiyorum. git gel 5 km kadar gidiyorum.Aracı yeni aldığım için  şe hir dışına da ha çıkmadım.sanırım sizin araçta aynı model. sizin ki ne kadar yakıyor.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4879
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: noxy44;572495
200 gram beynim var o da iyice yandı :) en temizi heralde 150k km ye ulaşınca kontrol ettirmek gerekirse değiştirtmek olacak. sırf merakımdan yetkili servis fiyatını aldım bu arada. ankara efe skoda 1600 tl fiyat verdi misler gibi.
O yazılanlar triger kayışlı araçlar için geçerli. Senin araçta eksantrik tahriği zincirli. Zincir bollaştıkça geren bir gergi mekanizması var. Ha onun da bir sınırı var, belli bir yere kadar gerebilir. Sonrasında zaten normalden farklı ses, performans düşüklüğü, tüketim artışı, ...vb. şekillerde kendini fark ettirir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: KEBUTER;572501
Aracım fabia 1.4 16v 2004 modeldir.dediğiniz gibi az kilometre gidiyorum. git gel 5 km kadar gidiyorum.Aracı yeni aldığım için  şe hir dışına da ha çıkmadım.sanırım sizin araçta aynı model. sizin ki ne kadar yakıyor.
[MENTION=12947]KEBUTER[/MENTION],
Mesajımda yazmıştım ama 2004 yada 2006 motor açısından fark edeceğini düşünmüyorum.
"Benim araç combi 2006, 51.000 km de 74 BG' liklerden ve Ankara şehir içi  ortalama 20 km yol yaptığımda sabah-akşam iş başı ve dağılım saatlerinde  ~ 9.8-10.6 lt. ara saatlerde 6.5-7.5 lt arası yakıyorum.Kısa mesafede  kullanırsam 1-2 km kadar yakıt elbette anormal yüksek oluyor 15-17 lt  gibi değerler gösteriyor"
Birde izmitte oturuyorsanız ki 1973-74 de askerliğimi orada 15.Kolordu İnşaat Emlak Müd. de yapmıştım, elbette şimdi çok farklıdır, inişi yokuşu bol ve trafiğide o zamanlarda bile sıkışık bir şehir.


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: noxy44;572495
200 gram beynim var o da iyice yandı :) en temizi heralde 150k km ye ulaşınca kontrol ettirmek gerekirse değiştirtmek olacak. sırf merakımdan yetkili servis fiyatını aldım bu arada. ankara efe skoda 1600 tl fiyat verdi misler gibi.
@noxy44,
2009 da temmuz ayıydı karşıyaka mezarlığının 5. kapı en tepesine çıkarken adeta 360o lik bir virajda tamda dönerken durmak zorunda kaldım ve bir salaklık edip arabada 4 kişide var kalkmaya kalktım tabi debriyajdan pis kokular geldi.O arada da araba gezip duruyordu servise gittim laf arasında bu durumu söyleyip fikir almak istedim. hemen atladılar "debriyajı sıyırmışsın değiştirelim", filan birde fiyat çıkarttılar 1200 TL' cik.Yaptırmadım tabi, bana, bir fikrim yoktu ama anormal geldi.Hala kullanıyorum.Bu son gittiğim yerden triger içinde fiyat aldım Bu gün değiştilirse 450 civarında değişir dedilerdi.Eve gelince fiyat araştırdım.
Orjinal Alman malı.    Devirdaim Dahil tam takım   GETS MARKA....... 300 TL Ayrıca, üzerinden çıkan orjinal marka continental miş.ContiTech' de diyorlar,Resmi Servisler bu markayı takıyormuş.
Birde Dayco marka varmış.Ancak bu markayı bir kısım yerden yere vururken bir kısımda "en iyisi bu" diyor. Inca'yı da meth eden çok. Kısacası Resmi servisler bu gün sövüşleme yeri olmuş.1989 dan beri Skoda kullanırım,  adı VW ile anıldığından ve özellikle 2009 dan sonra epey bir Resmi Servisle muhatap olduğumdan açıkça ip kopmuş durumda. Özellikle şunu belirteyim. Tüm resmi servislerde parça fiyatları ve işçilik standart hale getirilmiş. Bu nedenle istanbulda parça - işçilik fiyatları neyse tüm resmi servislerde fiyat aynı çıkıyor PC' den.Fark sadece kampanya yada insiyatif kullanan servis sahiplerinde bitiyor. Bu indirimlerde bile ortaya çıkan toplam fiyatlar iyi ve kaliteli özel servislerle mukayese edildiğinde neredeyse yarı yarıya hatta bazen % 60-70 daha ucuz olabiliyor.
« Son Düzenleme: 29 Nisan 2016, 11:07:18 Gönderen: bipekkan »


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;572520
@noxy44,
2009 da temmuz ayıydı karşıyaka mezarlığının 5. kapı en tepesine çıkarken adeta 360o lik bir virajda tamda dönerken durmak zorunda kaldım ve bir salaklık edip arabada 4 kişide var kalkmaya kalktım tabi debriyajdan pis kokular geldi.O arada da araba gezip duruyordu servise gittim laf arasında bu durumu söyleyip fikir almak istedim. hemen atladılar "debriyajı sıyırmışsın değiştirelim", filan birde fiyat çıkarttılar 1200 TL' cik.Yaptırmadım tabi, bana, bir fikrim yoktu ama anormal geldi.Hala kullanıyorum.Bu son gittiğim yerden triger içinde fiyat aldım Bu gün değiştilirse 450 civarında değişir dedilerdi.Eve gelince fiyat araştırdım.
Orjinal Alman malı.    Devirdaim Dahil tam takım   GETS MARKA....... 300 TL Ayrıca, üzerinden çıkan orjinal marka continental miş.ContiTech' de diyorlar,Resmi Servisler bu markayı takıyormuş.
Birde Dayco marka varmış.Ancak bu markayı bir kısım yerden yere vururken bir kısımda "en iyisi bu" diyor. Inca'yı da meth eden çok. Kısacası Resmi servisler bu gün sövüşleme yeri olmuş.1989 dan beri Skoda kullanırım,  adı VW ile anıldığından ve özellikle 2009 dan sonra epey bir Resmi Servisle muhatap olduğumdan açıkça ip kopmuş durumda. Özellikle şunu belirteyim. Tüm resmi servislerde parça fiyatları ve işçilik standart hale getirilmiş. Bu nedenle istanbulda parça - işçilik fiyatları neyse tüm resmi servislerde fiyat aynı çıkıyor PC' den.Fark sadece kampanya yada insiyatif kullanan servis sahiplerinde bitiyor. Bu indirimlerde bile ortaya çıkan toplam fiyatlar iyi ve kaliteli özel servislerle mukayese edildiğinde neredeyse yarı yarıya hatta bazen % 60-70 daha ucuz olabiliyor.


abi bugün kontrol ettirdim açıkcası içim rahatlasın diye. şu an için bi sorun yok ama belli olmaz bu işler biliyorsun bi anda atabilir dedi. ne şekilde farkına varacağımı da öğrendim. içim rahat şu an o yüzden :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4879
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: noxy44;572624
...ne şekilde farkına varacağımı da öğrendim...
Ne şekilde oluyormuş peki? Söyle de biz de bilelim zira bizim İbiş' te de zincir tahrikli eksantrik.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;572652
Ne şekilde oluyormuş peki? Söyle de biz de bilelim zira bizim İbiş' te de zincir tahrikli eksantrik.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.


çırrrrr zır zır zır zır zang zang tırrrrr tak tak tak tık tık zırrrrrrr çar çar çar çar vb vb sesler duyulduğu zaman diyormuş ki; zincir cartayı çekiyor ona göre. :D


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: noxy44;572854
çırrrrr zır zır zır zır zang zang tırrrrr tak tak tak tık tık zırrrrrrr çar çar çar çar vb vb sesler duyulduğu zaman diyormuş ki; zincir cartayı çekiyor ona göre. :D



Cibili cibili sak sak sak sak. Altili yedili cipetpet cipetpet cipet cipet cipetpetpetpet ama bunlar guzel cipetpet degil.

https://youtu.be/PNZX3UeXAgY


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;572858
Cibili cibili sak sak sak sak. Altili yedili cipetpet cipetpet cipet cipet cipetpetpetpet ama bunlar guzel cipetpet degil.

https://youtu.be/PNZX3UeXAgY


Lezzetli değil bi kerem