škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 tsı dsg titreme problemi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ichief;427361
Merhaba benim arac da tam durmadan 1. Vitese gelmiyor servise göstermeli miyim. Titreme olayi benim araçta yok 2011 haziranda aldim aracimi
İllaki 1. vitese geçmesi gerekiyorsa ufak bir aragazla geçiveriyor.:wnk:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı gbcomp

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Merhabalar...2000 yılından beri skoda kullanıyorum.. halen 2000 model skoda felicia Combi 1.3 GLXi model araç ve 2011 model Yeti 1.2 DSG sahibiyim... Yeti ile ilk sorunu 2012 yılı başlarında yaşadım.. arıza ışığı ve gaz yememe sorunu nedeniyle turbo ünitesine pul takıldı..
Şu anda da 2. viteste özellikle köşe dönüşlerinde rampada düşük süratlerde titreme oluyor,, Bu titreme olayı bazen şiddetli bazen hafif ve kısa süreli oluyor..özellikle araç yüklüyken daha sık karşılaşıyorum..VAracımın garanti süresi 20 güne kadar doluyor..çok yakında yıllık bakım için servise gideceğim, servis büyük bir ihtimalle herhangi bir sorun yok diyecek.. Baskı balata setinin değişmesi gerekirmi, ileride daha büyük sorunla karşılaşırmıyım, sizce garanti dolmadan değişim için ısrarcı olmalımıyım. ilginiz için şimdiden çok teşekkür ederim.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Titreme varsa durum açık, baskı-balata, garantidren değişim için baskı yapın Yüce'ye, başka çözümü yok. Değişen çokça araç var, bilmemezlikten geliyorlar gibi yapıyorlar, ısrarcı ve dik olun derim


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gbcomp;427679
Merhabalar...2000 yılından beri skoda kullanıyorum.. halen 2000 model skoda felicia Combi 1.3 GLXi model araç ve 2011 model Yeti 1.2 DSG sahibiyim... Yeti ile ilk sorunu 2012 yılı başlarında yaşadım.. arıza ışığı ve gaz yememe sorunu nedeniyle turbo ünitesine pul takıldı..
Şu anda da 2. viteste özellikle köşe dönüşlerinde rampada düşük süratlerde titreme oluyor,, Bu titreme olayı bazen şiddetli bazen hafif ve kısa süreli oluyor..özellikle araç yüklüyken daha sık karşılaşıyorum..VAracımın garanti süresi 20 güne kadar doluyor..çok yakında yıllık bakım için servise gideceğim, servis büyük bir ihtimalle herhangi bir sorun yok diyecek.. Baskı balata setinin değişmesi gerekirmi, ileride daha büyük sorunla karşılaşırmıyım, sizce garanti dolmadan değişim için ısrarcı olmalımıyım. ilginiz için şimdiden çok teşekkür ederim.


Kavrama değişecek, fiyatı 2122 +KDV işçilik 350 TL+KDV
bakımı beklemeden hemen gidin, değişiklik talep edin, ısrarcı davranın..


Çevrimdışı octaviaman

  • Skystar SSS
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 280
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun.Bu sorun yeni bir araç da (çok şükür garanti süresi içerisinde)bu kadar kısa bir sürede ortaya çıktığına göre,dsg li ve küçük hacim motorlu ağır araçlara(yeti) has özel bir durum olup kullanım şartlarıyla ilgili olarak 2-3 sene de bir tekrarlama riski var diye anlayabilirmiyiz.Eğer böyle bir risk yok ise araç da imalat hatası mı var?Samimi olarak ne düşüneceğimi şaşırıyorum.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octaviaman;427745
Geçmiş olsun.Bu sorun yeni bir araç da (çok şükür garanti süresi içerisinde)bu kadar kısa bir sürede ortaya çıktığına göre,dsg li ve küçük hacim motorlu ağır araçlara(yeti) has özel bir durum olup kullanım şartlarıyla ilgili olarak 2-3 sene de bir tekrarlama riski var diye anlayabilirmiyiz.Eğer böyle bir risk yok ise araç da imalat hatası mı var?Samimi olarak ne düşüneceğimi şaşırıyorum.

Bu sorun kronik dsg sorunu. Çoğu araçta üst viteslerden frenle yavaşlayıp
 2. vitese düştükten sonra hızlanma sırasında farkediliyor. Bu durum viraj ve rampa çıkarken olursa belirginleşiyor. (Hafif sarsıntı veya titreme olarak)  Daha çok ağır araçlarda ortaya çıktığı da söylenebilir.
Çin de dsg garantisi 10 seneye uzatıldı. Almanya'da da bir gelişme vardı ama
tam olarak süreyi hatırlayamadım.
Ülkemizde ise henüz atılmış olumlu bir adım yok.
Bunda kamuoyu oluşturulamamasının etkisi büyük.
Çoğu kullanıcının bunu farketmemesi ya da önemsemesi de etken.
Çünkü konfor haricinde olumsuz bir etkisi yok.
2 sene garanti süresi içinde ortaya çıkarsa garantiden, daha sonra ortaya çıkarsa aracın servis bakımlı olması kaydıyla iyi niyet garantisinden %80 i garantiden %20 si kullanıcıdan karşılanmakta..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: octaviaman;427745
Geçmiş olsun.Bu sorun yeni bir araç da (çok şükür garanti süresi içerisinde)bu kadar kısa bir sürede ortaya çıktığına göre,dsg li ve küçük hacim motorlu ağır araçlara(yeti) has özel bir durum olup kullanım şartlarıyla ilgili olarak 2-3 sene de bir tekrarlama riski var diye anlayabilirmiyiz.Eğer böyle bir risk yok ise araç da imalat hatası mı var?Samimi olarak ne düşüneceğimi şaşırıyorum.
Şirketteki Jetta' nın DSG kavramaları 60.000km bakımıyla birlikte değiştirildi. Kalkışlar ve düşük hızlardaki tekrar gaz vermedeki sarsıntılar tamamen geçti. Tekrarlanır mı tekrarlanmaz mı bilinmez. Tamamen muallak bir durum.
Alıntı yapılan: Akif Hoca;427748
...konfor haricinde olumsuz bir etkisi yok...
Kalkışlarda freni bıraktığımızda araç gitmezdi. Gitmesi için gaza bastığımızda da çoğu zaman ufak çaplı bir patinajla kalkardı yerinden.:wnk:


Çevrimdışı octaviaman

  • Skystar SSS
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 280
    • Profili Görüntüle
60000km de ki şirket aracında ki durum kısmen kabul edilebilir olsa da eğer bu genel anlamda bir dsg problemiyse 10000-20000km de bu arazları normal kabul etmek zor.
Ayrıca arızanın Dsg sisteminin işleyişinden mi yoksa kullanılan kavramaların kalite durumundan mı olduğu şüphesi de ortaya çıkıyor.
Türkiye de distrübütör firmanın bu sorunu her yaşayana aynı muameleyi yapacağını da sanmıyorum.Ortalama üç senede bir kavrama değişecekse ve işimiz Servisin vicdanına kaldıysa, neyleyim böyle konforu.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Şirket aracı ama belki de Türkiye' de kullanılan en temiz şirket aracı. Gerçi ben yaklaşık 40.000km' den beridir titriyor diye ikaz ettim ama 60.000km' de artık iyice sarsar hale gelince bildirildi kiralayıcı firmaya.


Çevrimdışı gbcomp

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gbcomp;427679
Merhabalar...2000 yılından beri skoda kullanıyorum.. halen 2000 model skoda felicia Combi 1.3 GLXi model araç ve 2011 model Yeti 1.2 DSG sahibiyim... Yeti ile ilk sorunu 2012 yılı başlarında yaşadım.. arıza ışığı ve gaz yememe sorunu nedeniyle turbo ünitesine pul takıldı..
Şu anda da 2. viteste özellikle köşe dönüşlerinde rampada düşük süratlerde titreme oluyor,, Bu titreme olayı bazen şiddetli bazen hafif ve kısa süreli oluyor..özellikle araç yüklüyken daha sık karşılaşıyorum..VAracımın garanti süresi 20 güne kadar doluyor..çok yakında yıllık bakım için servise gideceğim, servis büyük bir ihtimalle herhangi bir sorun yok diyecek.. Baskı balata setinin değişmesi gerekirmi, ileride daha büyük sorunla karşılaşırmıyım, sizce garanti dolmadan değişim için ısrarcı olmalımıyım. ilginiz için şimdiden çok teşekkür ederim.


İlginiz için  teşekkürler... en kısa zamanda serviste şansımı deneyeceğim.. sonucu sizinle tekrar paylaşırım.. Umarım sorunu en uygun şekilde çözüme kavuştururum..


Çevrimdışı Rıfkı Güney

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Aracım Yeti 1.2 TSI DSG 36.000 kilometrede. 25 bin Km.ye kadar herşey normaldi ancak bu kilometreden sonra ilk hareket sonrası titremeler başladı ,Özellikle hafif rampa kalkışlarında veya düz yol kalkışlarında (direksiyon sağa sola dönük iken) titremeler oluyor,araçta 4/5 kişi olduğunda bu titremelerin şiddeti dahada artıyor.Bu konu ile ilgili olarak Ankarada yetkili Skoda servisine(Ant servis) 3 kez gittim her seferinde program güncellemesi yaptılar ancak değişen bir şey olmadı.Son olarak 8 Nisan 2013 tarihinde ustalarla birlikte deneme sürüşü yaptık titremeleri onlarada gösterdim ancak normal olduğunu söylediler . Bilgisayara bağladılar ve sonunda değerlerin normal olduğunu belirttiler.İş emri açtırdım ben şikayetlerimi yazdım onlarda her şeyin normal olduğunu yazarak bir nüshasını verdiler.Aracın 2 yıllıkgarantisi 20 Nisan 2013 tarihinde doluyor ancak 2 yıllık ek garanti yaptırmıştım.Nasıl bir yol izlemem gerektiğini konusunda yardımlarınızı bekliyorum.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Servisler garantili araçta sorun çıkınca, normal diyorlar. Anladığım kadarıyla nedeni garanti süresince yapılan parçayı distribütör gönderiyor. Servislere de işçilik ödemiyor ya da az ödüyor.
Garanti bittikten sonra da işçiliği sizden alacakları için normal diyorlar.
Yapmanız gereken Ankara daki diğer servise gitmek onlarda normal derse.
Yüce merkez servise (istanbul) aracı götürmek.
Aracınızın kavraması değişecek (2120+KDV) işçilikle 3.000TL masraf yani.
İhmal etmeyin, randevuyla sabahtan giderseniz akşama bitirirler..


Çevrimdışı Zender

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
DSG ile aynı problem benim de başıma geldi, 3-4 kere servise gittim ama aynı muamele ile karşılaştım. Aslında haklı yönleri de vardı , çünkü o titremeyi ustanın önünde yapmadı araba, onlar şahit olamadığı için doğal olarak da parça değiştirmediler. Sonuç alamadığım için titreşimi cep telefonuma video olarak çektim ve Skoda merkeze (Çek Cumhuriyeti) email attım , hemen Yüceden beni aradılar ve Ankarada parça değişti :)
 
Aynı yolu deneyebilirsiniz. Bunu tabi DSG sorunu olup da servisten sonuç alamayanlar için yazıyorum. Diğer arkadaşlar incik boncuk herşey için email atmasın.


Çevrimdışı abcdiver

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
oradakiler normalden başka bir cevap bilmiyorlar zaten.