Geçmiş olsun.Bu sorun yeni bir araç da (çok şükür garanti süresi içerisinde)bu kadar kısa bir sürede ortaya çıktığına göre,dsg li ve küçük hacim motorlu ağır araçlara(yeti) has özel bir durum olup kullanım şartlarıyla ilgili olarak 2-3 sene de bir tekrarlama riski var diye anlayabilirmiyiz.Eğer böyle bir risk yok ise araç da imalat hatası mı var?Samimi olarak ne düşüneceğimi şaşırıyorum.
Bu sorun kronik dsg sorunu. Çoğu araçta üst viteslerden frenle yavaşlayıp
2. vitese düştükten sonra hızlanma sırasında farkediliyor. Bu durum viraj ve rampa çıkarken olursa belirginleşiyor. (Hafif sarsıntı veya titreme olarak) Daha çok ağır araçlarda ortaya çıktığı da söylenebilir.
Çin de dsg garantisi 10 seneye uzatıldı. Almanya'da da bir gelişme vardı ama
tam olarak süreyi hatırlayamadım.
Ülkemizde ise henüz atılmış olumlu bir adım yok.
Bunda kamuoyu oluşturulamamasının etkisi büyük.
Çoğu kullanıcının bunu farketmemesi ya da önemsemesi de etken.
Çünkü konfor haricinde olumsuz bir etkisi yok.
2 sene garanti süresi içinde ortaya çıkarsa garantiden, daha sonra ortaya çıkarsa aracın servis bakımlı olması kaydıyla iyi niyet garantisinden %80 i garantiden %20 si kullanıcıdan karşılanmakta..