škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 tsı dsg titreme problemi

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=52]06FSE21[/MENTION]

Geçmiş olsun aracınız kaç km de, titreme olayı hangi viteslerde oluyordu yazarsanız iyi olur, benimde bazen 1 nci viteste aldığım günden beri titreme yapıyor ama diğer özellikle 2 nci viteste sıkıntı yok. Sorun sadece kavrama mı yoksa mekatronikte de sıkıntı var mı.
« Son Düzenleme: 18 Kasım 2016, 13:11:14 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı 06FSE21

  • Skoda Bağımlısı
  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;597377
[MENTION=52]06FSE21[/MENTION]

Geçmiş olsun aracınız kaç km de, titreme olayı hangi viteslerde oluyordu yazarsanız iyi olur, benimde bazen 1 nci viteste aldığım günden beri titreme yapıyor ama diğer özellikle 2 nci viteste sıkıntı yok. Sorun sadece kavrama mı yoksa mekatronikte de sıkıntı var mı.

Teşekkürler...

Araba DSG 7 ileri, 30.000 km civarıydı... Tam km hatırlamam mümkün değil... Dediğim gibi 2. yılı dolmamıştı aracın... (Şu anda 45,000 km'de) Kalkışlar ve özellikle kalkış+kavşak dönüşlerinde bariz sallama oluyordu. Yüksek viteslerde sıkıntı yoktu, aynen herkesin yaşadığı gibi... Zaten bu sıkıntı kendini en yüksek tork gerektiren ilk kalkış ve dönüş esnalarında gösteriyor. Kavrama değişimi ile sorun zırt diye kesildi ve showroomdan aldığım günkü haline döndü araç...

Mekatronik ayrı bir birim, malumunuz... Şanzumana, hangi zamanda ne yapması gerektiğini ileten bir bilgisayar gibi algılayabilirsiniz. Dolayısıyla, yukarıda bahsettiğim sorunun aracın sadece belirli kullanımlarında baş göstermesi, diğer hallerde ise hiç sıkıntı yaşatmaması tamamen mekanik bir durumla açıklanabilir zaten... O da kavrama denilen ünite...

Öte yandan, mekatronikten kaynaklanan bir problemin varlığı, her kullanım koşulunda ve istisnasız bir şekilde kullanıcıya kendini belli eder...


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=52]06FSE21[/MENTION]

Cevap için teşekkürler, aracınız kaç model servisten ücretsiz şanzıman yağı değişimi yapılmışmıydı, benimki 2013 şu an 30,000 km oldu araç soğuk iken DSG güzel çalışıyor ama ısınınca biraz sapıtıyor onun dışında çok şükür sıkıntı yok.


Çevrimdışı 06FSE21

  • Skoda Bağımlısı
  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;597396
[MENTION=52]06FSE21[/MENTION]

Cevap için teşekkürler, aracınız kaç model servisten ücretsiz şanzıman yağı değişimi yapılmışmıydı, benimki 2013 şu an 30,000 km oldu araç soğuk iken DSG güzel çalışıyor ama ısınınca biraz sapıtıyor onun dışında çok şükür sıkıntı yok.


2013 1.4 TSI Elegance... Ücretsiz şanzıman yağı değişiminden hiç bahsetmediler...


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 06FSE21;597557
2013 1.4 TSI Elegance... Ücretsiz şanzıman yağı değişiminden hiç bahsetmediler...


Benim araç 2013 Şubat üretimi ve servis aksiyonunda yağ değişimi yazıyordu isterseniz sizde kontrol edin.

http://www.skoda.com.tr/skoda-servis/servis-aksiyonlar%C4%B1


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]

Merhaba Mehmet. Bu "servis aksiyonları" konusunda bizleri biraz bilgilendirebilir misin? Şaşe no'sunu yazdım, Güncel bir aksiyon bulunmamaktadır ibaresi çıkıyor. :o


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=7795]Toygar[/MENTION]

Merhaba Ali. Bildiğim kadarıyla belli modellerde gelen acil güncellemeler yada geri çağırmalar ile ilgili bilgi içeriyor. Mesela Dizel skandalı yaşandığı zaman hangi araçların bundan etkilendiği oradan belli oluyordu, aslında o bölüm hala hizmet veriyor mu orası da meçhul. En iyisi servise gidip cihaza bağlanıp güncellemelerin kontrol edilmesi, mesela yeni güncel DSG ye serbest sürüş modu özelliği gelmiş makyajlı Yeti'lerde kullanılıyor, bu ay bakıma gidince kontrol ettirmeyi düşünüyorum.


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]

Hımmm, anlıyorum. Sağolasın. Bu başlıkta sormak ne kadar doğru bilmem ama bir sorum daha var: skoda'nın periyodik bakım tablosunda 30.000 bakımında buji değişimi de var(ilgili motor seçeneklerinde). Bu "ilgili motor seçenekleri" hangileri acaba biliyor musun? Yakında bakıma gidecem; tufaya gelmeyelim(ihtimaldir ki kakalamaya kalkacaklardır) diye soruyorum.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=7795]Toygar[/MENTION]

Dizellerde kızdırma bujileri 30.000 de bir değişiyormuş galiba ama genelde arıza yapmadan pek değiştiren yok, arıza durumunda sabah ilk marşta zor çalışma ve gaz yememe olarak kendini belli ediyor ve arıza lambasını yakıyor. Bir yandan değişmesinin sebebi uzun süre sökülmediği için yerine kaynıyor ve söküm sırasında kırılma ihtimali varmış o yüzden bakım sırasında söküp takmak gerekiyormuş. Arkadaşımda dizel astra var aracı 160,000 km de daha geçen gün bujileri değiştirdi bence sende değiştirme eğer niyetin varsa 60,000 de değiştir ama yinede karar senin.

[YOUTUBE]watch?v=naTHg1BQh2Y[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]watch?v=CKZf-OOEqbM[/YOUTUBE]
« Son Düzenleme: 23 Kasım 2016, 20:30:22 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı law23

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 129
    • Profili Görüntüle
Vay arkadaş ne çektik su yari otomatiklerden.Bende daha önce EDC li Fluence vardi.Kavrama, Beyin derken açmadığı zarar kalmadı.Gittim bu sefer DSG li TSİ 1.2 Rapid aldım.Simdi tirsiyorum.Yokuşta kalkışta zorlanma ve titreme var.Aracı 0 aldım.Araç 1.2 olduğu icin yokuşta düşük hizda zorlandığı için olduğunu düşünüyorum.Aksini düşünmek bile istemiyorum.Garanti olsa da ,garantiyi korkudan 2800 TL verip 3 yıl uzatsamda stres ve sikintisi para ile ölçülecek gibi değil.Yari otomatik ten uzak duracaksin, biraz fazla yaksin taam otomatik olsun.Jazz ve düşük donanimli Honda ile Rapid arasında çok gidip geldim ,inşallah Rapidi tercih ettim diye pişman olmam .Dsg lerde durunca frene sonuna kadar basmak şart aksı halde kavrama devreden çıkmayıp  kendini yiyor.Köprü trafiği nedeni ile bir ayagim sürekli frende, boyle giderse hem fren balatasi hem baskı balata/kavrama 10 bini görmez gibi geliyor.


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]

Açıklama için Allah razı olsun. Bakalım servis ne diyecek? :ok: