škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda' nın İlk Kompakt HB Aracı : SCALA

crash · 56 · 54884

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Son dönemde oldukça başarılı işlere imza atan Skoda, yepyeni bir C sınıfı hatchback üzerinde çalışıyor. Skoda Scala olarak adlandırılan model, beklentileri karşılayamayan Rapid’in yerini almanın yanı sıra kuzeni Volkswagen Golf için de dişli bir rakip olacak. Skoda Scala’yı aralık ayında tanıtmayı planlayan Çek üretici, aracın kamuflajlı görüntülerinin yanı sıra ilk kabin görsellerini paylaştı.

Paris’te görücüye çıkarılan Vision RS konseptinden izler taşıması beklenen Skoda Scala, Volkswagen Grubu’nun A0 MQB platformu üzerine inşa edilecek ilk Skoda modeli olacak. Yeni bir tasarım diliyle karşımıza çıkacak araç, 4,362 mm uzunluğu ve 1,793 mm genişliği ile Volkswagen Golf’ten biraz kısa ve dar. Fakat 2,649 mm aks mesafesi sayesinde büyük kardeşi Octavia ile aynı kabin ölçülerine sahip olacağı söyleniyor. Ayrıca Skoda Scala’nın bagaj kapasitesi (467 litre – arka koltuklar katlandığında 1,410 litre) sınıfının en iyilerinden biri olacak.

 

Bilgi-eğlence ekranı sınıfının en büyüğü

Skoda Scala, kamuflajlı halinin yanı sıra ilk kez paylaşılan kabin görselleriyle de karşımızda. Yaşam alanındaki malzeme kalitesiyle kullanıcısını memnun etmeyi hedefleyen araç, 9.2 inçlik bilgi-eğlence ekranı ve 10.25 inçlik dijital gösterge paneli ile oldukça modern bir görünüm çizecek. Skoda Scala’da elektrikli bagaj kapağı gibi pratik odaklı teknolojilerin bulunacağı da gelen bilgiler arasında.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
resmi tanitim 6 aralik - tel aviv
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı chesteren

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Kokpit tasarımını ve mekanik el frenini biraz yadırgadım doğrusu.. 2019 çıkışlı c sınıfı bir araca pek gitmemiş.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 737
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun. Skoda yine her zamanki skodalığını yapıyor, B segmenti bir araçla C segmenti araçlara taş atıyor. Neticede MQB A0 denen platform polo ve ibizada kullanılan platform. Basın açıklamalarında hep Golf'e rakipmiş gibi cümleler kuruluyor. İnsanlarda C segmenti algısı yaratmaya çalışıyorlar. Bu taktikle baya müşteri çalar.

Boş fiyatının polo ile aynı yerden başlayıp, dizel ve en dolusunun populer C segmenti araçların giriş veya orta seviye donanım fiyatlarında biteceğini tahmin ediyorum.

1.0 tsi manuel 94den başlar, 1.6 TDI DSG 125de biter muhtemelen.

Yazayım burada kalsın, piyasaya çıkınca bakalım.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7893
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Golf'ten kısa ve darsa, yeni çıkacak golfe göre daha da küçük demektir.

Golfe rakip olarak çıkmadığını kendileri de biliyorlar ama piyasaya daha fazla hakim olmak için mantıklı bir adım.


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1525
    • Profili Görüntüle
Rapid in b+ dan c ye yuvarlanmış ama tam da günümüz c leri yakalayamamış hali. Golf ü kesmeden güzel araç çıkartmışlar. Fabia rapid benzer kalitede. Daha kaliteli bir hb e ihtiyacı vardı skodanın. Fiyatı 105 civarından başlar


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 29850
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Özellikle Golf'teki iç mekan elegansı yakalanmadığı taktirde ona rakip olması çok çok zor.

Fotodaki iç mekan Golften çok Poloya benziyor


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
A0 MQB hali hazırda Polo ve İbiza' da kullanılan platform. B segmentinde kullanılan bir platformu C segmenti bir araç için alıp kullanmışlar. Bana biraz tuhaf geldi bu durum. Bagaj hacmi bir çok C HB' den bile büyük. Dikkat ederseniz platformdan dolayı mekanik el freni ve Polo' daki klima kumandaları kullanılmak zorunda kalınmış. Platformdan dolayı C segmenti sürüş kalitesini de yakalayabileceğini sanmıyorum. Ama ilginç bir şekilde ısrarla bu arabamız C HB segmentinde diyor Skoda ve segmentinde de oldukça iddialı olacak diyor. Bakalım bekleyip göreceğiz 3 gün kaldı.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2181
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: crash;644891
A0 MQB hali hazırda Polo ve İbiza' da kullanılan platform. B segmentinde kullanılan bir platformu C segmenti bir araç için alıp kullanmışlar. Bana biraz tuhaf geldi bu durum. Bagaj hacmi bir çok C HB' den bile büyük. Dikkat ederseniz platformdan dolayı mekanik el freni ve Polo' daki klima kumandaları kullanılmak zorunda kalınmış. Platformdan dolayı C segmenti sürüş kalitesini de yakalayabileceğini sanmıyorum. Ama ilginç bir şekilde ısrarla bu arabamız C HB segmentinde diyor Skoda ve segmentinde de oldukça iddialı olacak diyor. Bakalım bekleyip göreceğiz 3 gün kaldı.
Aklımdakileri yazmışsın abi

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı smsener

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 340
    • Profili Görüntüle
Kizisan rekabet ortaminda ve dunya ticaretinin yavasladigi bir zamanda pazarlama stratejisi olabilir. B segmentinde uretildi ama C kalitesinde, konforunda, guvenliginde gibi birsey.
Bu yuzden fiyati ucuz kalitesi konforu yuksek bir arac demenin kisa yoludur belki C segmenti demek.

Bence sekli semali guzel olmus. Fiyati uygun oldugu taktirde bircok arabanin alternatifi olabilir.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 811
    • Profili Görüntüle
Golf'e verilen paraya acıyorum. Golften cok daha ucuz ama polodan daha iyi bir urun arayan kesime hitap edebilir. Zaten bence Octavia jettadan, Superb'de passat tan daha iyi. ama passat'ın adı var iste. Iyı derken de aslında kullanılan herturlu sey hemen hemen aynı olmasına ragmen daha uygun fiyatlı ve daha ergonomik olmalarından dolayı.

Gerçi 95 beygir highline poloya 145 bin vereceğime, 115 hp highline golfe 185 bin vermek daha mantıklı desem de ikisine de bi kuruş vermem. Bakmayın bizim araçlar yine en iyisi ( Skoda > VW ) :)
« Son Düzenleme: 04 Aralık 2018, 08:59:38 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı m.cepoglu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 132
    • Profili Görüntüle
yazılanları okuyunca içim rahatladı. lansmanı izleyince gereksiz yere heyecanlandığımı anladım.c segmenti bir araç beklerken hevesim kursagımda kaldı. belki yazılım ve donanımda rapid den iyi olabilir ama rapidi satıp bu aracı almak mantıksız geldi bana da. c segmenti ve golfü sollayacak denmişti  ama golf ün donanımı ve konforu yok gibi. inşallah türkiyeye geldiğinde yakından inceleme fırsatımız olur. Bu arada skoda boya çatlaması  ve vernik dökülmesi şeklindeki kronik sorununu  halletmiştir umarım.bana göre rapidin tek canımı sıkan tarafı bu.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 453
    • Profili Görüntüle
[MENTION=14311]m.cepoglu[/MENTION] boya ile ilgili sorun Rapid modeline has arıza değil oktavia ve superb modellerinde de var forumda paylaşılmıştı, boya konusu skodanın problemi.


Çevrimdışı chesteren

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Araç şasisi ile (platform) model sınıflandırmasını nasıl yaptınız anlamıyorum. MQB platformu mevcutta hem c hem de d sınıfları için kullanılmıyor mu? Olay modülerlikte olduğu için, dilediklerince çekip uzatabiliyor ve daraltıp genişletebiliyorlar, buna müsait. Bu yeni MQB-A0 platformu da tamam şu anda b sınıfı arabalarda kullanılıyor fakat bu ileride c sınıfı araçlarda kullanılmasına engel olduğu anlamına gelmiyor. Belki ileride yeni golf'te de bu platfomu kullanmayı tercih ederler, bilemeyiz.
Mercedes, c-e-s serisi bütün arabalarında şu anda aynı platformu kullanıyor örneğin.. Fakat kimse platforma bakıp da araç segment sınıflandırması yapmamıştı :) bence, biz de model çıkmadan bu sınıf işine girmeyelim..


Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
orta vites konsolundaki sıkışıklığa bakılırsa önceki mesajlarda söylenenler gibi bu bir "güncel rapid" gibi olacak ancak tipi aşırı hoşuma gitti.