škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda' nın İlk Kompakt HB Aracı : SCALA

crash · 56 · 54883

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 29850
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Dış tasarım çok güzel ama içi bir Polo veya güncellenmiş Rapid'in önüne geçmeliydi C segmentinde Golf ile rekabet isteselerdi. Demek ki yeri belli şimdiden  :)


Çevrimdışı hanifi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 441
    • Profili Görüntüle
    • https://www.skoda-motorsport.com/
Alıntı yapılan: lrfan;645111
Dış tasarım çok güzel ama içi bir Polo veya güncellenmiş Rapid'in önüne geçmeliydi C segmentinde Golf ile rekabet isteselerdi. Demek ki yeri belli şimdiden  :)


Golf değil de Leon hizasında ilerleyecek sanki. İlerleyen zamanda da FR a karşılık Lite vRS koyarlarsa yürür gider :)


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Bu aracın içinin Rapid veya B segmenti bir araçla ilgisi alakası yok. Koltuklardan, arka havalandırma izgaralarından, kullanılan soft touch materyallerden anlaşılacağı üzere bu araç gercek bir kompakt HB olmuş. Tek problem A0 Mqb platformundan dolayı aracın sürüş olgunlugu konforu ve suspansiyonları kompakt HB kriterlerini karsilayabilecek.mi
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 29850
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: crash;645119
Bu aracın içinin Rapid veya B segmenti bir araçla ilgisi alakası yok. Koltuklardan, arka havalandırma izgaralarından, kullanılan soft touch materyallerden anlaşılacağı üzere bu araç gercek bir kompakt HB olmuş. Tek problem A0 Mqb platformundan dolayı aracın sürüş olgunlugu konforu ve suspansiyonları kompakt HB kriterlerini karsilayabilecek.mi

Polo ile çok benzettim ben torpido çizgilerini (ortadaki havalandırma çıkışlarına ve altındaki üniteye, hatta keser sapı gibi el freni bile. Golf ile yarışacak ise başarılar Scala'ya  :)

Elegans açısından bile rakip olamazlar gibi geliyor fotolara bakarak

Scala


Polo


Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: crash;645119
Bu aracın içinin Rapid veya B segmenti bir araçla ilgisi alakası yok. Koltuklardan, arka havalandırma izgaralarından, kullanılan soft touch materyallerden anlaşılacağı üzere bu araç gercek bir kompakt HB olmuş. Tek problem A0 Mqb platformundan dolayı aracın sürüş olgunlugu konforu ve suspansiyonları kompakt HB kriterlerini karsilayabilecek.mi


hocam malzeme kalitesinden bağımsız olarak söyledim. birkaç otomobil yazarına da sordum, tahminleri bu aracın octavia hb değil de rapid yerine konumlandırılacağı yönünde.

ben sırf kol dayama ve vites etrafındaki boşlukların b segmenti araçlardaki gibi olmasından dolayı benzettim.

girdim boyutlarını golf ile karşılaştırdım. scala'nın boyu golften daha uzun ancak dingil mesafesi 6mm daha dar. küçük bir fark gibi gözükse bile iç mekana etkisi oldukça büyük.



Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 755
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mehmet 2016;645105
[MENTION=14311]m.cepoglu[/MENTION] boya ile ilgili sorun Rapid modeline has arıza değil oktavia ve superb modellerinde de var forumda paylaşılmıştı, boya konusu skodanın problemi.


Boya konusu bir kaç modelde olabilir ama Yeti de kesinlikle yok aracım 5 yılına girdi boyası ilk günkü gibi tamponlar dahil boyada nokta hata kusur yok. Bu arada şu ana kadar boya koruma pasta cila vs vs hiç uygulanmamıştır :gut:


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 755
    • Profili Görüntüle
Ben ne dış ne de iç dizaynını beğenemedim açıkçası ön İbiza arka biraz Astra gibi bu model Golf'e rakip çıkamaz ve müşterisini çalamaz. Bence Rapid Spaceback daha yakışıklı
« Son Düzenleme: 07 Aralık 2018, 18:11:04 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı smsener

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 340
    • Profili Görüntüle
Hep sunu sordum ama tatmin edici cevap alamadim.
Oncesinde Concept uretilen ve begeniye sunulan bir model neden seri uretim asamasinda igrenc bir modele burunur.

Conceptler hep, yuvarlatilmis kenar, son derece modern ve uzay cagi ic ve dis dizayn ama uretim koseli abuk bisey oluyor. Yada concept model rafa kalkiyor hic seri banda inmeden.

Bileniniz varsa bilgilenmek isterim.
(Scala ozelinde konusmadim)


Çevrimdışı UgurUgurlu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Benim hoşuma gitti baya araç açıkçası, fiyat konusu önemli tabii ama Skoda f/p olarak genellikle iyi araçlar çıkarıyor. El freni dışında baya alınabilir bir araç gibi geldi bana ama gözüm iki sene sonrası için Kodiaq'ta.


Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: smsener;645148
Hep sunu sordum ama tatmin edici cevap alamadim.
Oncesinde Concept uretilen ve begeniye sunulan bir model neden seri uretim asamasinda igrenc bir modele burunur.

Conceptler hep, yuvarlatilmis kenar, son derece modern ve uzay cagi ic ve dis dizayn ama uretim koseli abuk bisey oluyor. Yada concept model rafa kalkiyor hic seri banda inmeden.

Bileniniz varsa bilgilenmek isterim.
(Scala ozelinde konusmadim)


maliyet hocam. konsept araçlarda el yapımı ya da uyarlanmış parçalar bulunabiliyor ama son kullanıcıya tamamen banttan çıkmış ve uygun fiyatlı araçlar iletmek gerekiyor. yine de konsept araçtan ufak tefek çizgiler barındırıyorlar.


Çevrimdışı smsener

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 340
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: coxcomb;645161
maliyet hocam. konsept araçlarda el yapımı ya da uyarlanmış parçalar bulunabiliyor ama son kullanıcıya tamamen banttan çıkmış ve uygun fiyatlı araçlar iletmek gerekiyor. yine de konsept araçtan ufak tefek çizgiler barındırıyorlar.

Hicbir urunun maliyeti sabit degildir. Arz/talep dengesi onemli oldugu gibi, istek ve arzularda cok buyuk onem tasir.

Ornek: scala belki tutmayacak, satmayacak. Arac basina dusen maliyet ile suan raporlrda yazan ayni midir sizce? Bence degil. Suan adamlarin onunde bir aractirma ve buna dayali bir tahmin var ve tahmine dayali maliyet.


Ama soyle bir arac piyasada yok kim neyi tahmin edecek? https://www.youtube.com/watch?v=nU9kmc5Mo-s
Harika gorunuyor. Sekli dizayni, teknolojisi. Bunu piyasaya surmeden talep olusturmazsin, cunku ikamesi yok. Tesla en guzel ornek.


Yada yillardir ucuz coupe suv isterim
https://www.youtube.com/watch?v=XIhRdnwCbiY

Ford kuga bi ara niyetlendi sonra kaldi. Piyasada var mi? Yok. Yollarda ki Kuga nasil? Bu nasil.


Bir baska ornek daha vereyim bunu honda civic ve chr'da basardi. Adamlar anladigim fark etti piyasada ki boslugu (ucuz, talep yaratacak ve satacak) Son cikardiklari arabalar, suan yollardakinden cok farkli. Mimarileri daha bi uzay mimarisi yani farkli. Bu yuzden satiyor.

Kalkip mercedes maybach concept dersek o zaman sizin dediginize gelir.
« Son Düzenleme: 08 Aralık 2018, 08:59:17 Gönderen: smsener »


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Benim bu arabaya kanım ısındı, sürüşü yol tutuşu iyi ise içi plastik olabilir ben kabul ederim. Polo bile B sınıfı için fazla bir araba, aklımdan böyle bir kombinasyon geçirmiştim. :)

1.5 Tsi 150Hp, hafif, kompakt güzel bir kombinasyon olur. :)

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
hocam satıp satmama korkusundan dolayı değil. yine skoda'dan örnek vereyim, araçlarının tamamında aynı direksiyonu, aynı multimedya sistemini kullanıyor. bunların hepsi için planlar yapılıyor ve uzun yıllar üretimde kalması planlanıyor. müşteri bu tasarımı beğendi tüm bantı komple değiştiriyoruz diyemiyorlar, yoksa maliyet çok artıyor.

eskisi gibi sürekli farklı arabalar çıkarmaya çalışsalar, bu sefer üretim maliyeti arttığından malzeme kalitesi düşüyor, şasiler küçülmek zorunda kalıyor. [MENTION=11418]smsener[/MENTION]


Çevrimdışı EnginT

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 115
    • Profili Görüntüle
Scala fena gorunmuyor... Sade ve degisken hayalet ekran guzel gorunuyor... Ancak, stoplara bakinca sanki Skoda "C" tipi stop aydinlatma konseptinden vazgeciyor gibi... El freninin neden mekanik dusunuldugunu anlamadim... Vardır bir bildikleri...!!! Rally/Drift icin mi bu sekilde yapilmis olabilecegi gibi bir dusunce olustu... On koltuklar arasi kol dayama da kısa birakilmis...
HB tarzi araclara ilgi duyanlarin, daha cok genc nesil oldugunu dusunuyorum... Luks ve konfor yerine, daha atik ve seri bir arac tercih ediliyorsa, dogru motor secenekleri ile pazarda sansi olabilir...
Sevgilerimle
« Son Düzenleme: 14 Aralık 2018, 14:55:24 Gönderen: EnginT »
Engin Tunçay