škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 931 · 140019

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 775
    • Profili Görüntüle
Bende de Cuma günü akü sizlere ömür oldu. Üstünde Bosch vardı. Takviye ile sanayiye gittim. 2 farklı yerde ölçüm yaptırıp fiyat sordum. 10 V ile başlayarak sürekli düşüş gösterdi ölçümler.
2021 ikinci çeyreği tarihli 70 Ah Efb Varta aldım. 950 Tl. (7 taksit) (2015 1,4 Tsi 150 Hp Act Dsg SuperB- 74.000 km)
Genel olarak diğer marka fiyatları aşağıdaki gibi sanayide.
Not: Eski aküyü aldığınız yere bırakmanız şartı ile fiyatlardır. Eğer eski akünüzü bırakmaz iseniz +150 Tl eklenmelidir.
Tümü 70 ah Efb
Varta: 950 Tl
Bosch: 900 Tl
Mutlu: 800 Tl
İnci: 800 Tl
Çelik: 800 Tl
Yiğit: 800 Tl
Farklı isimlerde ana üreticilerin yan ürünler: 700-850 Tl bandında.


Güzel bilgilendirme olmuş teşekkürler. Akü piyasasından uzak kalmıştık uzun zamandır. iyi oldu bu şahsım adına.


Çevrimdışı onurrr

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 72
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun,
Günlük haftalık aylık araç kullanımınız nasıl. Araç km nedir. Start stop açık mı kullanıyorsunuz?
Eski aküyü bıraktınız mı serviste? bıraktıysanız indirim yaptılar mı ne kadar düştüler?
Superb: modeli neydi ambition, optimal, style? dizel mi ?
Memleket nere?

Sizinki yine iyi gitmiş, o akü bende 6 ayda su koydu serviste sarj edildi, senesinde de ısrarcı oldum garantiden değişti allahtan. Gerci benim kullanım çok kötüydü artık öğrendik aküye bakmayı çok şükür.



Sağolun. Fiyat eski aküyü vererek aldığım fiyattı. Araç 2017 dizel style manuel. Araç 90bin km civarında. Haftanın en az 5 günü sabah 25 akşam 25 km (çoğu şehirdışı) yol yaparım. Arabada ekstra elektrik kullanan bir donanım ilavesi yok. Sanıyorum start-stop, gündüz farları, follow me home gibi özellikler araç çalışmazken de elektrik çekiyor ve akünün ömrünü kısaltıyor.


Bu arada yetkili servisin sadece akü fiyatı 1850 TL işçilik hariç. Ve telefonda marka söyleyemediler, farklı farklı geliyor elimizde ne varsa onu takarız diye belirttiler :)
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2021, 17:50:08 Gönderen: onurrr »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 775
    • Profili Görüntüle
Koray Selam;
Evet, bu durum çok uzadı ve açıkçası çok da can sıkıcı olmaya başladı ne yazık ki... :(
Bende yaz döneminde ara ara kullandım aracı, 3-4 uzun yolculuğum oldu. Bundan dolayı hiç şarj etmedim, ancak voltaja baktım ara ara. Normalın altına düşmedi hiç. 12.5v cıvarı gezdi.
1 ay sonra, rutin şarjlara başlarız. :)
Bu hafta sonu şiddetli yağmur olmazsa bende İstanbul'a gitmeyi planladım. Küçükçiftlikparkta Kahve festivaline gitmeyi planladım, bakalım kısmet olacak mı. :)


Ya sen 5 km ötendeki adama kahve içmeye gelme, tut taaa küçükçiftliğe kahveye git. hiç konuşma sus sen :D :D :D
Ben kontrol bile etmedim yaa.... Utanıyorum kendimden, sorun olmayınca saldım valla....
Hafta sonu ben de çıkarayım aküyü eve, bir sarılayım, yanına kıvrılıp bir uyuyayım :p :D :)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 775
    • Profili Görüntüle


Sağolun. Fiyat eski aküyü vererek aldığım fiyattı. Araç 2017 dizel style manuel. Araç 90bin km civarında. Haftanın en az 5 günü sabah 25 akşam 25 km (çoğu şehirdışı) yol yaparım. Arabada ekstra elektrik kullanan bir donanım ilavesi yok. Sanıyorum start-stop, gündüz farları, follow me home gibi özellikler araç çalışmazken de elektrik çekiyor ve akünün ömrünü kısaltıyor.


Bu arada yetkili servisin sadece akü fiyatı 1850 TL işçilik hariç. Ve telefonda marka söyleyemediler, farklı farklı geliyor elimizde ne varsa onu takarız diye belirttiler :)

Gündüz farları ve follow me home aküye hiç yük getirmez araç çalışmazken çok kısa süreli  açık kaldıklarından önemsizdir.
Ancak Start-Stop için aynı şeyi söyleyemem, her bir marş için motor sıcakken en az 6-8 km gerekli, trafikte çoklu dur-kalklarda ise aman aman. S-S özelliğini sürekli kapalı tutmayı alışkanlık haline getirmenizi öneririm kesinlikle. Yakıt tüketimini hiç azaltmaz bu arada S-S sadece üreticilerin avrupa normlarında uymaları gereken egzost emisyon degerleri adına yardımcı olan bir özellik gerisi kim ne derse desin hikaye.
Yetkili servis o aküyü alsın... sevsin.

Sizin araca AGM takılıyor aslında bildiğim kadarıyla neden EFB takılıydı araçta orijinal olarak anlayamadım.
Superb hem de Style orijinal akü Varta AGM olmalıydı diye  düşünüyorum. Moll hemde EFB ne alaka.
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2021, 18:08:46 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2859
    • Profili Görüntüle
Ya sen 5 km ötendeki adama kahve içmeye gelme, tut taaa küçükçiftliğe kahveye git. hiç konuşma sus sen :D :D :D
Ben kontrol bile etmedim yaa.... Utanıyorum kendimden, sorun olmayınca saldım valla....
Hafta sonu ben de çıkarayım aküyü eve, bir sarılayım, yanına kıvrılıp bir uyuyayım :p :D :)
Orda haklısın. Şu anda yerin dibine girdim.... :( utandım.
Telafi ederiz ama. ;)


Çevrimdışı onurrr

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 72
    • Profili Görüntüle
Bildiğim kadarıyla AGM fren enerjisi geri kazanım sistemini destekleyen bir aküymüş. Benim araçta o özellik yok, çok da sorgulamadım açıkçası. Sanayide Varta ve Bosch AGM'ler 1400-1450 TL idi. Muhtemelen üretici de   maliyetten kısıyor bu şekilde.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2859
    • Profili Görüntüle

Bildiğim kadarıyla AGM fren enerjisi geri kazanım sistemini destekleyen bir aküymüş. Benim araçta o özellik yok, çok da sorgulamadım açıkçası. Sanayide Varta ve Bosch AGM'ler 1400-1450 TL idi. Muhtemelen üretici de   maliyetten kısıyor bu şekilde.
Her iki akü de geri kazanım enerjisine uygun.
İç yapıları farklı. Efb akuler yeni nesil sıvı asitli akü, Agm  akü ler ise, cam elyafina asit emdirilmiş akuler.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3209
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar, malum havalar soğumaya başladı akücüler piyasaya çıktı  :D.
Benim durumum stabil sayılır, sıcaklarda pek fazla şarj etmesem de şu an cihaz aküye bağlı. Pazar günü Bursa'ya gidip gelmiştim en son, bugün baktığımda 12,4 V olmuş  ve cihazı sürekli şarj için bağladım.
Aslında Akünün pek ömrü kalmadı sanırım en ufak beklemede marş sırasında 8 V kadar düşüyor bazen ama kendi aküsü hala kenarda iyi vaziyette bekliyor.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 775
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar, malum havalar soğumaya başladı akücüler piyasaya çıktı  :D.
Benim durumum stabil sayılır, sıcaklarda pek fazla şarj etmesem de şu an cihaz aküye bağlı. Pazar günü Bursa'ya gidip gelmiştim en son, bugün baktığımda 12,4 V olmuş  ve cihazı sürekli şarj için bağladım.
Aslında Akünün pek ömrü kalmadı sanırım en ufak beklemede marş sırasında 8 V kadar düşüyor bazen ama kendi aküsü hala kenarda iyi vaziyette bekliyor.

Solcanlar ne zaman yağmur yağsa kafaları topragın altından cıkarırlar.
Biz akücüler de solcan gibi ne zaman soğuklar gelir kafaları toprağın altından cıkarırız. :D


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2859
    • Profili Görüntüle
Ya sen 5 km ötendeki adama kahve içmeye gelme, tut taaa küçükçiftliğe kahveye git. hiç konuşma sus sen :D :D :D
Ben kontrol bile etmedim yaa.... Utanıyorum kendimden, sorun olmayınca saldım valla....
Hafta sonu ben de çıkarayım aküyü eve, bir sarılayım, yanına kıvrılıp bir uyuyayım :p :D :)
:) Ya Koray, kısmet olmadı ya cumartesi İstanbul'a gitmeye, senle de görüşemedik.
Evde bir tadilat işi vardı, cumartesi ve pazar o işle meşgul oldum.
Demek ki kahveyi senle içeceğiz kısmetse. Bakmışsın Mehmet de gelir İzmir den. :)
@mşah


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 775
    • Profili Görüntüle
:) Ya Koray, kısmet olmadı ya cumartesi İstanbul'a gitmeye, senle de görüşemedik.
Evde bir tadilat işi vardı, cumartesi ve pazar o işle meşgul oldum.
Demek ki kahveyi senle içeceğiz kısmetse. Bakmışsın Mehmet de gelir İzmir den. :)
@mşah

Allah kolaylık versin ev  tadilatı mı aman beri dursun ....!!!!
Her türlü içeriz yeter ki gönüller bir olsun.
Ben de dün aküyü ölçtüm çok bir zayiat yok gibi duruyor voltaj 12,57V gibi. Tabi güç de böyle de yük de ve veriyor orası muamma :)
Bir de 70A'ri ölçecek bir aletim olsaydı ah :D
ah ki ne ah, amper saat ah'ı :D :D :D


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 775
    • Profili Görüntüle
Selamlar Dostlar,

Geçen 1 ay önce araçı çalıstırdım D ye taktım tam frenden ayagımı çekip gaza basıcam araç küt diye durdu stop etti ve kızdırma bujisi ışıgını fasılalı yakarken, motor ikaz ısığını sabit yaktı ve şanzıman arızası dedi.
O an başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Kontağı kapattım açtım ikazlar gitmedi ve araç yine marş almadı.
Elim ayağım boşalmış vazıyette ve panikle bagajdaki lokla takımına saldırdım ve dualar okuyarak akü kutup başlarını söküp taktım.
İkaz ışıkları gitmişti ve araç çalıştı yoluma devam ettim. Bir daha da böyle bir şey yapmadı takribi 40 gün oldu.

Bu korkuyla (araç 2017 ekim çıkışlı 1,6 TDI 85kW DSG) son bir kez daha bakımı serviste yaptırayım dedim 1 hafta önce. Istanbul Alturda yaptırdım.
Servis noktasında güyya 30 40 madde var ama bi halta bakmıyorla bence. yagı ve filtreleri değiştirip öyle bi kontrol ediyorlar okadar.
Neyse bu yukardakı konuyu da soyledim. Bakmıslar bir şey yok dediler sadece o kadar :)
Bu arada Vahdet sağolsun biryerden bulmus  abi senin immobilizer anahtarı tanımamıştır yada pilden birsey olmustur dedi. O anda arac şanzımanı kılıtlıyormus. mantıklıda geldı.

2. bir konu 23DD diye bir güncelleme varmış. Onu da yapmayın dedim. Kağıt imzalattılar.
İmzalattıkları belge: https://imgyukle.com/i/k1VngN
Kim bilir neyin nesi. Kötü şöhretli dizel emisyondan şüphelendim. performansa iyi yerine kötü etki yapmasından.

3. Konu: Serefsizler polen filtresini bakımdan çıkarmama izin vermediler. Sanki çok önemli. Sırf para tuzağı. Daha önceden çıkartılabiliyordu. Bu bakımda çıkarılırsa bakım yapıldı gözükmez filtre değişimleri yapıldı gözükecek dedi. İyi dedim koy battı balık yan gider.

4. Konu: Neyse bir de bizim Malüm Akü takıntılarımız var ya. Dedim akü ölçüm kağıdını da istiyorum. Fotosunu aldım aşağıda.
Akü sözde ölçümü : https://imgyukle.com/i/k1VVQe
Ölçümü Akü dışarda diye ayarlayarak yapmışlar ama halbuki akü araçtan hiç çıkmadı. Bu şekilde yapılan ölçümler de farklılık gösteriyor.
"Araç şarj kabul testi gerçekleştirin diyor." Bunu sordular cevap "Abi akün iyi durumda ama şarj edilmesi gerek, sarj ettir yada bir uzun yol yap veya aracını biraz kullan şarj olur".
AMA  BİLMİYORLAR Kİ: Ben oraya gelene kadar 4 gün içinde Çorlu-İstanbul-Bursa ve körfezi dolaşarak tekrar İstanbul yapmışım. Toplam 500-600 Km.
Hayır daha nasıl uzun yol yapabilirim ki; napayım Kars'a mı gidip geleyim :) :)
Bu da demek oluyor ki şarj dinamoları aküyü gerektiği gibi şarj edemiyor.
Ben yaklaşık 6 aydır 1 - 2 ay arayla İstanbul'a gidip geliyorum diye sarj etmemiştim.
Çorluya gelince dün aküyü söktüm demonte olarak 12,55V ölçtüm. Dalgalı olarak 4 - 5  saat şarjda bıraktım sonra geri taktım araca.

Usta tv de güzel bir akü test cihazı tanıtımına denk geldim paylaşmak isterim: https://www.youtube.com/watch?v=yGLnP-DYKtI&t=1s

4.Konu: Allahtan silecek suyuna bakmayın demeyi kabul ettıler bakımda şükür :)
Silecekler iyice kotuleşmişti. RBW igrenç bı silecek 1 ay bıle surmemıstı deforme olması.
Bursada sanayıde bır yerden sadece sileceklerin lastıklerini aldım.
Sürücü tarafına telsiz SWF aldım 40 TL klasik tip muz tipi değil 70cm kestim benim tellere taktım.
Yolcu tarafına da 10 TL'ye çin malı aldım. Şu an çık malı olanın da performansı çok ıyı :) bakalım bir kac güne ne olacak.
Önden çıkanları da arkaya taktım. Suyunun suyu.

En son bakım 3. bakımdı ( bir bakım atladım ben) 33.600 km deydi arac. Yakıt filtresi değişmedi. Polen, yag, hava filtreleri ve motor yağı değişti 1600 TL
Nasıl ? Haşırt the black board at the sea side :) :) :)

Hoşçakalın gençler ve kendini genç hissedenler, 
 


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 588
    • Profili Görüntüle
Selamlar Dostlar,

Geçen 1 ay önce araçı çalıstırdım D ye taktım tam frenden ayagımı çekip gaza basıcam araç küt diye durdu stop etti ve kızdırma bujisi ışıgını fasılalı yakarken, motor ikaz ısığını sabit yaktı ve şanzıman arızası dedi.
O an başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Kontağı kapattım açtım ikazlar gitmedi ve araç yine marş almadı.
Elim ayağım boşalmış vazıyette ve panikle bagajdaki lokla takımına saldırdım ve dualar okuyarak akü kutup başlarını söküp taktım.
İkaz ışıkları gitmişti ve araç çalıştı yoluma devam ettim. Bir daha da böyle bir şey yapmadı takribi 40 gün oldu.

Selamlar. Ben de Antalya'dan kalktım İstanbul'a kadar geze geze gittim. İstanbul'da başıma yaşadığın olay geldi. Trafikte uzun süre beklerken akü zaten kendini uzun yolda topladı diye stop/startı devreye aldım. 5-10 dk bekliyoruz çünkü bazı yerlerde. Hareket etmek için frenden ayağımı kaldırdım, motor çalıştı ama 1000 devire gelip geri stop etti. Pedallara tepki vermedi. Bende herhangi bir arıza ışığı yakmadı, normal bir stop etme durumu gibi beklemedeydi. Hatta A simgesi de her zaman ki vites göstergesinde belirmişti. Manuel olarak marş bastım, aradan 1 gün geçti, yine sıkışık trafikte marş basarken bir anda motor çalışıp tam devreye girmeden stop etti. Akü mü yoksa marş dinamosunda mı sorun var bilmiyorum. Son günlerde ilk marş anında acayip uzun sürmeye başladı. Yani ateşleme yapmayan benzinli araba gibi bekletiyor. Kızdırma bujisi vs hiçbir arıza yok. Aküyü değiştirmeyi düşünmeye başladım ama sanırım bir ölçüm yapsam iyi olacak. Yetkili servis 2 senedir bana akünüz uyarı veriyor değiştirilmesini öneriyoruz diyor ama akü kaynaklı arıza neredeyse bu olaylara kadar hiç yaşamadım. Bu tuhaf şeyler arıza mı yoksa olağan mı anlamak da zorlaştı.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 775
    • Profili Görüntüle
Selamlar. Ben de Antalya'dan kalktım İstanbul'a kadar geze geze gittim. İstanbul'da başıma yaşadığın olay geldi. Trafikte uzun süre beklerken akü zaten kendini uzun yolda topladı diye stop/startı devreye aldım. 5-10 dk bekliyoruz çünkü bazı yerlerde. Hareket etmek için frenden ayağımı kaldırdım, motor çalıştı ama 1000 devire gelip geri stop etti. Pedallara tepki vermedi. Bende herhangi bir arıza ışığı yakmadı, normal bir stop etme durumu gibi beklemedeydi. Hatta A simgesi de her zaman ki vites göstergesinde belirmişti. Manuel olarak marş bastım, aradan 1 gün geçti, yine sıkışık trafikte marş basarken bir anda motor çalışıp tam devreye girmeden stop etti. Akü mü yoksa marş dinamosunda mı sorun var bilmiyorum. Son günlerde ilk marş anında acayip uzun sürmeye başladı. Yani ateşleme yapmayan benzinli araba gibi bekletiyor. Kızdırma bujisi vs hiçbir arıza yok. Aküyü değiştirmeyi düşünmeye başladım ama sanırım bir ölçüm yapsam iyi olacak. Yetkili servis 2 senedir bana akünüz uyarı veriyor değiştirilmesini öneriyoruz diyor ama akü kaynaklı arıza neredeyse bu olaylara kadar hiç yaşamadım. Bu tuhaf şeyler arıza mı yoksa olağan mı anlamak da zorlaştı.

Ilginc olmus. Gecmis olsun. Yakit kaynakli olabilir mi. Leventin de gec mars aliyordu, yakit filtresini degistirdi duzeldi sanirim. En son nezaman degisti yakit filtresi?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2859
    • Profili Görüntüle
@octa @mkoray79
Geçmiş olsun ikinize de.
Bende çok tırsıyorum araba ariza yapacak diye.
Geç marş olayi benim yakıt filtreden sebep çıktı.
Son haftalarda hafta sonları hep sürdüm aracı, hiç geç marş alma olmadı.