škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 983 · 225194

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659480
Düşük voltaj ve düşük Ah şarj ettiği için ısınma gibi bir problem yaşanmaz. Koray farklı modda şarj yaptığı için akü ısınmış. Damlama şarjı isterse bir ay boyunca bağlı kalsın bir zararı yok zaten kullanma kılavuzunda yazıyor bağlı kalabilir diye ama sen istersen kontrol et içinde şüphe kalmaması için zaten durumu görünce kendin de ikna olacaksın sorun olmadığına.
Bende damlama şarjı durdurup tekrar başlamıyor ancak normal şarja başlayıp akü dolunca damlama şarja geçiyor sök tak yapınca olmuyor.
Tamamdır hocam, bakalım umarım hallederim sorunsuz.

Ne lanet bir durummuş, ucuzda değil ki akü serviste pahalı, dışarıdan alınsa kodlamayla uğraşmak lazım yaparlar yapamazlar, hatta servisin bile kodladığını hiç sanmıyorum aynı yada 3-5 ah yüksek aküyü bağlantıları kesmeden takıp geçerler bunlar. Akü şarj tutmamaya devam ederse şikayet oluşturacağım bakalım ne diyecekler ölçsün kendileri.

Teşekkürler, haberdar edeceğim gelişmeleri.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2958
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659481
Tamamdır hocam, bakalım umarım hallederim sorunsuz.
Ne lanet bir durummuş, ucuzda değil ki akü serviste pahalı, dışarıdan alınsa kodlamayla uğraşmak lazım yaparlar yapamazlar, hatta servisin bile kodladığını hiç sanmıyorum aynı yada 3-5 ah yüksek aküyü bağlantıları kesmeden takıp geçerler bunlar. Akü şarj tutmamaya devam ederse şikayet oluşturacağım bakalım ne diyecekler ölçsün kendileri.
Teşekkürler, haberdar edeceğim gelişmeleri.
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aküyü sökmeden bagajda şarja tak, bagaj alt tabanı açık ya da aralık bırak, bagaj kapağını da aralık bırak, araç kapalı garajdaysa 1 ay yanına uğramasan da olur. Eğer şanssız biri değilsen :) hiç bir şey olmaz.
3 yıllık aracın aküsü ile alakalı servis belki ancak şarj eder aküyü. Servisten alacağın cevabı az çok tahmin edebiliriz.
 Mehmet (mşah) uzun süredir bu şekilde şarj ediyor onun aküyü. Hep paylaşır forumda. Sendeki akü belki bir defalık şarj ile 12 saat gibi sürede kökten çözülmez. Ancak 2-3 akşam bu şekilde şarja bırak Mehmet'in önerdiği gibi, zaten maksidot sonucundan ve aracın davranışlarından anlarsın akü durumunu.


Ek : Benim aküyü aracın üstünde, aracı çalışır haldeyken değiştirdiler. Sorun olmaz öyle.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659482
Aküyü sökmeden bagajda şarja tak, bagaj alt tabanı açık ya da aralık bırak, bagaj kapağını da aralık bırak, araç kapalı garajdaysa 1 ay yanına uğramasan da olur. Eğer şanssız biri değilsen :) hiç bir şey olmaz.
3 yıllık aracın aküsü ile alakalı servis belki ancak şarj eder aküyü. Servisten alacağın cevabı az çok tahmin edebiliriz.
 Mehmet (mşah) uzun süredir bu şekilde şarj ediyor onun aküyü. Hep paylaşır forumda. Sendeki akü belki bir defalık şarj ile 12 saat gibi sürede kökten çözülmez. Ancak 2-3 akşam bu şekilde şarja bırak Mehmet'in önerdiği gibi, zaten maksidot sonucundan ve aracın davranışlarından anlarsın akü durumunu.


Ek : Benim aküyü aracın üstünde, aracı çalışır haldeyken değiştirdiler. Sorun olmaz öyle.

Anladım hocam, bende birkaç defa full yap 70 e düşsün tekrar full yap diye arka arkaya  yapayım ki kendisi hafızalasın %100 olduğunu diye düşünüyordum sizde öyle dediğinize göe düşüncemde haklıyım :)

Şarj edeceğim saat aralığı sabah 08:00 akşam 20:00 gibi düşündüm, duruma göre akşam 20:00 kısmını gece 24:00 kadar çekebilirim.

Bu arada ataç üzerinde değiştirilsin onda sorun yokk ross tech vds kanalı paylaşımında kodlamayı öncelemiş, sanırım aracın bazı özellikleri bazı düşük AH akülerde kendini kapatırken, bazı yüksek AH akülerde kapatmayabiliyor AH durumunu bilirse buna göre hareket ediyor diye sonuca ulaşmıştım, doğru yanlış bilemem ama bana doğruluk payı yüksek geldi, siz de belki denk gelmişsinizdir ama ben yine de ekleyeyim de ileride araştıran benim gibi çözümleme yapamayan birisine faydası olur:)

Teşekkürler.

https://youtu.be/IJAScg6JrYI

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659476
Araç üzerinde yapacağım, akşamdan parkedilmiş aracı sabah erkenden takarım, gözümüm önünde şarj ederim diye düşünüyorum.




Hepinizin tavsiyelerini önemsiyorum ve yapabiliyorsam tatbik ediyorum :)

Bakalım umarım sorun yaşamam, aslında şarj yapmadan önce akşam parkederken stop edip farları 5 dk açık tutsam obd2 den baksam %55 %60 civarına düşürsem sonra sabaha kadar %5 falan daha düşmüş halde mü şarj etmem daha sağlıklı olur bunu kestiremiyorum,

Bu konuda hepinizden tavsiye bekliyorum,
Akğam parkedince stop edilmiş araçta farları 5 dk açıp yüzdesini düşürmem aküye zarar verir mi? Tavsiye eder misiniz?




Koray hocam teşekkürler ilgine, araçtan şuan itibariyle sökme durumum yok, kodlama için kablom vs yok, şimdi çalışmaz araç tanımaz sensör ayarlarını hatalı sıfırlar falan o riski almak istemiyorum.

Aslında bu şekilde dışarıya alabilsem aküyü deşarj edip full şarj edip tekrar deşarj ve full şarj yapmak istiyorum. Zaten böyle araç üzerinde beceremezsem Ankara da iyi bir elektrikçiye gidip başka bir akü bağlanarak sökülmesini ve desülfasyon dahil full şarj edilip bakım yapılmasını isteyeceğim.

Demek ki neymiş, bir sonraki yeni araba yada yeni akümüzü alınca ve aldıktan sonra arada bir şarj cihazımızla şarj edersek akü ömrü sanırım 2ye katlanır.

Bakalım yarın yapacağım araç üzerinde, sökme durumum olursa da tavsiyelerini not ettim ona uygun yapacağım.

Teşekkürler tekrardan hepinizin ilgisine.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Efb aku yerine agm, yasa tersini takarsan akuyu tanitmani isteyebilir. Ama ayni agm yi cikarip takarsan kodlama tanitma neyim istememesi gerek. Bu sekilde tecrube eden var mi ki?


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;659486
Efb aku yerine agm, yasa tersini takarsan akuyu tanitmani isteyebilir. Ama ayni agm yi cikarip takarsan kodlama tanitma neyim istememesi gerek. Bu sekilde tecrube eden var mi ki?
Hocam a4 b8, passat b8 yabancı forumlarda denk geldim, bazıları tüm hata kodlarını almış 3-5 dk da yolda ilerlerken silinenler var, bazılarının bazı hata kodları silinmemiş, bazılarının araç çalışmamış, bazıları direksiyonu tam sol tam sağ vb adaptasyonlar yapmış.

Araç yetkili servis bakımlı, o sebeple riske atmak istemiyorum, sorun yaşarsam çekici cağırmak gerekebilir yada hata kodlarıyla vs beni boğuşturabilir. Ankara da ki servislere çok güvenmiyorum İstanbul gibi değil burası bence.

Benim kasa için çok yorum bulamadım en eskisi 2016 model olduğundan akü sorunları bitmeler vs yeni başlamıştır sanırım, hemen geri dönüş olmaz diye düşünüyorum.

Bakalım yarın denediğimde sonuç ne olacak, normalde % kaç düşmesi lazım 1 günde, veya akşamdan sabaha beklemede iken.
Teşekkürler.

EKLEME :

Arkadaşlar sabah 08:00 da maintenance şarj ile başlattım (akşamdan park edilen arabayı hiç açmadım akü voltajı 12.35V gösterdi) ve 3.kademe yanıp sönmekteydi (50-75 arası demek) şarj akımı 1 amper ve 12.7V ile 13.7V arasında daha çok 13.5V civarında adım adım arttı max 13.7V gösterdi ve 2.saatte tine FULL ibaresi çıktı ve kademelerin hepsi yandı.

Bu aşamada FULL yazısı yazarken ve şarja bağlıyken aküyü multimetre ile ölçtüğümde 13.2V ile 13.3V arasında gidip geliyordu sürekli. Bu şekilde de 13 saat olmak üzere toplam 15 saat şarj sonucunda şarj cihazını vs söktüm kilidi açtım obd2 cihazda %94 gördüm. Marş akımı 10.86V gösterdi. Yağmur vs yağma ihtimali sebebiyle mecburen çektim, birde merak ettim sorun yaşamak istemedim yoksa sabaha kadar dursaymış iyiymiş:)

Durum bu, kullandıkça anlayacağım ama akü 1 amper şarjda bile 2 saatte doldu gösteriyorsa bence akü bitmeye yakın ve artık kapasitesini koruyamıyor.

Bunu her hafta bu şekilde 24 saat vs şarjda tutarak kurtarabilir miyim?

Denemeye devam edeceğim ama tavsiyeniz nedir her hafta şarj et akü ölene kadar devam mı dersiniz :)

Sabah 9 da yine multimetre ile ölçüm yapacağım için kaputu kilitlemedim, o sonucu da editlerim bu mesajın sonuna :)
« Son Düzenleme: 06 Mart 2021, 23:25:51 Gönderen: kagan06 »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659488

Durum bu, kullandıkça anlayacağım ama akü 1 amper şarjda bile 2 saatte doldu gösteriyorsa bence akü bitmeye yakın ve artık kapasitesini koruyamıyor.

Bunu her hafta bu şekilde 24 saat vs şarjda tutarak kurtarabilir miyim?

Denemeye devam edeceğim ama tavsiyeniz nedir her hafta şarj et akü ölene kadar devam mı dersiniz :)

Sabah 9 da yine multimetre ile ölçüm yapacağım için kaputu kilitlemedim, o sonucu da editlerim bu mesajın sonuna :)


Her hafta kullan eğer imkanın varsa. Kaybedecek bir şey yok ama aksatırsan akü gider. 1 Ah de şarj yapması normal 13 V üzerine çıktığı zaman aküye zarar vermemek için. Daha önce bahsettiğim gibi benim cihaz sürekli bağlı duruyor, haftada bir çalıştırıyorum, stop edince yine takıyorum.
Büyük bir ihtimal akü saülfatlaştı o yüzden çabuk doluyor.
Şarj yapmaya devam :)


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659491
Her hafta kullan eğer imkanın varsa. Kaybedecek bir şey yok ama aksatırsan akü gider. 1 Ah de şarj yapması normal 13 V üzerine çıktığı zaman aküye zarar vermemek için. Daha önce bahsettiğim gibi benim cihaz sürekli bağlı duruyor, haftada bir çalıştırıyorum, stop edince yine takıyorum.
Büyük bir ihtimal akü saülfatlaştı o yüzden çabuk doluyor.
Şarj yapmaya devam :)
Artık bu şekilde uygun oldukça şarj ederim, peki 20 kmlik ve 1 saatlik yolculuğun arkasından ne kadar süre geçmeli şarja takabilmem için? Akşam işten eve geldiğimde sabaha kadar durma şansı olabilir. :)

Teşekkürler.

Ayrıca, saat 08:00 da kapalı arabayı ölçtüğümde 12.56V (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : 12.85V) gösterdi. Marş şarjı ise 10.28V (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : 10.28V)gösterdi. Obd2 ölçümü batarya kondisyonu ise %85 (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : %94)

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659491
Her hafta kullan eğer imkanın varsa. Kaybedecek bir şey yok ama aksatırsan akü gider. 1 Ah de şarj yapması normal 13 V üzerine çıktığı zaman aküye zarar vermemek için. Daha önce bahsettiğim gibi benim cihaz sürekli bağlı duruyor, haftada bir çalıştırıyorum, stop edince yine takıyorum.
Büyük bir ihtimal akü saülfatlaştı o yüzden çabuk doluyor.
Şarj yapmaya devam :)
Artık bu şekilde uygun oldukça şarj ederim, peki 20 kmlik ve 1 saatlik yolculuğun arkasından ne kadar süre geçmeli şarja takabilmem için? Akşam işten eve geldiğimde sabaha kadar durma şansı olabilir. :)

Teşekkürler.

Ayrıca, saat 08:00 da kapalı arabayı ölçtüğümde 12.56V (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : 12.85V) gösterdi. Marş şarjı ise 10.28V (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : 10.28V)gösterdi. Obd2 ölçümü batarya kondisyonu ise %85 (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : %94)

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Şarj edebilirsin ama şarj cihazı şarja başlamaz voltaj uygun değilse ama sen yine de dene istersen. Bu gidişle yavaş yavaş akü kendini toparlayacak galiba. Şarja devam.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2958
    • Profili Görüntüle
Benim akü bugün 12.4 e düşmüş, bugün 4 saat şarj yaptım. Son olarak üç hafta önce 4 saat şarj yapmıştım. Şarjdan sonra hemen 12.7. Yarın sabah 12.6 falan olur.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Benim akü bugün 12.4 e düşmüş, bugün 4 saat şarj yaptım. Son olarak üç hafta önce 4 saat şarj yapmıştım. Şarjdan sonra hemen 12.7. Yarın sabah 12.6 falan olur.

3 hafta boyunca iyi dayanmış. Ben 12.6 V altına düşmesine izin vermiyorum.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659491
Her hafta kullan eğer imkanın varsa. Kaybedecek bir şey yok ama aksatırsan akü gider. 1 Ah de şarj yapması normal 13 V üzerine çıktığı zaman aküye zarar vermemek için. Daha önce bahsettiğim gibi benim cihaz sürekli bağlı duruyor, haftada bir çalıştırıyorum, stop edince yine takıyorum.
Büyük bir ihtimal akü saülfatlaştı o yüzden çabuk doluyor.
Şarj yapmaya devam :)
Artık bu şekilde uygun oldukça şarj ederim, peki 20 kmlik ve 1 saatlik yolculuğun arkasından ne kadar süre geçmeli şarja takabilmem için? Akşam işten eve geldiğimde sabaha kadar durma şansı olabilir. :)

Teşekkürler.

Ayrıca, saat 08:00 da kapalı arabayı ölçtüğümde 12.56V (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : 12.85V) gösterdi. Marş şarjı ise 10.28V (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : 10.28V)gösterdi. Obd2 ölçümü batarya kondisyonu ise %85 (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : %94)

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Şarj edebilirsin ama şarj cihazı şarja başlamaz voltaj uygun değilse ama sen yine de dene istersen. Bu gidişle yavaş yavaş akü kendini toparlayacak galiba. Şarja devam.


Forumda sorun oluştu sanırım giremedim 2 gün.

Tamamdır sabahları ölçüyorum 12.5V civarı değerler ve akşamları %90 sabahları ise %80 değerleri görmeye başladım.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2958
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659491
Her hafta kullan eğer imkanın varsa. Kaybedecek bir şey yok ama aksatırsan akü gider. 1 Ah de şarj yapması normal 13 V üzerine çıktığı zaman aküye zarar vermemek için. Daha önce bahsettiğim gibi benim cihaz sürekli bağlı duruyor, haftada bir çalıştırıyorum, stop edince yine takıyorum.
Büyük bir ihtimal akü saülfatlaştı o yüzden çabuk doluyor.
Şarj yapmaya devam :)
Artık bu şekilde uygun oldukça şarj ederim, peki 20 kmlik ve 1 saatlik yolculuğun arkasından ne kadar süre geçmeli şarja takabilmem için? Akşam işten eve geldiğimde sabaha kadar durma şansı olabilir. :)

Teşekkürler.

Ayrıca, saat 08:00 da kapalı arabayı ölçtüğümde 12.56V (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : 12.85V) gösterdi. Marş şarjı ise 10.28V (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : 10.28V)gösterdi. Obd2 ölçümü batarya kondisyonu ise %85 (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : %94)

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Şarj edebilirsin ama şarj cihazı şarja başlamaz voltaj uygun değilse ama sen yine de dene istersen. Bu gidişle yavaş yavaş akü kendini toparlayacak galiba. Şarja devam.
Forumda sorun oluştu sanırım giremedim 2 gün.
Tamamdır sabahları ölçüyorum 12.5V civarı değerler ve akşamları %90 sabahları ise %80 değerleri görmeye başladım.

Ha şöyle ....  ;) rutin takip etmeyi alışırsan, seveceksin bu işi.
Anlamayanlara göre bu iş hammallık, ancak bana göre hammallık ve aptallık, kısa sürelerde yeni aküye verecek paralardır.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659491
Her hafta kullan eğer imkanın varsa. Kaybedecek bir şey yok ama aksatırsan akü gider. 1 Ah de şarj yapması normal 13 V üzerine çıktığı zaman aküye zarar vermemek için. Daha önce bahsettiğim gibi benim cihaz sürekli bağlı duruyor, haftada bir çalıştırıyorum, stop edince yine takıyorum.
Büyük bir ihtimal akü saülfatlaştı o yüzden çabuk doluyor.
Şarj yapmaya devam :)
Artık bu şekilde uygun oldukça şarj ederim, peki 20 kmlik ve 1 saatlik yolculuğun arkasından ne kadar süre geçmeli şarja takabilmem için? Akşam işten eve geldiğimde sabaha kadar durma şansı olabilir. :)

Teşekkürler.

Ayrıca, saat 08:00 da kapalı arabayı ölçtüğümde 12.56V (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : 12.85V) gösterdi. Marş şarjı ise 10.28V (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : 10.28V)gösterdi. Obd2 ölçümü batarya kondisyonu ise %85 (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : %94)

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Aküde sülfatlaşma oldugu belli. Çabuk sarj olup erken ve hızlı bosalıyor. Evden dönüş yolunda start stopunu devreye al ve her gun akuyu şarja tak 1 hafta böyle yap ve bir haftanın sonunda bir cumartesi gunu makineyı sarja koyduktan sonra aksam kapat ve sabaha bak bakalım ne kadar dusum yapmıs.
bu yukarda yazdıgından daha iyi bir yanı daha az bir dusum seviyen varsa bir miktar kurtarmıssın ve ısık var demektır. Bu sekilde devam edersin ve taki iyi enerjı tutuş yapana kadar.  Cok birsey değişmiyorsa gittiği yere kadar gider artık sarjlayarak. en iyi durum kötü sonu geciktirirsin en azından bayagı bır sure.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
ya bu yeni forum ne igrenç olmuş. eski hali ne güzeldi. bu ne abi yaaa. iyi birşey yapacaz diye maf etmişler.
eskiden tesekkur vardı, birisini yanıtlayınca yukarda uyarı hatırlatma veriyordu. once onlar gitti, şimdide bu yeni arayuz gelmiş.
maaşallah kim ilgileniyorsa guzelleştıreceğine forumu, bir güzel içine turp suyu sıkıyor uzerine de tüy dikiyor


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Selam Dostlar,
Bir süredir 6V  aku hikayem vardı bilirsiniz.
Şu resimde olan aletin akusunu sokup tamır ve sarj edeyım dedim.

https://i.imgyukle.com/2021/03/10/Na5SHj.md.jpg


Ancak 6V sarj alei yoktu bende bu resimdeki düzeneği yaptım. 2 tane 18650 ile biraz olsun sarj edeyim dedim. sonra 3x 18650 yapıstırdım.
biryandan 18650 leri sarj ederken diğer yandan olarla aküye yol verdim. 18650 lerin voltaj düserken amperaj yükseliyordu. İlkin sarj olmakta zorlandı.
Sonradan biraz toparlandı ve sarj almaya başladı. Daha sonra tuttum 12V arac aku sarj cihazını bagladım kaynamayı gormeliydiniz. :) :)
Tabiki o şekilde bırakmadım sadece anlık olarak verip çekiyordum. Hatta manual darbe verdim degdirip çekiyordum bir ara :):):) dakikada 100 kere ne deniyor 100 Hz heheheh :))
Neyse  bir şekilde sarj ettim ama ne yaptıysam bir baktım 4 küsür voltun uzerine çıkmadı. Kesin bir tane hücrede kopukluk var ki zaten o hucre kaynamazken, diger iki hücre fokurdayabiliyordu. Bir ara bu akuyu kesip içini açacağım. Kısmet gari
Resimler bunlar:

https://i.imgyukle.com/2021/03/10/Na5Lcf.jpg

https://i.imgyukle.com/2021/03/10/Na5xwU.md.jpg


Neyse bende 2 tane 6V akü siparişi verdim. Aşağıdaki likten.
https://www.trendyol.com/orion/orn6120-6v-12ah-bakimsiz-kuru-aku-11-2020-uretim-p-66083508?boutiqueId=61&merchantId=139900

Aküler aynen Kasım üretimi ve şarjları çok iyiydi, geldiğinde 6,42V idi. Bağladım bebe o kadar bindi motora kaç saat hala cayır cayır götürüyordu.
Bugün aküyü söktüm ölçtüm hala 6,1V gösterdi.
Bu arada bir de akü şarj cihazı siparişi verdim alet SERTEÇ marka hem 6V hem de 12V şarj yapıyor 1A. Çok beğendim. 63 küsür TL. Şarj ederken  kırmızı şarj bitince yeşile dönüyor uzerindeki ışık. Adaptorlü çıkışı var ve yanında krokodil kablolarla geliyor. Krokodiller de güzeldi.
Ürünü aşağıdaki likte aleti görebilirsiniz.
https://www.hepsiburada.com/sertec-bcrw1000-6v-12v-1a-kademeli-batarya-ve-aku-sarj-adaptoru-p-HBV00000YBQJE?magaza=Sertec

şarj  fotosu da : https://i.imgyukle.com/2021/03/10/Na5Ck8.md.jpg

Alet şarja başladığında 6.4V ve 0,998 A ile şarja başladı. 6 saat oldu hala şarj ediyor (ışık yeşil olmadı daha  :) ) ancak şu an voltaj 7.2V şarj voltajı şarj akımı ise 0,277A
Ancak multimetre ile seri bağlayıp amperajı ölçüyorum tabi  2-3 sn sonra alet yeşile dönüyor. Yani şı an eli kulağında kendi başına yeşile dönmek üzere.

Bu fiyata bence gayet iyi bir şarj cihazı.
Valla arabanın aküsünü de çıkarınca benim Foksurdan sonra bir de bunu bağlayacağım bakalım nasıl şarj edecek bu da. Foksur 0,8A dan sonra doldu diyor.

Haydi hayırlısı. Bozuk aküyü kesince onun da resimlerini atarım.

Kolaylıklar dilerim doslar. Allah akünüze zeval vermesin, sarjı 12,4'ün altına düşmesin inşallah  ;)