škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 983 · 227853

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659451
Tekrardan merhabalar,
Sabah anahtarla açmadan (kaputu geceden açık bırakmıştım) ölçüm yaptığımda 12.4 V ölçtüm bildiğimiz basit sarı multimetre ile.
Servis danışmanı elektrik ustası ile görüştüm az önce, normal ön kısımda benim yaptığım gibi şarj edebilirsiniz, sökmeye gerek yok biz de serviste bu şekilde yapıyoruz dedi.
Diğer servisi arayacağım bakalım o ne diyecek.
Peki akünün dolum kapasitesi o kadar olabilir mi? Belkide 15 dk şarj olsa da doluyordur kendi azalmış kapasitesi kadar?
Çok anlamam elektrik işlerinden :)
Son durum bu, acaba dün şarj yaptık o sebeple mi 12.4 V çıktı? Sabah obd ile baktığımda da (gece 22:00 da park ederken %79 göstermişti) %72 de çalıştı 20 km işe geldiğimde (sakin kullanırım ve yokuş aşağı gaza basmam akü dolsun diye) % 82 oldu.
İlk marşta da 8,94 V ölçmüş bu obd porttaki ElmObd2 cihaz.
Yolda da hep 15.1V gösterdi, arada bir 13.1 V a düşüyor anlık takipte.
Yorumlarınız nedir arkadaşlar?
1- Hiç uğraşma zaten batarya için araba uyarı verirse tam şarj yaparsın aldığın cihaz dursun iade etme.
2- Hayır , obd2 cihazdan alınan verinin
%100 olması gerekiyor, denemeye devam et.
3- Yetkili servis bakımım var 28 güne, o bakımda full şarj ettirip obd2 ile ölçüm yapıp % kaç çıktığına bak ve akü sağlığını sor
4- Hiç uğraşma akü bitince değiştireceksin gittiği kadar.
5- Sizin tavsiyeleriniz neler?
Teşekkürler.
Not: bu arada akşam gidince bu defa araç park edip 3 saat sonra aracı hiç açmadan multimetre ile ölçüm yapıp bagajdan doğrudan akünün kutup başlarına bağlamayı düşünüyorum buna ne dersiniz?
(Bagaj için aleti araba ilk kapandığında yerleştirmem lazım)

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ölçüm yaptığınız gerilim değeri 12.4V (12.36 / 12.44 arası), heri türlü akü şarj gerektiriyor bence. Bu voltaj riskli değerin sınırıda.
Servise gittiğinzde, akü hakkında belki yorum alabilir siniz. Nasıl yorum oalcak bilemiyorum... :(
Ben benim aküyü şarj ettiğimde (Varta 60 ah AGM) aynı gün 12.7 ve üstü voltaj görüyorum. Devamında aracı hiç çalıştırmazsam;

Şarjdan sonraki gün 12.6 ve üstü voltaj görüyorum. Dış ortam ısısına paralel olarak 1 hafta sonrasında 12.5 ve üstü görüyorum. İki hafta sonra 12.4 cıvarı görüyorum. Şarjdan 1 ay sonra 12.3 ve üstü görüyorum.
Bu verileri peryodik olarak kayıt altına alıyorum, veriler kesindir.


1. yorum yok :)
2. yorum yok :)
3. Olabilir.
4. Ben olsam uğraşırım. Ne kadar uzun ömürlü olursa akünüz, yolda da rahat edersiniz, para da cebinizde kalır.

5. Servisten şarj konusunda net bilgi almaya çalış bence. Kullanım aralığı itibariyle bence akü şarj edilmelidir. Ancak serviste değişik yorum alabilirsin.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659433
Umarım ben becerebilirim şarj işini :) 3 sene iyi dayanmış o zaman ilk 2 sene sabah 2.5 km gidiş 2.5 km dönüş. Akşam 2.5 km gidiş 2.5 km dönüştü

Pandemi sebebiyle 20 km gidiş 20 km dönüş oldu:) ben ihtiyaten batarya ölmesin diye bu çözüme ulaşmaya çabalıyorum, bakalım zaten bilgilendireceğim buradan.

Ayrıca, belki araba da belli bir aksam veya devre vs var şarjı engelliyor sadece servis modunda falan oluyordur, sallıyorum bunları ama en azından 2.cihazı deneyeceğim, iade alırlarsa 3. Ve 4. Cihazları da denerim ama 3.sü Black&Decker BDV090 olur, 4.sü ise Noco Genius olur :)

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


En mantıklı yol bu olacak senin için. Akü eksi kutup başını sök ( yol bilgisayarı ve saat verileri kaybolacak sadece ) şarj aletini akü kutup başlarına bağla eğer yine 10-15 dk da doluyorsa bırak o şekilde bağlı kalsın bu şekilde damlama şarj yapması gerekiyor sabit 13,5 V olarak. Eğer redresör modu varsa önce onu yap sonra şarja başla.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659453
Ölçüm yaptığınız gerilim değeri 12.4V (12.36 / 12.44 arası), heri türlü akü şarj gerektiriyor bence. Bu voltaj riskli değerin sınırıda.
Servise gittiğinzde, akü hakkında belki yorum alabilir siniz. Nasıl yorum oalcak bilemiyorum... :(
Ben benim aküyü şarj ettiğimde (Varta 60 ah AGM) aynı gün 12.7 ve üstü voltaj görüyorum. Devamında aracı hiç çalıştırmazsam;

Şarjdan sonraki gün 12.6 ve üstü voltaj görüyorum. Dış ortam ısısına paralel olarak 1 hafta sonrasında 12.5 ve üstü görüyorum. İki hafta sonra 12.4 cıvarı görüyorum. Şarjdan 1 ay sonra 12.3 ve üstü görüyorum.
Bu verileri peryodik olarak kayıt altına alıyorum, veriler kesindir.


1. yorum yok :)
2. yorum yok :)
3. Olabilir.
4. Ben olsam uğraşırım. Ne kadar uzun ömürlü olursa akünüz, yolda da rahat edersiniz, para da cebinizde kalır.

5. Servisten şarj konusunda net bilgi almaya çalış bence. Kullanım aralığı itibariyle bence akü şarj edilmelidir. Ancak serviste değişik yorum alabilirsin.


Denemeye devam edeceğim umarım almayız elimize akü harici beyin vs. gibi bişey:)





Alıntı yapılan: mşah;659457
En mantıklı yol bu olacak senin için. Akü eksi kutup başını sök ( yol bilgisayarı ve saat verileri kaybolacak sadece ) şarj aletini akü kutup başlarına bağla eğer yine 10-15 dk da doluyorsa bırak o şekilde bağlı kalsın bu şekilde damlama şarj yapması gerekiyor sabit 13,5 V olarak. Eğer redresör modu varsa önce onu yap sonra şarja başla.

Cihazda redresör modu yok, sadece kurtarma modu var o da sabit 13.7V sanırım daha da düşük olabilir, bu değeri sabit olarak vererek zorla şarj ediyormuş.

Bu modun akü araç üzerindeyken kullanılması sakıncalı olabilir sanırım?

Akü sökerek halledilebilir ama  saçma sapan şeyler sıfırlanır vs diye endişeliyim, bazı durumlarda aracı hiç çalıştıramadık yorumlarına denk geldim yabancı forumlarda passat veya golftü araç yeni agm akülülerden.

Peki şöyle yapsam;

Bu kaput altında bulunan artı ve eksi kısmına başka sıradan 12V araba aküsü bağlasam, benim bagajdaki aküyü söksem ve sökük halde şarj etsem, diğer akü böylece elektrik sağlayarak sıfırlanacak şeyleri engellese ve bende şarj oluyor mu olmuyor mu emin olsam? Buna ne dersiniz, araca zararı olur mu, akücüler de bu şekilde tanımlama yapmamak için akü değiştiriyorlar. Takacağım ucuz yollu 12V akünün agm vb özellikleri olmak zorunda mıdır?

Arkadaşlar ilginize teşekkür ediyorum, forumu çok işgal ettüm biliyorum ama büyük ihtimalle yeni skodalarınız da audi benzeri sistemle gelecektir :) bunu çözmemiz sonucu diğer insanlarda bundan faydalanacaktır diye düşünüyorum. Yine de rahatsızlık varsa ben sadece sonucu da bildirebilirim. Konuyu rehin almayayım :)



Not: Sabah 20 km yol yaparak işe gittiğimde park ettiğim saat ile ölçüm yaptığım saat arasında 8.30 saat var, akü 12,5 V gösterdi ve aracı çalıştırdığımda voltaj 9.96V düştü sonra 15.1 oldu şarja başladı sanırım çalıştırdığım anda. Ayrıca seviye de %70 di çalıştırdığımda obd2 ile ölçtüğümde.
Şimdi eve gelip bagaja bağladım cihazı ama prize takmadım, 2-3 saat beklesin diye düşündüm, akü araca bağlı kabloları sökmedim sökünce çalışmama riski varmış, pandemi de o riski alamam engelli kardeşimi alıp bırakıyorum çünki. Bu sebeple normal kutup başlarına tutturdum kıskaçları kırmızı pozitife siyah negatife olacak şekilde.

Ayrıca, %70 falan olduğundan şarj etmiyor olabilir mi? Arabayı çalıştırmadan farları uzunları açarak 5 dk falan beklesem %50 ye düşermi sizce? Düşürüp mü şarj denesem acaba?? :)


MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 03 Mart 2021, 18:15:27 Gönderen: kagan06 »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659458

Arkadaşlar ilginize teşekkür ediyorum, forumu çok işgal ettüm biliyorum ama büyük ihtimalle yeni skodalarınız da audi benzeri sistemle gelecektir :) bunu çözmemiz sonucu diğer insanlarda bundan faydalanacaktır diye düşünüyorum. Yine de rahatsızlık varsa ben sadece sonucu da bildirebilirim. Konuyu rehin almayayım :)


Rehin alacak bir durum yok forumun amacı o.
Sabit şarj zorla şarj etmiyor aslında normal şarj değerinde  tutuyor o yüzden zararı yok, benim sürekli takılı duruyor.
Başka akü bağlayarak da olur yalnız dikkat etmek gerekiyor yanlışlıkla kısa devre yaptırma.
Marş sırasında 9 V düşüyorsa iyi bir şarja ihtiyacı var % o yüzden yükselmiyor. O anki şarj değeri yüksek ise o yüzden şarj etmiyor. Mesela benim cihaz da öyle 12,6 V altına düşmeden şarja başlamıyor bağlı olsa da bende başlaması için farı açıp kapatıyorum ve öyle başlıyor.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
@kagan06
Kağan, ölçü aletinin bataryası eski ise, yeni batarya takmanı ve tekrar ölçüm yapmanı tavsiye ederim. Ben öyle bir hata yapmıştım, ölçü aleti bataryası eskimiş ve bendeki voltajlar hep yüksek çıkıyordu. Sonra forumdan arkadaşlar uyardı ve doğru yolu buldum.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659464
Rehin alacak bir durum yok forumun amacı o.
Sabit şarj zorla şarj etmiyor aslında normal şarj değerinde  tutuyor o yüzden zararı yok, benim sürekli takılı duruyor.
Başka akü bağlayarak da olur yalnız dikkat etmek gerekiyor yanlışlıkla kısa devre yaptırma.
Marş sırasında 9 V düşüyorsa iyi bir şarja ihtiyacı var % o yüzden yükselmiyor. O anki şarj değeri yüksek ise o yüzden şarj etmiyor. Mesela benim cihaz da öyle 12,6 V altına düşmeden şarja başlamıyor bağlı olsa da bende başlaması için farı açıp kapatıyorum ve öyle başlıyor.


Teşekkürler, bagajdan yaptığım AGM modunda ki şarj işlemi yine kısa sürdü ben aleti hiç sökmeden 12V maintance moduna aldım bu mod 1 amper veriyormuş (multimetre de 13V ve şarj cihazında 13V gösteriyordu) , bu modda 20 dk falan şarj etti, sonra söktüm ve multimetre ile 5 dk sonra 12.85V değer gördüm, sonrasında arabanın kilidini açtım (far otomatik 15 sn yanmaya ayarlamıştım) bindim obd2 cihazı bağladım değer %85 olmuştu, çalıştırdım ve 3 mt öne aldım. marş voltajı 10 üzeriydi, tabii ki beni tatmin etmedi:)

Bagajı yerleştirdim ve bu defa kaput altında bulunan yerden tekrar 12V maintance (1 Amper) moda aldım 8-10 dk şarj etti FULL yazdı, böyle kalsın dedim 2 saat bu şekilde kaldı ve ne olur ne olmaz diye söktüm cihazı multimetre ile ölçtüğümde 12.85V çıktı. Anahtarla kapıların kilidini açtım far otomatik yandı ve obd2 verisi %89 olmuştu marş voltajı yine 10 üzeriydi.

Arabayı garaja çektim sabah yine multimetre ile ölçeceğim 9 saatte bakalım kaç V olacak ve obd2 % kaç gösterecek.

Ama sonraki denememi yine 12V maintance (1 Amper) modunda yapacağım  ve bu defa şarj öncesi yüzdeye bakıp, pil şarj cihazında FULL yazsa da 8-9 saat bu şekilde beklemeyi düşünüyorum, bu mod şarjda hem şarj aleti üzerinde ki değer hemde multimetre ölçüm değerleri 12.9V - 13 V arasındaydı hareket ediyordu multimetre, demekki damlama şarj yapıyor diye düşünüyorum her ne kadar FULL yazsada.

Yarım yamalak çözeceğiz sanırım %100 veya %95 falan olmadan daha bırakmam:)

İlginize ve desteğinize teşekkür ederim.

Tekrar bildirim yapacağım :)



Alıntı yapılan: Levcho;659465
@kagan06
Kağan, ölçü aletinin bataryası eski ise, yeni batarya takmanı ve tekrar ölçüm yapmanı tavsiye ederim. Ben öyle bir hata yapmıştım, ölçü aleti bataryası eskimiş ve bendeki voltajlar hep yüksek çıkıyordu. Sonra forumdan arkadaşlar uyardı ve doğru yolu buldum.

Multimetreye pil bakayım takayım, gerçi pil şarj cihazı üzerinde ki değer ile örtüştüğü için pili yeni olabilir, komşudan almıştım ama takayım yine de hocam, uyarı için sağolun.






Not: Sabah şarjdan 9 saat sonra saat 07:00 da
- Multimetre ölçümü 12.5V
- Obd2 ölçümü %80 (22:00 da şarjdan çektiğim de %89 değerdeydi)







MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 04 Mart 2021, 08:02:52 Gönderen: kagan06 »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659467

Ama sonraki denememi yine 12V maintance (1 Amper) modunda yapacağım  ve bu defa şarj öncesi yüzdeye bakıp, pil şarj cihazında FULL yazsa da 8-9 saat bu şekilde beklemeyi düşünüyorum, bu mod şarjda hem şarj aleti üzerinde ki değer hemde multimetre ölçüm değerleri 12.9V - 13 V arasındaydı hareket ediyordu multimetre, demekki damlama şarj yapıyor diye düşünüyorum her ne kadar FULL yazsada.


Cihaz Full gösterse de şarj etmeye devam ediyor. Benim cihaz şarj sırasında lamba yanıp sönüyor, dolunca sürekli yanıyor ama ona rağmen şarj ediyor. Şarj sırasında % 100 göstermesi gerekiyor sizin akü iç direnci bayağı zayıflamış. Akülerde şarj hafızası var mesela aküyü sürekli düşük şarjda tutarsan o voltaja göre kendini dolu gibi ayarlıyor sizin durum da öyle olmuş o yüzden damlama şarjda cihaz uzun süre bağlı kalsın ki akü kendini yüksek kapasiteye adapte etsin.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659470
Cihaz Full gösterse de şarj etmeye devam ediyor. Benim cihaz şarj sırasında lamba yanıp sönüyor, dolunca sürekli yanıyor ama ona rağmen şarj ediyor. Şarj sırasında % 100 göstermesi gerekiyor sizin akü iç direnci bayağı zayıflamış. Akülerde şarj hafızası var mesela aküyü sürekli düşük şarjda tutarsan o voltaja göre kendini dolu gibi ayarlıyor sizin durum da öyle olmuş o yüzden damlama şarjda cihaz uzun süre bağlı kalsın ki akü kendini yüksek kapasiteye adapte etsin.
Anladım hocam, o halde damlama şarjda 12 saat falan bırakılması gerekebilir mi? Yada daha uzun mu bırakayım?

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659471
Anladım hocam, o halde damlama şarjda 12 saat falan bırakılması gerekebilir mi? Yada daha uzun mu bırakayım?

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


 Ne kadar uzun bırakırsan o kadar iyi.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659471
Anladım hocam, o halde damlama şarjda 12 saat falan bırakılması gerekebilir mi? Yada daha uzun mu bırakayım?
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Haydi Kağan görelim seni... Mehmet ustanın tavsiyeleri cok değerlidir. :ok:
Cumartesi pazar aküyle bakım yap, haftaya güzel gerilim değerleri paylaşmanı bekleriz...:ok:


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659471
Anladım hocam, o halde damlama şarjda 12 saat falan bırakılması gerekebilir mi? Yada daha uzun mu bırakayım?

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Damlama şarjını gündüz vakti yap ve ara ara gelip gittikce aküyü fiziki olarak kontrol et. Elinle ısı kontrolü ve kabarma vs fiziki kontrolleri yap. Bu gibi durumlarda derhal sarjı kes.
Sarjı kapalı balkonun varsa orda yap bir camını ac, cama yakın olsun ama hava yagıslıysa etkilenmeyecek şekilde.
Telefon alarmını her 30dk. mumkunse 15 dk ya kur ve caldıkca kontrol et.
Her kontrol ettiginde sarjı kes. Fiziki, elle ve gözle kontrollerini yap. Bu esnada 15 20 sn yada yarım dakika gececektır zaten tekrar şarjı başlat ve damlama moduna al.
12 saat için muhtemelen bir şey olmaz ama tedbir kötü şey değil, elden bırakmamak gerek.
Telefon alarmını mutlaka ayarla aküyü sakın unutma. Ben bir gece full sarjlı aküyü repair modunda saat kurmadım diye gece unuttum sabaha nasıl kalktım ve balkona uçtum bilmiyorum.

Bu arada akunu fayansın veya betonun üzerinde şarj etme. Altına yerle baglantısını kesecek iletken olmaya kalın plastik ve tahta vs koy.
mesela ben kalın lehim matım var onu koyuyorum onun da üstüne doğrama tahtası koyuyorum ve aküyü onların üzerinde şarj ediyorum.

Vartanın servis muduru soylemişti "akunu beton, fayans veya metal üzerine koyma, yanmaz kalın lastik veya kalın bir tahta üzerinde şarj et veya sakla" demişti.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659473
Ne kadar uzun bırakırsan o kadar iyi.

Araç üzerinde yapacağım, akşamdan parkedilmiş aracı sabah erkenden takarım, gözümüm önünde şarj ederim diye düşünüyorum.


Alıntı yapılan: Levcho;659474
Haydi Kağan görelim seni... Mehmet ustanın tavsiyeleri cok değerlidir. :ok:
Cumartesi pazar aküyle bakım yap, haftaya güzel gerilim değerleri paylaşmanı bekleriz...:ok:

Hepinizin tavsiyelerini önemsiyorum ve yapabiliyorsam tatbik ediyorum :)

Bakalım umarım sorun yaşamam, aslında şarj yapmadan önce akşam parkederken stop edip farları 5 dk açık tutsam obd2 den baksam %55 %60 civarına düşürsem sonra sabaha kadar %5 falan daha düşmüş halde mü şarj etmem daha sağlıklı olur bunu kestiremiyorum,

Bu konuda hepinizden tavsiye bekliyorum,
Akğam parkedince stop edilmiş araçta farları 5 dk açıp yüzdesini düşürmem aküye zarar verir mi? Tavsiye eder misiniz?


Alıntı yapılan: mkoray79;659475
Damlama şarjını gündüz vakti yap ve ara ara gelip gittikce aküyü fiziki olarak kontrol et. Elinle ısı kontrolü ve kabarma vs fiziki kontrolleri yap. Bu gibi durumlarda derhal sarjı kes.
Sarjı kapalı balkonun varsa orda yap bir camını ac, cama yakın olsun ama hava yagıslıysa etkilenmeyecek şekilde.
Telefon alarmını her 30dk. mumkunse 15 dk ya kur ve caldıkca kontrol et.
Her kontrol ettiginde sarjı kes. Fiziki, elle ve gözle kontrollerini yap. Bu esnada 15 20 sn yada yarım dakika gececektır zaten tekrar şarjı başlat ve damlama moduna al.
12 saat için muhtemelen bir şey olmaz ama tedbir kötü şey değil, elden bırakmamak gerek.
Telefon alarmını mutlaka ayarla aküyü sakın unutma. Ben bir gece full sarjlı aküyü repair modunda saat kurmadım diye gece unuttum sabaha nasıl kalktım ve balkona uçtum bilmiyorum.

Bu arada akunu fayansın veya betonun üzerinde şarj etme. Altına yerle baglantısını kesecek iletken olmaya kalın plastik ve tahta vs koy.
mesela ben kalın lehim matım var onu koyuyorum onun da üstüne doğrama tahtası koyuyorum ve aküyü onların üzerinde şarj ediyorum.

Vartanın servis muduru soylemişti "akunu beton, fayans veya metal üzerine koyma, yanmaz kalın lastik veya kalın bir tahta üzerinde şarj et veya sakla" demişti.

Koray hocam teşekkürler ilgine, araçtan şuan itibariyle sökme durumum yok, kodlama için kablom vs yok, şimdi çalışmaz araç tanımaz sensör ayarlarını hatalı sıfırlar falan o riski almak istemiyorum.

Aslında bu şekilde dışarıya alabilsem aküyü deşarj edip full şarj edip tekrar deşarj ve full şarj yapmak istiyorum. Zaten böyle araç üzerinde beceremezsem Ankara da iyi bir elektrikçiye gidip başka bir akü bağlanarak sökülmesini ve desülfasyon dahil full şarj edilip bakım yapılmasını isteyeceğim.

Demek ki neymiş, bir sonraki yeni araba yada yeni akümüzü alınca ve aldıktan sonra arada bir şarj cihazımızla şarj edersek akü ömrü sanırım 2ye katlanır.

Bakalım yarın yapacağım araç üzerinde, sökme durumum olursa da tavsiyelerini not ettim ona uygun yapacağım.

Teşekkürler tekrardan hepinizin ilgisine.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659476

Bakalım umarım sorun yaşamam, aslında şarj yapmadan önce akşam parkederken stop edip farları 5 dk açık tutsam obd2 den baksam %55 %60 civarına düşürsem sonra sabaha kadar %5 falan daha düşmüş halde mü şarj etmem daha sağlıklı olur bunu kestiremiyorum,

Bu konuda hepinizden tavsiye bekliyorum,
Akğam parkedince stop edilmiş araçta farları 5 dk açıp yüzdesini düşürmem aküye zarar verir mi? Tavsiye eder misiniz?


Ona hiç gerek yok zaten sabaha kadar akü zayıflayacaktır, akü ne kadar az deşarj olursa o kadar sağlıklı olur. Önemli olan cihaz şarja başlasın ve dolduğu zaman bağlı kalmaya devam etsin.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659478
Ona hiç gerek yok zaten sabaha kadar akü zayıflayacaktır, akü ne kadar az deşarj olursa o kadar sağlıklı olur. Önemli olan cihaz şarja başlasın ve dolduğu zaman bağlı kalmaya devam etsin.
Peki, bu şekilde yapayım o halde,

Ayrıca, şimdi arada bir Koray beyin dediği gibi bagajı açıp akü ısınmış mı fiziksel bozukluk vs var mı diye kontrol etmem gerekirmi? Gerekirse her kontrolde şarjı durdurup tekrar başlatmanın bir zararı olur mu?

Ben işin açığı 3 ila 4 saat sonra kontrol etmeyi düşünüyordum, bunu daha kısaltsam mı acaba, sonuçta araç üzerinde olacak şarj.

Teşekkürler

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659479
Peki, bu şekilde yapayım o halde,

Ayrıca, şimdi arada bir Koray beyin dediği gibi bagajı açıp akü ısınmış mı fiziksel bozukluk vs var mı diye kontrol etmem gerekirmi? Gerekirse her kontrolde şarjı durdurup tekrar başlatmanın bir zararı olur mu?

Ben işin açığı 3 ila 4 saat sonra kontrol etmeyi düşünüyordum, bunu daha kısaltsam mı acaba, sonuçta araç üzerinde olacak şarj.

Teşekkürler

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Düşük voltaj ve düşük Ah şarj ettiği için ısınma gibi bir problem yaşanmaz. Koray farklı modda şarj yaptığı için akü ısınmış. Damlama şarjı isterse bir ay boyunca bağlı kalsın bir zararı yok zaten kullanma kılavuzunda yazıyor bağlı kalabilir diye ama sen istersen kontrol et içinde şüphe kalmaması için zaten durumu görünce kendin de ikna olacaksın sorun olmadığına.
Bende damlama şarjı durdurup tekrar başlamıyor ancak normal şarja başlayıp akü dolunca damlama şarja geçiyor sök tak yapınca olmuyor.