škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 983 · 224441

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
@mkoray79

Yakıt filtresinden olacağını sanmıyorum. Yetkili serviste, temmuzda değiştirmiştim yanılmıyorsam. O dönemden bu yana da çok sürmedim. Zaten aracın o günkü ilk çalışmasında uzun sürüyor. Gün içinde bir daha tekrarlamıyor. Bence aküden değil, marşı uzun süre basabiliyor çünkü. Galiba kızdırma bujilerinden kaynaklı. O da değilse iş enjektörlere gelecek ama kalitesiz bir yakıt alma durumu hiç olmadı. Kaldı ki aracın o gün içinde başka zaman bunun etkilerini gösterecek bir performans kaybı veya vuruntu olayıyla da hiç karşılaşmıyorum.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Durumu güncelleyeyim. Aracı son yazdığım zamandan beri 2 kez kullandım. İki sürüş arasında 1 hafta var. Marş basarken sorun yapmadan anında çalışmaya başladı. Galiba TDI nazlanması yaşıyorum.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Durumu güncelleyeyim. Aracı son yazdığım zamandan beri 2 kez kullandım. İki sürüş arasında 1 hafta var. Marş basarken sorun yapmadan anında çalışmaya başladı. Galiba TDI nazlanması yaşıyorum.
Gecmiş olsun inşallah birdaha yapmaz.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30117
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Merhaba herkese,

Akü uzmanlarına sorum var. Aracım 3.5 yaşında orijinal Varta 59 A EFB S/S aküsü var. Araç 25 bin km'de, haftada 2-3 kez şehir içinde sağa sola giderim kısa mesafe, uzun yol yılda 2 kere olur. Akü ile hiç sıkıntım yok, bu arada şarj aletim de yok, hiç şarj edilmedi. 1-2 gün kullanılmamış haldeyken kutup başından basit aletle ölçüm yapıyorum 12.3 V değerini veriyor, %97 ibaresi de çıkıyor ölçüm aleti göstergesinde.

Akünün genel durumu iyidir diyebilir miyiz?


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Merhaba herkese,

Akü uzmanlarına sorum var. Aracım 3.5 yaşında orijinal Varta 59 A EFB S/S aküsü var. Araç 25 bin km'de, haftada 2-3 kez şehir içinde sağa sola giderim kısa mesafe, uzun yol yılda 2 kere olur. Akü ile hiç sıkıntım yok, bu arada şarj aletim de yok, hiç şarj edilmedi. 1-2 gün kullanılmamış haldeyken kutup başından basit aletle ölçüm yapıyorum 12.3 V değerini veriyor, %97 ibaresi de çıkıyor ölçüm aleti göstergesinde.

Akünün genel durumu iyidir diyebilir miyiz?

Diyemeyiz :) akü voltajı 12.3V ise durumu %97 olmaz.
Olcumlerden birisi yanlıştır. Akü durumu hakkında fikir yürütmek için: (akü test cihazı mız yok ise) 1 gün dinlenmiş akü hiç marş almadan, kaput acık ama arac kilitlendikten sonra en az 10 dakika beklemek gerek tam olarak uyku moduna gecmesi için. Bu durumda avometre ile voltajı ölçmeliyiz. Bu ölcüm bize sarj durumu hakkında bilgi verir. Sonrada aküyü marş verirken ölçmeli, düştüğü en dip voltaja bakmalı. Bu da akü sağlığı hakkında genel bir fikir yürütmemize yarar.
Basit aletlerin ölçümüne güvenemiyorum ben. Cakmaklıktan ölçüm yapan basıt bir alet var bende de, ama avometreden 0.2V daha yukarda ölçüyor. olcümü Avometre ile yapmalıyız. Avo virgülden sonra 2 hane gösterse çok iyi olur.
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2022, 19:16:21 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Mesela bu resim genel olarak doğru bir ölçümde akü şarj durumunun ne olduğunu gösteriyor.

https://hizliresim.com/ADZ8Wq

Akü yeşil alandaysa şarjlanmalıdır. Sarı alandaysa hemen şarjlanmalı, mümkünse redresör şarjı yapılmalı. Kırmızı alandaysa kesinlikle redresör sarjına tabi tutulmalı belki bir kac kez, toparlayabilir bir ihtimal.
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2022, 23:42:05 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30117
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Çok teşekkür ederim, bir şarj aleti almanın vaktidir, geç bile kaldık ya   :)

Peki, f/p ürünü olan EFB aküye uyumlu şarj cihazı önerisi için link almak mümkün müdür?
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2022, 10:29:11 Gönderen: lrfan »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2958
    • Profili Görüntüle
Merhaba herkese,

Akü uzmanlarına sorum var. Aracım 3.5 yaşında orijinal Varta 59 A EFB S/S aküsü var. Araç 25 bin km'de, haftada 2-3 kez şehir içinde sağa sola giderim kısa mesafe, uzun yol yılda 2 kere olur. Akü ile hiç sıkıntım yok, bu arada şarj aletim de yok, hiç şarj edilmedi. 1-2 gün kullanılmamış haldeyken kutup başından basit aletle ölçüm yapıyorum 12.3 V değerini veriyor, %97 ibaresi de çıkıyor ölçüm aleti göstergesinde.

Akünün genel durumu iyidir diyebilir miyiz?
Koray durumu özetlemiş. 12.4 volt riskli sınırdır. Özellikle kış aylarında 12.4 altına düşmemesi çok makbuldür.
Ben 3 yıldır BlackDecker BDV090 kullanıyorum ve oldukça memnunum. Giriş seviyesi bir cihaz ancak çok iş görüyor. Çakmaklık ucu ile doğrudan bagaj çakmaklık girişinden şarj ediyorum, oldukça pratik oluyor.
Akü voltajı ne kadar yüksekse, arabadaki tüm sistemler daha kararlı çalışıyor. Marş veya hareket halinde gerilim pikleri yaşanmıyor.
Özellikle dsg li araçlar için şahsen ben iyi seviyede gerilimli bir akü ile devam edilmesini öneririm.
Ben de az sonra şarj etmeyi gideceğim garaja. :) Kış döneminde, 2 haftalık için 2 saat şarj yetiyor.

İlave Not  (1:45PM) : Akü ölçümünü Koray'ın açıkladığı gibi yaparsanız net sonuç alırsınız. Kaputu açın ve aracı kilitleyin. 15 dakika geçtikten sonra akü kutup başından ölçüm yapınız. (kapılar kilitli ve araç içinde her hangi enerji tüketimi olmamalı.)
Ben çakmaklığa takılan basit cihazlardan aldım, böylece kaputu açmadan pratik yoldan ölçüm yapıyorum.  Örnek voltaj 12.5 çıkarsa, 12.46 olarak kabul ediyorum, alt sınırı alıyorum hep. Bir zaman sonra her hafta kaput açmak angarya gelebiliyor. :( tembellik.

Çok teşekkür ederim, bir şarj aleti almanın vaktidir, geç bile kaldık ya   :)

Peki, f/p ürünü olan EFB aküye uyumlu şarj cihazı önerisi için link almak mümkün müdür?
Bu cihazı almayı düşünürseniz, çakmaklık ucu olduğunu doğrulayın. Son yıllarda çakmaklık çıkmıyormuş kutudan.
BDV090
https://www.trendyol.com/black-decker/bdv090-aku-bakim-sarj-cihazi-100-amper-6volt-12volt-p-4476120

« Son Düzenleme: 16 Ocak 2022, 13:51:50 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30117
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Teşekkür ederim detaylı açıklama ve bilgi için her ikinize de


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim detaylı açıklama ve bilgi için her ikinize de
Çok teşekkür ederim, bir şarj aleti almanın vaktidir, geç bile kaldık ya   :)

Peki, f/p ürünü olan EFB aküye uyumlu şarj cihazı önerisi için link almak mümkün müdür?

Ben Foksur aldım aliexpresten. Mehmet kendi yaptıgı sarj aletini kullanıyor. Vahdette bosch c7 var. Levent soyledi b&d var. Aslında bütceyle alakalı birde cihazdan beklentiyle.

Bende bu model var. Voltajın 12.5V altına inmesine izin vermediğim için işimi goruyor. Darbeli sarjı olmasada repair modunda dalgalı sarj yapıyor.
https://m.tr.aliexpress.com/item/32880436386.html?spm=a2g0n.orderlist-amp.item.32880436386&aff_trace_key=4cad1265b77d4cc989601e868dcfb233-1639824701766-05754-UneMJZVf&aff_platform=msite&m_page_id=747amp-aoSf3QPbbzQpmF7X7h9BWg1642354476307&browser_id=a1906baa4f7a41cd931a43d14bce529a&is_c=N

Hepsiburada da benzer modelleri gördüm. Bence 4A ile 7A arasındaki ürünlere bakabilirsin.
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2022, 20:54:30 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim detaylı açıklama ve bilgi için her ikinize de

Bir de şöyle bir karpuz hesabı yapsak:
İyi diyebileceğimiz bir aküye takribi 1000-1200 tl desek ortalama ömrüne de iyi bir kullanıcı için 4-5 yıl desek. Yıllık degeri 200-300 tl yapar. Bir Akü sarj cihazı ile bu akünün ömrünü en kotu 1 sene uzatsak, cihaz kendini zaten amorti etmiş olur :) 😉


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bizim konu gündeme gelmiş yine  :)
Şarj cihazı olarak NOCO GENİUS, B&D, Einhell tercih edilebilir.
Akü hafızası denen bir olay var eğer düşük şarj değerine alışırsa ömrü kıs olur o yüzden mümkün oldukça şarj durumunu iyi tutmak gerekiyor.
2013 Yeti aracımın Varta aküsü hala kullanılır durumda, aküsü biten arkadaşlarım geçici olarak alıp kullanıyorlar. Aracımın üzerindeki İnci akü de 7 yıllık.
Aküyü düzenli olarak şarj etmek her zaman faydalı bir uygulama


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30117
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Teşekkür ederim yeni bilgiler için

Bir de şöyle bir karpuz hesabı yapsak:
İyi diyebileceğimiz bir aküye takribi 1000-1200 tl desek ortalama ömrüne de iyi bir kullanıcı için 4-5 yıl desek. Yıllık degeri 200-300 tl yapar. Bir Akü sarj cihazı ile bu akünün ömrünü en kotu 1 sene uzatsak, cihaz kendini zaten amorti etmiş olur :) 😉

Hah, bu hesap net  8)


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2408
    • Profili Görüntüle
@Irfan hocam, bende de daha önceki mesajlarımda belirttiğim gibi 7 aşamalı Ataba AT-7012 şarj cihazı var. Şarjı bazen kutup başını sökerek bazen sökmeden kıskaçları takıp şarj ediyorum. Araç uyku modunda mili amper seviyelerinde akım çektiğinden bir çok modul uyku moduna geçmektedir. Yine de dışarıdan verilen gerilim modulleri uyandırabiliyor. Özellikle boost/redresör şarjı 15 volt'un üzerine çıkabildiğinden kesinlikle kutuplardan birinin sökülmesi önemlidir. Teyp gibi bazı cihazlar akım kesildiğinde ve tekrar takıldığında şifre isteyebilir buna da dikkat etmek gerekiyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30117
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
@Irfan hocam, bende de daha önceki mesajlarımda belirttiğim gibi 7 aşamalı Ataba AT-7012 şarj cihazı var. Şarjı bazen kutup başını sökerek bazen sökmeden kıskaçları takıp şarj ediyorum. Araç uyku modunda mili amper seviyelerinde akım çektiğinden bir çok modul uyku moduna geçmektedir. Yine de dışarıdan verilen gerilim modulleri uyandırabiliyor. Özellikle boost/redresör şarjı 15 volt'un üzerine çıkabildiğinden kesinlikle kutuplardan birinin sökülmesi önemlidir. Teyp gibi bazı cihazlar akım kesildiğinde ve tekrar takıldığında şifre isteyebilir buna da dikkat etmek gerekiyor.

Bunu da bilgilere ekledim, teşekkür ederim