škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 983 · 226803

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Selamlar,
2017 model, 115hp, TDI, DSG, optimal Octavia aracım var.
16km'de DOD'dan 2. el olarak 2017 Ekim ayında aldım ve ilk tescil tarihi Temmuz 2017.

1. sorum: Bazi videolarda 2015 yılına ait "SET" tuşuna basılı tutulduğunda önce saat ve sonra akü yazıp akü sarj durumu gözüküyor. Fakat benim araçta bu gözükmüyor ve ana ekrana geri dönüyor. Her türlü denedim (kontak acık, kapalı, anahtar takılı, çıkık vs.) yok olmuyor. Acaba bu özelliği bilen veya başka türlü görebilen var mı? ya da bu özellik eskilerde vardı da sonra yenilere iptal mi ettiler.

2. sorum: MAL moll marka üzerinde 5TA915105B, 12V, 70AH, 420A DIN, 700A EN, EFB+ akü var.
neredeyse her 6 ayda sarj istiyor. ilk aldıgımda otomatik start stop sorunsuzdu yaklasık 6 ay sonra skıntı cıkardı. servise gittim 1 gun kaldı ve sarj etmisler. sorun yok dediler. Yaklaşık 6 ay kullandım yine aynı sıkıntı. Sürekli yüksek enerji ihtiyacı diyor. Bu arada bakım da yaptırdım ilk yıl bakımı. 9600km de aküyü ölçtük sorun yok dediler. Şu an 10.000km de. Geçenlerde hava 8-9 derece iken kızdırma bujisi ikazı verdi ilk çalıştırmada ve bir de bu sefer Hata: start stop ikazı.
ya bizim bu araçlara taktıkları aküler dandik mi? sarj mı olmuyor dogru dürüst, ya da şarj alternatörleri mi dandik???

Bu konuda bilgi sahibi bir arkadaş bu model için bilgi verebilirse sevinirim. teşekkürler.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Aracınızdaki sorun, ileri düzey kontrol yapılarak uzman kişiler tarafıdan tespit edilmesi gerekiyor, . Muhtemelen sürekli akım harcayan bir aygıt var. Garanti süresi içerisinde arızanın tespiti için ısrarcı olun, gerekirse Skoda merkezi arayın. Aracı ayda bir defa kullansanız dahi, akünün bu şekilde tükenmesi imkansız olmalı.


Aşağıda benzer konu var, isterseniz bi tarkip ediniz.
http://skodaturkey.com/showthread.php?t=41338


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
3 yıldır kullanıyorum ilk senesinde de üçüncü senesinde de aracın enerji ihtiyacı yüksek diyerek start stop un çalışmadığı oluyor. Tabi süreklilik göstermiyor. Biraz yol yapınca kendini topluyor. Eğer sürekli kısa menzil gidiyor ve aküye ufak da olsa yğklenecek cihazlar kullanıyorsanız olabilir. Bugüne kadar akü bitmedi ama benzer uyarıları aldığım oldu. Start stop kapatmadan önce arabayı kapatırsanız start stop hatası diyor. Özellikle manuelde yaşamanız çok olası.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Tamam genelde kisa mesafe ama uzun da kullaniyorum. Yani bi aku kac dakikada sarj olur ki? 15 dk, 45 dk, 1 saat!!! Herkez 2 marş yapip, 3 saat araci calisir durumda mi tutmali yani :)). Bendeki sikintili ya da ben mi sikibtiliyim anlamadim valla...


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;644426
Tamam genelde kisa mesafe ama uzun da kullaniyorum. Yani bi aku kac dakikada sarj olur ki? 15 dk, 45 dk, 1 saat!!! Herkez 2 marş yapip, 3 saat araci calisir durumda mi tutmali yani :)). Bendeki sikintili ya da ben mi sikibtiliyim anlamadim valla...

Sizdeki sıkıntılı bence.
Benim araç 5 yaşında ve 25binde. Kış aylarında bazen 1 ay marşına basmadığım oluyor. Akü seviyesi 50 gösterse de marşa basıyor. Şu ana kadar yüksek tüketim uyarısı hiç almadım.
Bence aracınızda anormal tüketim yapan bir aygıt var.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;644431
Sizdeki sıkıntılı bence.
Benim araç 5 yaşında ve 25binde. Kış aylarında bazen 1 ay marşına basmadığım oluyor. Akü seviyesi 50 gösterse de marşa basıyor. Şu ana kadar yüksek tüketim uyarısı hiç almadım.
Bence aracınızda anormal tüketim yapan bir aygıt var.


Yok konfor dan bakiyorum hicbisey acik degil. Tel sarji bile takmiyorum 12v cakmak soketine o derece yani.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;644434
Yok konfor dan bakiyorum hicbisey acik degil. Tel sarji bile takmiyorum 12v cakmak soketine o derece yani.
Aslında o anlamda yorum yapmak istemedim. Aracın kendi aygıtlarından herhangi birinde yuksek akım tüketimi olabilir. Örn; otomatik silecek kontrol ünitesi, anahtrasız giriş kontrol ünitesi, otomatik far sensörü.....gibi.
Bu durumları siz tespit edemezsiniz.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
normal sürüşte herhangi bir anda start stop çalışıyorsa akü çalışımı ile voltaj üretiliyordur. ancak kayış ve ya şarj dinamonuzda sıkıntı varsa aküyü araç sarj edemiyordur. akü normalde optimal 2-3 yıl ömrü olsa da start stoplu akülerde bu süre daha kısadır. tüketimden ziyade üretim ve şarj yapılamama durumlarında sıkıntı oluşur.  AGM özellikli akü tercihi burada çok önemlidir. genelde araçlarda efb özellikli geliyor ve servisler bunları takıyor anlamış değilim. akü kısa da olsa uzun da olsa ortalama 30 dk sürüşte tam dolar ve uzun süre şarj istemez. sürekli şarj  istemi araç ta gece açık kalan lamba ya da çakmaklığa takılı aygıtlardan oluşabilir bunlar araç duruken aküyü sömürür. şarj dinomosu dışında akülerin dışarıdan doldurulması da akü ömrünü azaltan diğer etkendir.

aracınızın cihaza bağlanarak kaçak akım oluşturan bir durum varmı akü değerle soğuk ilk çalıştırma ve 30. dakıka çalışması anındakı voltaj değerlerine bakılması gereklidir. soğuk değeri düşük çalışma değeri normal se akünüz bitmek üzeredir. soğuk ve çalışma değerlriniz aynı ise şarj dinomo arızası düşünülebilir.


Çevrimdışı a_o.b

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
2013 model 110 bin km yaptım daha dün baktım akü seviyesi yüzde 80 sizde sıkıntı var

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: a_o.b;644443
2013 model 110 bin km yaptım daha dün baktım akü seviyesi yüzde 80 sizde sıkıntı var



Start Stop sistemi varsa %80 değeri normal kabul ediliyor zaten  :ok:


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: a_o.b;644443
2013 model 110 bin km yaptım daha dün baktım akü seviyesi yüzde 80 sizde sıkıntı var


2013 model araç akü seviyesini ölçüyor, 2017 model araç ölçemiyor deli olacam yaa, nazar edecem, çalışamda olmuyor... :) :p :D


Çevrimdışı a_o.b

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;644472
2013 model araç akü seviyesini ölçüyor, 2017 model araç ölçemiyor deli olacam yaa, nazar edecem, çalışamda olmuyor... :) [emoji14] :D
Kontağı aç kapat anahtarı çıkarma set tuşuna basılı tut bekle saat gelecek basmaya devam et akü yazdığı zaman elini çek ok...

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı a_o.b

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;644464
Start Stop sistemi varsa %80 değeri normal kabul ediliyor zaten  :ok:
Start stop mevcut araçta

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: a_o.b;644473
Kontağı aç kapat anahtarı çıkarma set tuşuna basılı tut bekle saat gelecek basmaya devam et akü yazdığı zaman elini çek ok...


Neler denemedim ki; aracı actım, içine oturdum, kapıyı kapattım, anahtarı takmadım set'e basılı tuttum ve bir tek saat çıkıyor ardından ana ekran.

Anahtarı taktım denedim aynı, mar pozisyonuna getirdim saatten sonra servis cıktı.
aracı calıstırdım, yine servis cıktı.
aracı kabadım saat cıktı basa dondu.
anahtarı cıkardım, yine başa döndü.

ne yaptıysam akü çıkmıyor. :mad:  :D

sabahtan beri videolar izledim, gidip multimetre alıcam 60 70 tl ye haftasonu anca akü üzerinden kendim ölçücem.

Başka çare bırakmadılar bana kör olasıcalar :p :)


Çevrimdışı a_o.b

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;644475
Neler denemedim ki; aracı actım, içine oturdum, kapıyı kapattım, anahtarı takmadım set'e basılı tuttum ve bir tek saat çıkıyor ardından ana ekran.

Anahtarı taktım denedim aynı, mar pozisyonuna getirdim saatten sonra servis cıktı.
aracı calıstırdım, yine servis cıktı.
aracı kabadım saat cıktı basa dondu.
anahtarı cıkardım, yine başa döndü.

ne yaptıysam akü çıkmıyor. :mad:  :D

sabahtan beri videolar izledim, gidip multimetre alıcam 60 70 tl ye haftasonu anca akü üzerinden kendim ölçücem.

Başka çare bırakmadılar bana kör olasıcalar [emoji14] :)
Arabaya geçiyorum video çekeyim ok

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi