škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 983 · 226924

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;644516
Bu arada bizim araçlarda akü kutup başlarını söküp temizleyip takınca bir sorun oluyor mu? yani sürüş bilgileri gidiyor bildiğim kadarıyla ama onun haricinde bir şey oluyor mu? bazı araçlarda kilitleme falan yapıyor bizimkiler de var mı oyle tuhaf sorun cikartabilecek durumlar? Yardımınızı rica ederim.


Sorun olmuyor ben daha önce bir kaç sefer sök tak yaptım.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yahya73eser;644538
Akü seviyesini aynı anlattığınız işlemleri yaptığım halde 2016 Octavia aracımda Ben de yapamıyorum Ayrıca Bayağıdır akü seviyesi azaldığından zannedersem start stop devreye girmiyor

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Sanirim 2015 ve oncesi araclar goruyor 2016 ve sonrasinda bu ozellik yok.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Bu işte bi gariplik var. Benim aracım bir haftadır marşına basmadım. Akü göstergesi %60. Ancak avometre ile ölçüm yapınca cakmaklıkta 14.23V DC, akü kutup başlarında voltaj 13.66 DC.
Buna nasıl yorum yapılır.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Çalışma anındaki voltaj yanıltır. O durumda ölçülen alternatör/dinamonun ürettiği voltajdır. Çakmaklığa da doğrudan değil bir devre üzerinden geliyor olabilir, bilmiyorum. Doğru değeri, akü üzerinde yük yokken ölçmek gerekir.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;644546
Bu işte bi gariplik var. Benim aracım bir haftadır marşına basmadım. Akü göstergesi %60. Ancak avometre ile ölçüm yapınca cakmaklıkta 14.23V DC, akü kutup başlarında voltaj 13.66 DC.
Buna nasıl yorum yapılır.

10 gündür bende hiç kullanmadım ve akü %51 olmuş voltaj ise 12,1V civarıydı galiba sizin Avometre'nin pili zayıf ise ölçümler yüksek çıkıyor, normalde o voltajlar araç çalışırken görülür.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;644549
10 gündür bende hiç kullanmadım ve akü %51 olmuş voltaj ise 12,1V civarıydı galiba sizin Avometre'nin pili zayıf ise ölçümler yüksek çıkıyor, normalde o voltajlar araç çalışırken görülür.
Pil zayıf olunca hatalı ölçtüğünü ilk defa duyuyorum. Pili zayıf, evet. Yarın bir daha ölçeyim. Ama bi anormallik var yine de sanırım.
Yorum için teşekkürler


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bugün çok ilginç bir şey oldu. 2 aydır neredeyse hiç devreye girmeyen ve yuksek enerji ihtiyacı diye uyarı veren ve 1 kere kızdırma bujisi ikazı veren, sürekli kısa süreli kullanım ve sarj olamamayan aracı (ki bundan dolayı bu konuyu açmıstım bu konuyu) ölçüm yapmaya karar verdim ve evde bir kalem 1 de analog multimeter ile bu sabah çakmaktan önce bir ölçeyim dedim. (sabah sabah basit ölçüm yapayım diye)
Tabi çakmak sigortasını yanlışlıkla kısa devre yapytım ve yaktım. Neyse önemli değil çakmak sigortası sonra takarım dedim ve yola koyuldum. Daha 5 dakika çalışmadı bile araç ve ışıklara girdiğimde bir baktım otomatik S/S devreye girdi. Sonra çok kısa bir süre sonra (daha aracı kaldırmadan) yine enerji ihtiyacı diye devreden cıktı. Aracı park edeceğim yere gitmeden ki takribi 5 dk daha çalıştıktan sonra yine kendiliğinden oto S/S kullanılabilir diye daha yoldayken ekranda düzeldi. Park ettikten sonra deaktif ve aktif yaptım yine devreye giriyor.
Aklıma şu soru geldi çakmak soketi sigortası sağlam ve cakmak devresi faalken hiç bir ekipman bu devrede kullanılmıyorken bile bu devrede bir sıkıntı var ve aküden istenmeyen enerji mi çekiyor acaba. !!! ???
sanırım çakmak devresinden istenmeyen akım geçiyor mu onu ölçmem gerek? Bunu nasıl yapabilirim onu araştırmalıyım sanırım. Bunu bilen var mı acaba?


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;644436
Aslında o anlamda yorum yapmak istemedim. Aracın kendi aygıtlarından herhangi birinde yuksek akım tüketimi olabilir. Örn; otomatik silecek kontrol ünitesi, anahtrasız giriş kontrol ünitesi, otomatik far sensörü.....gibi.
Bu durumları siz tespit edemezsiniz.


Levent kardeş benzer birşey demiştin sen aslında. Yukarıda yazdığıma bir baksarmısın. Sanıyorum buna benzer bir durum la karşılaştım.
Bu gibi bir durumu nasıl kontrol edilebileceği hakkında bilgin var mı?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;644574
Arkadaşlar bugün çok ilginç bir şey oldu. 2 aydır neredeyse hiç devreye girmeyen ve yuksek enerji ihtiyacı diye uyarı veren ve 1 kere kızdırma bujisi ikazı veren, sürekli kısa süreli kullanım ve sarj olamamayan aracı (ki bundan dolayı bu konuyu açmıstım bu konuyu) ölçüm yapmaya karar verdim ve evde bir kalem 1 de analog multimeter ile bu sabah çakmaktan önce bir ölçeyim dedim. (sabah sabah basit ölçüm yapayım diye)
Tabi çakmak sigortasını yanlışlıkla kısa devre yapytım ve yaktım. Neyse önemli değil çakmak sigortası sonra takarım dedim ve yola koyuldum. Daha 5 dakika çalışmadı bile araç ve ışıklara girdiğimde bir baktım otomatik S/S devreye girdi. Sonra çok kısa bir süre sonra (daha aracı kaldırmadan) yine enerji ihtiyacı diye devreden cıktı. Aracı park edeceğim yere gitmeden ki takribi 5 dk daha çalıştıktan sonra yine kendiliğinden oto S/S kullanılabilir diye daha yoldayken ekranda düzeldi. Park ettikten sonra deaktif ve aktif yaptım yine devreye giriyor.
Aklıma şu soru geldi çakmak soketi sigortası sağlam ve cakmak devresi faalken hiç bir ekipman bu devrede kullanılmıyorken bile bu devrede bir sıkıntı var ve aküden istenmeyen enerji mi çekiyor acaba. !!! ???
sanırım çakmak devresinden istenmeyen akım geçiyor mu onu ölçmem gerek? Bunu nasıl yapabilirim onu araştırmalıyım sanırım. Bunu bilen var mı acaba?
Tespitinize istinaden çok fazla yorum yapamayacağum malesef; Çakmaklık soketinde sürekli olarak cihaz takılı duruyorsa (araç telefon şarjı), bu cihaz aşırı akım çekiyor olabilir. Sadece bir yorum.
Bugünki durum tesadüf oluşmuş veya ; Çakmak sigortasını kısa devre yaptığında, o anda bir pik enerji ile s/s akım taşıyıcıları tetiklenmiş ve dolmuş olabilir. Biraz daha uzun süre kullandıktan sonra bi gözlemleyin.
Belki de kısa devre esnasında başka bir devrede etkileşim oldu ve s/s devreye girdi.
Elektronik çok nalet bir şey, nerde ne zaman hangi bölgede etkileşim olacak kestirmek zor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;644556
Pil zayıf olunca hatalı ölçtüğünü ilk defa duyuyorum. Pili zayıf, evet. Yarın bir daha ölçeyim. Ama bi anormallik var yine de sanırım.
Yorum için teşekkürler


Akü neredeyse 30 saat'tir şarjda ve bu sabah doldu iki saat dinlenince akünün yüzdesi ve akü voltajı. Diğer cihazım da akü şarj arızasını ve akünün durumunu gösteriyor. Şu an şarjı normal soldaki lamba yanınca 14 V ta yanıyor genelde araç çalışırken şarj olduğu anlamına geliyor, sağdaki çizgi sarı yanıyor akü zayıf, en kısa kırmızı yanıyor şarj etmek gerekiyor, ünlem işareti kırmızı yanıp sönüyor eğer şarj voltajı yüksek ise.



Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;644580
Akü neredeyse 30 saat'tir şarjda ve bu sabah doldu iki saat dinlenince akünün yüzdesi ve akü voltajı. Diğer cihazım da akü şarj arızasını ve akünün durumunu gösteriyor. Şu an şarjı normal soldaki lamba yanınca 14 V ta yanıyor genelde araç çalışırken şarj olduğu anlamına geliyor, sağdaki çizgi sarı yanıyor akü zayıf, en kısa kırmızı yanıyor şarj etmek gerekiyor, ünlem işareti kırmızı yanıp sönüyor eğer şarj voltajı yüksek ise.
Mehmet bey, anlattıklarınızı doğru anlayamadım sanırım.
Stop durumdayken 14V gördünüz mü avometre ile? Eklediğiniz fotolarda 12v görüntü var.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;644581
Mehmet bey, anlattıklarınızı doğru anlayamadım sanırım.
Stop durumdayken 14V gördünüz mü avometre ile? Eklediğiniz fotolarda 12v görüntü var.


Cihazın gösterge ışıklarını tarif etmiştim. 14 V sadece araç çalışırken görüyorum normalde çalışmazken 12,5 V civarında bu değer 1-2 hafta beklersem 11,5 V kadar düşüyor. Çakmaklık voltajı benimde farklı çıkıyor, bence elektronik kontrol devreleri yüzünden öyle oluyor çünkü çakmaklığa direkt aküden gelmiyor fazla akım çekildiği zaman veya takılı olan tüketici aküyü bitirmek üzereyse kontrol devresi çakmaklığın elektriğini kesiyor o yüzden fark var bence.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Aslında kontrol beyni iç ışıklar, radyo gibi bazı elektrik tüketimlerini belli bir süre sonra kesiyor fakat çakmaklığı sanırım kesmiyor (en azından Yeti'de). Çünkü benim kamera oraya bağlı ve sokakta saatlerce park ettiğimde açık bırakıyorum ve geri geldiğimde çalışır halde oluyor.

Ali'den şundan almıştım.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;644549
10 gündür bende hiç kullanmadım ve akü %51 olmuş voltaj ise 12,1V civarıydı galiba sizin Avometre'nin pili zayıf ise ölçümler yüksek çıkıyor, normalde o voltajlar araç çalışırken görülür.
Mehmet bey, sayenizde bir şey daha öğrendim. Teşekkürler

Ölçü aletinin pilini yeniledim ve şu anda ölçümler başka çıktı.
Kontak kapalı 11.82V, kontak açık 11.50V. Maxidot'taki yüzde seviye %50.
Yine bir tutarsızlık var ama, önceki sayfalardaki tabloda, 11.70Voltaj=derin deşarja denk geliyor. Ancak maxidot %50 gösteriyor.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;644598
Mehmet bey, sayenizde bir şey daha öğrendim. Teşekkürler

Ölçü aletinin pilini yeniledim ve şu anda ölçümler başka çıktı.
Kontak kapalı 11.82V, kontak açık 11.50V. Maxidot'taki yüzde seviye %50.
Yine bir tutarsızlık var ama, önceki sayfalardaki tabloda, 11.70Voltaj=derin deşarja denk geliyor. Ancak maxidot %50 gösteriyor.

maxidot ve ya diğer aletlerdeki % gösterimi sadece yazılımsal bir şey. Yani şu voltaj aralığında şukadar % göster diye tanımlandığında onu gösterir.
kaliteli ve sağlam durumdaki bir aküden alınan 11,5V ile ömrünü tamamlamak üzere olan bir aküden alınan 11,5V da farklı olur. her ne kadar yazılımsal olarak %50 gösterse de marşlamaya geçtiğinde birisi sıkıntısız marşlarken, öbürünün nerde trak orda bırak diyeceği zamanı kestiremezsiniz.

Öornek olarak cep telefonları mantık aynı bir bakıyorsunuz pil neredeyse %50 yada 40 cıvarında normalde daha 3 - 4 saat götürür veya 8 10 konusma yaparsınız diye düşünmek gerekirken tel açmak için tuşa basıp aramaya geçtiğinde birden battery exhausted diyip kapanması gibi.

Bu arada uzun süre düşük şarjda bekleyen akülerde sülfatlaşma oluyormuş. benim paylaştiğim linklerden İnci Akünün videoları vardı. onları izledin mi bilmiyorum ama temel bilgiler olarak bayağı faydalı videolar var inci akünün sayfasında.
« Son Düzenleme: 23 Kasım 2018, 08:43:24 Gönderen: mkoray79 »