škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 983 · 226922

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: a_o.b;644476
Arabaya geçiyorum video çekeyim ok


Valla büyüksün hocam ne diyim.
Aynı senin çektiğin gibi ben de çekicem bakalım merak ettim; sorun arabada mı yoksa bende mi :)


Çevrimdışı airdriver

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Bende 2016 TDI DSG var. Son 1-2 aydır aracı ilk çalıştırırken  normalden uzun sürdüğünü farkettim. Öncelikle yakıttan şüphelendim,  istasyonu değiştirdim. Ancak hala ilk çalıştırma uzun sürüyor. Genelde  kısa mesafe kullanıyorum aracı, o yüzden akü yeteri kadar dolmuyor diye  düşünmeye başladım. Piyasada satılan ODB cihazları ile akü voltajına  baktığım zaman 11,5 V gibi bir değer görüyorum, çalışırken 12,6  civarında. Olması gereken değerler nedir bilmiyorum.  Araç kamerasının  kablosunu söktüm, otomatik yanan farları kapattım, gerekli olmadıkça  enerji tüketen cihazları kullanmıyorum, start stopu kapattım akü sürekli  sarj olsun diye. Bir süre böyle deneyeceğim.



Bu  arada kontak kapalıyken set tuşuna basılı tutunca bende akü durumu  açılıyor ama orada da herhangi bir değer yazmıyor sadece "SOC ---%"  şeklinde bir bildirim var. Sanırım araçlara göre farklı yazılımlar  mevcut.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: mkoray79;644475
Neler denemedim ki; aracı actım, içine oturdum, kapıyı kapattım, anahtarı takmadım set'e basılı tuttum ve bir tek saat çıkıyor ardından ana ekran.

Anahtarı taktım denedim aynı, mar pozisyonuna getirdim saatten sonra servis cıktı.
aracı calıstırdım, yine servis cıktı.
aracı kabadım saat cıktı basa dondu.
anahtarı cıkardım, yine başa döndü.

ne yaptıysam akü çıkmıyor. :mad:  :D

sabahtan beri videolar izledim, gidip multimetre alıcam 60 70 tl ye haftasonu anca akü üzerinden kendim ölçücem.

Başka çare bırakmadılar bana kör olasıcalar :p :)


Her araçta yok o kısa yol. Karoq'ta da olmuyor


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Ben Aliexpress'ten aldım Akü yüzdesini ve Voltajı gösteriyor.




Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: a_o.b;644476
Arabaya geçiyorum video çekeyim ok


Ayni senin yaptigin gibi yaptim yok olmuyor benimkinde...
:)
https://youtu.be/6EJ8aCmcI-Y

https://youtu.be/2U-jXNJGLu4


Çevrimiçi rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Doluluk oranını akü voltajını bir multimetre/avometre ile ölçerek doğru orantı ile hesaplayabilirsiniz. Tablo şu şekilde;

Alıntı
AKÜ ŞARJ SEVİYESİ   
> 12,60    %100 Tam şarj
12.40 - 12.60   %75 - %99
12.20 - 12.40   %50 - %75
12.00 - 12.20   %25 - %50
11.70 - 12.00   %0 - %25
< 11.70   Derin deşarj





Çevrimdışı remy

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Dediğiniz gibi yaptım benim araçta SOC 70% yazıyor normal mi bu?


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: airdriver;644479
Bende 2016 TDI DSG var. Son 1-2 aydır aracı ilk çalıştırırken  normalden uzun sürdüğünü farkettim. Öncelikle yakıttan şüphelendim,  istasyonu değiştirdim. Ancak hala ilk çalıştırma uzun sürüyor. Genelde  kısa mesafe kullanıyorum aracı, o yüzden akü yeteri kadar dolmuyor diye  düşünmeye başladım. Piyasada satılan ODB cihazları ile akü voltajına  baktığım zaman 11,5 V gibi bir değer görüyorum, çalışırken 12,6  civarında. Olması gereken değerler nedir bilmiyorum.  Araç kamerasının  kablosunu söktüm, otomatik yanan farları kapattım, gerekli olmadıkça  enerji tüketen cihazları kullanmıyorum, start stopu kapattım akü sürekli  sarj olsun diye. Bir süre böyle deneyeceğim.



Bu  arada kontak kapalıyken set tuşuna basılı tutunca bende akü durumu  açılıyor ama orada da herhangi bir değer yazmıyor sadece "SOC ---%"  şeklinde bir bildirim var. Sanırım araçlara göre farklı yazılımlar  mevcut.


Yukarıda akü şarj durumlarını gösteriyor. Ben de araştırdım 11,5V derin şarj düşüklüğü olduğu için araç yüzdesel olarak bir değer gösteremiyor olabilir.

ayrıca ölçüme ait aşagıda 2 youtube videosu ve inci akünün sayfası var. burada da pek çok yararlı video var.

Senin araçta çalışmazken hadi kısa mesafe yapıyorsun diye akü boşalmış diyelim ama araç çalışırken 12,6 V ölçüm çok sakıncalı. Sarj alternatörün iy şarj yapmıyorsa akü ömrünü çok kısa sürede tamamlayarak sana sıkıntı çıkarabilir.

Bende bu haftasonu fırsatım olursa bir multimetre alıp ölçüm yapacağım inşallah.

https://www.youtube.com/watch?v=F2TBPd9Lbnk
https://www.youtube.com/watch?v=FIxEe8Lm8L0
https://www.inciaku.com/aku-sarj-durumu-olcumu-nasil-yapilir


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Ölçümün ne zaman yapıldığı da önemli (çalıştırmadan önce, çalışırken, belli bir süre yol aldıktan sonraki değer). S/S sisteminde işler karışık zaten


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;644501
Ölçümün ne zaman yapıldığı da önemli (çalıştırmadan önce, çalışırken, belli bir süre yol aldıktan sonraki değer). S/S sisteminde işler karışık zaten


En doğru verileri almak ve en zorlu ölçümü yapabilmek için araç soğukken yapmak gerekiyor sanırım.
Araç ısınmışken yapılan ölçümler her halükarda soğuk şartlardaki durumdan daha iyi olacaktır.


Çevrimiçi rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Bahsedilen volt değerleri sağlıklı değil. Cihazın doğru ölçtüğünden emin olmak lazım. 11,5 kötü bir durum. Doğr ise sülfatlaşma vardır ve kesinlikle 16.10 volt ile redresör şarjı yapılmalıdır. Normalde motor çalışırken de 13,5 volt gibi bir değer okunmalı. Şarj yapabilmek için akünün kendi voltunun üzerinde bir akım verilmeli.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Bu arada bizim araçlarda akü kutup başlarını söküp temizleyip takınca bir sorun oluyor mu? yani sürüş bilgileri gidiyor bildiğim kadarıyla ama onun haricinde bir şey oluyor mu? bazı araçlarda kilitleme falan yapıyor bizimkiler de var mı oyle tuhaf sorun cikartabilecek durumlar? Yardımınızı rica ederim.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
evet direkaiyon açı sensörü dahil 16 ya yakın arıza kaydı veriyor 10 dk sürüş ve 5 kez aç kapadan sonra düzeliyor


Çevrimdışı yahya73eser

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Akü seviyesini aynı anlattığınız işlemleri yaptığım halde 2016 Octavia aracımda Ben de yapamıyorum Ayrıca Bayağıdır akü seviyesi azaldığından zannedersem start stop devreye girmiyor

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi