škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia Webasto Dizel Harici Park Isıtıcı

macrostr · 114 · 30970

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı drhsyn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Güle güle kullanın, aracı her gün kullanan soğuk memlekette yaşayanlar için çok güzel, güle güle kullanın. Ben de takipteyim [emoji16]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı abc123

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Selamlar. Çok temiz bir montaj olmuş hayırlı olsun güle güle kullanın.

Ben de son bir aydır bu işle uğraşıyorum. Çocuğu sabah kreşe götürdüğüm için ön ısıtmaya ihtiyacım vardı. Eberspacher'in Airtronic D2 modelini aldım ancak montaj yapan ustalar otomobilde nasıl montaj yaparlar (malum sürekli büyük araçlarla çalışıyorlar) emin olmadığım için kendim montajladım. Görüyorum ki güzel iş çıkarmışlar. Yalnız sıcak hava borusunu pandizotu delip takmak yerine, pandizotu aralayıp koltukla arasından geçirdim.

Kontrol üniteleri çok pahalı olduğundan kendim GSM'le mesaj ile kontrol edilebilen bir sistem yaptım. Sabah kaç dakika çalışacağını mesajla gönderiyorum kendisi çalışıp süresi dolunca kapanıyor. Araç içi sıcaklığı da mesajla bana gönderiyor.

Eğer kumanda mesafesindeyse size de timer yerine uzaktan kumanda önerebilirim. Gönül ısı 200 liraya orjinal olmayanı takıyordu sanırım.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sultan.Baybars;601481
Ellerinize sağlık Allah güzel güzel kullanmayı nasip etsin takip ediyorum çalışmalarınızı maşaALLAH

Teşekkürler hocam, selamlar.
Alıntı yapılan: drhsyn;601487
Güle güle kullanın, aracı her gün kullanan soğuk memlekette yaşayanlar için çok güzel, güle güle kullanın. Ben de takipteyim [emoji16]

Teşekkürler, erzurum, eskişehir, ağrı falan gibi soğuğunu çok duyduğumuz memlekettekilerin benden daha çok işine yarayacağı kesin.

Alıntı yapılan: abc123;601490
Selamlar. Çok temiz bir montaj olmuş hayırlı olsun güle güle kullanın.

Ben de son bir aydır bu işle uğraşıyorum. Çocuğu sabah kreşe götürdüğüm için ön ısıtmaya ihtiyacım vardı. Eberspacher'in Airtronic D2 modelini aldım ancak montaj yapan ustalar otomobilde nasıl montaj yaparlar (malum sürekli büyük araçlarla çalışıyorlar) emin olmadığım için kendim montajladım. Görüyorum ki güzel iş çıkarmışlar. Yalnız sıcak hava borusunu pandizotu delip takmak yerine, pandizotu aralayıp koltukla arasından geçirdim.

Kontrol üniteleri çok pahalı olduğundan kendim GSM'le mesaj ile kontrol edilebilen bir sistem yaptım. Sabah kaç dakika çalışacağını mesajla gönderiyorum kendisi çalışıp süresi dolunca kapanıyor. Araç içi sıcaklığı da mesajla bana gönderiyor.

Eğer kumanda mesafesindeyse size de timer yerine uzaktan kumanda önerebilirim. Gönül ısı 200 liraya orjinal olmayanı takıyordu sanırım.

Üstad kendiniz montaj yaptıysanız gerçekten tebrik ederim. Benim elim yatkındır ama cesaret edemezdim. Nereye yerleştirdiniz, yakıtı ve elektriği nasıl aldınız ?

Dediğiniz gibi zamanlayıcılar ve kumandalar gerçekten pahalı. Bildiğim kadarıyla  Eberspacher D2 ve Webasto AT2000 ST  modelleri ON/OFF tabir edilen anahtarlar ile kontrol edilebiliyor. Oto kumandalarından çevrilebilen bir sistem ile 50m'de kullanıldığını söylemişlerdi. Gönül Isının 200 dediği bu orjinal olmayan kumandaydı.  Sizde sanırım benzer birşey kullandınız. Kumanda konusunda yaptığınız uygulamanın detayını paylaşabilirseniz çok güzel olur. Benim taktırdığım STC'ye gelince W-BUS denen bir kontrol standardına geçirmişler,  dediklerine göre sistem artık dijital olarak çalışıyormuş. O yüzden SClere uygulanan yan sanayi kumandalar ve orjinal kumandalar STC'de çalışmıyormuş. 229euroya cep telefonundan çalışan bir WBUS kontrolcüsü buldum adamlar ile mailleştim fakat fiyat yüksek geldi.

Bir de bu sıcak hava hattını mevcut havalandırma kanallarına vermek veya ayak altından vermek için bir fikriniz var mı ? Isı yerden gelse çok daha etkili olacak.

DANHAG GSM Kumanda
« Son Düzenleme: 15 Aralık 2016, 17:29:32 Gönderen: macrostr »


Çevrimdışı Developer

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
Hocam öncelikle hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın. Havalandırmaya verse daha güzel olur diye düşünüyorum. Ancak imkanlara göre gayet güzel olmuş. Takipteyim. Acaba araca özel model filan var mıdır acaba? youtube'da ararken şöyle bir video bulmuştum, sanırım bu motor suyunu da ısıtıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=CJldjEaFucY


Çevrimdışı abc123

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: macrostr;601493
Teşekkürler hocam, selamlar.


Üstad kendiniz montaj yaptıysanız gerçekten tebrik ederim. Benim elim yatkındır ama cesaret edemezdim. Nereye yerleştirdiniz, yakıtı ve elektriği nasıl aldınız ?

Dediğiniz gibi zamanlayıcılar ve kumandalar gerçekten pahalı. Bildiğim kadarıyla  Eberspacher D2 ve Webasto AT2000 ST  modelleri ON/OFF tabir edilen anahtarlar ile kontrol edilebiliyor. Oto kumandalarından çevrilebilen bir sistem ile 50m'de kullanıldığını söylemişlerdi. Gönül Isının 200 dediği bu orjinal olmayan kumandaydı.  Sizde sanırım benzer birşey kullandınız. Kumanda konusunda yaptığınız uygulamanın detayını paylaşabilirseniz çok güzel olur. Benim taktırdığım STC'ye gelince W-BUS denen bir kontrol standardına geçirmişler,  dediklerine göre sistem artık dijital olarak çalışıyormuş. O yüzden SClere uygulanan yan sanayi kumandalar ve orjinal kumandalar STC'de çalışmıyormuş. 229euroya cep telefonundan çalışan bir WBUS kontrolcüsü buldum adamlar ile mailleştim fakat fiyat yüksek geldi.

Bir de bu sıcak hava hattını mevcut havalandırma kanallarına vermek veya ayak altından vermek için bir fikriniz var mı ? Isı yerden gelse çok daha etkili olacak.

DANHAG GSM Kumanda

Hocam sormayın gözümü kararttım birkaç gün soğukta arabada çalışmak zorunda kaldım. Benim araçta bagajın sağ gözü araç altı itibariyle daha uygundu o yüzden sağa yerleştirdim. Bir kaide yapıp üstüne koydum cihazı. Egzoz ve temiz hava girişini hemen altına verdim. Kaportada bir delik hazırda vardı, bir delik daha delmem gerekti.

Elektrik tesisatını bagaj solundan dolaştırıp kapı eşiklerinin altından geçirerek sigorta kutusuna kadar getirdim. 12V beslemeyi sigorta kutusunun arkasından aldım. Sinyal bağlantılarını da direksiyonun sol altındaki kapaklı gözün içine verdim. Kontrolcüyü de göze yerleştirdim kapağı kapatınca görünmüyor.

Elektronik mühendisi olduğum için mikroişlemcili, GSM modüllü, röle modüllü bir donanım tasarladım. Sonra yazılımını yazdım. Epey vakit ald. Ama avantajlı tarafı dediğiniz gibi bendeki model on/off ve manuel sıcaklık ayarıyla çalışabiliyor. Gerçi diagnostic denen webastodakine benzer seri haberleşme kanalı da kullanıyor ancak neyseki geriye dönük uyumluluğu korumuşlar.


Bu arada benim araç benzinli :) O yüzden 5lt lik dayanıklı bir yakıt bidonuna çıkış portu koyup yakıtı ordan almasını sağladım. Bidonu da bagajın dibine köşeye sabitledim.

Bu arada cihazı açtıktan sonra ısıtması 7-8 dk sürüyor. Ve aslında bu cihazdan gerçek anlamda yararlanmak için araca binmeden en az 30 dk önce çalıştırmak lazım. İçeriyi sıcacık yapıyor ancak karlı günlerde karları ne kadar eritecek merak ediyorum. Muhtemelen temizlemesini kolaylaştırır. Ama içeride bekleyen sıcakta beklemiş olur :)

Bu arada sıcak havayı havalandırma kanallarına vermenin pek kolay olmayacağını düşünüyorum. Büyük ihtimalle bu kanallar çok önde yer alıyor. Arkadaki kanalı öne kadar taşımak da hem zor hem de bol modifikasyonlu bir yöntem olabilir.
« Son Düzenleme: 15 Aralık 2016, 20:24:32 Gönderen: abc123 »


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Developer;601526
Hocam öncelikle hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın. Havalandırmaya verse daha güzel olur diye düşünüyorum. Ancak imkanlara göre gayet güzel olmuş. Takipteyim. Acaba araca özel model filan var mıdır acaba? youtube'da ararken şöyle bir video bulmuştum, sanırım bu motor suyunu da ısıtıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=CJldjEaFucY


Teşekkürler, Videodaki model Thermo Top Evo aşağıda firmanın yaptığı videoyu ekliyorum. Arif Usta bunun montajını birkaç defa yaptığını söyledi, daha iyi bir sistem ama sonradan takılanlarda arıza oranının daha yüksek olduğunu söyledi. Hava ısıtmalı sistemlerin problem çıkarmadan uzun süre kullanıldığını söyledi. Hatta geçen günlerde bir tane Seat Leon SC'nin geldiğini istanbulda montaj yapıldığını ama su dolaşım borularını ters bağladıkları için çok sorun olduğunu anlattı.

Bu arada elektrikli bir iki araca bağlamışlar, toyota falan, onlarda da ısıtma zayıfmış.

Bildiğim kadarıyla VAG grubunun fabrika çıkışı bağladığı sistem de bu.

[YOUTUBEHD]uA9QJQm8piU[/YOUTUBEHD]


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: abc123;601541
...Sinyal bağlantılarını da direksiyonun sol altındaki kapaklı gözün içine verdim. Kontrolcüyü de göze yerleştirdim kapağı kapatınca görünmüyor.


Bu arada benim araç benzinli :) O yüzden 5lt lik dayanıklı bir yakıt bidonuna çıkış portu koyup yakıtı ordan almasını sağladım. Bidonu da bagajın dibine köşeye sabitledim.

Bu arada cihazı açtıktan sonra ısıtması 7-8 dk sürüyor. Ve aslında bu cihazdan gerçek anlamda yararlanmak için araca binmeden en az 30 dk önce çalıştırmak lazım. İçeriyi sıcacık yapıyor ancak karlı günlerde karları ne kadar eritecek merak ediyorum. Muhtemelen temizlemesini kolaylaştırır. Ama içeride bekleyen sıcakta beklemiş olur :)

Bu arada sıcak havayı havalandırma kanallarına vermenin pek kolay olmayacağını düşünüyorum. Büyük ihtimalle bu kanallar çok önde yer alıyor. Arkadaki kanalı öne kadar taşımak da hem zor hem de bol modifikasyonlu bir yöntem olabilir.


MONTAJ: Sizi çok uğraştırmış gerçekten, uygun yer olması lazım. ufak bir garaj falan olsa daha rahat olurdu. Benim montajı sanırım 12 gibi başlayıp 18'de bitirdiler. Ben 16 gibi gittim yanlarına, sadece elektrik, kumanda ve aktivasyon işleri kalmıştı. pazar günü olduğu için yazılımı bilen arkadaşları yoktu, telefon açtık, bilgisayarla bağlanıp cihazın aktivasyonunu ben yaptım hatta.
 
Belki aracın garantisi bittikten sonra ön tarafa motorun altına veya tampon içine falan yerleştirilebilir. Oradan havalandırma kanalına girilebilir. Kurcalamak lazım, dediğiniz gibi şuan fazla modifikasyondan kaçınıyorum ben de, garantiye çok dert olmasın.

KUMANDA: Madem bu kumanda işini kendin için bir defa yaptın bence bunu W-BUS içinde çalışır hale getirsen bir kit olarak tüm ısıtıcı bayilerine satabilirsin. Benim yanımda bu kumandayı sağlayan birini aradılar adam olmaz dedi. Çözüm bulamadılar. Tır, kamyon, tekne gibi çok kullanım alanı var. Size de güzel bir ek gelir getirebilir.

SÜRE: Bugün benimde oğlan beklediğimden hızlı hazırlandı 12 dakikada falan indik arabaya içerisi ılımıştı fakat buzları daha çözmemişti. Kışın iyice bastırdığı zamanlarda en az 30 dakika dediğiniz gibi şart görünüyor. İçerisi ısınınca karlar kayar düşer gibi geliyor bana, yaşayıp göreceğiz :)

TEST: Bugün eve gelirken rossman'dan iç dış sıcaklık gösteren bir termometre aldım, yarın sabah ısıtıcıyı çalıştırıp bir timelapse video çekeceğim, sabah AND'da fren balatası değişimi yapılacak. öğlene doğru yüklerim sanırım.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: abc123;601541

Elektronik mühendisi olduğum için mikroişlemcili, GSM modüllü, röle modüllü bir donanım tasarladım. Sonra yazılımını yazdım. Epey vakit ald. Ama avantajlı tarafı dediğiniz gibi bendeki model on/off ve manuel sıcaklık ayarıyla çalışabiliyor. Gerçi diagnostic denen webastodakine benzer seri haberleşme kanalı da kullanıyor ancak neyseki geriye dönük uyumluluğu korumuşlar.


Üstad şu montaj kılavuzunu buldum, Sayfa 72, bölüm 13.1 "Pin 12 switch on signal"  diye bir pin var ama acaba en azından açıp kapamaya uygun mudur. Bir bakıp fikir verebilir misin ?

pin 12-13 on/off için , 10-11 ise derece kontrolü için kullanılıyor gibi geldi. S1 dediği rotarty switch benim direksiyon altına monte ettirdiğim ayar düğmesi olmalı.  

https://www.butlertechnik.com/downloads/Webasto_Airtop_2000STC_Installation_manual.pdf
« Son Düzenleme: 15 Aralık 2016, 22:52:54 Gönderen: macrostr »


Çevrimdışı abc123

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: macrostr;601561
Üstad şu montaj kılavuzunu buldum, Sayfa 72, bölüm 13.1 "Pin 12 switch on signal"  diye bir pin var ama acaba en azından açıp kapamaya uygun mudur. Bir bakıp fikir verebilir misin ?

pin 12-13 on/off için , 10-11 ise derece kontrolü için kullanılıyor gibi geldi. S1 dediği rotarty switch benim direksiyon altına monte ettirdiğim ayar düğmesi olmalı.  

https://www.butlertechnik.com/downloads/Webasto_Airtop_2000STC_Installation_manual.pdf


Selamlar. Dokumana bakınca sizdeki kontrolcünün de zaten reosta tipi olduğu anlaşılıyor. Yani on/off hatları ve sıcaklık ayarlama hatlarını kullanıyor. Bahsettiğiniz seri haberleşme kanalıyla (diagonstik) bağlantısı yok.

Sıcaklığı yine mevcut düğmeyle ayarlayıp çıkışındaki kırmızı - siyah hatları uzaktan kumandanın rölesine bağlatırsanız çalışacaktır.

Sonuç itibariyle kontrolcününüz seri haberleşme kanalını kullanmadığından emin olmak için, kontrolcünün webastonun sadece kırmızı, siyah, mavi ve beyaz hatlarına bağlandığını kontrol edin.  Kırmızı ve siyah (12 , 13) açma kapama içindir, mavi ve beyaz (10, 11) ise sıcaklığı ayarlamak içindir.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: abc123;601584
Selamlar. Dokumana bakınca sizdeki kontrolcünün de zaten reosta tipi olduğu anlaşılıyor. Yani on/off hatları ve sıcaklık ayarlama hatlarını kullanıyor. Bahsettiğiniz seri haberleşme kanalıyla (diagonstik) bağlantısı yok.

Sıcaklığı yine mevcut düğmeyle ayarlayıp çıkışındaki kırmızı - siyah hatları uzaktan kumandanın rölesine bağlatırsanız çalışacaktır.

Sonuç itibariyle kontrolcününüz seri haberleşme kanalını kullanmadığından emin olmak için, kontrolcünün webastonun sadece kırmızı, siyah, mavi ve beyaz hatlarına bağlandığını kontrol edin.  Kırmızı ve siyah (12 , 13) açma kapama içindir, mavi ve beyaz (10, 11) ise sıcaklığı ayarlamak içindir.
Teşekkürler, galiba geriye dönük destek bunda da var. Gözünüzden kaçmış, Pin 5 w-bus diagnostic pini. [emoji106]

LG-H960 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı abc123

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Rica ederim.  :) 5. pinin diagnostik pini olduğunu gördüm ancak kontrolcüyle bağlantısı yok. Bu, sıcaklık ayarını mevcut kontrolcüyle yapabilmeniz için iyi bir durum.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Sabah 35 dakikalık ısıtmanın videosunu çektim, -4'den 22'ye kadar çıktı. Çok fazla olmayan ka aşağı indi.

[YOUTUBEHD]uSY5-_Fixxw[/YOUTUBEHD]


Çevrimdışı abc123

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Güzel paylaşımlar teşekkürler. Benim ön cam da aynı şekle gelmişti sabah. Sizde hafif bir koku hissediliyor mu uzun süre çalıştıktan sonra?


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: abc123;601636
Güzel paylaşımlar teşekkürler. Benim ön cam da aynı şekle gelmişti sabah. Sizde hafif bir koku hissediliyor mu uzun süre çalıştıktan sonra?


İlk çalıştırdığımız gün koku bir yana duman bile yaptı, ikinci gün duman çok azdı ama yinede vardı, aracı giderken 2 defa havalandırdım. üçüncü gün duman falan kalmadı. Şuan çok hafif, sadece ilk bindiğimde fark ettiğim hafif bir koku var. Ya ben alışıyorum, yada koku hafifliyor. Bugün (6. gün) kokuyu hatırlamıyorum mesela. Çalışma süresi ile artan bir koku değil ama.

Koku nedir diye anlatmam gerekirse, Hanım ilk bindiğinde "arkadan parasını uzatmayanlar var" diye geyik bile yaptı. Tam olarak minibüslerden hatırladığımız o koku işte :)


Çevrimdışı baloglurecep

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 92
    • Profili Görüntüle
Öncelikle hayırlı olsun. Ben de Konya' da aracıma webasto yaptırmayı düşünenlerdenim. Öncelikle taktırmış kişi olarak yaptırdığınıza değdi mi öğrenmek isterim. Kışı soğuk olan yerler için tavsiye eder misiniz? Bir de ses durumu rahatsız edecek şekilde mi? araç çalışmaz iken cihazın egzozundan gelen duman yoğun mu?
« Son Düzenleme: 17 Aralık 2016, 01:42:08 Gönderen: baloglurecep »