škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia Webasto Dizel Harici Park Isıtıcı

macrostr · 114 · 30883

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Herkese Merhaba,

Octavia ilk dizel aracım, her sabah 15-20 dakikalık ev-okul-iş arası yolculuklarım oluyor. 7-8 km gitmeden aracın içi kesinlikle ısınmıyor. Ilık bile üflemiyor. Harici ısıtıcı ingiltere ve rusya gibi ülkelerde opsiyon listesinde "Harici Isıtıcı" olarak geçiyor, Ankara'da servise sorduğumda adamlar anlamadı bile.

Bu konuda pek fazla alternatif yok, çakmaktan çalışan ısıtıcılar işe yaramaz, eski kasalarda elektrikli ısıtıcı varmış, fakat bizim araçlara uyumsuz. Inverter ile elektrikli ısıtıcı düşündüm, Elektrik tesisatına aşırı yük bindirecek diye vazgeçtim. En son olarak dizel yakıt ile çalışan webasto marka dizel ısıtıcılarda karar kıldım.

Aynı işi yapan birkaç marka var, webasto ve eber*** diye bir marka en bilinenleri. Fiyat olarak aşağı yukarı aynılar. Uzaktan kumanda, zamanlayıcı, susturucu gibi kısımları ekledikçe fiyat yükseliyor. Ortalama olarak, Isıtıcı 1750TL, zamanlayıcı 500TL, orjinal kumanda 1000TL, Yan sanayi kumanda için 200TL istiyorlar.

Bugün aracı Ankara Gönül Isı'ya bıraktım, bugün yarın montaj yapılacak, normalde bir gün içinde tamamlanan bir işlem, ben aldığım randevuya yetişemediğim için haftasonu halletmeye çalışacaklar. Montajını yapan firma çok deneyimli bir firma ama binek araçları pek tanımıyorlar.

Sonuçlar iyimi olacak kötümü olacak bilemiyorum, bekleyip göreceğim. Bir aksilik olmaz ise montajdan sonra videosunu falan paylaşmayı düşünüyorum.


Çevrimdışı md05

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Dizellerde genelde aynı sorun var, araba ısınmadan da ısıtmayı açmayın zorlanıyor diyorlar.Webasto uygulamanızın sonuçlarını fotoğraf ile paylaşırsanız seviniriz


Çevrimdışı snapdragon

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Öncelikle hayırlı olsun. Webasto motor suyunu da ısıtabilecek mi? Yoksa sadece iç hacmi ısıtma görevi mi olacak? Motor suyunu da ısıtırsa kışın oluşabilecek ilk çalıştırma zararlarının önüne geçip motor ömrünü uzatabileceğini okumuştum.


Çevrimdışı izmirli öğretmen

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 825
    • Profili Görüntüle
Hayırlısı olsun , sonuçları paylaşırsan bilgilerden yararlanabiliriz


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Webasto güzel sistemdir. Genelde Kanada ve Rusya gibi çok soğuk iklimlerde kullanılıyor. Tıra uygulayan çok gördüm, ama etrafımda ilk kez binek arabaya uygulayacak birini görüyorum.
Kanada'da motor suyunu da kademeli ısıtan sistemleri takıyorlar. Baya randımanlı çalışıyor. Siz sadece kabin için olan sistemi mi aldınız?


Çevrimdışı ogulcanatmaca

  • 1.6 TDI ELEGANCE
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
Mercedes arabaların eski modellerinde bu sistem var. Yenileri hakkında bilgim yok. Sahibinden.com da webastolu diye ilan verenler görmüştüm hatta 367496157 nolu ilanda passat var 2.0 tdı
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2016, 22:16:55 Gönderen: ogulcanatmaca »
OCTAVİA ELEGANCE 1.6 TDI CR


Çevrimdışı drhsyn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Benim deneyimim, ambulanslarda arka kabini ısıtmak için webasto kullanıyoruz. Önde kumandası var sıcaklığı ayarlıyoruz ayarlanan sıcaklığın altına düşünce otomatik devreye giriyor, yeterli sıcaklığa ulaşınca kapanıyor. Aletin kendisi çok büyük değil ancak binek araçlarda yerinin iyi ayarlanması gerek, bir de webastonun egsozu için nasıl çözümleri var merak ettim, aracın neresini delip çıkaracaklar egzos borusunu. Yakıt hortumu bağlamak kolay olsa gerek. Bence zamanlayıcıya o kadar para vermeye gerek yok onun yerine akşamdan belli bir ısıda açarsınız sabaha ılık olur, sabah da dereceyi artırırsanız anında sıcak hava üfler. Yakacağı mazot da zamanlayıcı parasını geçmez sanırım. Şimdiden hayırlı olsun cihazı nereye koyduklarını fotoğraflayabilirseniz çok iyi olur


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı skodaizm

  • Ormareşal
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: drhsyn;600699
Benim deneyimim, ambulanslarda arka kabini ısıtmak için webasto kullanıyoruz. Önde kumandası var sıcaklığı ayarlıyoruz ayarlanan sıcaklığın altına düşünce otomatik devreye giriyor, yeterli sıcaklığa ulaşınca kapanıyor. Aletin kendisi çok büyük değil ancak binek araçlarda yerinin iyi ayarlanması gerek, bir de webastonun egsozu için nasıl çözümleri var merak ettim, aracın neresini delip çıkaracaklar egzos borusunu. Yakıt hortumu bağlamak kolay olsa gerek. Bence zamanlayıcıya o kadar para vermeye gerek yok onun yerine akşamdan belli bir ısıda açarsınız sabaha ılık olur, sabah da dereceyi artırırsanız anında sıcak hava üfler. Yakacağı mazot da zamanlayıcı parasını geçmez sanırım. Şimdiden hayırlı olsun cihazı nereye koyduklarını fotoğraflayabilirseniz çok iyi olur


Genellikle tekerlek davlumbaz boşluğu veya yine ön tampon far ve teker arası boşluk yerleştirilmek için en uygun yerler.







Bu bölgelerde hem şasede delik olmadan hem  elektrik tesisatına yakınlık hem de aracın su sistemine kolay bağlantı mümkün.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Eğer garantiniz var ise bu sona erecek. Akü problemi yaşayacaksınız ve yaptirdiginiz yerin binek araba tecrübesi yok demissiniz buda büyük bir problem. Ancak inşallah hiç bi sorun yasamazsiniz ve herşey yolunda gider. Firmada sayenizde işi geliştirip biz yaptık havası atarlar.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: drhsyn;600699
Bence zamanlayıcıya o kadar para vermeye gerek yok onun yerine akşamdan belli bir ısıda açarsınız sabaha ılık olur,


Aslında ek masraf olmasın diye bu da aklıma geldi ama bu alette ateşleme kızdırıcı buji midir nedir bu tarz birşey ile yapılıyor sanırım. Çalıştığı sürece akım çekecek sabaha kadar aküyü bitirir mi bilemedim. Karavanlarda falan dediğiniz gibi gece çalıştırılacak ise ayrı bir akü takıyorlarmış.  

Alıntı yapılan: skodaizm;600710
Genellikle tekerlek davlumbaz boşluğu veya yine ön tampon far ve teker arası boşluk yerleştirilmek için en uygun yerler.
Bu bölgelerde hem şasede delik olmadan hem  elektrik tesisatına yakınlık hem de aracın su sistemine kolay bağlantı mümkün.


Hocam bu fotolarda gönderdiğiniz ıslak tip diye bahsettikleri webasto modeli. Orjinal olarak takılan model budur. Octaviada bu mekanizmanın yeri sağ farın hemen arkasında. Bunu taktırmak istediğimizde aracın elektronik, soğutma, havalandırma, yakıt sistemlerine müdehale ediliyor. montaj için bir çok parça yerinden çıkarılıyor. Bu seviyede bir modifikasyon yapmak istemedim. Çok uzmanlık isteyen bir montaj. Bunu seviyede bir uygulamaya servis dışında cesaret edemem.

Alıntı yapılan: mdindas;600711
Eğer garantiniz var ise bu sona erecek. Akü problemi yaşayacaksınız


5 yıla uzatılmış garantim var :) Webasto çok yüksek amper çeken bir sistem değil, en fazla 15-20 dakikalık sürelerde aktif olarak çalışacak, araç ısındıktan sonra zaten kapatacağım. Akü problemi yaşamayı beklemiyorum ama akünün ömründen ufak bir miktar yer heralde. Garanti konusunda riski azaltmak için montajda bazı noktalara dikkat ettim. Özellikle kuru sistemi tercih ettim.

Aletin 5 bağlantı noktası var, soğuk hava girişi, sıcak hava çıkışı, yanma bölmesi için temiz hava girişi, egzos çıkışı, yakıt girişi.

Sıcak hava çıkışını herhangi bir şekilde havalandırma sistemine bağlatmıyorum, doğrudan kabinin içine üfleyecek ve soğuk havayı kabin içinden çekecek. Evlerde kullanılan fan ısıtıcılar gibi.
Montaj bagaja yapılacak, elektriği bagajdaki çakmaktan alacak.
Bagaj zeminine 2cm çapında iki delik açılacak. biri temiz hava girişi diğeri de egzoz çıkışı için. Yakıt için yakıt hortumundan bir T ile alınacak.  Sonuç olarak bagaj zeminine 2 delik ve bir yakıt bağlantısı olacak.

Garantiye konu olacak beklenmedik bir arıza olursa ve kaynağı için aracı incelemek isterseler dediğiniz gibi sorun edebilirler. Ama garantiyi müdahale edilen kısım ile sınırlı tutuluyor. Aracı tümden garanti dışı bırakmıyorlar. Örnek fren disklerini değiştirirseniz ve DSG arızası çıkarsa kimse bu durumu dert etmiyor. En tehlikelisi aracın elektrik sistemine müdahale edilen konular. Her an elektronik problemi çıkabilir ve suçu buna yıkabilirler.

Alıntı yapılan: snapdragon;600679
Öncelikle hayırlı olsun. Webasto motor suyunu da ısıtabilecek mi? Yoksa sadece iç hacmi ısıtma görevi mi olacak? Motor suyunu da ısıtırsa kışın oluşabilecek ilk çalıştırma zararlarının önüne geçip motor ömrünü uzatabileceğini okumuştum.


Dediğiniz ıslak sistem soğutma suyunu ısıtarak çalışıyor. Sıcak motor=yakıt ekonomisi + sıcak ortam + düşük aşınma demek. En güzeli bu ama yukarıda da yazdığım gibi bu sistemin montajı çok uzmanlık gerektiriyor. Garanti konusunda daha büyük sıkıntılara neden olabilir.

Benim taktırdığım webasto 2000 stc denen kuru model. içeriden aldığı havayı ısıtıp yine içeri veriyor. araçtan sadece yakıt ve elektrik alıyor. başka hiçbir sisteme müdahale edilmiyor.

Alıntı yapılan: Bilgic;600695

Kanada'da motor suyunu da kademeli ısıtan sistemleri takıyorlar. Baya randımanlı çalışıyor. Siz sadece kabin için olan sistemi mi aldınız?


Taktırdığım model en küçüğü, 2kW ısıtma kapasitesi yazmışlar, 15m3lük araçlar için öneriliyor. yani binek araba için anında ısıtır, en düşük ayarda kullanırsınız dediler. En düşük ayarda yakıt tüketimi 0.15lt/saat, basit bir hesapla aracı her sabah ısıtmak için 20-25 kuruş harcamam gerekecek. Yakıt tüketimi çok düşük yani.

Uygulama bittiğinde video foto paylaşabildiğim her şeyi buradan güncelleyeceğim. Sonucun çok iyi olacağı iddiasında değilim. Yapıp göreceğiz :)


Çevrimdışı drhsyn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
10 saat çalışsa 1.5 lt mazot harcar. Benim bildiğim ilk çalışma anında aküyü kullanıyor sonra mazotla devam, ama şöyle bişey var sabaha kadar aynı ısıda tutmak için açılıp kapanacak açılıp kapanacak aküden ne kadar akım cekeceği önemli


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: drhsyn;600730
10 saat çalışsa 1.5 lt mazot harcar. Benim bildiğim ilk çalışma anında aküyü kullanıyor sonra mazotla devam, ama şöyle bişey var sabaha kadar aynı ısıda tutmak için açılıp kapanacak açılıp kapanacak aküden ne kadar akım cekeceği önemli


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Hocam ses durumu nasıl, içeride rahatsız ediyor mu ?

LG-H960 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı drhsyn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Ses geliyor tabi uğultu gibi fan çalışma sesi gibi ses geliyor, ambulansta çok rahatsız etmiyor zaten gürültü var, binek araçta ses olur ama bindiğinizde kapatabilirsiniz sonuçta sıcak olacak arabanın içi çalışmasına gerek yok, araç içi soğuyana kadar aracın kendi kaloriferi yeterli ısıya ulaşır


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Montaj bugün tamamlandı, şuan temiz görünüyor, akşam olduğu için pek foto çekemedim. Isıtıcı kısım bagaj kenar ceplere tam sığmış. Termostatını direksiyon altındaki plastik kısıma monte ettirdim. Bir iki gün deneyip detaylı bir inceleme yazmaya çalışacağım.




« Son Düzenleme: 11 Aralık 2016, 19:31:59 Gönderen: macrostr »


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Güzel günlerde kullanın,  detaylı resim ve izlenimlerinizi bekliyoruz. Ayrıntılı fotoğraflarını da :D

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi