škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia A7 Genel Soru ve Cevap

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı emrekar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;658223
Bu konuda birkaç noktayı araştırdım. 90 bg, 105 bg, 110 bg, 115 beygirlik motorların ufak ufak bazı parçaları farklı. Mesela 90 beygirlik motorda sabit kanatlı turbo var. 105'lik motorda ise değişken geometrili turbo var. Bu gibi şeylerle, sağlıklı çalışan ideal değerleri yakalamış motor üretiyor fabrika. Yazılımlar çeşit çeşit. Bazıları yumuşak, bazıları sert. Stage 1 bildiğim kadarıyla soft dedikleri türü. Stage 4 diye bir türü var, araca uygun turbo ve bazı parça değişiklikleri yapıldıktan sonra, benim diyen spor aracı kovalarsınız, hatta geçersiniz. Ruslar, Skoda'da böyle şeyleri oynamayı çok seviyor. Mesela superb'nin birini stage 4 yazılımla 505 beygire çıkartmışlar. Mercedes'in 515 beygirlik c63s (e63s de olabilir tam çıkaramadım) modellerini tokatlıyor.

Buradan çıkarımım şu: fabrika, optimum motor gücü ve yazılımıyla sunuyor ancak her mühendislik ürününde bırakılan emniyet payı nedeniyle gücün sınırlarını zorlamak mümkün. 90'lık motor 120 beygir üstünü kaldırıyor ancak bu motorun sorunsuzluğunu fabrika vermez. Yazılımcı firma da veremez.

İkincisi, 90 beygirlik motor ivmelenmede ağırlık/güç oranını tam yakalayamadığından, 100 beygirlik olarak denendiğinde ivmesi iyileşecek, haliyle istenilen hıza daha erken ulaştığı için yakıt tüketimi düşebilecek.

Şu sıralar 1.3 multijet'i deniyorum. Aslında 1.6 motordan daha fazla yakıyor. Çünkü kasaya göre motor güçsüz. 1.6 motorun değerine erişmiş olsa, ağırlık/güç dengesi yakalanacak. Zaten bir araç ağırlık/güç dengesi oranı 1'e yakın veya fazla ise müthiş bi araç demek.

Şanzıman farkları da önemli. Motorda üretilen gücün, tekere aktarımında aradaki parçalar güç çalıyor. Isıya dönüşüyor vs. Maksimum 250 Nm torka dayanacağı beyan edilmiş şanzımana, 320 Nm tork verip, arıza yaşayınca da ağlamamak lazım. DSG'nin çok çeşidi var.
Volkan bey paylaştığınız bilgiler çok faydalı. Teşekkürler. Bende zaten performans olarak değilde yakıt tasarrufu açısından düşünmüştüm ama aracın orjinal yazılımını bozmak istemedim vazgeçtim yaptırmaktan.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Ben Golf 6 alacaktım. Eleman Kayseri'de satıyor ama yazılımını İstanbul'da bir firmaya yaptırmış. Sitesine girdim. Baya detaylı bilgiler vardı. Eleman da zaten söyledi, eğer üzerindeki yazılımı istemezsem, gidip orijinal yazılımı geri yükletebilirmişim. 10 sene boyunca orijinal yazılımı saklama garantisi veriyorlardı. Golf 1.6 TDI'ın 105 bg modeli. Bunu 120 beygir 320 Nm torka çıkartmışlar.

Bu dükkanlardan işini düzgün yapıyordur ki yıllardır varlar ve insanlar zevk veya tatmin olmak için yazılım yaptırıyor. Memnun olmayan da vardır illa ki. Ben de orijinallik sevdiğimden bulaşmadım hiç. Yazılım yapılmış aracı da almak istemem, nasıl kullanıldığını bilemeyiz.


Çevrimdışı emrekar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Aracın cam çerçevelerine  ön-arka difüzör  kısmına kapı altlarına krom çıta yapmak istiyorum ama bazı markaların yorumları hiç güzel değil yapışmamış tutmamış yada sonradan kalkmış falan. Nereden almamı önerirsiniz bu tarz ufak aksesuarları kapı eşik koruma gibi aksesuarlar. İnstagramda vagmarkt gibi hesaplar var onların ürünler iyi mi? Malzemesi kaliteli bahsedildiği gibi sonradan sorun çıkarmayacak bişeyler olsun istiyorum.
Birde havuzlu paspas aldım öneri üzerine. S dizayn iyi dediler hem kaliteli hem koku yapmaz. Paspaslar bi geldi sabitleme yuvaları yok. Geri gönderdim. Paspas içinde öneri alabilirim
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2020, 11:12:58 Gönderen: emrekar »


Çevrimdışı Sequenc

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
Merhaba. Aracım 2015 model 1.2 tsi 105 hp. Sıfır almıştım orjinal aküsü duruyor. 61.000km deyim. Akü ile ilgili herhangi bir sorunum yok. Ne zaman değiştirmeliyim sizce? Saygılar selamlar.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2958
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sequenc;658438
Merhaba. Aracım 2015 model 1.2 tsi 105 hp. Sıfır almıştım orjinal aküsü duruyor. 61.000km deyim. Akü ile ilgili herhangi bir sorunum yok. Ne zaman değiştirmeliyim sizce? Saygılar selamlar.
Her hangi probleminiz yoksa, henüz değiştirmeyi düşünmeyiniz kanaatimce.
Akünün voltajını takibe almanızda yarar olabilir, özelikle araç dışarıda duruyorsa ve günlük/haftalık kısa sürüşler (30-40km) yapılıyorsa, mutlaka takibe alın derim. (peryodik voltaj ölçümü)
Zamanınız varsa, aşağıdaki konuyu biraz okuyun. Aküsü biten arkadaşlar ne gibi sorunlar yaşayabiliyor ve ne gibi aksiyonları alınıyor konu içerisinde mevcut.


http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429


Çevrimdışı Sequenc

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;658440
Her hangi probleminiz yoksa, henüz değiştirmeyi düşünmeyiniz kanaatimce.
Akünün voltajını takibe almanızda yarar olabilir, özelikle araç dışarıda duruyorsa ve günlük/haftalık kısa sürüşler (30-40km) yapılıyorsa, mutlaka takibe alın derim. (peryodik voltaj ölçümü)
Zamanınız varsa, aşağıdaki konuyu biraz okuyun. Aküsü biten arkadaşlar ne gibi sorunlar yaşayabiliyor ve ne gibi aksiyonları alınıyor konu içerisinde mevcut.


http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429


teşekkür ederim. dikkate alacağım. tek korkum akünün yolda bırakması. şu ana kadar sorun yaşamadım hiç ama belli olmaz.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2958
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sequenc;658443
teşekkür ederim. dikkate alacağım. tek korkum akünün yolda bırakması. şu ana kadar sorun yaşamadım hiç ama belli olmaz.
Küçük de olsa öyle bir ihtimal var. Ancak enerji zayıflığından değil de, beklenmedik, içten devre kesmesinden dolayı olabiliyor.
Akünün (uyku) bekleme voltajını 12.4volt altına düşürmemeye çalışın, gerisi şans işi.

 

* Uyku bekleme voltajı : Aracı terket ve kapılarını dışarıdan kilitle, en az 5 dakika bekle, sonra doğrudan akü kutup başlarından gerilim ölçümü yap.


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sequenc;658438
Merhaba. Aracım 2015 model 1.2 tsi 105 hp. Sıfır almıştım orjinal aküsü duruyor. 61.000km deyim. Akü ile ilgili herhangi bir sorunum yok. Ne zaman değiştirmeliyim sizce? Saygılar selamlar.

Benimki 2014 model, 83000 kmde hala üzerinde gelen aküsü duruyor. Moll marka 59A akü. Start-stop olan araçlara uygun akülerin 10 yıla kadar dayanabildiği söyleniyor.


Çevrimdışı WhiteChick

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Merhabalar. Aracımın el freni krom düğmesi çıktı ve geri takılmıyor. El freni sabit şekilde kalmıyor kaldırdığımda, hemen aşağıya iniyor. Daha önce başına gelen var mı? Çözümü nedir yardımcı olursanız çok sevinirim.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emrekar;658251
Aracın cam çerçevelerine  ön-arka difüzör  kısmına kapı altlarına krom çıta yapmak istiyorum ama bazı markaların yorumları hiç güzel değil yapışmamış tutmamış yada sonradan kalkmış falan. Nereden almamı önerirsiniz bu tarz ufak aksesuarları kapı eşik koruma gibi aksesuarlar. İnstagramda vagmarkt gibi hesaplar var onların ürünler iyi mi? Malzemesi kaliteli bahsedildiği gibi sonradan sorun çıkarmayacak bişeyler olsun istiyorum.
Birde havuzlu paspas aldım öneri üzerine. S dizayn iyi dediler hem kaliteli hem koku yapmaz. Paspaslar bi geldi sabitleme yuvaları yok. Geri gönderdim. Paspas içinde öneri alabilirim


Sahler marka kullanıyorum. 4D diye geçiyor galiba. 5D varmış tam neydi bilmiyorum. Kokusu yok, havuz yüksekliği yeterli. Önde sabitlemeler var, arkada araçta zaten olmadığı için yok, plastik arkasındaki kısımları pense ile kırıp paspasa takıyorlar, düzgün duruyor.

Çerçevelere krom dedikleri aslında paslanmaz çelik falan. Omsa marka tercih edilebilir. Bende de arka kelebek cama yakın yerdeki kısımda hafif kalkma oldu. Pek önemsemiyorum. Arka cam alt parçası 2 parçalı tercih ederseniz o kalkma olmayacaktır. Tek parçalılarda kasıyor.


Çevrimdışı Meursault

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Selamlar ben Serhat. Aranıza yeni bir Skoda ve yeni bir DSG kullanıcısı olarak katılıyorum. Tanışma kısmı göremedim o yüzden buradan direk konuya gireceğim ama; aracım 2017 model 1.0tsi octavia. Merak ettiğim konu şu, binanın altında kapalı bir otoparkımız mevcut. Ancak giriş ve çıkış çok dar ve dik. Aracı 3 gün önce aldım. Otoparktan her çıktığımda araba patinaj yapıyor. Bugün manuel moda alıp 1. vitesle çıkayım dedim yine patinaj yaptı. Bu patinaj yapmanın DSGye bir zararı olur mu acaba? Değerli vaktini bana ayıranlara şimdiden teşekkürler.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30117
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Meursault;659021
1. vitesle çıkayım dedim yine patinaj yaptı. Bu patinaj yapmanın DSGye bir zararı olur mu acaba? Değerli vaktini bana ayıranlara şimdiden teşekkürler.



Manuel modda çıkmaya özen gösterin, sıkıntı olmayacaktır


Çevrimdışı Meursault

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;659027
Manuel modda çıkmaya özen gösterin, sıkıntı olmayacaktır
Çok teşekkür ediyorum sağolun.

BLA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı bAhTi

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar,
Forumu uzun zamandır takip ediyorum ama ilk kez yaziyorum. 2016 1.6 tdi otomatik benim Octaviam. 81 kw..
45.000 km ve yıllık bakım yaptıracağım. Standart filtre değişimleri dışında yaptırmam gerekenler konusunda yardımcı olursanız sevinirim.. Yakıt filtresini bir önceki bakımda değiştirmiştim.
Garanti bittiğinden beri filtrelerimi ve yağımı alıp dışarda yaptırmayı tercih ediyorum.
Filtre ve yağ konusunda da tavsiyelerinizi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim...
Herkese iyi günler..


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30117
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Merhaba arkadaşlar,
Forumu uzun zamandır takip ediyorum ama ilk kez yaziyorum. 2016 1.6 tdi otomatik benim Octaviam. 81 kw..
45.000 km ve yıllık bakım yaptıracağım. Standart filtre değişimleri dışında yaptırmam gerekenler konusunda yardımcı olursanız sevinirim.. Yakıt filtresini bir önceki bakımda değiştirmiştim.
Garanti bittiğinden beri filtrelerimi ve yağımı alıp dışarda yaptırmayı tercih ediyorum.
Filtre ve yağ konusunda da tavsiyelerinizi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim...
Herkese iyi günler..

Yıllık değişen motor yağı ve filtreler dışında, fren hidroliği, balata, disk, buji kontrollerini de yaptırın, gerek varsa yenileyin derim.