škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia A7 Genel Soru ve Cevap

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2958
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Trakia;656502
Merhaba tekrardan
Sorun valfteki bir  parçadaymış.
Onu değiltirdiler ve araç düzeldi.
1.500’e sorun çözülmüş oldu.
Geçmiş olsun. Ne valfi? Yakıt valfi mi?


Çevrimdışı Metehan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba. 2015 model 1.2 tsi 110 hp Octavıa aracım için  Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 4 litre yağ aldım. Yağı değişen usta işlem  bittikten sonra yağ çubuğunu son kontrol amacıyla çıkarıp baktı ve yağ  seviyeinin yeterli olmadığını ve 1 litre daha yağ eklenmesi gerektiğini  söyledi. Bildiğim kadarıyla bizim arabaların yağ hacmi 4 litre, 1 litre  daha nasıl alabilir ki?
Bir de aracın kitapçığına baktım, yağ  seviyesi için şekil üzerinde uygun ölçü gösterilirken en üstte olacak  diye göstermiyor. Yağ seviyesi, yağ çubuğunda en üstte mi olmalı?
İlk  defa servis dışında rutin bakımını yaptırdığım için tereddüt yaşadım.  Sizce 1 litre daha yağ alıp eklemeli miyim yoksa 4 litre yeterlli mi?  Motor yağı az olsa zaten uyarı vermez mi araç? Ekran bir işaret mutlaka  çıkar...

Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok memnun olurum. Teşekkür ederim...


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2958
    • Profili Görüntüle
Dostlar, A7'ye tam uygun şaft tuneli paspası bulabilen var mı?
Cumartesi servise gittim bakım için, şaft pas pası sordum, Yeti'nin ki uygun dediler. Getirdiler, yan sarkan parçaları kısa kaldı. Almadım.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;657440
Dostlar, A7'ye tam uygun şaft tuneli paspası bulabilen var mı?
Cumartesi servise gittim bakım için, şaft pas pası sordum, Yeti'nin ki uygun dediler. Getirdiler, yan sarkan parçaları kısa kaldı. Almadım.


Ben de en son periyodik bakımda var mı diye yetkili serviste sormuştum. Araca uygun orijinal paspas takımının içinde çıkmadığı için bulamadık. Superb'nin ki uyar mı dedim, paketten çıkartıp baktık olmadı. Bende Sahler'in paspasları var, şaft tünel için koruması var ama biraz daha geniş modelini arıyorum. Şimdilik iş görüyor. Ucuz kauçuklar koktuğu için sevmedim.

Bendeki model bu: https://www.hepsiburada.com/sahler-skoda-octavia-2013-4-5d-paspas-siyah-pm-HB00000E46Y1


Çevrimdışı emrekar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Merhaba ben aranıza yeni katıldım 2014 1.2 optimal ile. Neredeyse tüm paylaşımları okudum ve tecrübelerinizden faydalanmaya çalışacağım. Yavaş yavaş aracıma istediğim gibi eklemeler yapmak istiyorum. Fakat istediğim aksesuarların orjinalleri skoda katalogunda da var ama fiyat bilgisi hiçbir yerde bulamadım. Arada çok farklar yoksa orjinalini almayı tercih edeceğim. Orjinal aksesuar katalogundaki ürünlerin güncel fiyatına nereden ulaşabilirim yönlendirebilir misiniz? Servisi arayıp fiyat mı sormam gerekiyor yoksa web'den bulabilir miyim? Soracağım çok ürün var çünkü arayıp tek tek sormak istemiyorum :) Teşekkürler...


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Netten fiyat almak zor. Orijinal ekipmanların ve aksesuarların hepsini yetkili servisin satış departmanını arayıp fiyat öğrenilebilinir.


Çevrimdışı emrekar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim hocam. Ozaman ben bi liste yapıp öyle arıyım servisi fiyat için :)


Çevrimdışı emrekar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Merhaba. Aracına yazılım attıran var mı?  Bir firma ile görüştüm 1.2 TSI 175Nm 2014 octaiva’ya yazılım +30 beygir ve +50Nm tork artışı olur %15-20 arası yakıt tasarrufu olur dedi. Normalde 1500₺ kampanyalı 750₺ olduğunu söyledi. Ben çok performans ihtiyacı duyduğumdan değil yakıt tasarrufu için söylediği oran ciddi bir miktar. Sizin bu konuda tecrubeleriniz neler. Araç için olumlu olumsuz nasıl bir etkisi olur. Bir kaç kişiden araç ömrünün azalacağına dair geri dönüş aldım. Birde A7 DSG şanzıman zaten hassas.  problem çıkarabileceği söylendi. Sizce yaptırmalı mıyım? Senede 10.000-15.000 km yapıyorum.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Nasıl oluyorda artışlar sonrası yakıt düşer. Bu beygir ve tork suyla mı elde ediliyor?


Çevrimdışı emrekar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Performans artışı oluyormuş fakat sakin kullanımda yakıt tasarrufu sağlıyormuş mantığını bende henüz çözemedim.


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
Düz yolda çok fark olacağını sanmıyorum hocam. Araç güçleneceği için rampalı yollarda eskisiyle aynı koşullarda sürmek koşuluyla daha az yakıyor olabilir ama.


Çevrimdışı emrekar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Merhaba. 2014 model optimal paket aracımın düz (gündüz ledsiz) farlarını ledli mercekli farla değiştirmek niyetindeyim. Orjinal çıkma bulup alsam düz farlar ile değiştirip araca adapte etmesi mümkün müdür ? Daha önce böyle birşey yapan var mı?
Ayrıca düz direksiyonu da altı kesikli(spor) direksiyon ile değiştirmek istiyorum. Çıkma spor direksiyonlar var fakat kimi airbag'li kimi sökülmüş. airbagli olanlarda muhtemelen tadilatlıdır. Birkaç video izledim direksiyon söktak yapanlar var ama haliyle airbag'de demonte edilip tekrar montajlanıyor. Aracı satarken airbag değişmiş sökülmüş gibi bir exper yorumu da alıcıyo haliyle kuşkulandıracaktır her nekadar aracta kaza hasar olmasada.  Bu konularla ilgili bilgi ve tecrübesi olanlar paylaşabilir mi?


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Far adaptasyon konusunda şu istanbul'daki ender elektronik'ten bilgi alın bence. Sağa sola aşağı dönüşlerini, açı ve yükseklik sensöründen alıyor. Onları da eklerlerse, herhalde far işiniz olur. Çıkma far ne kadar?

Direksiyonu da ender'e sorun. Airbag konusunda, işini iyi yapan bir usta olursa sorun olmaz diye düşünüyorum. Yapım aşamasını aracın plakası ve şase numarasını gözüktüğü video ile ispatlayabilirsiniz.


Çevrimdışı emrekar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
İnternette biraz araştırdım 900 yazanda var ama genelde 1100 ile 1400 arası yazılmış teki. Ama bulduğum en ucuzu mu alsam yoksa ortalama fiyat yazana mı yönelsem bilemedim alırken bi kontrol etmek lazım. Baktığım çıkmacılar genelde istanbulda bende eskişehirdeyim. Gidip bakmak lazım uzaktan bozuk bişeye okadar para vermekte istemiyorum. Direksiyon değişimindede dediğiniz gibi video iş görür heralde. Zaten çıkardığım direksiyonu saklarım. Endere bi sorayım önce oluru varsa parça aramaya başlarım.
« Son Düzenleme: 06 Ekim 2020, 23:05:16 Gönderen: emrekar »


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;658198
Nasıl oluyorda artışlar sonrası yakıt düşer. Bu beygir ve tork suyla mı elde ediliyor?

Bu konuda birkaç noktayı araştırdım. 90 bg, 105 bg, 110 bg, 115 beygirlik motorların ufak ufak bazı parçaları farklı. Mesela 90 beygirlik motorda sabit kanatlı turbo var. 105'lik motorda ise değişken geometrili turbo var. Bu gibi şeylerle, sağlıklı çalışan ideal değerleri yakalamış motor üretiyor fabrika. Yazılımlar çeşit çeşit. Bazıları yumuşak, bazıları sert. Stage 1 bildiğim kadarıyla soft dedikleri türü. Stage 4 diye bir türü var, araca uygun turbo ve bazı parça değişiklikleri yapıldıktan sonra, benim diyen spor aracı kovalarsınız, hatta geçersiniz. Ruslar, Skoda'da böyle şeyleri oynamayı çok seviyor. Mesela superb'nin birini stage 4 yazılımla 505 beygire çıkartmışlar. Mercedes'in 515 beygirlik c63s (e63s de olabilir tam çıkaramadım) modellerini tokatlıyor.

Buradan çıkarımım şu: fabrika, optimum motor gücü ve yazılımıyla sunuyor ancak her mühendislik ürününde bırakılan emniyet payı nedeniyle gücün sınırlarını zorlamak mümkün. 90'lık motor 120 beygir üstünü kaldırıyor ancak bu motorun sorunsuzluğunu fabrika vermez. Yazılımcı firma da veremez.

İkincisi, 90 beygirlik motor ivmelenmede ağırlık/güç oranını tam yakalayamadığından, 100 beygirlik olarak denendiğinde ivmesi iyileşecek, haliyle istenilen hıza daha erken ulaştığı için yakıt tüketimi düşebilecek.

Şu sıralar 1.3 multijet'i deniyorum. Aslında 1.6 motordan daha fazla yakıyor. Çünkü kasaya göre motor güçsüz. 1.6 motorun değerine erişmiş olsa, ağırlık/güç dengesi yakalanacak. Zaten bir araç ağırlık/güç dengesi oranı 1'e yakın veya fazla ise müthiş bi araç demek.

Şanzıman farkları da önemli. Motorda üretilen gücün, tekere aktarımında aradaki parçalar güç çalıyor. Isıya dönüşüyor vs. Maksimum 250 Nm torka dayanacağı beyan edilmiş şanzımana, 320 Nm tork verip, arıza yaşayınca da ağlamamak lazım. DSG'nin çok çeşidi var.
« Son Düzenleme: 06 Ekim 2020, 23:06:24 Gönderen: octa »