[MENTION=16993]noodles[/MENTION]
Hocam tekrar belirtmek isterim Active paket ile prestij paket arasında yalıtım farkı olmaz ki Canton ses sistemi opsiyonel. İkincisi fren yapmak arabayı haşat etmez olacak olan en fazla disklerin ve balatanın değişmesi çünkü yani araba bir zevktir ne bileyim vah frenine basmayayım birşey olur diye düşüneceksem neden biniyorum ben bu araca sattığım adam tepelesin diye mi Zaten bu foruma dahi üye olan bir insan arabasını seviyordur kötü bakmaz ama ben seviyorum bazen hızlanmayı ve fren de kullanırım ama öyle dipgaz fren yapmam elbette ki sürekli. 1.4 tsi 2017 passat a defalarca bindim abarttığınızı düşünüyorum tamam sessiz ama çok daha konforlu felan mübala biraz çünkü hız 50-60 olunca hangisi dizelmiş benzinliymiş anlamak isteyen insan bile anlayamaz ki hele ki camlar kapalıysa imkansız anca devir saatinden anlar dizellerde 6 bin rpm benzin de 8 bin rpm 17 inç janta güzel demişsiniz bir kere araba herşeyden önce zevkleri yansıtır. 19 inç jantlı bir Superbi 17 inç olanın yanına çekin duruşu bile yeter 17 ler Superbe çok ufak kalıyor aracın o güzelliğini kalitesini aşağı çekiyor ki siz Superb gibi konfor abidesi bir araca 19 olmaz derken şu an tüm son model araçların fulleri 18-19 inç jantlara sahip reno megane bile 18 jant ona binen nasıl biniyor ki ben Superb e binmeyeyim ? Hayatımda ilk defa manuel araçla karma DSG şanzımandan az yakabileceğini söyleyen ilk sizi görüyorum bir kere manuel araç 1100 devirde gaza dokununca titreme yapıyor DSG arabayı kaldırıyor yelken modu var eko modda her ayağınızı gazdan çekişinizde boşa alıyor aracı zaten start stopta var. Rahatlık ve konfor diyorsunuz ancak bu kadar konfora benzinli sessiz diyerek odaklanıp otomatiğin o çok daha büyük konfor avantajlarını bir kenara koyan birisi bence dizelden çokta rahatsız olmaz sonuçta sürekli ayak debriyajda el viteste 19 inçle Supern kesinlikle konforsuz değil tecrübe etmenizi tavsiye ederim hatta zaten büyük bir araç olduğı için o yatan gövdenin handikapını kapatıyor ve daha keskin bir yol tutuş sağlıyor. Taban geniş olduğu için yolu da daha iyi eziyor açıkçası 17 inç Superbe de bindim ancak bence biraz ön yargılısınız 19 inçle 1 kere bile daha öcne Suv kullandığım halde 17 inç jantla ondan bile daha konforlu 17 hem görüntü olarak aşırı sönük 19 a göre hem araçta bence fazla yatma oluyor 19 a göre lastik yanağından ve tabandan dolayı. Ancak tekrar belirtmek isterim manuel bir Superb 9.9 saniyede(125 tsi) 0 dan 100 e çıkar ve bunu manuel araçla yapabilmek asıl aracı yıpratır ancak dizel DSG alt devirden itibaren alır ve çok çok çok hızlı vites değiştirir piyasada daha hızlı vites yok zatrn daha içgüdüsel ve çok güzel. Yani g kuvvetini siz dizelden farklı hissetmiyorsunuz ki g kuvvetini tork hissettirir o da dizelde daha fazla Hepsinden öte tekrar söylüyorum Canton ses sistemi Prestije pakette opsiyoneldir ve almadığınız takdirde kesinlikle Active paket ile Prestije paket arasında yalıtım farkı yoktur. Bunu aracımız Prestije paket oldulu halde söylüyorum yalıtım seviyesi birebir aynı olur çünkü cam kalınlığı aynı fitil aynı kaporta aynı yalotım malzemesini donanıma göre koymazlar. Hayırlı kazasız sürüşler diliyorum bu arada bu attığım ortalama da gene deneme amaçlı ve motor soğuktu ilk çalıştırma ile elde edildi DSG sayesinde çok güzel tüketim sonuçları olabiliyor isteyince 19 inç jant ve Sunroofla
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Hocam, anlık tüketimlerde bu rakamları tutturabilmek gayet mümkündür. Hatta şöyle söyleyeyim bunun için ekstra hiçbir çaba sarfetmene gerek yok. Sadece makul ve sakin kullanman yetiyor. Ben 10 km'den altı mesafelerde 4 hatta 3 litrenin altında ortalamalar gördüğümü bilirim. Ortalama sürat de 20 km'nin altındaydı hepsinde. Yalnız bu rakamlar aldatıcı. Gerçek tüketimleri yansıtmadığı için kafa karıştırıcı olabiliyor. Şimdi bu aracın ne kadar yaktığını bilmeyen bir adam bu ortalamayı görünce yanlış düşünecek. Çünkü direkt olarak bir kullanıcıdan aksetmiş bir veri bu. Fabrika verileri gibi olağan dışı koşullarda ve şartlar alınan bir veri olmadığı gibi günlük hayatta hemen hemen her kullancının istediği an yollayabileceği bir veri. Halbuki ne bu 4,8'in ne de benim elde ettiğim 3'ün altındakilerin genel ve ortalama tüketimle alakası bile yok
Şehir dışı olsa zaten ortalama sürat çok daha yüksek olurdu. Dolayısıyla bu rakam pek bir anlam ifade etmiyor.
Canton ses sistemi prestige pakette standart ama. Active pakette veya diğer paketlerde istenirse ekleniyor ki bu Türkiye'de herhangib bir bayiden özel olarak sipariş ettirilmemişse ve vazgeçen bir alıcı olmamışsa üreticiye 0'dan bir sipariş demek ve siparişin gelmesini 4-5 ay geciktirebiliyor. Bu döviz kurlarına ve dalgalanmalarına bakınca kimse bu kadar ay bekleyip de oldukça büyük bir riske girmek istemeyecektir. Hal böyleyken active araçlarda canton müzik sisteminin olduğunu birkaç istisna dışında söyleyemeyiz, istisnalar da kaideyi bozmaz biliyorsun. Bu arada geçen gün sana daha önce bahsettiğim aktive paketli dizel bir araca bindim ve maalesef o felaket gürültüyü tekrar tecrübe etmiş oldum. Yahu araç cidden konforsuz, paranla rezil oluyorsun resmen! Benzinliyle alakası bile yok. Dağlar kadar fark var. Hani bunu sadece ben söylesem objektif değil subjektif bir yorum olacak ancak aracıma binen istisnasız her kişi aracımın konforundan övgüyle bahsediyor.. Dizel modellerle aradaki bu farkın epey fazla olması üzücü bana kalırsa.
2. el alıcılar artık aracın fiziksel durumuna epey bakıyorlar ve didik didik ediyorlar. Teknoloji de gelişti. Hem aracın hasar geçmişi artık bir mesajla öğrenilebiliyor hem de yarım saat kadar kısa süreli testlerde motorun, yürüyen aksamların, elektrik donanımının,vs a'dan z'ye her şeyin ne olduğu ortaya çıkıyor. Km sayacında bile dolandırıcılık yapanlar var gerçi ama onların ve diğer aksamlarda sahtekarlık yapanların da foyaları kısa zamanda meydana çıkıyor. Hani sattığım adam tepe tepe kullansın mı diyorsun da, ee sen tepe tepe kullanıp adama posası çıkmış arabayı mı satacaksın
Hadi satmak istedin diyelim değer kaybına yazık değil mi? Benzinle dizelin farkı 25 kuruşa düştü. Çok yakında bu fark daha da düşecek, birkaç yıl içinde de benzin lehine dönecek. Biz dünya geneline göre dizeli daha geç yasaklayacağız ama yasaklanma geç olsa da fiyat anlamında bırak artısı, eksisi yüzünden insanlar tarafından zaten alınmayacağı için otomatik bir düşüş olacak. Sen bir de dizel araç satmaya çalışacaksın. Hem bu kadar değer kaybını hem de düşen alıcı portföyünü düşünürsek o kadar da tepe tepe kullanma derim.
Jant farkına değinirsek 1 inç 2,5 cm, 2 inç fark fark diyince 5 cm fark. Görsellik anlamında diyorsun ama 5 cm'in o kadar da farkettireceğini düşünmüyorum. Aracın ağır bir tasarımı ve görüntüsü var ama 17 inç bile gayet iyi görünüyor bence. Hatta stok jant kulanmama rağmen görüntüsünü ve büyüklüğünü beğenenler ile beğenmeyenler arasında o kadar fark bile yok. Tercih meselesi tabi ama ben yine bayiye gidip alsam mantıken 17 inç tercih ederim bahsettiğim nedenlerden ötürü. Diğer araçların cüssesine göre jant ölçüleri farklılık gösterebilir ama benim aracımın özelinde konuşursak dediğim gibi 17 inç'ten farklı bir tercih yapmam söz konusu olamaz.
Dsg'ye kronik sorunlarından dolayı olumsuz bakıyorum. Epey yanlış kullanımı var, hatta çıkan sorunların epey fazlası kullancıı hatasından dolayı kaynaklanıyor ancak bu kronik sorunların olduğunu gerçeğini değiştirmez. Hele garantisi bittikten sonra dsg yüzünden yaşanan sorunlardan dolayı harcanan paraların haddi hesabı yok. Maalesef hızlanma konusundaki bütün artılarını eksiye çeviriyor bu kronik sorunlar. Senin aracın henüz yeni olduğu için memnun olabilirsin ama birkaç yıl sonra konuşursak aynı memnuniyette olmayacağının garantisini verebilirim
Ayrıca hızlanma konusunda 125 beygirlik tsi modelinin bile çok geride olduğunu düşünmüyorum. İlk 50 km biraz ağır kaldığı doğrudur ancak inan 50'den sonraki ivmelenme seni koltuğa yapıştırıyor. Dizelle arasındaki tork farkına rağmen bence gayet iyi. Zaten performans beklentisi olan birisi bunu tercih etmez ancak günlük kullanımda, sollamalarda, ani geçişlerde fazlasıyla yeterli. 150 beygirlik tsi modelinin 0-100'ü 8.5 yazıyor fabrika verilerinde ancak ben aşırı zorlamadan 8 saniyenin altına inebiliyorum. Bu yüzden manuel şanzımanın dsg'den hızlanma konusunda aşağı yanı olduğunu düşünmüyorum.