škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb III Yakıt Tüketim Değerleri-Ana Konu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı noodles

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;643466
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]

Hocam siz demek ki gaz pedalının altında yumurta varmış gibi araç kullanıyorsunuz. 6.1 i  ben değil yoğun trafik ortalama tüketim olarak bile hatta ve hatta uzun yolda bile 6 litreyi birkaç kere yakalayabildim. Sürül profiliniz bana göre maximum derecede sakin yoksa bindiğiniz TSİ de karma 8 litre ortalama oluyor şehir dışı sürüşlerde de asla böyle 80 le sabit gidemem nefesim daralır. Otobanda 140+ hızlarda bölünmüş yollarda da radar sınırı en son kaçsa 130 mesela öyle giderim. Haliyle bu hayal edilen veya sizin yakaladığınız tüketimleri yakalamam imkansız ki dizel motor var dizel motor var. TDİ ve DSG kombinasyonu ile bu araç 1200 devirden itibaren kalkıp yürüyor ve ne trafiği ne de kişinin kendisini riske atmıyor. Ancak birçok kez c elyyse kullandım citroen 1.6 dizel manuel. Araç adeta 2 bin deviri görene kadar yürümüyor değil sollama hızlanmıyor bile ancak TDİ ve DSG kombinasyonu ve uyumuyla 2 bin deviri görmeden araç zaten vites yükseltiyor ve rahatça hızlanabiliyor bu konuda size asla katılmıyorum. Bundan önce ki aracımız benzinli idi Superb aldık ve rahatsız da olmadık çünkü yol rüzgar yalıtımı önceki aracımızdan(ix35) çok daha iyi ve o dizel dediğiniz sesi 30-40 km hızlarından sonra duyma imkanınız yok dediğim gibi birçok kişi benzinli sanıyor ama tabii ki soğukken benzin gibi değil. Dediğim gibi TSİ araç dizelden farklı bir ısınma da göstermiyor ben gözle görülür bir çabuk ısınma yaşamadım ama atmosferik motorlar için dediğiniz doğru. Turbo olduğu içi zaten atmosferik gibi ısınması imkansız. 2. Elde fiyatlara gelince bu tamamen kişiseldir ancak ben 1.4 turbo beslemeli +200 bin bir benzinli motoru asla almam eğer atmosferik bir japon olsa mesela başka ancak 1.4 motorda turboya binen yük daha fazla hatta komple turbodan ibaret yürümesinin sebebi ve turbo ömrü rezil bir durumda olur ki benzinli araçta temiz yakıt almak çok çok daha önemli. Bunlar bilimsel bir sonuç değil saydıklarınız kişisel tercihleriniz ancak ben eğer tdi dsg ye trafikte tehlike yaratıyor diyorsanız tecrübe etmediğinizi düşünüyorum sizin bu kombini. Piyasada birsürü alt devirleri ölü atmosferik eski benzinli araçlar tehlikeye atmıyor da 1500 devir/dakikada maximum torku yakalayan TDİ motor mu tehlike yaratıyor :) isterseniz 2.0 hacimli bir atmosferik hatta 2.5 atmosferik bir benzinli motor ile 1.6 tdi yi 1200 devirde yan yana yürütmeye çalışın bakalım hangisi yerinden kıpırdamıyor :)) dediğim gibi en az 300 km fark oluyor çevremdeki tüm dizel benzin süren hemen hemen herkeste de böyle bir depo yakıtta. Sizin bahsettiğiniz gibi bir tüketimi yakalayacak kadar gaza basmadan sağ şeritten gidebilen birisi değilim ya da uzun yolda 80-90 la gidebilen birisi ama sizin gibi sürebiliyor olsam bende benzinli alırdım ancak ne yazık ki siz yoğun trafikte 6.1 yakalabilirken benzinli araç ile ben şehir dışı bile yakamıyorum yoğun trafik ortalamamı siz düşünün :) Sizi de tebrik ediyorum inanılmaz uysal araç kullanıyorsunuz demek ki :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


[MENTION=14601]Cagri33[/MENTION] Valla hocam yol müsait değilse ve trafik normal akışında seyrediyorsa tabiri caizse ''basmanın'' zaten alemi yok. En fazla 2-3 dakika farkettirir. Aldığın risk hem senin, hem arabadaki diğer yolcuların, hem trafikteki diğer yolcuların hem de yayaların can ve mal güvenliğini tehdit etmekten başka bir şeye yaramaz. Hiçbir şey olmasa bile kalbine zarar yahu! Yol boşsa, sabahın erken veyahut gecenin geç saatleriyle normalden daha hızlı ve performansı kullanırım elbette. Yine de şehir içinde anlık dip gaz yapmalar ve performanslı kullanım hariç hızlı gitmenin hiçbir alemi yok bana kalırsa. Zaten varacağın yere daha çabuk varamıyorsun ki, ne gerek var?

Yakıt tüketimi konusuna gelirsek... Valla ilk 1000-2000 hatta 3000 km'ye kadar 6,3 ortalamadaydım şehir içinde. 3000'i geçtiğim şu günlerde ortalamam 6,1'e hatta 6'ya düşmüş vaziyette. Yarım saat öncesinin verisini gönderebilirim. Zaten ortalama hızdan şehir içi verisi olduğunu anlayabilirsin.

https://i.hizliresim.com/DDQz4O.jpg

https://i.hizliresim.com/8zVqDa.jpg


Çevrimdışı noodles

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;643466
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]

Hocam siz demek ki gaz pedalının altında yumurta varmış gibi araç kullanıyorsunuz. 6.1 i  ben değil yoğun trafik ortalama tüketim olarak bile hatta ve hatta uzun yolda bile 6 litreyi birkaç kere yakalayabildim. Sürül profiliniz bana göre maximum derecede sakin yoksa bindiğiniz TSİ de karma 8 litre ortalama oluyor şehir dışı sürüşlerde de asla böyle 80 le sabit gidemem nefesim daralır. Otobanda 140+ hızlarda bölünmüş yollarda da radar sınırı en son kaçsa 130 mesela öyle giderim. Haliyle bu hayal edilen veya sizin yakaladığınız tüketimleri yakalamam imkansız ki dizel motor var dizel motor var. TDİ ve DSG kombinasyonu ile bu araç 1200 devirden itibaren kalkıp yürüyor ve ne trafiği ne de kişinin kendisini riske atmıyor. Ancak birçok kez c elyyse kullandım citroen 1.6 dizel manuel. Araç adeta 2 bin deviri görene kadar yürümüyor değil sollama hızlanmıyor bile ancak TDİ ve DSG kombinasyonu ve uyumuyla 2 bin deviri görmeden araç zaten vites yükseltiyor ve rahatça hızlanabiliyor bu konuda size asla katılmıyorum. Bundan önce ki aracımız benzinli idi Superb aldık ve rahatsız da olmadık çünkü yol rüzgar yalıtımı önceki aracımızdan(ix35) çok daha iyi ve o dizel dediğiniz sesi 30-40 km hızlarından sonra duyma imkanınız yok dediğim gibi birçok kişi benzinli sanıyor ama tabii ki soğukken benzin gibi değil. Dediğim gibi TSİ araç dizelden farklı bir ısınma da göstermiyor ben gözle görülür bir çabuk ısınma yaşamadım ama atmosferik motorlar için dediğiniz doğru. Turbo olduğu içi zaten atmosferik gibi ısınması imkansız. 2. Elde fiyatlara gelince bu tamamen kişiseldir ancak ben 1.4 turbo beslemeli +200 bin bir benzinli motoru asla almam eğer atmosferik bir japon olsa mesela başka ancak 1.4 motorda turboya binen yük daha fazla hatta komple turbodan ibaret yürümesinin sebebi ve turbo ömrü rezil bir durumda olur ki benzinli araçta temiz yakıt almak çok çok daha önemli. Bunlar bilimsel bir sonuç değil saydıklarınız kişisel tercihleriniz ancak ben eğer tdi dsg ye trafikte tehlike yaratıyor diyorsanız tecrübe etmediğinizi düşünüyorum sizin bu kombini. Piyasada birsürü alt devirleri ölü atmosferik eski benzinli araçlar tehlikeye atmıyor da 1500 devir/dakikada maximum torku yakalayan TDİ motor mu tehlike yaratıyor :) isterseniz 2.0 hacimli bir atmosferik hatta 2.5 atmosferik bir benzinli motor ile 1.6 tdi yi 1200 devirde yan yana yürütmeye çalışın bakalım hangisi yerinden kıpırdamıyor :)) dediğim gibi en az 300 km fark oluyor çevremdeki tüm dizel benzin süren hemen hemen herkeste de böyle bir depo yakıtta. Sizin bahsettiğiniz gibi bir tüketimi yakalayacak kadar gaza basmadan sağ şeritten gidebilen birisi değilim ya da uzun yolda 80-90 la gidebilen birisi ama sizin gibi sürebiliyor olsam bende benzinli alırdım ancak ne yazık ki siz yoğun trafikte 6.1 yakalabilirken benzinli araç ile ben şehir dışı bile yakamıyorum yoğun trafik ortalamamı siz düşünün :) Sizi de tebrik ediyorum inanılmaz uysal araç kullanıyorsunuz demek ki :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi



Elbette dur-kalk trafiğinde, olağan üstü hava koşullarında, daha düşük süratli ortalamalarda böyle ortalamalar yakalayamam. Ancak onlarda bile anlık yükselmeler olsa bile şehir için ortalamam 6,3'ü geçmeyecektir. Bu da fabrika verilerini tutturabildiğimi gösteriyor. 8 litre aşırı fazla geldi bana. Belki aracın bakımı düzgün yapılmamıştır, yağı eksik veya eskidir, lastik basıncı iyi ayarlanmamıştır veya sürüş profili fazla agresiftir. Belki de bütün bu saydığım parametreler bir araya geldiği için o ortalamalar yakalanmıştır. Gerçekten çok fazla. Sürüş profilim dediğim gibi %100 sakin değil ancak çoğunlukla sakin diyebilirim.

Şehir dışı için gönderdiğim youtube linkini izlemişsindir herhalde. Orada arkadaş sabit hızla 2000 km'yi 4 litrenin bile altında gidebilmişti. Ben de şehir dışında senin dediğin kadar düşük süratte, sabit hızla gidemem ancak yasal sınırları da ihlal etmemeye çalışırım. Ortalama dersem 5 litre civarı görüyorum şehir dışında.

Tabi senin gibi otoyol hariç 130'u geçseydim bu ortalamalar hayal olurdu ancak, hayal :) Benim için ortalama tüketim ikinci planda gerçi. Önceliğim başta arabadaki sevdiklerimin ve kendi güvenliğim, daha sonra trafikteki diğer şöförlerin ve yolcuların güvenliği. Acele giden ecele gider demişler zaten. Sen de bu kadar yüksek süratli kullanmamalısın. 1 saat önce çık yola ama riske girme. 1. gün bir şey olmaz, 2. gün bir şey olmaz ama 3. gün öyle bir olur ki ya ölürsün ya da sakat kalırsın. Zaten insan 1 kere ölüyor veya ömür boyu sakat kalıyor. İş işten geçtikten sonra pişmanlık hiçbir fayda getirmez sana...

Citroen c elysee'yi ben de kullandım ve evet gerçekten ivmelenme son derece yetersiz. Zaten filo kiralama ve şirket aracı olarak kullanılıyor düşük fiyatı, vergisi ve tüketimi nedeniyle. Şahsi kullanım için uygun olmayan bir araba. Superb 1,6 tdi için yol ve motor sesi konusunda sana yine katılamayacağım. Gerçekten prestige ve Laurin&Klement paketleri hariç konforlu olabileceğine ihtimal vermiyorum. O gürültü birçok aracın dizeline göre daha düşük seviyede olsa dahi bana uygun değil. ix35'i kullanmadığım ve binmediğim için bir yorum yapamam fakat superb 1.6 tdi'yı bizzat tecrübe ettiğim için bunu dahat söyleyebiliyorum. Radyoyu açmam ve biraz müzikle o sesi kompanse etmem gerekmişti. Tecrübe etmesem ve sadece videolarda izlediğim kadarıyla yorum yapsam yanlış olurdu elbette. Senin aracına binen arkadaşların da ya yıllarca dizel araç kullanmış ya da binmiş arkadaşlar muhtemelen. Onlar da alışkanlıktan öyle söylüyorlardır. Yoksa benzinli versiyonar ile desibel farkı hiç azımsanmayacak kadar büyük.

2. el için yaptığın yoruma katılıyorum. Benzinlinin de alıcısı var, dizelin de elbette. Yalnız başta Avrupa'da olmak üzere yavaş yavaş çoğu ülkede dizel araçların sayısının hali hazırda azaltıldığına, 0'ının satışına izin verilmediğine ve ileriki yıllarda bu politikanın giderek sertleşerek uygulanmaya devam edeceğini sana hatırlatırım. Ayrıca 200 bin km'deki bir dizele göre aynı kilometredeki tsi da olsa benzinli motor çok daha performanslı, verimli ve uzun ömürlü olacaktır. Bakım masrafları da haliyle daha düşük olacaktır.

Sen sanırım turbonun mantığını biraz yanlış düşünüyorsun. Zannettiğin kadar kısa ömürlü değil, bilakis daha uzun ömürlü, çevreci, verimli ve performanslı.


https://muut.com/i/otopark/general:14-tsi-motor-omru

http://www.seatclubworld.com/konu/tsi-motor-%C3%96mr%C3%9C-normal-motor-ve-d%C4%B0zellere-g%C3%96re-dahami-kisa.14569/

https://www.youtube.com/watch?v=skaL0Cey-qA

https://www.google.com.tr/search?rlz=1C1SFXN_enTR501TR521&ei=Is3RW9r5B4aLrwTZsLfYBw&q=tsi+vs+tdi&oq=tsi+vs+tdi&gs_l=psy-ab.3..0j0i22i30k1l9.3072.4021.0.4252.6.5.0.1.1.0.154.586.0j4.4.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.5.592...0i67k1j0i22i10i30k1.0.Vi3cOqEbEBY


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]

Hocam zaten farklı şeylerden bahsetmiyoruz aynı şeyler fakat sürüş profilimiz farklı. Demin mesajınızı okuyup daha önce hiç yapmadığımı yaparak tüketim verisi açık olarak şehir içinde sakin bir sürüş gerçekleştirdim. Bir yere gidip gelmek için 4 kere ışıkta durdum ve verisinden de belli olacağı üzere şehir içinde 8 km yolu 22 dakikada ortalama 23km\h hızla bitirdim.Aracımız da prestij paket ancak yol sesi tekrar diyorum benzinden dizele değişmez hatta yalıtım donanım paketine göre de değişen bir durum değil Superbte. Aracımız 19 jant sunrooflu dizel dsg. Tdi motorun octavia ve diğer vag grubu araçlarda birçok 1 milyon km devirme testi de var uzun ömürlülük dediğiniz yeni motorlarda artık çok uzak değiller. Benzin kadar sessiz mi hayır. Piyasadaki  dizel araçların motor yalıtımına göre birçoğundan çok daha iyi mi Superb evet. Ben Passat a da biniyorum 16 jantlı haliyle bile bana daha sesli geldi bu lastik markasıyla alakalı olabilir ancak yol sesi motora donanım seviyesine göre değişmez bu kesinlikle böyledir. Ben kimseyi ya da kendimi ya da aracımdakileri riske atarak araç sürmem lüzumu da yok sadece üst sınır ne ise onu kullanırım ancak sollama felan yaparken öyle soldan kağnı gibi sollamam basarım aracı geçer sonra sağ şeride geçerim yakıt düşünmem zaten dizel olduğu için makas çok açılmaz ama 8 litre sadece siz değil emin olun ki çevremde bir çok TSİ kullanıcısının ortalaması bu civarda. Leon gibi 1100 kiloluk araçlarla bile 7 küsürde geziyor arkadaşım :) Aynı kişi 1.6 tdi ve 1.4 tsi de 2 litre ortalama farkı aynı güzergahta görüyor bunlar benim bizzat kendi tecrübelerim yani bu sürüş profiliyle alakalıdır ve agresifte değil sadece ben hız sınırı 80 mi 80 e 20 saniyede çıkmam 10 saniyede çıkacak şekilde kullanırım böyle kullanınca da inanın benim gibi kullanan birisi için gerek tek depı ile gidilen yol gerekse yakıt sarfiyatı iyice artıyor. O yüzden dizel alacak alım gücüm varsa benzinli almam diyorum zaten eleştirimde 125 beygirlik motora idi çünkü defalarca kez bindim alt devirlerde hızlanması felan dizelden çok farklı değil yani eğer tehlikeli diyorsanız dsg tdi ye bence siz bi 150 beygirlik TSİ tecrübe edin ya da aracınız 150 beygirse 125 lik ona göre nasıl yavaş ve ağır kalır görebilirsiniz. Ancak 1.6 dizel hemen hemen aynı performansı vererek alt devirlerde ve sollamalarda torkunu çoj daha iyi kullanaral bana daha seri hissettiriyor. Zevkler ve renkler tartışılmaz kazasız sürüşler diliyorum :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Ankara'dan akşam yola çıktım, Gölbaşı'nı geçinceye kadar acayip bir trafik vardı. Sonra da Konya'ya kadar ortalama 130-140, Konya Karaman arası 110-120 gittim. Yolda rüzgar ve yağmur hiç dinmedi. 5.6lt/100km yaktı. Şehir içi ortalama hız 18-20 iken yol sonu ortalama hız 101'di. Hesabı siz yapın. 1.6 Tdi Dsg

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı bozkan38

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 63
    • Profili Görüntüle
Shell, opet vb firmaların usulsüz olarak her hafta 2-3 kuruş zam yapmalarını aşağıdaki linkten şikayet edebilirsiniz.
https://tuketici.epdk.org.tr/epdk.be/


Çevrimdışı noodles

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;643526
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]

Hocam zaten farklı şeylerden bahsetmiyoruz aynı şeyler fakat sürüş profilimiz farklı. Demin mesajınızı okuyup daha önce hiç yapmadığımı yaparak tüketim verisi açık olarak şehir içinde sakin bir sürüş gerçekleştirdim. Bir yere gidip gelmek için 4 kere ışıkta durdum ve verisinden de belli olacağı üzere şehir içinde 8 km yolu 22 dakikada ortalama 23km\h hızla bitirdim.Aracımız da prestij paket ancak yol sesi tekrar diyorum benzinden dizele değişmez hatta yalıtım donanım paketine göre de değişen bir durum değil Superbte. Aracımız 19 jant sunrooflu dizel dsg. Tdi motorun octavia ve diğer vag grubu araçlarda birçok 1 milyon km devirme testi de var uzun ömürlülük dediğiniz yeni motorlarda artık çok uzak değiller. Benzin kadar sessiz mi hayır. Piyasadaki  dizel araçların motor yalıtımına göre birçoğundan çok daha iyi mi Superb evet. Ben Passat a da biniyorum 16 jantlı haliyle bile bana daha sesli geldi bu lastik markasıyla alakalı olabilir ancak yol sesi motora donanım seviyesine göre değişmez bu kesinlikle böyledir. Ben kimseyi ya da kendimi ya da aracımdakileri riske atarak araç sürmem lüzumu da yok sadece üst sınır ne ise onu kullanırım ancak sollama felan yaparken öyle soldan kağnı gibi sollamam basarım aracı geçer sonra sağ şeride geçerim yakıt düşünmem zaten dizel olduğu için makas çok açılmaz ama 8 litre sadece siz değil emin olun ki çevremde bir çok TSİ kullanıcısının ortalaması bu civarda. Leon gibi 1100 kiloluk araçlarla bile 7 küsürde geziyor arkadaşım :) Aynı kişi 1.6 tdi ve 1.4 tsi de 2 litre ortalama farkı aynı güzergahta görüyor bunlar benim bizzat kendi tecrübelerim yani bu sürüş profiliyle alakalıdır ve agresifte değil sadece ben hız sınırı 80 mi 80 e 20 saniyede çıkmam 10 saniyede çıkacak şekilde kullanırım böyle kullanınca da inanın benim gibi kullanan birisi için gerek tek depı ile gidilen yol gerekse yakıt sarfiyatı iyice artıyor. O yüzden dizel alacak alım gücüm varsa benzinli almam diyorum zaten eleştirimde 125 beygirlik motora idi çünkü defalarca kez bindim alt devirlerde hızlanması felan dizelden çok farklı değil yani eğer tehlikeli diyorsanız dsg tdi ye bence siz bi 150 beygirlik TSİ tecrübe edin ya da aracınız 150 beygirse 125 lik ona göre nasıl yavaş ve ağır kalır görebilirsiniz. Ancak 1.6 dizel hemen hemen aynı performansı vererek alt devirlerde ve sollamalarda torkunu çoj daha iyi kullanaral bana daha seri hissettiriyor. Zevkler ve renkler tartışılmaz kazasız sürüşler diliyorum :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


İşte önemli olan şey verimlilik. Gönderdiğin veride 94 olan green score senin ne kadar doğru bir sürüş stili uyguladığını gösteriyor. Her ne kadar kısa mesafe ve rahat vakit/trafik de olsa mümkün olduğunca bu stili benimsersen senin zararına değil yararına olur. Ben mesela çabuk hızlanmayı severim. 0-100 arası 8,5 maksimum 9 saniyede çıkmak, o g kuvvetini hissetmek güzel bir şey gerçekten. Ama bunu ne zaman yaparım? Bir sonraki kavşak veya kırmızı ışık en aşağı 5 km ötedeyse, hava şartları uygunsa, trafik yoksa ve eds,vs yoksa... Çünkü dip gaz hızlandıktan sonra birkaç saniye sonra fren yapman gerekecekse ne anlamı kalır o hızlanmanın? Bir de genel geçer bir söz vardır belki duymuşsundur. Fren yapan sürücü iyi sürü değildir denir. En iyi şöför en az frene basan şöfördür. Bunun doğruluk oranı %100. Ne kadar çok ani hızlanırsan o kadar çok fren kullanman gerekir. Bu hem yakıt tüketimini arttırır, hem sürüş konforunu epey azaltır, hem arabayı aşırı yıpratır hem de trafik güvenliğini tehlikeye atar. Bazen görüyorum. Orta şeritte seyrederken soldan 150-200'le geçiyorlar. 100-200 metre sonra da frene asılıyorlar. Neden? Çünkü az ilerde kırmızı ışık veya kavşak var! İlerde yavaşlaman gerektiğini görüyorsun. Peki neden ayağını gazdan çekip motor freniyle yavaşlamak varken, aksine daha da hızlı gidiyorsun? Sonra da fren yapıp arabayı haşat ediyorsun... Bu çok çok çok bilinçsiz bir kullanım stili örneğin. Ben 2. el araba hayatımda almadım ama alanlara her zaman şunu tavsiye etmişimdir. Arabayı test ederken bırakın aracın sahibi arabayı kullansın ve siz yanında yolcu koltuğunda oturun. 1-2'de olmaz ama en kötü 3. cüde o şöför gerçek stilini ortaya koyar. Bu şekilde aracın ne kadar yıprandığını ekspertize göstermeden veya dyno testine sokmadan bile anlayabilirsiniz mesela.

Start stop sisteminin olması bütün superb'lerde tüketimi biraz düşürüyor. Ayrıca manuel vitesli araçlar da dsg'den karma tüketimde en aşağı 1,5 litre daha az yakar. Benim aracım manuel vites ve bunun avantajını sonuna kadar kullanıyorum. Senin aracının bu kadar yüksek yakıt tüketimine sahip olmasının nedenlerinden biri de şanzımanı maalesef. Emin ol manuel kullansan en kötü ihtimalde bile 1 litre daha az yakardın. Prestige paketin avantajını yazmışsın. Evet doğrudur yalıtımı diğer paketlere nazaran biraz daha iyi. Bunun nedeni de prestige paketle birlikte gelen 12 hoparlörlük Canton müzik sistemi. Bu sistem araç hareket ederken radyo veya müzik açık olmasa bile vehicle noise cancellation özelliğiyle yol, çevre ve lastik sesini epey azaltıyor. Tabi nispeten azaltıyor diyim. Benzinli prestige paket bir araç, seninki gibi dizel prestige paket bir araca göre kat be kat daha sessiz, konforlu ve rahattır. Sen de bir gün benzlinli prestige bir aracı kullanırsan veya yolcu koltuğunda oturursan aradaki dağlar kadar farkı hissedersin. Canton müzik sistemi prestige dışında opsiyon olarak geldiği için diğer paketlerde kullananlar çok azdır diye tahmin ediyorum. Bir de 19 jant kullanıyorum demişsin. Bu aracın ideali 17 jant. Maksimum 18 jant olmalı. 19 hem yakıt tüketimini arttırır, hem konforu azaltır hem de yol sesini biraz da olsa azaltır. Benim aracımda 17 inç jant var ve bunun her anlamda avantajını kullanıyorum diyebilirim. Tabi dediğin gibi lastlik markasıyla da alakalı bu ses sorunu. Yol tutuşu ve düşük ısıda bile performans veren bir lastik her ne kadar kulağa hoş gelse de aşırı ses yaptığı için konforu düşürebiliyor. Genel olarak passat'la superb'in yalıtımları biribirne benzer. Bazı modellerde passat, bazılarında superb daha üstün.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]

Hocam tekrar belirtmek isterim Active paket ile prestij paket arasında yalıtım farkı olmaz ki Canton ses sistemi opsiyonel. İkincisi fren yapmak arabayı haşat etmez olacak olan en fazla disklerin ve balatanın değişmesi çünkü yani araba bir zevktir ne bileyim vah frenine basmayayım birşey olur diye düşüneceksem neden biniyorum ben bu araca sattığım adam tepelesin diye mi :) Zaten bu foruma dahi üye olan bir insan arabasını seviyordur kötü bakmaz ama ben seviyorum bazen hızlanmayı ve fren de kullanırım ama öyle dipgaz fren yapmam elbette ki sürekli. 1.4 tsi 2017 passat a defalarca bindim abarttığınızı düşünüyorum tamam sessiz ama çok daha konforlu felan mübala biraz çünkü hız 50-60 olunca hangisi dizelmiş benzinliymiş anlamak isteyen insan bile anlayamaz ki hele ki camlar kapalıysa imkansız anca devir saatinden anlar dizellerde 6 bin rpm benzin de 8 bin rpm :) 17 inç janta güzel demişsiniz bir kere araba herşeyden önce zevkleri yansıtır. 19 inç jantlı bir Superbi 17 inç olanın yanına çekin duruşu bile yeter 17 ler Superbe çok ufak kalıyor aracın o güzelliğini kalitesini aşağı çekiyor ki siz Superb gibi konfor abidesi bir araca 19 olmaz derken şu an tüm son model araçların fulleri 18-19 inç jantlara sahip reno megane bile 18 jant ona binen nasıl biniyor ki ben Superb e binmeyeyim ? :) Hayatımda ilk defa manuel araçla karma DSG şanzımandan az yakabileceğini söyleyen ilk sizi görüyorum bir kere manuel araç 1100 devirde gaza dokununca titreme yapıyor DSG arabayı kaldırıyor yelken modu var eko modda her ayağınızı gazdan çekişinizde boşa alıyor aracı zaten start stopta var. Rahatlık ve konfor diyorsunuz ancak bu kadar konfora benzinli sessiz diyerek odaklanıp otomatiğin o çok daha büyük konfor avantajlarını bir kenara koyan birisi bence dizelden çokta rahatsız olmaz sonuçta sürekli ayak debriyajda el viteste :) 19 inçle Supern kesinlikle konforsuz değil tecrübe etmenizi tavsiye ederim hatta zaten büyük bir araç olduğı için o yatan gövdenin handikapını kapatıyor ve daha keskin bir yol tutuş sağlıyor. Taban geniş olduğu için yolu da daha iyi eziyor açıkçası 17 inç Superbe de bindim ancak bence biraz ön yargılısınız 19 inçle 1 kere bile daha öcne Suv kullandığım halde 17 inç jantla ondan bile daha konforlu 17 hem görüntü olarak aşırı sönük 19 a göre hem araçta bence fazla yatma oluyor 19 a göre lastik yanağından ve tabandan dolayı. Ancak tekrar belirtmek isterim manuel bir Superb 9.9 saniyede(125 tsi) 0 dan 100 e çıkar ve bunu manuel araçla yapabilmek asıl aracı yıpratır ancak dizel DSG alt devirden itibaren alır ve çok çok çok hızlı vites değiştirir piyasada daha hızlı vites yok zatrn daha içgüdüsel ve çok güzel. Yani g kuvvetini siz dizelden farklı hissetmiyorsunuz ki g kuvvetini tork hissettirir o da dizelde daha fazla :) Hepsinden öte tekrar söylüyorum Canton ses sistemi Prestije pakette opsiyoneldir ve almadığınız takdirde kesinlikle Active paket ile Prestije paket arasında yalıtım farkı yoktur. Bunu aracımız Prestije paket oldulu halde söylüyorum yalıtım seviyesi birebir aynı olur çünkü cam kalınlığı aynı fitil aynı kaporta aynı yalotım malzemesini donanıma göre koymazlar. Hayırlı kazasız sürüşler diliyorum bu arada bu attığım ortalama da gene deneme amaçlı ve motor soğuktu ilk çalıştırma ile elde edildi DSG sayesinde çok güzel tüketim sonuçları olabiliyor isteyince 19 inç jant ve Sunroofla :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı noodles

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;643710
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]

Hocam tekrar belirtmek isterim Active paket ile prestij paket arasında yalıtım farkı olmaz ki Canton ses sistemi opsiyonel. İkincisi fren yapmak arabayı haşat etmez olacak olan en fazla disklerin ve balatanın değişmesi çünkü yani araba bir zevktir ne bileyim vah frenine basmayayım birşey olur diye düşüneceksem neden biniyorum ben bu araca sattığım adam tepelesin diye mi :) Zaten bu foruma dahi üye olan bir insan arabasını seviyordur kötü bakmaz ama ben seviyorum bazen hızlanmayı ve fren de kullanırım ama öyle dipgaz fren yapmam elbette ki sürekli. 1.4 tsi 2017 passat a defalarca bindim abarttığınızı düşünüyorum tamam sessiz ama çok daha konforlu felan mübala biraz çünkü hız 50-60 olunca hangisi dizelmiş benzinliymiş anlamak isteyen insan bile anlayamaz ki hele ki camlar kapalıysa imkansız anca devir saatinden anlar dizellerde 6 bin rpm benzin de 8 bin rpm :) 17 inç janta güzel demişsiniz bir kere araba herşeyden önce zevkleri yansıtır. 19 inç jantlı bir Superbi 17 inç olanın yanına çekin duruşu bile yeter 17 ler Superbe çok ufak kalıyor aracın o güzelliğini kalitesini aşağı çekiyor ki siz Superb gibi konfor abidesi bir araca 19 olmaz derken şu an tüm son model araçların fulleri 18-19 inç jantlara sahip reno megane bile 18 jant ona binen nasıl biniyor ki ben Superb e binmeyeyim ? :) Hayatımda ilk defa manuel araçla karma DSG şanzımandan az yakabileceğini söyleyen ilk sizi görüyorum bir kere manuel araç 1100 devirde gaza dokununca titreme yapıyor DSG arabayı kaldırıyor yelken modu var eko modda her ayağınızı gazdan çekişinizde boşa alıyor aracı zaten start stopta var. Rahatlık ve konfor diyorsunuz ancak bu kadar konfora benzinli sessiz diyerek odaklanıp otomatiğin o çok daha büyük konfor avantajlarını bir kenara koyan birisi bence dizelden çokta rahatsız olmaz sonuçta sürekli ayak debriyajda el viteste :) 19 inçle Supern kesinlikle konforsuz değil tecrübe etmenizi tavsiye ederim hatta zaten büyük bir araç olduğı için o yatan gövdenin handikapını kapatıyor ve daha keskin bir yol tutuş sağlıyor. Taban geniş olduğu için yolu da daha iyi eziyor açıkçası 17 inç Superbe de bindim ancak bence biraz ön yargılısınız 19 inçle 1 kere bile daha öcne Suv kullandığım halde 17 inç jantla ondan bile daha konforlu 17 hem görüntü olarak aşırı sönük 19 a göre hem araçta bence fazla yatma oluyor 19 a göre lastik yanağından ve tabandan dolayı. Ancak tekrar belirtmek isterim manuel bir Superb 9.9 saniyede(125 tsi) 0 dan 100 e çıkar ve bunu manuel araçla yapabilmek asıl aracı yıpratır ancak dizel DSG alt devirden itibaren alır ve çok çok çok hızlı vites değiştirir piyasada daha hızlı vites yok zatrn daha içgüdüsel ve çok güzel. Yani g kuvvetini siz dizelden farklı hissetmiyorsunuz ki g kuvvetini tork hissettirir o da dizelde daha fazla :) Hepsinden öte tekrar söylüyorum Canton ses sistemi Prestije pakette opsiyoneldir ve almadığınız takdirde kesinlikle Active paket ile Prestije paket arasında yalıtım farkı yoktur. Bunu aracımız Prestije paket oldulu halde söylüyorum yalıtım seviyesi birebir aynı olur çünkü cam kalınlığı aynı fitil aynı kaporta aynı yalotım malzemesini donanıma göre koymazlar. Hayırlı kazasız sürüşler diliyorum bu arada bu attığım ortalama da gene deneme amaçlı ve motor soğuktu ilk çalıştırma ile elde edildi DSG sayesinde çok güzel tüketim sonuçları olabiliyor isteyince 19 inç jant ve Sunroofla :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Hocam, anlık tüketimlerde bu rakamları tutturabilmek gayet mümkündür. Hatta şöyle söyleyeyim bunun için ekstra hiçbir çaba sarfetmene gerek yok. Sadece makul ve sakin kullanman yetiyor. Ben 10 km'den altı mesafelerde 4 hatta 3 litrenin altında ortalamalar gördüğümü bilirim. Ortalama sürat de 20 km'nin altındaydı hepsinde. Yalnız bu rakamlar aldatıcı. Gerçek tüketimleri yansıtmadığı için kafa karıştırıcı olabiliyor. Şimdi bu aracın ne kadar yaktığını bilmeyen bir adam bu ortalamayı görünce yanlış düşünecek. Çünkü direkt olarak bir kullanıcıdan aksetmiş bir veri bu. Fabrika verileri gibi olağan dışı koşullarda ve şartlar alınan bir veri olmadığı gibi günlük hayatta hemen hemen her kullancının istediği an yollayabileceği bir veri. Halbuki ne bu 4,8'in ne de benim elde ettiğim 3'ün altındakilerin genel ve ortalama tüketimle alakası bile yok :) Şehir dışı olsa zaten ortalama sürat çok daha yüksek olurdu. Dolayısıyla bu rakam pek bir anlam ifade etmiyor.

Canton ses sistemi prestige pakette standart ama. Active pakette veya diğer paketlerde istenirse ekleniyor ki bu Türkiye'de herhangib bir bayiden özel olarak sipariş ettirilmemişse ve vazgeçen bir alıcı olmamışsa üreticiye 0'dan bir sipariş demek ve siparişin gelmesini 4-5 ay geciktirebiliyor. Bu döviz kurlarına ve dalgalanmalarına bakınca kimse bu kadar ay bekleyip de oldukça büyük bir riske girmek istemeyecektir. Hal böyleyken active araçlarda canton müzik sisteminin olduğunu birkaç istisna dışında söyleyemeyiz, istisnalar da kaideyi bozmaz biliyorsun. Bu arada geçen gün sana daha önce bahsettiğim aktive paketli dizel bir araca bindim ve maalesef o felaket gürültüyü tekrar tecrübe etmiş oldum. Yahu araç cidden konforsuz, paranla rezil oluyorsun resmen! Benzinliyle alakası bile yok. Dağlar kadar fark var. Hani bunu sadece ben söylesem objektif değil subjektif bir yorum olacak ancak aracıma binen istisnasız her kişi aracımın konforundan övgüyle bahsediyor.. Dizel modellerle aradaki bu farkın epey fazla olması üzücü bana kalırsa.

2. el alıcılar artık aracın fiziksel durumuna epey bakıyorlar ve didik didik ediyorlar. Teknoloji de gelişti. Hem aracın hasar geçmişi artık bir mesajla öğrenilebiliyor hem de yarım saat kadar kısa süreli testlerde motorun, yürüyen aksamların, elektrik donanımının,vs a'dan z'ye her şeyin ne olduğu ortaya çıkıyor. Km sayacında bile dolandırıcılık yapanlar var gerçi ama onların ve diğer aksamlarda sahtekarlık yapanların da foyaları kısa zamanda meydana çıkıyor. Hani sattığım adam tepe tepe kullansın mı diyorsun da, ee sen tepe tepe kullanıp adama posası çıkmış arabayı mı satacaksın :) Hadi satmak istedin diyelim değer kaybına yazık değil mi? Benzinle dizelin farkı 25 kuruşa düştü. Çok yakında bu fark daha da düşecek, birkaç yıl içinde de benzin lehine dönecek. Biz dünya geneline göre dizeli daha geç yasaklayacağız ama yasaklanma geç olsa da fiyat anlamında bırak artısı, eksisi yüzünden insanlar tarafından zaten alınmayacağı için otomatik bir düşüş olacak. Sen bir de dizel araç satmaya çalışacaksın. Hem bu kadar değer kaybını hem de düşen alıcı portföyünü düşünürsek o kadar da tepe tepe kullanma derim.

Jant farkına değinirsek 1 inç 2,5 cm, 2 inç fark fark diyince 5 cm fark. Görsellik anlamında diyorsun ama 5 cm'in o kadar da farkettireceğini düşünmüyorum. Aracın ağır bir tasarımı ve görüntüsü var ama 17 inç bile gayet iyi görünüyor bence. Hatta stok jant kulanmama rağmen görüntüsünü ve büyüklüğünü beğenenler ile beğenmeyenler arasında o kadar fark bile yok. Tercih meselesi tabi ama ben yine bayiye gidip alsam mantıken 17 inç tercih ederim bahsettiğim nedenlerden ötürü. Diğer araçların cüssesine göre jant ölçüleri farklılık gösterebilir ama benim aracımın özelinde konuşursak dediğim gibi 17 inç'ten farklı bir tercih yapmam söz konusu olamaz.

Dsg'ye kronik sorunlarından dolayı olumsuz bakıyorum. Epey yanlış kullanımı var, hatta çıkan sorunların epey fazlası kullancıı hatasından dolayı kaynaklanıyor ancak bu kronik sorunların olduğunu gerçeğini değiştirmez. Hele garantisi bittikten sonra dsg yüzünden yaşanan sorunlardan dolayı harcanan paraların haddi hesabı yok. Maalesef hızlanma konusundaki bütün artılarını eksiye çeviriyor bu kronik sorunlar. Senin aracın henüz yeni olduğu için memnun olabilirsin ama birkaç yıl sonra konuşursak aynı memnuniyette olmayacağının garantisini verebilirim :) Ayrıca hızlanma konusunda 125 beygirlik tsi modelinin bile çok geride olduğunu düşünmüyorum. İlk 50 km biraz ağır kaldığı doğrudur ancak inan 50'den sonraki ivmelenme seni koltuğa yapıştırıyor. Dizelle arasındaki tork farkına rağmen bence gayet iyi. Zaten performans beklentisi olan birisi bunu tercih etmez ancak günlük kullanımda, sollamalarda, ani geçişlerde fazlasıyla yeterli. 150 beygirlik tsi modelinin 0-100'ü 8.5 yazıyor fabrika verilerinde ancak ben aşırı zorlamadan 8 saniyenin altına inebiliyorum. Bu yüzden manuel şanzımanın dsg'den hızlanma konusunda aşağı yanı olduğunu düşünmüyorum.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]

Canton ses sistemi L&K paketlerde standarttır bizim arabamız Canton ses sistemi hariç bütün opsiyonlar mevcut Prestije pakette standart bir donanım değil. Dizele binmekle konfor ne alaka ben hala anlamış değilim donanım farkı olmazsa koltık aynı koltık araba aynı araba süspansiyon aynı süspansiyon, yalıtım aynı yalıtım. Bu konuda dediğinizi hala anlayabilmiş değilik tek fark benzin dizel olabilecek tek fark kalkışlarda birisi gırgır eder biraz 50 yi geçince ses soluk kalmaz. Siz Superb dizele bu denli sesli diyorsanız işiniz zor diğer dizellere binseniz heralde baygınlık geçirirsiniz ama konfor dediğiniz tek fark çok arkalardan hissedilen düşük hızdaki dizel sesidir 70-80 le giderken yav bu dizel sese bak diyemezsiniz çünkü ses kalmıyor arabada :) İkincisi mesele sadece 19 inç jantın taban genişliği değil lastik yanağı daha ince olduğu için aracın yapmış olduğu o yatma ve esneme de azalıyor ve daha çevik olduğunu net hissediyorsunuz tecrübe ederseniz bunu farkedersiniz. DSG ye gelince şu an sıfırı 300 milyara yakın araca binip gidip sanayide bakım yaptıracak kadar kendi malına düşman insanlar değiliz şükür. Garantisi bitse bile iyi niyet garantisiyle parça ücretinin çok büyğk kısmı ödenmiyor geçen gün tanışımız 93 binde DSG kavraması bitti iyi niyet garantisi olduğu için 1600 liraya hallettiler serviste. Dsg gibi sürüş zevki olan hoyratça vites atan aynı zamanda yakıt ekonomisi sunan fazla şanzıman yok çok sezgisel ve güzel bir şanzıman. Bu şanzıman çift kavramalı ve basko balata gibi kavramasının biteceği belli bı bir arıza değildir. Aynı şekilde 2007 bir başka passatı olan tanışımız gene dag kavraması bitti sanayide 1800 liraya hallettirdi. Bu güzel şanzımana iyi bakılırsa doğrı kullanılırsa ben kolay kolay 100 bine kadar sorun çıkaracağını sanmıyorum şu an 27 binde şükürler olsun hiç bir sorunu yok. Dsg araç manuelden az yakar siz ne kadar ben hızlı vites atıyorum desenizde kendi aracınızın DSG li olanı ile yan yana bir yarış denemesi yapsanız siz her vites atayım derken 1-2 boy fark yersiniz bir de konfora özellikle sizin gibi çok önem verip dizelin sesini dert eden birisinin zırt pırt elinin vitese ayağının debriyaja gitmesine nasıl canı sıkılmıyor anlamış değilim Superb gibi bir araca manuelle binilir mi yahu :) Asıl konforsuzluk bence manuel araçtır hele ki Superb gibi bir araçta :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı noodles

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;644318
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]

Canton ses sistemi L&K paketlerde standarttır bizim arabamız Canton ses sistemi hariç bütün opsiyonlar mevcut Prestije pakette standart bir donanım değil. Dizele binmekle konfor ne alaka ben hala anlamış değilim donanım farkı olmazsa koltık aynı koltık araba aynı araba süspansiyon aynı süspansiyon, yalıtım aynı yalıtım. Bu konuda dediğinizi hala anlayabilmiş değilik tek fark benzin dizel olabilecek tek fark kalkışlarda birisi gırgır eder biraz 50 yi geçince ses soluk kalmaz. Siz Superb dizele bu denli sesli diyorsanız işiniz zor diğer dizellere binseniz heralde baygınlık geçirirsiniz ama konfor dediğiniz tek fark çok arkalardan hissedilen düşük hızdaki dizel sesidir 70-80 le giderken yav bu dizel sese bak diyemezsiniz çünkü ses kalmıyor arabada :) İkincisi mesele sadece 19 inç jantın taban genişliği değil lastik yanağı daha ince olduğu için aracın yapmış olduğu o yatma ve esneme de azalıyor ve daha çevik olduğunu net hissediyorsunuz tecrübe ederseniz bunu farkedersiniz. DSG ye gelince şu an sıfırı 300 milyara yakın araca binip gidip sanayide bakım yaptıracak kadar kendi malına düşman insanlar değiliz şükür. Garantisi bitse bile iyi niyet garantisiyle parça ücretinin çok büyğk kısmı ödenmiyor geçen gün tanışımız 93 binde DSG kavraması bitti iyi niyet garantisi olduğu için 1600 liraya hallettiler serviste. Dsg gibi sürüş zevki olan hoyratça vites atan aynı zamanda yakıt ekonomisi sunan fazla şanzıman yok çok sezgisel ve güzel bir şanzıman. Bu şanzıman çift kavramalı ve basko balata gibi kavramasının biteceği belli bı bir arıza değildir. Aynı şekilde 2007 bir başka passatı olan tanışımız gene dag kavraması bitti sanayide 1800 liraya hallettirdi. Bu güzel şanzımana iyi bakılırsa doğrı kullanılırsa ben kolay kolay 100 bine kadar sorun çıkaracağını sanmıyorum şu an 27 binde şükürler olsun hiç bir sorunu yok. Dsg araç manuelden az yakar siz ne kadar ben hızlı vites atıyorum desenizde kendi aracınızın DSG li olanı ile yan yana bir yarış denemesi yapsanız siz her vites atayım derken 1-2 boy fark yersiniz bir de konfora özellikle sizin gibi çok önem verip dizelin sesini dert eden birisinin zırt pırt elinin vitese ayağının debriyaja gitmesine nasıl canı sıkılmıyor anlamış değilim Superb gibi bir araca manuelle binilir mi yahu :) Asıl konforsuzluk bence manuel araçtır hele ki Superb gibi bir araçta :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Yok hocam prestij paketlerde standart olarak geliyor. Siz ne zaman aldınız bilemiyorum ama benim bildiğim en az 1 senedir böyle. Skoda'nın resmi sitesinde var bu bilgi ayrıca istediğin bayiye sorabilirsin. Bütün opsiyonlar mevcut dediğiN L&K'taki opsiyonlar mı yoksa prestij'deki opsiyonlar mı?? Konforu konusunda dediğim gibi sen hayatın boyunca dizel arabalara bindim dediğim için pek farkını anlayabileceğini zannetmiyorum ancak benim gibi hayatın boyunca benzinli araç kullanmış olsan ve ilk defa prestij paket de olsa superb'e binsen farkını anlardın :) Şu kadar söyleyeyim, beni rahatsız edecek derecede konfor farkı var. Bilmiyorum hiç benzinli bir modeller uzun yol yaptın mı. Aslında en iyi uzun yolda anlaşılır konfor farkı. Bir de arabada tek olman lazım tabi. Arabada senden başka 1 veya birkaç kişi olunca onlarla muhabbete dalıyorsun, müzik açıyorsun, vs pek bir şey anlamıyorsun. Seni temin ederim ki aynı yolu, en az 500 km diyelim dizel aracınla gitsen sonra dönüşünü benzinli farklı bir araçla yapsan, tabi tek kişi ve müzik açmamak kaydıyla, aradaki farkı sen de kolaylıkla tespit edebileceksin ve bana hak vereceksin. Bir unsur da hava durumu tabi. Hani sürekli yağmurun yağdığı, sileceklerin aralıksız çalıştığı bir ortamda da net olarak anlaşılamayabilir. Koltuk, döşeme gibi şeyler değil bahsettiğim. Bu arada bahsi geçmişken sürücü, ön ve arka yolcu koltukları bu fiyatlardaki bir araca göre gayet iyi :)

19 inç jantın bahsettiğin özelliği doğrudur ancak yine de yakıt tüketimine olan olumsuz etkisinden ve zatan fiyatının epey daha fazla olmasından dolayı yine de tercih edeceğimi düşünmüyorum. Araç 300 milyar ama garantisi 300 sene değil! İyi niyet de öyle her zaman işleyecek bir kıstas değil. 1 olur 99 olmaz. Genele burunca yüzdesi çok düşük dediğin şeyin. Elbet bir gün yolun sanayiye düşecek. Bu arada şu an bayilerin araç satışları dramatik düşüşler gösterdiği için parayı servisten kırmak istiyorlar.  bakım/servis ücretleri başlığında da okumuşsundur belki. Hem fiyatlar fahiş oranlarda zamlandı hem de olmadık masraflar çıkartıyorlar müşterilerine. Bu aralar pek yetkili servise yolun düşmese iyi olur.

Her geçen gün benzinle dizel arasındaki fiyat farkı kapanıyor. Geçenlerde 5 kuruşa kadar düşmüştü hatırlıyorsan. Daha da düşecek :) Sadece son 2 hafta içinde 3 arkadaşım dizelden benzine geçti. Artık hakikaten dizel araç almanın bir esprisi kalmadı. Manuelin sürüş keyfi ve konforu başka ama.. Bir manuel araçla uzun bir yola çıkmadın sanıyorum. Çıksan dsg ile arasındaki farkı anlarsın ve manuele geçmek istersin bence. Bilinçli bir kullanıcı asla dediğin kadar sık vites değiştirmez. Zaten şehir içinde en fazla ne kadar fark olabilir ki??? Sen de 3 ben diyim 5 dakika. 5 dakika için gerçekten aracı yıpratmaya değer mi?? Bence değmez :) Şehir dışı dersen de hız sabitledikten sonra vites aynen kalıyor. Yine dediğin kadar sık vites değiştirmiyorsun yolculuğun süresince.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]

Hocam 7 sene manuel araç kullandım daha yeni otomatik yani dsg kullanıyoruz hiç mi hiç manuel olsun istemem dsg den sonra emin olabilirsiniz buna :) Daha 2 sene öncesine kadar benzinli araca biniyorduk hatta benzinli araca dizel araçtan çok bindik. İx35 ti bi önce ki aracımız Superb resmen kütüphane İx35 e göre hele ki uzun yolda ne rüzgar ne yol sesi ve dediğim gibi benzinliydi ancak 120 ile giderken 3 bin deviri geçiyordu ve ondan da ses geliyordu  şu an hiçbir rahatsızlığımız yok dizelden :) Hele ki Akdeniz de kuyı şeridi yolculuk yaparken iyi ki otomatik diyorum. Çünkü bu yollar da mecburen elinizin birisi sürekli viteste biliyorsanız bu yolları :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]
Bu arada Canton ses sistemi standart değil ilanlarda ki 2018 Prestije araçların neredeyse hiçbirisinde yok.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Manowar

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 104
    • Profili Görüntüle
Yakıt tüketimi değerleri konu başlığı ancak biraz konudan sapılmış gibi gözüküyor kusura bakmayın arkadaşlar.


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Ankara-Aksaray arası tüketim, Ankara çıkışı trafik vardı baya, onun harici 110 gittim genelde Gölbaşı'ndan itibaren. Hava 0-4 derece arasıydı.

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Sergewralı

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Superb III 1.6 dizel dsg aracım
Şehir içi 7.5 lt
şehir dışı 5.5 lt
Bu değerlerin altına düşemedim