škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia Motorlarının Tork-kW Grafikleri

Ziyaretçi · 27 · 53305

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Birkan;123771
her şey güç değil. hyundainin 109 hp 1.4 benzinli motoru var ama bak istersen grafiklerine. max gücünü 6000 küsür d/d da max torkunu da aynı şekilde yüksek devirlerde veriyor. yani günlük kullanımda hiçbir şey fark etmiyor. vw nin motorlarına dikkat edersen max güç ve torkunu alt devirlerde verir bu da aracı verimli ve az yakıt tüketerek kullanmayı sağlar.

+1985

ayrıca vw dizellerinde sağlamlık ve uzun ömür ön plandadır. yoksa 105 bg lik 1,9 tdi ları uygun modifikasyonlarla 200 bg e kadar çıkarmak mümkün ki yapanlarda var.

1,6 tdi lerde ise bu konunun en net örneği triger değişimi 210000 kmde yapılıyor diğerleri 60 binde 90 binde değişirken :)


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
enjektörler arıza yapmadığı sürece ellenmez. bakımı yoktur. birazdan vw için bakım aralıkları evrakını eklicem.
90 binde muhtemelen v kayışı ve gergi sistemleri değişir ama triger 210000 kmde değişir.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;123756
Serkan abiye sormak istiyorum neden VW güce önem vermiyor 1.6 105 hp araba yapıyor piyasda şimdi japonların 124 hp dizeli gelicek ?
 
1.6 105 ile 1.5 110 reno motorunun torkları aynı neden hacim olduğu halde bu güçten daha fazlasını sağlayamıyor vw?

Alıntı yapılan: Birkan;123771
her şey güç değil. hyundainin 109 hp 1.4 benzinli motoru var ama bak istersen grafiklerine. max gücünü 6000 küsür d/d da max torkunu da aynı şekilde yüksek devirlerde veriyor. yani günlük kullanımda hiçbir şey fark etmiyor. vw nin motorlarına dikkat edersen max güç ve torkunu alt devirlerde verir bu da aracı verimli ve az yakıt tüketerek kullanmayı sağlar.

Alıntı yapılan: mayham85;123817
+1985
 
ayrıca vw dizellerinde sağlamlık ve uzun ömür ön plandadır. yoksa 105 bg lik 1,9 tdi ları uygun modifikasyonlarla 200 bg e kadar çıkarmak mümkün ki yapanlarda var.
 
1,6 tdi lerde ise bu konunun en net örneği triger değişimi 210000 kmde yapılıyor diğerleri 60 binde 90 binde değişirken :)

 
 
Bir nokta da bu 1.6 TDI 105 hp'nin sıradan bir "105 hp" makinesi olmadığıdır. Bu yeni 1.6 TDI gerçekten inanılmaz esnek bir makine olmuş. Alt devirlerde gelen tork, pek çok markanın daha da iyi bir şekilde yapabildiği bir şey zaten. Ama 1.6 TDI'ın bana göre asıl dikkat çeken özelliği gücünü 4400 devirde üretmesi. Bu bir dezavantaj değil. 1.9 TDI 105'in lark diye şiştiği yerde 1.6 TDI maks gücünü üretiyor. Grafiklerde görünmüyor; ama videolardan da gördüğüm kadarıyla 1.6 TDI 105 hp'nin neredeyse 5000 bin devire kadar temiz hızlanması var.:ok:
 
 
 
Alıntı yapılan: Birkan;123771
her şey güç değil. hyundainin 109 hp 1.4 benzinli motoru var ama bak istersen grafiklerine. max gücünü 6000 küsür d/d da max torkunu da aynı şekilde yüksek devirlerde veriyor. yani günlük kullanımda hiçbir şey fark etmiyor. vw nin motorlarına dikkat edersen max güç ve torkunu alt devirlerde verir bu da aracı verimli ve az yakıt tüketerek kullanmayı sağlar.

 
O motor tam bir başarı örneği aslında; iyi bir örnek olmamış.:) Başka 1.4 litre motorlar azıcık maks torklarını 3000 küsür ya da 4000 devirde verip sonrasında derhal tork kaybederek kısıtlı bir tork bandı ve maks güç verirken, bu motor tork üretmeye devam ediyor, 5000 devir civarında hacmine göre çok yüksek bir tork üretip, bunu çok yüksek devirlere kadar olabildiğince koruyarak 109 hp güç üretiyor.
 
Sonuçta gayet ağır bir kasayı 1.6 litrelik eşdeğer güçte motorlar ile aynı sürede yüksek süratlere ulaştırıyor. Alt devirleri daha güçlü olan 1.6 litrelik motorlardan tek zayıf noktası daha iyi bir pilotaj istemesi. Yani 4000-6500 devir aralığının sıkı takibi. Ha bir de dolayısıyla biraz daha yüksek bir tüketim. Ama performanstan konuşuyorsan tüketimden konuşmamalıyız. Sonuçta bu 1.4'lük mükemmel makinenin de harika oranlı bir şanzımanla işbirliği söz konusu. Sakin kullanımda gayet de az yakıt tüketilebilir.
 
 
======
 
Ha bir de;
 
 "vw nin motorlarına dikkat edersen max güç ve torkunu alt devirlerde verir bu da aracı verimli ve az yakıt tüketerek kullanmayı sağlar"
 
Bu ifade günümüz VW motorlarının ÇOĞU için geçerli. Ama dizellerde 1.4 TDI, benzinlilerde ise 1.4 100 hp, 1.6 105 hp (4800 devirde maks tork veren versiyon)  gibi bazı demode örnekler var.:)
 
Son kısım doğru da, VW ısrarlı bir şekilde bu dediğin cinsten motoru üretmiş değil. Yakın geçmişti bunu desteklemeyen pek çok motor kullanımda idi.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]



Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Abicim tork olayına bak ya, sanki ilkokul öğrencisine "hadi abilere bir tork eğrisi çiz" deyipte çizdirmişler gibi :rm: dümdüz gidiyor, dalgalanma yok zerre:rm:
Yüksek hacimli bir motorda 500-600 Nm bir değerde böyle olsa cinayet sebebi direk :rm: tam su kaçırdılar tam:rm:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;200852
Abicim tork olayına bak ya, sanki ilkokul öğrencisine "hadi abilere bir tork eğrisi çiz" deyipte çizdirmişler gibi :rm: dümdüz gidiyor, dalgalanma yok zerre:rm:
Yüksek hacimli bir motorda 500-600 Nm bir değerde böyle olsa cinayet sebebi direk :rm: tam su kaçırdılar tam:rm:
Oradaki 1550 d/d başlangıcını aldanmamak lazım. Roomster 1.4TDI 70 HP de torkunu 1500-3600 d/d arası sabit olarak veriyor teoride ama 2000 d/d altında motorda hiç can yoktu.:wnk:


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;201503
Oradaki 1550 d/d başlangıcını aldanmamak lazım. Roomster 1.4TDI 70 HP de torkunu 1500-3600 d/d arası sabit olarak veriyor teoride ama 2000 d/d altında motorda hiç can yoktu.:wnk:


Torku 3600ye kadar sabit vermez veremez bence TDI makine 2600 devirdir o:D


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;201629
Torku 3600ye kadar sabit vermez veremez bence TDI makine 2600 devirdir o:D
Doğru diyorsun.
2800 d/d imiş:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;201503
Oradaki 1550 d/d başlangıcını aldanmamak lazım. Roomster 1.4TDI 70 HP de torkunu 1500-3600 d/d arası sabit olarak veriyor teoride ama 2000 d/d altında motorda hiç can yoktu.:wnk:


Artı eksi oynamalar elbette olur, öyle bıçakla kesilmiş gibi zaten olmaz ama genel anlamda davranışı bu minvalde bu motorların, zaten yapılış amaçlarıda önemli oranda o, güçten ziyade tork değerini geniş aralıkta ve neredeyse sabit değerelere yakın tutmak, her zaman hazır bir tork gücü sunmak. Bu TSİ'larda ki asıl başarımda bence bu özelliği, yoksa gücü yıllar öncede verdiler üstelik atmosferikte(VTEC).
Dizelde davranış biraz daha farklı oluyor haşmetlim, aynı hacim aynı güç hatta aynı torkta biri benzin biri dizel olsun, burda bile ortaya farklar çıkar:)
2000 devir altı zaten bizlerin kullandığı pek çok arabada fazla can beklememek lazım, motorun ciğerini daha yeni yani açmaya çalıştığı devirler tamamen.


Çevrimdışı mscsi

  • Tuner
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ecoperformans.com
Merhaba, orjinal yazılımlarda genellikle 2000 devir altında tork limitör değerleri üretici tarafından çok düşük bırakılıyor. Bunun nedeni parça ömrünü korumak ve emisyon normlarını yakalamak.