škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 983 · 231366

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Bu hafta sonu ölçüm yaptım bende, benim akü 12.3 volta düşmüştü.
Toplamda 3,5 saat şarj ettim ve 12.6 voltlara geldi. Bu günlerde daha çok bakmak lazım akülere. Hava soğuk.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659267
Bu hafta sonu ölçüm yaptım bende, benim akü 12.3 volta düşmüştü.
Toplamda 3,5 saat şarj ettim ve 12.6 voltlara geldi. Bu günlerde daha çok bakmak lazım akülere. Hava soğuk.


Ben de boşladım. sogukta hiç aşagı inip sökesim gelmedi ama yapmam gerek hazır hafta sonu geldi bugun sokeyim bari. Gecen marşı biraz gec aldı ısıklarda hafif titredi. Elektirik versem aküye iyi olacak. O benden elektrik alamazsa bende ondan elektrik alamam. (Bu ara sabah programlarını çok izler oldum:D)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;659298
Ben de boşladım. sogukta hiç aşagı inip sökesim gelmedi ama yapmam gerek hazır hafta sonu geldi bugun sokeyim bari. Gecen marşı biraz gec aldı ısıklarda hafif titredi. Elektirik versem aküye iyi olacak. O benden elektrik alamazsa bende ondan elektrik alamam. (Bu ara sabah programlarını çok izler oldum:D)
Son 1 hafta havalar gece (-5) (-6) dereceleri gördük, aküler bu havada daha da düşer.

Bu hafta sonu da şarj etmeye planladım ben. Nasıl olsa hafta sonu çıkma yasağı var, evde bol zamanım var. :wax2:


Çevrimdışı Tuny

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar iş dolayısıyla forumda çok aktif olamayan biriyim. Ancak sizlerin paylaşımlarını takip ediyor ve bilgi paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyorum.  Aracım geç ateşleme yapmaya başlamıştı aküyü Foxsur şarj aleti ile önce Repair modda daha sonra AGM modda full şarj ettim. Seviyesi 11.9 volttan 13. 4Volta geldi. Araca bağlamadan birkaç sat beklediğime 12.7 Voltta sabitlendi. Ancak octavia aracıma akü seviyesini kontrol ettiğimde bazen %60 bazen %70 göstermekte. Sizce neden %100 veya %90 değilde daha düşük göstermekte? Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

JNY-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tuny;659342
Arkadaşlar iş dolayısıyla forumda çok aktif olamayan biriyim. Ancak sizlerin paylaşımlarını takip ediyor ve bilgi paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyorum.  Aracım geç ateşleme yapmaya başlamıştı aküyü Foxsur şarj aleti ile önce Repair modda daha sonra AGM modda full şarj ettim. Seviyesi 11.9 volttan 13. 4Volta geldi. Araca bağlamadan birkaç sat beklediğime 12.7 Voltta sabitlendi. Ancak octavia aracıma akü seviyesini kontrol ettiğimde bazen %60 bazen %70 göstermekte. Sizce neden %100 veya %90 değilde daha düşük göstermekte? Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

JNY-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Aracın modeli nedir? Kendi merakımdan soruyorum. Ben de bu özellik yok da hasetim o yüzden :)) araştırmalarıma göre seninki en son 2016 olmalı olsa olsa, 2017 ve ustune vw grubu bu ozelliği kaldırdı sanırım. Sebebi kendimce özelliğin çok da doğru çalışmaması ve servislerde kullanıcılarla polemik olması. Sadece tr yi dusunme tüm dünyada ve özellikle avrupada. O özellik sadece voltajı olcerek kapasıte hesabı yapıyor dıye dusunuyorum. Arac voltajı da ilk açmada ve mar pozisyonunda düşüm yapıyor haliyle. Akü kapasite ölçer gibi yüke verip aküyü adam gibi ölçeceğini düşünmüyorum. Aslinda bizlerin de voltaj ölçümü yaparak fikir saglamamız 100% dogru bir ölçüm değil. Akü özel test aletiyle yüke verilerek tam olarak ölçülmeli. Ama akümüzü ilk aldığımızdan beri tanımamız ve sarj odaklı bakmamız, bu arada avo metre ile ölçüm çok kolay olduğundan dolayı bu sekilde ölçüyoruz.

Seninkinde akün içinn 11.9V demişsin, gözlerim belerdi pörtlek pörtlek. Bunu akü kutup başları sökükken mi ölçtün?
Şayet öyleyse aküyü tek sarjda tam olarak şarj edemezsin. Birkaç kere repair modunda sarj etmelisin. Foksur çok profesyonel bir alet değil ve desülfator vasfı profesyonel aletlerle kıyaslanamaz. Ama iş görür mü görür.
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2021, 10:41:50 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba,

Passat zamanında kaydolmuştum, paylaşımlarım vs. olmuştu.

Ancak sonrasında Saab ve Audi A4 B9 1.4 TFSİ ile devam ettim pek foruma yazma durumum olamadı.

2018 model Audi A4 B9 1.4TFSİ aracımın aküsü sanıyorum AGM dediğiniz akülerden bagajın sol kısmına yerleştirmişler, tahminim 60Ah 'lık bir akü, obd2 porttan Android Programla ölçtüğümde %70 çıkıyor, 20 km sabah 20 km akşam iş dönüşü yapıyorum. Çakmaklıktan ölçüm yaparken araç hareket halinde 15.2 falan oluyor sabit. Ancak ilk çalıştırmada 11'li değerleri görüyorum. Kontak kapalı ölçme şansım yok çakmaklığa elektrik gelmiyor, araç 30.000 km.de ancak start-stop devreye çok çok az giriyor.

Black&Decker BDV090 cihazı alsammı diye düşünüyorum. Noco Genius 3500 cihazı iyiymiş sanırım ancak yok yenisi Genius 5 modeli de 800 900 TL falan.

Black&Decker BDV090 1.2 amper ile diğer Noco Genius 5 veya 3500 ise 3.5 ile 5 amper ile şarj ediyormuş. Zaman sorunum yok evimiz dubleks aracı kapı önünde şarj edebilirim.

Hatta akü sökmek istemiyorum bu yeni aküleri sanırım araca tanıtmak vs gerekiyormuş. Akü masrafı da yapmak istemiyorum.

Sormak istediğim, bu Black&Decker BDV090 işimi görür mü aküye zararı vs olur mu? ucuz yollu bu şekilde halletmek düşük akım ile şarj etmenin zaman haricinde herhangi bir zararı olur mu?


Not: Skoda aracım olmadı ama seviyorum skodaları :D

Not2: Konuyu okudum okuyorum ancak cihazı alıp deneyimleyen özellikle son 3 yıl sıfıra araç alan AGM akü kullanan arkadaşların bilgi ve yorumuna ihtiyaç duyuyorum. Diğer arkadaşlardan yardım istemiyorum gibi bir durum olamaz ancak kendimde akümden emin olmadığım için bir yorum yapamıyorum:D Bu arada Akü üzerinde ki kapağı açamadım:D

Teşekkürler.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659359
Arkadaşlar merhaba,

Passat zamanında kaydolmuştum, paylaşımlarım vs. olmuştu.

Ancak sonrasında Saab ve Audi A4 B9 1.4 TFSİ ile devam ettim pek foruma yazma durumum olamadı.

2018 model Audi A4 B9 1.4TFSİ aracımın aküsü sanıyorum AGM dediğiniz akülerden bagajın sol kısmına yerleştirmişler, tahminim 60Ah 'lık bir akü, obd2 porttan Android Programla ölçtüğümde %70 çıkıyor, 20 km sabah 20 km akşam iş dönüşü yapıyorum. Çakmaklıktan ölçüm yaparken araç hareket halinde 15.2 falan oluyor sabit. Ancak ilk çalıştırmada 11'li değerleri görüyorum. Kontak kapalı ölçme şansım yok çakmaklığa elektrik gelmiyor, araç 30.000 km.de ancak start-stop devreye çok çok az giriyor.  

Teşekkürler.


Akünün gücü azalmis muhtemelen uzun sure de oyle kaldı sülfatlasma da olmus. 15V uzerine akü cok enerji ihtiyacı hıssettıgınde cıkıyor dinamo. Aslında dinamo tamamen sarjlayamıyor da o vakte geldikten sonra aküyü. Bahsettiğin şarj aletini Levent arkadaşımız kullanıyor @Levcho . Ona da ufak geliyor ama işini görüyor akusu yeni ve sürekli şarjlı tuttugu için. Senin akü benim eski aku kuvamına gelmiş gibi. 1.2A sabit akımla normal bir akuyu sulfatlasma olmussa topatlayamazsın biraz darbeli verebilmen gerek. Ama seninki AGM ve cok ta uzun zaman olmasıysa ss devre dısı kalalı toparlayabilir. Yalnız bu aleti hesap ederken 20 30 sene hatta daha fazla kullanacagın bir alet olarak ve maliyetini zamana yayılmıs olarak hesap etmen faydana olur. Ben senin yerinde olsam daha iyi bir şarj aleti alırdım. En son Vahdet arkadaşımız aldı bosch C7 aldı çok memnundu.
Ben foksur aldım AliExpress den 5A olandan ama ek gumruk vergilerinden önce. İşimi görüyor ozamanlar ben de maliyet hesabini anlık yapmıstım ama şimdiki aklım olsa daha iyi bir şey alırdım.


Çevrimdışı Tuny

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;659349
Aracın modeli nedir? Kendi merakımdan soruyorum. Ben de bu özellik yok da hasetim o yüzden :)) araştırmalarıma göre seninki en son 2016 olmalı olsa olsa, 2017 ve ustune vw grubu bu ozelliği kaldırdı sanırım. Sebebi kendimce özelliğin çok da doğru çalışmaması ve servislerde kullanıcılarla polemik olması. Sadece tr yi dusunme tüm dünyada ve özellikle avrupada. O özellik sadece voltajı olcerek kapasıte hesabı yapıyor dıye dusunuyorum. Arac voltajı da ilk açmada ve mar pozisyonunda düşüm yapıyor haliyle. Akü kapasite ölçer gibi yüke verip aküyü adam gibi ölçeceğini düşünmüyorum. Aslinda bizlerin de voltaj ölçümü yaparak fikir saglamamız 100% dogru bir ölçüm değil. Akü özel test aletiyle yüke verilerek tam olarak ölçülmeli. Ama akümüzü ilk aldığımızdan beri tanımamız ve sarj odaklı bakmamız, bu arada avo metre ile ölçüm çok kolay olduğundan dolayı bu sekilde ölçüyoruz.

Seninkinde akün içinn 11.9V demişsin, gözlerim belerdi pörtlek pörtlek. Bunu akü kutup başları sökükken mi ölçtün?
Şayet öyleyse aküyü tek sarjda tam olarak şarj edemezsin. Birkaç kere repair modunda sarj etmelisin. Foksur çok profesyonel bir alet değil ve desülfator vasfı profesyonel aletlerle kıyaslanamaz. Ama iş görür mü görür.
Aracım 2013 A7 ilk çıkan kasa. Evet aküyü araçtan söküp evde şarj etmeden önce 11.9 V ölçtüm. Şarjı da haftasonu sokağa çık a yasağında uzun süreli birkaç defa şarj ettim. Hatta pazar akşamı 12.7 V ölçtüm. P.tesi Sabah arabaya takmadan önce tekrar ölçtüm yine 12.7 V idi. Doğru söylüyorsun mesela kardeşimin Mercedes te bu akü Volt olarak gösteriyor. :)

JNY-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;659363
Akünün gücü azalmis muhtemelen uzun sure de oyle kaldı sülfatlasma da olmus. 15V uzerine akü cok enerji ihtiyacı hıssettıgınde cıkıyor dinamo. Aslında dinamo tamamen sarjlayamıyor da o vakte geldikten sonra aküyü. Bahsettiğin şarj aletini Levent arkadaşımız kullanıyor @Levcho . Ona da ufak geliyor ama işini görüyor akusu yeni ve sürekli şarjlı tuttugu için. Senin akü benim eski aku kuvamına gelmiş gibi. 1.2A sabit akımla normal bir akuyu sulfatlasma olmussa topatlayamazsın biraz darbeli verebilmen gerek. Ama seninki AGM ve cok ta uzun zaman olmasıysa ss devre dısı kalalı toparlayabilir. Yalnız bu aleti hesap ederken 20 30 sene hatta daha fazla kullanacagın bir alet olarak ve maliyetini zamana yayılmıs olarak hesap etmen faydana olur. Ben senin yerinde olsam daha iyi bir şarj aleti alırdım. En son Vahdet arkadaşımız aldı bosch C7 aldı çok memnundu.
Ben foksur aldım AliExpress den 5A olandan ama ek gumruk vergilerinden önce. İşimi görüyor ozamanlar ben de maliyet hesabini anlık yapmıstım ama şimdiki aklım olsa daha iyi bir şey alırdım.



Teşekkürler hocam, aküyü ufak yapmışlar sanki, 58Ah akü mü olur :)

Bugün ankarada 16.00 da 40 dk lık sürüşte
%70 den %76 ya kadar geldi, çakmaklık ampee ölçümü yapıldığında yolun yarısında 15.2 diğer yarısında 13.2 gösterdi.

Akü resmini ve diğer değerlerin resmini ekleyeyim.

Gönlüm iyi olandan yana ama işimi görecekse daha pahalı olanları şuan almak istemem, aslında alırdım ama fiyatı kısa sürede çok fazla artmış bu noco genius modelleeünün, içimden vermek gelmiyor :) bosch olana bakayım ama o da pahalıdır sanırım.






Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659367
Teşekkürler hocam, aküyü ufak yapmışlar sanki, 58Ah akü mü olur :)

Bugün ankarada 16.00 da 40 dk lık sürüşte
%70 den %76 ya kadar geldi, çakmaklık ampee ölçümü yapıldığında yolun yarısında 15.2 diğer yarısında 13.2 gösterdi.


Anlık aku olcumleri heleki hemen sarj veya surus sonrası olcumler dogru degıldır. Motor sogukken ve bir gun sonra yapılmalı olcumler. Henen bir ölçüm isteniyorsa, sarjdan sonra uzun farlar motor kapalıyken 3 ila 5 dakija yakılmalı. Sonra arac kilitlenip 10 dk gibi bir süre sonunda akü üzerinden ölçulmeli. 10 dk stby konuma gecmedi beklenmek istenmiyorsa aku kutup baslarını sökerek de ölçulebilir.
Model eski ise 1.4 de arac benzinli 60A akü olabilir. Sarj dinamosuyla alakalı. Orijinali 60A ise o kullanılmalı değistirilmemeli. Ama önceki satıcılardan biri aracı satarken kucuk aku takayım nasılsa satıcam demişe bilemem.
Valla 40A akü bile var. Takalım bizim araçlaranyeni ve sarjlıysa taş gibi çalıştırır sogukta bile banamısın demez; ama zamanla ömrü nekadar gider orası tartışılır.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tuny;659364
Aracım 2013 A7 ilk çıkan kasa. Evet aküyü araçtan söküp evde şarj etmeden önce 11.9 V ölçtüm. Şarjı da haftasonu sokağa çık a yasağında uzun süreli birkaç defa şarj ettim. Hatta pazar akşamı 12.7 V ölçtüm. P.tesi Sabah arabaya takmadan önce tekrar ölçtüm yine 12.7 V idi. Doğru söylüyorsun mesela kardeşimin Mercedes te bu akü Volt olarak gösteriyor. :)

JNY-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Hep repair modda sarj et. Ara ara normale alip, 15dk. ya da yarim saatte bir gibi, sarji kesiyormu kontrol et kendince dolmus mu diye. Kesiyorsa repairde en fazla 1 saat daha sarj et. Ama saatini kur cunku bir nevi overcharge olacak. Unutma sonra (ben birkere unuttum sabaha kadar overcharge oldu) allahtan akuye zarar gelmedi. Sarji kes sonra dinlendir akuyu
. Sabahina tak aracina birkac gun kullanim sonrasi en fazla 1 hafta, tekrar ayni islemi yap, sonra bir daha sonra bir daha. Boyle 4 - 5 kere felan yap. Ondan sonra akun daha zinde olcaktir.


Çevrimdışı Tuny

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
Bilgilendirdiğin için teşekkür ederim. Anlaşılan aracın göstergesi sağlıklı değil. Ben yine ohm metre ile ölçeyim.

JNY-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;659374
Anlık aku olcumleri heleki hemen sarj veya surus sonrası olcumler dogru degıldır. Motor sogukken ve bir gun sonra yapılmalı olcumler. Henen bir ölçüm isteniyorsa, sarjdan sonra uzun farlar motor kapalıyken 3 ila 5 dakija yakılmalı. Sonra arac kilitlenip 10 dk gibi bir süre sonunda akü üzerinden ölçulmeli. 10 dk stby konuma gecmedi beklenmek istenmiyorsa aku kutup baslarını sökerek de ölçulebilir.
Model eski ise 1.4 de arac benzinli 60A akü olabilir. Sarj dinamosuyla alakalı. Orijinali 60A ise o kullanılmalı değistirilmemeli. Ama önceki satıcılardan biri aracı satarken kucuk aku takayım nasılsa satıcam demişe bilemem.
Valla 40A akü bile var. Takalım bizim araçlaranyeni ve sarjlıysa taş gibi çalıştırır sogukta bile banamısın demez; ama zamanla ömrü nekadar gider orası tartışılır.
Tekrardan merhabalar,

Araç 2018 model, kullanılan batarya mesela Passat ın yeni GTE mild-hybrid ve Golf mild-hybrid araçlarında kullanılıyor.

Bu sabah mesela yine çakmaklıktan ölçüm yaptığım basit alette ekran görüntüsünü eklediğim değerleri aldım.

Yani balck decker BDV090 basit bir alet hatta üretimi dahi yok ama bu aşamada 3 yıllık araçta ki aküyü 2 3 sene götürür diyebilirsek bunu tercih ederim.

Yoksa noco genius 5 modelini alıp geçeceğim.

Black&Decker BDV090 : 300 TL
Noco Genius 5 : 830 TL

Karşılaştırma yapmak mantıklı değil ama 1.2 amper şarj bataryaya zarar vermez diyebiliyorsak zaman sorunum yok takarım şarja beklesin 2 gün.

Ancak plakada sülfatlaşma vs. Varsa önce bunu çözmek lazımsa ya Noco Genius 5 modelini yada bi akücüde şoklama yaptırıp yine uygun fiyatlı olan Black&Decker BDV090 ' ı kullanarak ilerlemek mi mantıklı.

Black&Decker BDV090 kullanan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim, hatta Ankara da batıkentteyim, kiralama karşılığı ödünç verebilecek varsa ben tamamım, denemek istiyorum uygun fiyatlı BDV090 işimi görecek mi diye.

Tekrardan teşekkürler ilginiz için.
Selamlar.







Not: Ekte bulunan ölçüm Ankara da "0" sıfır derecede 20 km lik bir yolculuk sonucu yapılmıştır.


MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659359
Arkadaşlar merhaba,

Passat zamanında kaydolmuştum, paylaşımlarım vs. olmuştu.

......................

Not: Skoda aracım olmadı ama seviyorum skodaları :D

Not2: Konuyu okudum okuyorum ancak cihazı alıp deneyimleyen özellikle son 3 yıl sıfıra araç alan AGM akü kullanan arkadaşların bilgi ve yorumuna ihtiyaç duyuyorum. Diğer arkadaşlardan yardım istemiyorum gibi bir durum olamaz ancak kendimde akümden emin olmadığım için bir yorum yapamıyorum:D Bu arada Akü üzerinde ki kapağı açamadım:D

Teşekkürler.
Merhaba Kağan, Aramıza hoş geldin. ;)

BDV090 cihazı yaklasık 2 yıldır kullanmaktayım ve şahsen ben bu cihazı çok başarılı buluyorum. 2-3 yaşında aracın aküsü veya sıfır akülerin peryodik (!) şarj/bakımı için ideal ve f/p bir cihaz. Marka bilinirliği itibariyle de güven veren kalitede bir cihazdır. Yavaş şarj ediyor, ancak kesinlikle başarılı. Ben çok çok memnunum. :gut:
Ben aracımı normalde sadece hafta sonu kullanıyordum, ancak pandemi dolayısıyla ve hafta sonu sokağa çıkma yasakları dolayısıyla, yaklasık 5 aydır araç garajdan 1 defa çıktı sadece. İki haftada peryodik mutlaka en az bir defa 2-3 saat süreyle şarj ediyorum. Bazen hafta sonu boş zamanım kalırsa her hafta 2-3 saat şarj ediyorum. Aracın kontak tepkisi, kapı kilitlerin tepkisi, marş basması, start/stop devreye girmesi v.s, hepsi çok canlı. Bu hissediliyor ve güven veriyor.

Uzun süreli forum paylaşımları, sanal forum sohbetlerinden ve 3 yıllık akü "özenli ve şevkatli bakımı" tecrübesinden sonra aşağıdaki hususları kesin söyleyebilirim.

* Akülerin kritik alt sınırı 12.4 Volttur. (kontak kapalı ve kapılar kilitli-10 dakika bekleme sonrası)
* Günlük kısa mesafeli sürüşler, kesinlikle akünün katilidir.
* Haftalık uzun sürüşler (min 2 saat), akünün dostudur
* Aracı yerinde çalıştırmak, aküyü şarj etmez, özellikle "eski kafalılık" yaparak, haftalık 10-15 dakika çalıştırayım ki akü toparlasın kesinilikle fayda etmiyor.
* Zayıf akü, aracın tüm sistemlerini etkiliyor, beyinler, sensörler, komutatörler; tümü enerji ile çalışıyor ve içerdiği sistemler ve komponentlerin tolerans değerleri, belirli gerilim makasına göre tasarlanmış durumda.
 
Naçizane size önerim, markalı ve bilindik bir cihaz alın ve imkanınız varsa haftalık en az 2 saat şarj yapın, veya 2 haftada bir mutlaka full şarj edin. Akünüzde her hangi beklenmedik hata çıkmazsa, AGM akünün ömrü minimum 10 yıl bence. Tabii şarj cihazını ilk aldığınızda, bir defa full şarj edin mutlaka.
Benim aracın orjinal Varta-AGM aküsü, 7 yıl boyunca hiç şarj edilmediği haldeydi ve sağlamdı. Ancak genelde uzun yol yaptığım ve risk almak istemediğim için, yine agm Varta ile değiştirdim 2 yıl önce. Her kış 3-4 ay süreylei hiç çalıştırmadığım olmuştur aracımı, muhtemelen o zamanlarda eski akü çok defa derin deşarja düşmüştür. Ancak hala sapa sağlamdı ve marşa basıyordu.

 "Akülerini çok sevenler" grubuna alalım seni Kağan, Koray ve Mehmet bu konuda çok tecrübelidirler. Teorik ve pratik her türlü tecrübe ve destek var bizim grupta. :ok:


İlave olarak; Ben senin yerine olsam, BDV 090 alır geçerim. Madem ki istediğin zaman şarj edebilme imkanın var, BDV090 iki haftalık ful şarjalar ile seni rahat ettirir.
« Son Düzenleme: 26 Şubat 2021, 09:49:10 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659378
Merhaba Kağan, Aramıza hoş geldin. ;)

BDV090 cihazı yaklasık 2 yıldır kullanmaktayım ve şahsen ben bu cihazı çok başarılı buluyorum. 2-3 yaşında aracın aküsü veya sıfır akülerin peryodik (!) şarj/bakımı için ideal ve f/p bir cihaz. Marka bilinirliği itibariyle de güven veren kalitede bir cihazdır. Yavaş şarj ediyor, ancak kesinlikle başarılı. Ben çok çok memnunum. :gut:
Ben aracımı normalde sadece hafta sonu kullanıyordum, ancak pandemi dolayısıyla ve hafta sonu sokağa çıkma yasakları dolayısıyla, yaklasık 5 aydır araç garajdan 1 defa çıktı sadece. İki haftada peryodik mutlaka en az bir defa 2-3 saat süreyle şarj ediyorum. Bazen hafta sonu boş zamanım kalırsa her hafta 2-3 saat şarj ediyorum. Aracın kontak tepkisi, kapı kilitlerin tepkisi, marş basması, start/stop devreye girmesi v.s, hepsi çok canlı. Bu hissediliyor ve güven veriyor.

Uzun süreli forum paylaşımları, sanal forum sohbetlerinden ve 3 yıllık akü "özenli ve şevkatli bakımı" tecrübesinden sonra aşağıdaki hususları kesin söyleyebilirim.

* Akülerin kritik alt sınırı 12.4 Volttur. (kontak kapalı ve kapılar kilitli-10 dakika bekleme sonrası)
* Günlük kısa mesafeli sürüşler, kesinlikle akünün katilidir.
* Haftalık uzun sürüşler (min 2 saat), akünün dostudur
* Aracı yerinde çalıştırmak, aküyü şarj etmez, özellikle "eski kafalılık" yaparak, haftalık 10-15 dakika çalıştırayım ki akü toparlasın kesinilikle fayda etmiyor.
* Zayıf akü, aracın tüm sistemlerini etkiliyor, beyinler, sensörler, komutatörler; tümü enerji ile çalışıyor ve içerdiği sistemler ve komponentlerin tolerans değerleri, belirli gerilim makasına göre tasarlanmış durumda.
 
Naçizane size önerim, markalı ve bilindik bir cihaz alın ve imkanınız varsa haftalık en az 2 saat şarj yapın, veya 2 haftada bir mutlaka full şarj edin. Akünüzde her hangi beklenmedik hata çıkmazsa, AGM akünün ömrü minimum 10 yıl bence. Tabii şarj cihazını ilk aldığınızda, bir defa full şarj edin mutlaka.
Benim aracın orjinal Varta-AGM aküsü, 7 yıl boyunca hiç şarj edilmediği haldeydi ve sağlamdı. Ancak genelde uzun yol yaptığım ve risk almak istemediğim için, yine agm Varta ile değiştirdim 2 yıl önce. Her kış 3-4 ay süreylei hiç çalıştırmadığım olmuştur aracımı, muhtemelen o zamanlarda eski akü çok defa derin deşarja düşmüştür. Ancak hala sapa sağlamdı ve marşa basıyordu.

"Akülerini çok sevenler" grubuna alalım seni Kağan, Koray ve Mehmet bu konuda çok tecrübelidirler. Teorik ve pratik her türlü tecrübe ve destek var bizim grupta. :ok:
Levent bey çok teşekkürler, benimde tahminim sizin söylediklerinizle paraleldi, sizden yani hem tecrübe etmiş hemde bu ürünü kullanan birinden yorum bekliyordum.

Bizim araçta her sabah 5 km, her akşam 5 km yapıyordu, pandemi sebebiyle bu sabah 20 akşam 20 oldu, akü azda olsa kendine gelmiştir ama araçta elektronik aksam çok fazla ve akü 58Ah, o sebeple kısa sürüşler ilk 2 yıl mahvetti biraz aküyü.

Şu aralar sabah 2 koltuk ısıtma da çalışıyor, yani yük fazla.

Ben sanırım Black&Decker BDV090 alacağım, bu cihaz için 300 TL nasıl, üretimi vs durmuş servisleri hizmet veriyor mu acaba?

Siz kaça ne zaman almıştınız, dolar a endeskleyelim de fazla vermeyelim.

Grup içinde sizler kadar bilgim olmadığından çok faydam olmaz ama başka konularda faydalı olabilirim belki:) Nasıl derseniz bana uyar, bir de ölçüm için bir alet almak lazım sanırım, bende ki çakmaklık şarj aleti, basit bir alet. Kapalıyken ölçüm yapamıyorum bununla.



MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi