škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 985 · 234137

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2960
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;658867
Cihazım geldi, birkaç özelliği var. Belirli voltajlar arasında aç kapa yapma imkanı veya ayarlanan belli bir süre içinde aç kapa yapabiliyor. Şarj kablosu artı veya eksi ucuna bağlanıyor istenilen voltaja gelince devreyi açıyor veya kapatıyor ve şarj işlemi ona göre başlıyor veya kesiliyor ama şarj cihaz

Mehmet tam senlik cihaz. Full otomasyona geçiyorsun.... :)
Basit ve güvenli devreymiş, röleli.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2960
    • Profili Görüntüle
Benim akü cumartesi 12.4 düşmüştü. Iki saat şarj ettim o gün. Pazar günü 2 saat daha şarj ettim, 12.6 volta çıktı.
Sonra kışlık lastikleri taktim ve 15 dak kadar kompresör ile lastikleri şişirdim. En sonunda akü yine 12.4 volta düştü, kompresör sömürmüş enerjiyi.
Bu hafta sonu yine full şarj var. Zaten sokağa çıkma yasagi var. Full araba ile uğraşırım bu hafta. :)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;658868
Mehmet tam senlik cihaz. Full otomasyona geçiyorsun.... :)
Basit ve güvenli devreymiş, röleli.


Aynen Levent doğru söylüyorsun :), tam benim istediğim gibi oldu, artık ikide bir kontrol etmek zorunda kalmadan akü düzenli bir şekilde şarj olacak.
Benim de bu sıralar şarjdan sonra 2-3 günde 12,5 V düşüyor, bende bugün şarja taktım cihazı artık yarın montaj yaparım.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;658871
Aynen Levent doğru söylüyorsun :), tam benim istediğim gibi oldu, artık ikide bir kontrol etmek zorunda kalmadan akü düzenli bir şekilde şarj olacak.
Benim de bu sıralar şarjdan sonra 2-3 günde 12,5 V düşüyor, bende bugün şarja taktım cihazı artık yarın montaj yaparım.


Hayırlı olsun güle güle guzel gunlerde kullanmak nasip olsun.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658881
Hayırlı olsun güle güle guzel gunlerde kullanmak nasip olsun.


Eyvallah Kardeşim sağol. Montajı bu şekilde yaptım ve 12,6 V düşünce şarja başlayacak 13,8 V kapatacak şekilde ayarladım.



Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;658886
Eyvallah Kardeşim sağol. Montajı bu şekilde yaptım ve 12,6 V düşünce şarja başlayacak 13,8 V kapatacak şekilde ayarladım.



Mehmet abi bunu çinden almıştın değil mi? Ne kadara maloldu?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;658897
Mehmet abi bunu çinden almıştın değil mi? Ne kadara maloldu?


64 tl parça ve kargo, 18 tl de vergi.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Hem pandemi hem de arabalık iş düşmediğinden, galiba 3 haftadır araba yatıyor olduğu yerde. Akü 2017 model varta. En son marş 3 sn kadar sürmüştü. Bakalım bugün kaç saniyede marş basacak :D


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2960
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;658905
Hem pandemi hem de arabalık iş düşmediğinden, galiba 3 haftadır araba yatıyor olduğu yerde. Akü 2017 model varta. En son marş 3 sn kadar sürmüştü. Bakalım bugün kaç saniyede marş basacak :D

3 hafta önce ne kadar km sürmüştünüz. O da önemli.
Sizi de alalım aramıza :)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;658905
Hem pandemi hem de arabalık iş düşmediğinden, galiba 3 haftadır araba yatıyor olduğu yerde. Akü 2017 model varta. En son marş 3 sn kadar sürmüştü. Bakalım bugün kaç saniyede marş basacak :D


3 Haftada akü voltajı bayağı düşmüştür bu hava şartlarında o yüzden fazla ihmal etmeye gelmez zira fazla deşarjdan dolayı marş sırasında akü zarar görebilir. İmkan var ise her hafta şarj edin.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;658906
3 hafta önce ne kadar km sürmüştünüz. O da önemli.
Sizi de alalım aramıza :)

En fazla 10-12 km falandır.

Alıntı yapılan: mşah;658908
3 Haftada akü voltajı bayağı düşmüştür bu hava şartlarında o yüzden fazla ihmal etmeye gelmez zira fazla deşarjdan dolayı marş sırasında akü zarar görebilir. İmkan var ise her hafta şarj edin.

O kadar şey de okudum şu konuda, bilgi de edindim tamam sonuç şudur diyorum... Ben bu aküyü bir türlü anlamadım :D

Dün araca bindim, ses sistemi + araç kamerası + farlar doğrudan açık şekilde marşa bastım. Hemen marş aldı. Kafayı yedirtecek bana :D Hayır önceki sürüşten de o kadar dolmuş olması ihtimali pek mantıklı gelmiyor. Stop/start da devrede bu arada. :hmm: Ölçecek cihazım yok, şarj makinam da yok.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2960
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;658909
En fazla 10-12 km falandır.
O kadar şey de okudum şu konuda, bilgi de edindim tamam sonuç şudur diyorum... Ben bu aküyü bir türlü anlamadım :D
Dün araca bindim, ses sistemi + araç kamerası + farlar doğrudan açık şekilde marşa bastım. Hemen marş aldı. Kafayı yedirtecek bana :D Hayır önceki sürüşten de o kadar dolmuş olması ihtimali pek mantıklı gelmiyor. Stop/start da devrede bu arada. :hmm: Ölçecek cihazım yok, şarj makinam da yok.

Wv Tdi motorun geç marş alma olayına aldanmayın. Akü ile alakalı bir durum değildir. Bende tam çözebilmiş değilim. Araç uzun süre çalışmayınca dizel yakıt tortu yapıyor ayrıca da bir miktar hava yapıyor yakıt gelişi. Bundan dolayı zamanlı zamansız geç marş alması, akü ile çok alakası yok.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Evet gençler ( Levcho, mkoray79, Chem 06, octa ) kimsede Akü sorunu yok galiba bu kış aylarında millet çatır çatır Akü değiştirirken sizde her şey yolunda gibi :).
Bendeki durum da stabil sayılır. Yeti'nin aküsünü kendi haline bıraktım takip etmiyorum artık otomatik şarj sayesinde ama yinede ara sıra meraktan bakıyorum ne halde diye ne zaman baksam 12,7 - 12,8 V civarında fakat Honda'nın ki mecburen takip istiyor 2-3 gün kullanmaz isem 12,5 V altına düşüyor o da sanırım Alarm sistemi yüzünden. Eskiden Aküyü 12 V görünce sağlam diyordum şimdi 12,5 V altına düşünce Akü bitmiş gözü ile bakıyorum :( o yüzden imkanım da olduğu için sık sık şarj ediyorum. Uzun beklemelerde aküyü şarj etmektense farklı strateji uygulayıp kutup başını sökmeyi tercih ettim ve bu işi kolaylaştırmak için eksi kutup başına aparat yaptım bayağı kullanışlı oldu anahtar ile uğraşmaya gerek kalmadı. Bisiklet koltuğunun sabitleme vidasını kullandım :).



Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2960
    • Profili Görüntüle
@mşah @mkoray79

Mehmet :) tam ben yazacaktm ki baktım sen benden önce davranmışsın.
Benim rutinim belli, iki haftada bir defa 2-3 saat şarj.
Onun dışında arabanın yanına uğramıyorum bile. :)
 Pandemiden dolayı ve hafta sonu yasakları inanılmaz soğuttu beni her şeyden. Arabayı kullanamıyoruz ki yanına gidelim, küstürdük zavallıyı... :)
Mehmet ara sıra aküyü bi rahat bırak, sürekli ensesinde şarj aleti ile bekleyip kaynatacaksın aküyü.. :)
Kutup başı aparatı iyimiş, süpersin.. :)

Bu korona belasından dolayı Koray ile de görüşüp "toprak bastı" alamadık kendisinden :) , Koray Çorlu'ya geldi. :) :)


Neyse, güzel günler önümüzde beyler. Akülerimizin voltajı en büyük derdimiz olur umarım.

:)
« Son Düzenleme: 03 Ocak 2021, 22:26:07 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659033
Evet gençler ( Levcho, mkoray79, Chem 06, octa ) kimsede Akü sorunu yok galiba bu kış aylarında millet çatır çatır Akü değiştirirken sizde her şey yolunda gibi :).
Bendeki durum da stabil sayılır. Yeti'nin aküsünü kendi haline bıraktım takip etmiyorum artık otomatik şarj sayesinde ama yinede ara sıra meraktan bakıyorum ne halde diye ne zaman baksam 12,7 - 12,8 V civarında fakat Honda'nın ki mecburen takip istiyor 2-3 gün kullanmaz isem 12,5 V altına düşüyor o da sanırım Alarm sistemi yüzünden. Eskiden Aküyü 12 V görünce sağlam diyordum şimdi 12,5 V altına düşünce Akü bitmiş gözü ile bakıyorum :( o yüzden imkanım da olduğu için sık sık şarj ediyorum. Uzun beklemelerde aküyü şarj etmektense farklı strateji uygulayıp kutup başını sökmeyi tercih ettim ve bu işi kolaylaştırmak için eksi kutup başına aparat yaptım bayağı kullanışlı oldu anahtar ile uğraşmaya gerek kalmadı. Bisiklet koltuğunun sabitleme vidasını kullandım :).



Abi süpersin aparat efsane olmuş :) bende senin gibi yapıyorum artık kutup başını söküyorum. Canım sıkılınca C7 e bağlayıp veriyorum küsküyü aküye :) bu ara eve led işiyle uğraşıyorum Koray Abi biliyor :) bi usta buldum salladı gelmedi bende salon oturma odası antre tüm eve ledi kendim döşedim :)))