Merhaba Koray. Bende bugün baktım 12,6 V gösteriyordu ve şaşırdım. Şarj cihazını arkadaşa vermiştim 6 gün önce bu süre zarfında 12,4 V olur demiştim ama durumu iyi gibi, yalnız aracı çalıştırınca şarj voltajı 14,9 V kadar çıkıyor 14,6 V civarında geziniyor. Acaba diyorum şarj ihtiyacı olmadığı için mi yüksek Voltaj değeri çıkıyor.
Selam Mehmet. Ben de senin söylediği şeye bir ara takılmıştım. Aküyü full şarj edip taktığımda bende de sarj voltajı ilk etapta yüksek çıkıyordu. Sonra biraz baktım sağa sola ve ondan sonra anladım ki;
1-) ilk olarak motor soğukken kızdırma bujisi çalışıyor ve o resistans olduğu için ciddi akım çekiyor. Bu nedenle motor ısınanmaya geçene kadar şarj voltajına hiç bakmıyorum çünkü nasıl olsa yüksek gösteriyor.
Bu nedenle hararet göstergesi hareket edecek ve motor ısınmalı. En güzel şarj voltajına bakma zamanı motor 40 ila 90 'C 90 dan sonra da fan açtığı için yine fan açıldığında voltajı yüksek gösteriyor.
2-) Aracın farları kapalı olmalı. otoparktan cıkmıstım farlar açık, unutmusum kapamayı yine voltajı yuksek gösteriyordu.
Araş ilk çalıştığında 14 ve üstü voltaj gösteriyor. Motor ısınmaya başlayınca voltaj düşüyor. Araçta enerji ihtiyacı olan hiç bir şey açık olmamalı far, teyp, ışıklar, kamera vs.
Bende akü full şarjlıyken araç ilk çalıştığında 14.5 V civarını gösteriyor. Araç ısınmaya başlayıp 40 50 derecelere geldikten sonra baktığımda 12.5V görüyorum akü voltajını. Şayet far, teyp vs açarsam akü voltajını 13.1 - 13.5V civarına çıkarıyor. Onları tekrar kapatırsam voltaj düşüyor.
Ben şarj voltajını kontrol etmek istediğimde aracın ısınmaya başlamasını bekleyip tamamen ısınmadan, tüm donanımlar ve farlar ve ışıklar kapalıyken bakıyorum. Gündüz farlarını bile kapattım.
Araç ısındıktan sonra da fanı açmadığı zamanlara da bakmaya çalışıyorum.
Ama bu sadece full şarjlıyken acaba ben full sarj etmişmiyim (ya da makine iyice şarjlamışmı) yoksa akü hala şarj kabul ediyormu diye baktığım zaman bakıyorum.
Benim makine çunkü sarjlayıp durduktan sonra tekrar akımı kesip sarjlamaya başlayınca bir 10 15 dk. daha çalışıp şarjlıyor.
Ama aküyü iyi şarjladıysam, araç ısınmaya başlayıp 30-40 ı gectiyse. Tüm donanım ve farlar kapalıysa, şarj voltajını 12,4 ile 12.6 civarı gösteriyor ki şarj etmiyor diye algılıyorum. Şarj ihtiyacı doğduğunda veya enerji ihtiyacı olduğunda (farları teyibi falan aynı anda açınca) 13,1 - 13,5V aralığına çıkıyor.
Seni akü 12.6 V boşta gösterirken sen aracı çalıştırıp giderken şarj akımını 14 üstü gösteriyorsa bence bakmak için aceleci davrandın ve kızıdırma bujisi devreden çıkmadan baktın diye tahmin ediyorum ya da aracın farları, klımalası vs. bazı donanımları falan açık olarak bakmış olabilirsin.
Ama bence aracı çalıştırdıktan sonra hemen baktın gibime geliyor. Motorun ısınmaya başlasın ve donanımlar kapalıyken bir daha bak derim.