škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Balata Tavsiyesi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yunusemre37

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
2017 model, 47.000 KM deki aracımın ön arka balatalarını değiştirmeye karar verdim. Skoda Diyarbakır servisi 1300 Parça, 400 TL de işçilik fiyatı verdi. İstanbul gibi rekabet ettikleri servis de olmadığı için indirim de yapmıyorlar. Dışarıda çeyrek fiyatına balata satılıyor.
Piyasadan alıp da taktıracak olsam en iyi hangi marka almalıyım. Yardımlarınız için teşekkürler.


Çevrimdışı Yunusemre37

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 573
    • Profili Görüntüle
Ferodo kullanıp memnun kalan çok yazıldı. 47000 km balata değiştirmek için biraz erken gibi sanki. Balata lambası yandı mı?
En iyisi diye sorulunca genelde aklıma Brembo geliyor. Benim araçta TRW var, 57000 km oldu, halen de gider yani, kolay bitecek gibi değil. Sanırım aracı seri kullanıyorsunuz.


Çevrimdışı Yunusemre37

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Aksine yavaş kullanıyorum, eğer ikaz ışığı varsa beklemek benim de işime gelir. Bu kilometreye kadar uyarı vermeyince demek ki yok veya bozuk dedim. Gözle bakınca balatalar çok incelmişe benzemiyor.
Bu arada eski bir skoda servis müdürüne sordum, ferodo olmazsa trw alın dedi. Cevap için teşekkürler.


Çevrimdışı Yunusemre37

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 29683
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Skoda'larda ATE, TRW, Textar, Ferodo markaları sıkça kullanılanlar arasındadır.

Karoq aracımda ATE var üzerinde
« Son Düzenleme: 05 Haziran 2021, 21:35:40 Gönderen: lrfan »


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1285
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Balataya çok para vermeye gerek yok.Bosch marka kullanıyorum çokta memnunum heryerde de bulunması  ayrıca tercih sebebim


Çevrimdışı onurrr

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 65
    • Profili Görüntüle
Benim araç 80 bini geçti. Arka balatalar şaşırtıcı şekilde iyi durumda. Ön sağ azalmış, ön sol ise iyi durumda. Yakında değişim yapmayı planlıyorum. Genelde güzergahım çevreyolu (şehir dışı gibi) ve sakin kullanırım.
Üzerindeki orijinal marka TRW ama dışarıda satılan TRW ile üzerinde gelen aynı kalitede olmayabilir. Daha önce farklı marka bir aracımda Bosch sonrası TRW denemiştim fren performansı bariz şekilde kötüleşmişti ve yeniden değiştirmiştim.
Serviste yapmayacaksanız dışarıda genellikle filtreler ve diğer yedek parçalar için Bosch sıklıkla öneriliyor. Yalnız Bosch'un da sahtesi olabiliyormuş piyasada, satan adam bu şekilde söylemişti.
Benim önerim kesinlikle ucuzunu seçmeyin. Sanayiden de alsanız orijinal ve iyi bir şey alın. Malum arabalar ağır, bazen süratli kullanıyoruz. 100 km ile giderken 2 metre önce veya sonra durmak çok şey fark ettirebilir. 

Bu arada servis erkenden değiştirmeniz için balatanız azalmış diyebiliyor. Bu da aklınızda olsun ve mutlaka kendiniz de kontrol edin, ettirin.
Bana 30bin bakımında epey azalmış, 45bin de mutlaka değişelim demişlerdi. Lastikleri sökünce işin öyle olmadığı anlaşılıyor. Bir lastikçide 15 dakikada dördünü de kontrol edebilirsiniz.


Çevrimdışı Yunusemre37

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
30 bin bakımında bir sonraki bakımda değiştirin sözünü bana da söylemişlerdi, haklısınız.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1550
    • Profili Görüntüle
Ben dört fren balatamı 110.000 kmde değiştirdim. Bosch marka aldım. İlk günler durmasına yakın biraz ses yaptı o da geçti. Servis değişik bakımlarda önce arkalar zayıf sonra arkalar iyi önler zayıf vs dedi. Çelişkili konuştukları için bekledim. Yoksa 60000 e varmadan değişteceklerdi.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 567
    • Profili Görüntüle
Balatalarda asbest kullanımı yasaklandıktan sonra balata ömrü bariz şekilde azaldı. Firmaya göre değişiyor ama servislerin balata bitmeden değiştirmek ve yolda uyarı ile karşılaşmanızı engellemek istemeleri normal. Mesela mercedes C serisinde her 15K bakımında balata değişimi mecburi ve bakım 4-5bin lira civarı tutuyor.
Normalde (Avrupa şartlarında) her parçanın bir km ömrü var ve bu ömür dolduğunda değişim gerekli. Fakat VW grubu bu uygulamayı Türkiye'de yapmıyor. Servis rehberine göre 45 veya 60K da 4 balata değişimi gerekli, fakat müşteriye masraf olmasın (bakım masrafı yüksek diye müşteri kaybetmemek için) diye uyarı verinceye kadar değiştirilmese dahi balata yüzünden araç garanti dışı kalmıyor.
VW grubunda balata yanında küçük bir metal çıkıntı var, balata yüksekliği azaldığında perçinlere ulaşıp disk zarar görmeden bu parça diske temas ediyor. Bu sayede devre tamamalanıp uyarı ışığı yanıyor. Ayrıca bu parça diske sürtündükçe cıyak cıyak bir ses çıkartıyor. Değişim zamanını bu şekilde öğrenmeniz mümkün.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1550
    • Profili Görüntüle
O tüm balatalarda var neredeyse. 1990 model tipom ilk aracımdı onda da vardı. Ben sürüş tarzı olarak pek fren kullanmam. Yolu, ışıkları, diğer araçları takip edip ayağımı önceden gazdan çekerim. 110.000kmdeki hala uyarı ışığı yakmamıştı.
Debriyajım da orijinal aracım manuel ve hala sorunsuz çalışıyor. 


Çevrimdışı onurrr

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 65
    • Profili Görüntüle
Balatalarda asbest kullanımı yasaklandıktan sonra balata ömrü bariz şekilde azaldı. Firmaya göre değişiyor ama servislerin balata bitmeden değiştirmek ve yolda uyarı ile karşılaşmanızı engellemek istemeleri normal. Mesela mercedes C serisinde her 15K bakımında balata değişimi mecburi ve bakım 4-5bin lira civarı tutuyor.
Normalde (Avrupa şartlarında) her parçanın bir km ömrü var ve bu ömür dolduğunda değişim gerekli. Fakat VW grubu bu uygulamayı Türkiye'de yapmıyor. Servis rehberine göre 45 veya 60K da 4 balata değişimi gerekli, fakat müşteriye masraf olmasın (bakım masrafı yüksek diye müşteri kaybetmemek için) diye uyarı verinceye kadar değiştirilmese dahi balata yüzünden araç garanti dışı kalmıyor.
VW grubunda balata yanında küçük bir metal çıkıntı var, balata yüksekliği azaldığında perçinlere ulaşıp disk zarar görmeden bu parça diske temas ediyor. Bu sayede devre tamamalanıp uyarı ışığı yanıyor. Ayrıca bu parça diske sürtündükçe cıyak cıyak bir ses çıkartıyor. Değişim zamanını bu şekilde öğrenmeniz mümkün.

Bu bahsettiğiniz metal çıkıntı 4 balatada da var mı acaba? Benim üç balata iyi durumda ama sağ ön gözle görülür şekilde azalmış durumda ve herhangi bir uyarı almadım ondan soruyorum? Araç 2017 style paket.