škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Lastik Basınç Uyarısı Hakkında

Rifle44 · 23 · 12653

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Tabi ki set tuşuyla kaydediyorum her işlemin sonunda. Maalesef şu anda kapalı alan veya yakın priz konusunda imkanım yok. Ancak 10 gündür aracı yoğun kullanıyorum haliyle bu soğuğa rağmen start stop devreye girecek kadar aküm doldu en azından şuan uyarı falan gelmedi gözlemlerime bu yönde devam edeceğim. Net bir sonuç alırsam paylaşacağım inşaallah
« Son Düzenleme: 22 Ocak 2021, 23:30:38 Gönderen: Rifle44 »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Rifle44;659119
Tabi ki set tuşuyla kaydediyorum her işlemin sonunda. Maalesef şu anda kapalı alan veya yakın priz konusunda imkanım yok. Ancak 10 gündür aracı yoğun kullanıyorum haliyle bu soğuğa rağmen start stop devreye girecek kadar aküm doldu en azından şuan uyarı falan gelmedi gözlemlerime bu yönde devam edeceğim. Net bir sonuç alırsam paylaşacağım inşaallah

Kusura bakmayın, çok bilmişlik taslamak istemem ancak yoğun kullanımdan kastınız nedir?
Sadece bilgi için paylaşıyorum. Örnekle....
Her gün 2 marş ve 10km sürüş, yoğun kullanım sayılmaz ve aküye faydası da pek olmaz.
Akünüzün gerilimi düşükse, en az 24 saat düşük akımlı şarj cihazı ile sarj etmeniz veya 1000km sürüş aküyü kendine getirir.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Selamlar,
Akü start stopu her daim devreye giriyor ve şimdiye kadar hiç enerji ihtiyacı yüksek uyarısı almadıysanız, akü voltajı makinede bu şekilde bir yanılsama yapmaz diye düşünüyorum. Ama arada bir de olsa devreye girmemezlik yapıyorsa aküyü şarj ettirmenizi ben de kesinlikle öneririm. Biz aküden muzdaripler grubu olarak sarj cihazlarımızı aldık. arada aküyü söküp evde sarj ediyoruz sürekli dinç tutmak için.

Bu arada akü kutup başlarını ayırıp  5 10 dk sonra tekrar takmanız belki bir fayda sağlayabilir. Klasik Türk tamir mantığı önce kapat aç - bi reset at sonra bakalım abi :) :)
bu nedenle kutup başlarını ayırmak basit ve bazen fayda sağlayan bir yöntem.
En azından bir zararı yok. ilkin birkac uyarı mesajı ve start stopla park yardımı devreye girmez, lastik basınc uyarısıda bu hatalardan birtanesi. Aracı yürüyüp biraz gittikten sonra tüm uyarılar gidecektir. Bu arada lastik basınçlarını yeniden resetleyin. Start stop da kontağı kapatıp açtıktan sonra geri geliyor.

Denemekte fayda var derim ben.


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim ayrıntılı bilgiler verdiğiniz için dediğiniz gibi günlük 6 km gidiş 6 km geliş yapıyorum. Yeterli olmayabilir ancak şarj cihazı alacak şuan maddi imkanım yok ilerisi için düşünebilirim. Orta ucuz yollu tavsiye edeceğiniz bir cihaz ne kadara mal olur?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Günlük 12 km ve en az 2 marş ile aküye zulüm ediyorsunuz. 250 tl ve üstü bir cihaz alsanız işinizi görür.


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659131
Günlük 12 km ve en az 2 marş ile aküye zulüm ediyorsunuz. 250 tl ve üstü bir cihaz alsanız işinizi görür.


Teşekkür ederim araştıracağım. Kapalı garajı bırakın park yeri bile zor bulunan bir sitede oturduğumdan ve cihaz fiyatları hakkında bilgim olmadığından bu zamana kadar düşünmemiştim.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Sizin sorununuz aküden kaynaklı olabilir. Fakat evde akü şarj olayı benim kafama bir türlü yatmıyor. Birçok kişinin aracını birkaç marş ile günde 15-20 km  kullandığı üreticilerin aklına gelmiştir, en azından geçen kıştan beri ben bu şekilde kullanıyorum, hiç sorun yaşamadım. Evdeki diğer araç olan Leon çok az kullanılıyor, bu ay üçüncü bakıma girecek daha 20K km'de ve neredeyse 1 yıldır yatıyor, toplam 500km yapmamıştır. Haftada 1 defa iki marş ile 1 km gidip 1 km geliyor. Fakat -5 derecede tek marşla çalışıyor, S/S sürekli devreye giriyor.


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;659145
Sizin sorununuz aküden kaynaklı olabilir. Fakat evde akü şarj olayı benim kafama bir türlü yatmıyor. Birçok kişinin aracını birkaç marş ile günde 15-20 km  kullandığı üreticilerin aklına gelmiştir, en azından geçen kıştan beri ben bu şekilde kullanıyorum, hiç sorun yaşamadım. Evdeki diğer araç olan Leon çok az kullanılıyor, bu ay üçüncü bakıma girecek daha 20K km'de ve neredeyse 1 yıldır yatıyor, toplam 500km yapmamıştır. Haftada 1 defa iki marş ile 1 km gidip 1 km geliyor. Fakat -5 derecede tek marşla çalışıyor, S/S sürekli devreye giriyor.


Aküyü söküp evde doldurmak bana da zul geleceği için bu işten vazgeçtim şuanda basınç uyarısı da kesildi kendiliğinden. Kapalı garajım olsa hiç düşünmez 460tl ye bosch c3 alıp güvenli bir ürün olduğundan garajda prize bağlar doldururdum yalnız kapalı garajım olmadığından akü  elimde sitenin içinde gezmek istemiyorum. Şuan aracın enerji ihtiyacı yüksek uyarısından dolayı start stop devreye girmiyor zaten onu da kullanmıyorum. Marş basarken problem yok çok şükür. Gittiği yere kadar artık