Olaya sadece "Akü" diye bakınca arıza ve yolda bırakma, yapıları gereği çok normal. Burada açılan konularda, tecrübe ve bilgi paylaşımlarında akünün volt, türü ve yapısı hakkında da bir takım bilgiler edinmiş olduk. Kaç kişi 12,40 volt olayını biliyor ve gereğini yapıyor? Bu duruma dikkat edilirse, 12,40 volt altına düşürülmemeye çalışılırsa ve düşünce de oluşan sülfatlaşmayı giderme amaçlı redresör şarjı yapılması (çünkü redresör şarjı yapılmazsa zamanla enerji tutma kapasitesi azalacaktır), özellikle marşta kullanılan enerjiyi yerine koyacak kadar sürüş yapılmıyorsa, zaman zaman volt ölçülüp tam şarj yapılırsa akünün ömrünün 10 seneyi rahatlıkla bulacağını düşünüyorum. Tabi bunun için yapısal hata olmamalı, uzun süre çok sarsıntılı yollarda kullanmamak gibi tedbirlerin de sağlannası gerekir.