škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 261356

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2967
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: airdriver;646422
Yaklaşık 2 ay önce yazdığım bu mesajdan sonra geçen hafta arabayı işe giderken çalıştırınca “12 V akü düşük” uyarısı aldım. Bu uyarı çıkınca artık akünün uzatmaları oynadığına emin oldum. Black&decker’ın akü şarj cihazını almıştım ancak kullanmak mümkün olmadı (köye gittiğim zaman kullanmayı planlamıştım). Randevu alıp aynı gün Altur servise gittim. Önce akü ölçümü yapıldı ve akünün 1 gün şarj olması gerektiği söylendi. Aracın kendi garantisi bitmişti ancak uzatılmış garanti devam ediyordu. Servis “ Şarj ücretini garantiden almaya çalışırız, garanti ödemezse 150-200 tl civarı tutar, şarjdan sonra iki gün aracı kullanıp kontrol edin, problem olursa akünün değişmesi gerekir, değişim olması durumunda da şarj için yapılan ödeme iade edilir” dedi. Tamam dedim aracı bıraktım. Akü fiyatının da yaklaşık 1800 tl civarı olduğunu söylediler.
 Ertesi gün servis aramayınca ben aradım şarj işlemini sordum. Akü değişimi için garantiye başvurduklarını ve sonucu beklediklerini söylediler. Aynı gün vdf sigortadan gelen sms ile değişim işleminin onaylandığı bilgisini aldım. Ertesi gün gidip aracı aldım, işe yetişmem gerektiği için yapılan işlemlerin,  arızanın ne olduğuyla ilgili detaylı konuşamadık aracı alıp çıktım.
Eski akü varta agm idi. Yeni takılan da yine aynı model sadece üzerinde ek olarak volkswagen original batterie yazıyor.
Bu arada alıp da henüz kullanamadığım black&decker şarj cihazından kısaca bahsedeyim. 190 tl ye almıştım.  Ürün üzerinde agm aküler için uygundur ibaresi var. Asıl alma amacım çakmaklık soketinden de aküyü şarj edecek aparatı vardı. Bizim araç kılavuzunda bu şekilde bir yöntem için kısıtlama bulunmazken vw polo marka bir aracın kılavuzuna baktığımda çakmaklıktan akünün kesinlikle şarj edilmemesi gerektiğini yazmışlar. O yüzden bu yontemi kullanmayı düşünmüyorum. Yaklaşık 2 ayda bir köye gittikçe aküyü direk kutup başlarına bağlanan aparat ile şarj etmeyi planlıyorum. Kılavuz yavaş şarj işlemi için bir kısıtlama getirmemiş.
Akülerle ilgili neden bu kadar sorun var anlamadım, iki buçuk yılda akünün kullanılamayacak duruma gelmesini beklemezdim. Garantisi devam eden arkadaşlara zaman kaybetmeden servise başvurmalarını öneririm.
Mesut Bey; farklı forumlardan okuduğum kadarıyla, bazı akülerde seri fabrikasyon hata varmış, bundan dolayı garanti dışı olsa da değişim yapılıyormuş.
Sizin araç kaç model olduğunu bilmemekle birlikte; Bende sizin tercihiniz gibi Black Decker şarj aleti aldım ve 2 ay önce full şarj ettim aküyü. Az km geçtiğim için, akü tam şarj olmuyordu ve kış aylarında 11.2 volta kadar düşüyordu. Şarj aleti ile yapılan şarjdan sonra akü bariz toparladı. Muhtemelen sizin akü hatalıydı ve değişim yaptılar. Ayrıca, AGM tipi aküler çok daha uzun ömürlüdür diye lanse ediliyor. Şahsi fikrim, 3 aylık peryotlarda aküyü şarj aleti ile fullemek gerekiyor.
« Son Düzenleme: 11 Ocak 2019, 14:31:29 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Olaya sadece "Akü" diye bakınca arıza ve yolda bırakma, yapıları gereği çok normal. Burada açılan konularda, tecrübe ve bilgi paylaşımlarında akünün volt, türü ve yapısı hakkında da bir takım bilgiler edinmiş olduk. Kaç kişi 12,40 volt olayını biliyor ve gereğini yapıyor? Bu duruma dikkat edilirse, 12,40 volt altına düşürülmemeye çalışılırsa ve düşünce de oluşan sülfatlaşmayı giderme amaçlı redresör şarjı yapılması (çünkü redresör şarjı yapılmazsa zamanla enerji tutma kapasitesi azalacaktır), özellikle marşta kullanılan enerjiyi yerine koyacak kadar sürüş yapılmıyorsa, zaman zaman volt ölçülüp tam şarj yapılırsa akünün ömrünün 10 seneyi rahatlıkla bulacağını düşünüyorum. Tabi bunun için yapısal hata olmamalı, uzun süre çok sarsıntılı yollarda kullanmamak gibi tedbirlerin de sağlannası gerekir.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Bugun aksamki olcumlerim,
T-7.5°C, Kör12.3V, mar11.7V, drop8.8V,  sarj12.4V
S/S enerji ihtiyaci yuksek uyarisi ile hic devreye girmedi.
Sabah devreye girmisti sorunsuz. Persembe sabah, aksam + cuma sabahtan sonra cuma aksami enerji ihtiyaci yuksek uyarisi.
Bi firsatim olursa ben de servise gidecegim artik.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Ölçümler doğruysa kesin redresör şarjı gerekli.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Akü olayı da şans işi sanırım aracım 5 yıllık 30 binde buradan da aracın az kullanıldığı görülüyor bazen 15 gün ve ya daha fazla zaman diliminde marşa basmadığım oluyor bugüne kadar akü ile alakalı tık demedi hiç sorun yaşamadım hiç dışarıdan şarz vs vs olmadı her zaman ilk marşta çalışır ve direk akü başlarından enerji alıp kendim gündüz farı yaptım sorunsuz kullanıyorum fazladan enerji tüketimim var bu gündüz farlarını çoğu kez de açık unutmuşumdur.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Zafer bey, senin Yeti'de gündüz farı olması lazım. Dolaysıyla düğme ile uğraşmaktansa onlardan paralel alabilirdin. Hatta el frenine ilişkilendirip el freni çekik olduğunda sönüyor, bende o şekilde. Alt köşelere zamanında konusu geçen köşe farlarından bulsam ben de takmak istiyorum ya da senin gibi kendin yap türünden bir şey yapabilirim.

Normal gündüz farları medya üzerinden açılıp kapatıldığı gibi şu şekilde de açılıp kapatılabiliyor;
Alıntı
Gündüz farlarının elle açılıp kapanması; selektörde tutarken sağa sinyal ve kontağın açıldıktan sonra 3 saniye tutularak açılması. Sola sinyal ile kapatılması.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]

Gündüz farı var led değil ve iki kademeli yanıyor normal gündüz sürüş güçlü yanar ve parklar açıldığında kısık yanar benim yaptığım sislerin üzerindeki plastik parça da 9'ar adet mantar led ampül devresi vs iç taraftadır direk aküden enerji aldım içeride direksiyon altında küçük bir anahtar ile açıp kapatıyorum normal gündüz farlarından diğer ışıklardan bağımsız yanar istediğim zaman açar kapatırım bağımsız olmasını istedim.

« Son Düzenleme: 12 Ocak 2019, 14:59:39 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
[mention=9325]rocky[/mention] Zafer bey, Şubat 2016 Emirgan buluşmasında görmüştüm, gayet güzel olmuş. Fakat doğrudan aküden değilde en azından kontak üzerinden olsa aç kapa ve unutma derdi olmaz diye söyledim. Düğmeye gelen elektrik hangi pozisyonda isteniyorsa kontak/aksesuar ya da kontak açık gibi kontrolu yapılarak sigorta çıkışlarının birinden de kolayca alınabilir.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Recep bey aslında haklısınız gündüz farlarının sigortasından enerji alınsa ve yine araya bir anahtar konsa daha iyi olabilirdi dediğiniz gibi kontak kapandığında enerji kesileceğinden açık kalma durumu söz konusu olmazdı ve sanırım güvenlik için vs daha da iyi olurdu.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2967
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;646459
@rsimsek

Gündüz farı var led değil ve iki kademeli yanıyor normal gündüz sürüş güçlü yanar ve parklar açıldığında kısık yanar benim yaptığım sislerin üzerindeki plastik parça da 9'ar adet mantar led ampül devresi vs iç taraftadır direk aküden enerji aldım içeride direksiyon altında küçük bir anahtar ile açıp kapatıyorum normal gündüz farlarından diğer ışıklardan bağımsız yanar istediğim zaman açar kapatırım bağımsız olmasını istedim.
Zafer bey çok güzel yakışmış. Elinize saglık. :ok:

Aklıma geldi; 2009 yılında toyota corolla'm vardı, ona led gündüz farı yapmaya çalıştım, bi sürü değişik led almıştım Çin'den, çap 10mm, çap 15mm, mercekli, 45 derece açılı...:gaz: Ne günlerdi.... :wax:


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;646467
Zafer bey çok güzel yakışmış. Elinize saglık. :ok:

Aklıma geldi; 2009 yılında toyota corolla'm vardı, ona led gündüz farı yapmaya çalıştım, bi sürü değişik led almıştım Çin'den, çap 10mm, çap 15mm, mercekli, 45 derece açılı...:gaz: Ne günlerdi.... :wax:


Teşekkürler...

10 yıldan fazla 3 adet Corolla kullandım son aracım 2011 E15 Corolla yaptığım uygulamalar ile Türkiye'de tekti :)








Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;646504
Keyifli işler:)


Direksiyondaki amblem özel döküm bronz :):)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
İki haftalık akü beklemesinden sonra bugün şarja taktım. 12 Volt ve %54 kapasite ile başladım 12 saat sonra % dolmuş olsa da Voltaj daha tam şarja ulaşmadı. Şarj sırasında yüzde yüksek gösteriyor ama şarjdan çıkarınca birkaç dk sonra normal yüzdesine dönüyor. Sanırım bir 12 saat daha sürecek.



Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Mehmet bey, eski akü hiç bir zaman yüzde yüz doluluğa ulaşamaz. Yüzde yüz zaten teoriktir. En babayiğit akü bile en zorlama şarjda deşarj akımına bağlı olarak yüzde seksenleri zor bulur. Yük altında 12,40 altına düşmüyorsa, soğuk hava da dikkate alınınca  bir süre daha idare eder.