škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

C180 Coupe Ufak Dokunuşlar

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Aracımla alakalı yaptığım ve yapacağım tüm işleri tek başlık altında toplamak istedim. Coupe yi aldığımda yapılacaklar listesi şu şekildeydi

1- Beyaz olan spoyler ın piano black kaplanması
2- Nano boya koruma
3- C63 tarzı difizör ve 4 lü egzoz çıkışları
4- Orta susuturucu İptali
5- CAI
6- Cam filmleri
7- F1 kulakçık uzatmaları
8- ECU Yazılım

Çanakkale de ikamet ettiğim için bunları yapacak malzeme ve en önemlisi uygulayacak usta bulmakta çok sıkıntı çekiyorum. Öncelikle 1. maddeden başladım ve bunu ben yaparım diyerek kolları sıvadım. Ancak Folyo çekerken kullanılan ısı tabancası ile boyayı yakmayı korktuğum için işlemi Plastidip sprey ile yaptım. Uygulama detayları için : http://mbclubtr.com/sohbet/42893-plastidip-calismasi.html?highlight=
Her ne kadar parlatıcı sprey ile 2 3 kat geçmiş olsam da maalesef piano kadar parlak siyah olmadı. Yolum büyük bir şehre düştüğünde ilk işim bunu folyo ile değiştirmek olacak.

Uzun arayışlarım sonunda orta boy kanatları olan C63 tarzı difizörü buldum ve sipariş ettim. KArgo geldiğinde çok mutlu olmuştum.



Sonrasında difizöre uygun 4 lü egzoz çıkışları arayışına girdim. Ve egzozlarımız da kargoyla geldi:



Uzatan alışverişin en kötü yanı, üzerinde görüp ölçüp biçerek alamıyor olmak. Bu dez avantaj kendisini gösterdi ve maalesef egzozlar difizöre küçük geldi.





oldu mu olmadı mı derken, bu şekilde anlaşılmayacağına karar verip difizörü taktırmaya sanayi yolunu tuttuk. Girdiğimiz her dükkanda "difizör mü o ne ki?" "biz bunu yapamayız" gibi durumlarla karşılaştık. En sonunda kaportacı bir ustamız bizi kırmadı ve işi halletti.





Difizör güzel durdu da, orjinal çıkış ve sağ tarafın boş kalması tabii ki sırıttı. Bunun üzerine aldığımız egzozları alttan tutturduk, sanki güzel gibi oldu, boşluklar çok sırıtmıyor diyip egzozcunun yolunu tuttuk. Orada son dakika geniş oval ama tek çıkış uçlar gözüme çarptı. 2 tanesini yan yana koyup deneyince, difizördeki egzoz yerini tamamen doldurdu ve bizim aldığımız egzozdan çok daha güzel durdu. Bunun üzerine bizdeki egzozları takmaktan vazgeçtik.

Bacanağım sağolsun, İstanbul'a dönerken aldığımız egzozları iade için yanında götürdü. Şimdi dört gözle onun uygun egzozlarla birlikte geri dönmesini bekliyorum. Geldiğinde geri kalan resimleri de paylaşacağım.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Vayy abi hayırlı olsun epey uzak kalmışım satmışsın octiyi.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Sagolasin Emin, evt Octi macerasi bitti. Senin kadar sık olmasa da biz de degistirelim dedik :)


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;640807
Sagolasin Emin, evt Octi macerasi bitti. Senin kadar sık olmasa da biz de degistirelim dedik :)



Mecburiyetten abi bizimki [emoji23]


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Yaklaşık 2 haftalık uğraşlar sonunda yeni egzoz uçlarına kavuştum. Öncelikle elimdeki uçları iade süreci başladı. Çok az sıkıntı çıksa da iade edebildim ve yeni uçların arayışına girdim. Bu süre zarfında şöyle bir tecrübe edindim. N11-Gittigidiyor vb sitelerde mağaza sahipleri bu tarz ürünlerin stok durumunu güncellemiyor. sz ürün var diye sipariş ediyorsunuz, bir bakıyosunuz ürün ellerinde yok. O nedene bu tarz ürünlerin için karşı tarafı önceden arayıp stok teyidi almak çok önemli.

İnternet'teki uzun aramalar sonucunda kürkçü dükkanına geri döndüm. Bundan Önceki aracım Skoda Octavia için VRS Repilca egzozları getirten Erpa Egzoz ile iletişime geçtim. Biraz reklam gibi olacak ama gerçekten esnaf gibi esnaflar. 2-3 gün boyunca usanmadan sorularımı yanıtladılar.  Milimetrik ölçüler verdiler. Fiyatları ve gönderi hızı da çok iyiydi. Sanırım, bundan sonra egzoz işlerim için değişmez adres olacak. Hazır Skoda demişken, eski aracımı şu foto ile yaad edeyim :)



KArgo beklediğimden bir gün önce gedi ve akşam saatlerinde bana sürpriz oldu. Hemen paketi açıp foto çektim. Sonrasında da garaja inip difizör üzerinde denedim, gerçekten de çok güzel oturdu. İnşallah cuma günü taktıracağım.

Egzozlar:







Egzoz içleri bana göre biraz fazla kromlu. Yarın ısıya dayanıklı boya alıp iç tarafları siyaha boyayacağım. Fırsat bulursam bu aşamayı da foto larım.

Şimdilik bu kadar :)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
1 Günlük arayış sonrasında koskoca Çanakkale nin en çok Nalbur, boya vs dükkanının bulunduğu semtlerinden biri olan Kepez'de bir tane bile ısıya dayanıklı sprey boya bulamadım. Hatta AVM içindeki Tekzen de bile yoktu.

Günlerden cumayı gösterdiğinde egzozları sanayide taktırayım dedim. Yol üstünde bir boyacıya uğradım ve deponun en dibinde ısıya dayanıklı boya bulabildim. Sonrasında ver elini egzoz dükkanı.

Çanakkale'de bu işleri yaptırmak cidden sıkıntı, o nedenle ileride yaptırmak isteyen olabilir diye dükkanın adını paylaşayım: Gurur Egzoz.

İlk olarak aracımızı lifte aldık.



Görüldüğü gibi sağ tarafta her şey 2. çıkış için hazır. Bu çıkış için 3 planımız vardı:

1- Soldaki susturucudan, arka tampon ve difizörün arasından geçecek şekilde bir hat çekmek. Ancak hem tampon hem de difizörün ısınma ve erime ihtimaline karşı bundan vazgeçtik
2- Orta susturucuya bir çıkış daha açıp bunu sağ tarafa götürmek. Ancak orjinal orta susturucu tek çıkış için tasarlanmıştı, orjinalliğini bozmamak ve ikinci bir çıkış deliğinin geri basıncı düşüreceğini varsayarak bundan da vazgeçtik.
3- Son seçenek olarak orta susturucudan sonra sol tarafın borusundan sağa kaynakla yeni boru çekelim dedik ve işe giriştik.

Öncelikli olarak soldaki egzoz ucunu, susturucudan ayırmakla başladık.



Bunu yaptığımızda bizi bir sürpriz bekliyordu. O da son susturucunun iki çıkışa sahip olmasıydı. Oysa bizdeki egzoz ucunun boğazı tek çıkışa uygun şekildeydi.



Bu durumda araya uygun Y şeklinde bir boğaz koymamız gerekti. Ama ellerinde uygun parça olmadığından Bir sürü çekiç, eğme bükme ve kaynak işi yapmak zorunda kaldık. Bu iş oldukça vaktimizi aldı. Ama sonunda hallettik.



Sonrasında sağ tarafa hat çekmeye başladık.



Milimetrik ölçümlerden sonra 2 tarafta tam istediğimiz oldu.  Aracı liften aldık, strat ı verdik ve o da ne homur homur güzel bir ses çıkıyor. Hmm dedim tam kıvamında olmuş. Ama yolda hiç ama hiç hoşuma gitmedi. Sağ taraf düz boru olduğu için araç bayaa bir gürültülü oldu. Evet cold - start müthiş ama sonrasında çok kafa ütülüyor.

Haftaya yapılacak 2 iş kaldı. Sağ tarafa bir susturucu takmak ve egzoz içlerini boyamak.





Çevrimdışı Ozan SARAÇ

  • RSS 99
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 343
    • Profili Görüntüle
Vaayy güzel görünüyor Can Bey, güle güle kullanın. Ben Octinin son susturucusunu söktürdüğümde aynı hissi yaşamıştım ses konusunda, ama şimdi inanın bana az bile geliyor ses :)

Tavsiyem bir kaç hafta bekleyip, öyle karar vermenizdir susturucu taktırmaya ;)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Is yogunlugu nedeniyle bir turlu o ise giremedim. Alistikca ses bana da az gelmeye basladi :)

Ama disardan duydugumda sesi arabaya yakistiramiyorum. Belki ileri ki zamanlarda varex isine girebilirim