škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Bugün aracınız için ne yaptınız?

miyop · 477 · 131701

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Saca birde halı kaplamanın dış kısmına ( kaportaya temas eden kısım ) bari uygulama yapayım hiç olmazsa üzerine toz kir birikse de bir zararı olmayacak, belki ileride iç kısmına da yaparım.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Son bir çamurluk kaldı :(, kırmızı ok ile işaretli olan kısımlar çok ince ve tınlama sesi çok geliyor diğer taraflar biraz daha tok, iç taraftan kesinlikle yalıtım yapmak gerekiyor.

 


Çevrimdışı Batistuta

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
Jantlar tamam.

Orjinal ölçünün birebir tam aynısını ancak bulabildiğim birkaç model arasından seçtim.

7x16 112x5 et45 57.1 ölçüsü orjinal jantın tamamen aynısı.

Çin malı replika güzel jantlar vardı ama hem siyah jantı bir türlü sevememem hemde içimde hep bir şüphe kalmaması için powcan slk bk gibi replikaların hepsini eledim.

Cms 2019a kadar iç piyasaya mal vermeyecekmiş, katalogtaki ürünleri bulmak imkansız. Üretimleri tamamen araç üreticilerin taleplerine kaydırmışlar.

Kormetal ve Kare Metal (carre) arasından Carre 659 berlin modelini ölçüleri ve tasarımını beğendiğim için tercih ettim. Sonuçtan memnunum. Bu model vw golf durban janttan esinlenerek tasarlanmış.

Özellikle yerli üretimi seçmemin sebebi hepsi büyük araç üreticilerine üretim yapıyorlar, ülkemizin dökümde iyi sağlam ve kaliteli ürünlerimiz var.

Fotolar:




Fiyat 1400TL


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16667]Batistuta[/MENTION]

Hayırlısı olsun, kapaklı haline göre çok değişmiş, yakışmış. Lastikler E.Grip'in Performans serisi değil galiba, yol sesi olarak nasıl memnun musun, benimkiler Performance lastik ısınınca çok güzel ama soğuk iken sert ve rahatsız edici.


Çevrimdışı Batistuta

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] teşekkür ederim. Lastiklerden memnunum, ses olsun yol tutuş olsun göze batan bir durum hissetmedim. Eg performans almıştım önceki aracıma çok yumuşaktı, yanakları en ufak kaldırıma dokunmaya gelmiyordu. Etiket değerleri iyi diye almıştım ama aldıktan 6 ay sonra abs  devreye girmesi ve patinaj durumları arttı. Sanki bu kullandığım performans olmayanlar daha iyi ama bunu net kıyaslayamam taban ve yanakları farklı eski lastiğim 185 taban 15 inchti. Eski dunlop sportlarım gerçekten kötüydü. Onlardan sonra egp iyi gelmişti ama hiçbiri daha eskilerde kullandığım michelin energy saver değildir, gerçekten sessiz bir lastikti.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=16667]Batistuta[/MENTION]
Jantlar güzel. Kolların arasında eşit mesafelerin olması da, temizlik için bir avantaj.
Güle güle kullanın.
Göbek kapaklarını merak ettim. Detay fotoğrafı da koyarsınız belki.


Çevrimdışı Batistuta

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13655]miyop[/MENTION] sağolun. Detay fotoğraflarını daha sonra ekleyebilirim.

göbek sanırım bunun gibi birşey, logo krom üstü siyah. İlandaki çok kaliteli gözükmüyor ama aracın üstündeki daha iyi durumda.

https://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/skoda-jant-gobegi-4-lu-takim-ucretsiz-kargo-337326608

Orjinal olmasada farklı bir havası oldu, jantla bütünlük oluşturdu. Ben daha sonra orjinal takarım diyordum ama şuan kalacak.


Çevrimdışı MURATE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1045
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16667]Batistuta[/MENTION]
Hayırlı olsun.Çok güzel olmuş.Güle güle kullanın.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Bugün bagaj bölmesi tabanına, kaplama yaptım.

Daha önce, istepne tadilatı yaparken, jimnastik mat ı ile kaplama yapmıştım (Konu ile ilgili eski mesajım burada, ancak, fotograflar şu anda görüntülenmiyorlar)

Tadilattan sonra, aracın yalıtımı/sessizliği, eskisi gibi değildi.

Bugün benzeri malzeme ile, mevcudun üzerine, ikinci kat bir kaplama daha geçtim.

Kaplama işleminde, 6.5x500x1400 mm ebadında poliüretan esaslı mat kullandım. Daha önce, uygun fiyatlısını bulunca, birkaç rulo alıp, kenara koymuştum. İşlem için, iki rulo, %50 kadar fire ile, yeterli oldu.


 
Daha önce yaptığım gibi, kağıt patronlara bagajın ölçülerini naklettikten sonra, malzemeleri kestim.

Sağ, sol, orta ve istepne altı olarak dört kısım halinde, ince (şeffaf) çift taraflı bant ile, yapıştırma  yaparak döşedim.

İstepne altı bölümünde, bagaj tabanına direkt sabitleme yapıp, eski kaplamayı ikinci kat olarak üstte kullandım. Diğer bölümlerde ise, eski kaplamanın üzerine sabitledim.

Bagaj tabanının eski hali:




Son hali:



Kullandığım malzemenin ne kadar uzun ömürlü ve dayanıklı olduğunu bilmiyorum. Ancak, uygulaması ve kaldırması oldukça kolay.

En önemlisi ise, yalıtım konusunda, orjinal bagaj düzeneğinin performansını yakalamış olmak. Aracın arkası, eski sessizliğine kavuştu çok şükür.


Çevrimdışı by_slmrkl

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Arkadaşım eline koluna sağlık. Gerçekten güzel bi uygulama olmuş.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Dün Pütür uygulaması bitmiş oldu, bugün de deneme fırsatım oldu. Eski haline göre o kadar çok fark yok gibi ama sanki araçtan biraz daha tok ses geliyor, lastik sesi asfaltın durumuna göre yine var. Önceki ölçmüş olduğum yerde aynı hızda ölçüm yaptım çok nadir 59 db düştü ama genelde 61 - 63 db de geziyor. Trafik biraz yoğundu ve rüzgar vardı belki oda etkilemiş olabilir yada programın ne kadar hassas olduğu belli değil o yüzden yüksek çıkmış olabilir. Bagaj uygulaması bitince onun etkisini de göreceğiz.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Alıntı yapılan: Batistuta;635393
Birkaç hafta önce taktığım ama ancak paylasabildiğim metal pedal setim. AliExpressten 52 liraya alındı. Kalitesi gayet iyi ve şık.

https://tr.aliexpress.com/item/Auto-gas-accelerator-pedal-footrest-and-brake-pedal-for-VW-Tiguan-Touran-Golf-5-Jetta-MK5/32744304114.html


Batı merhaba,

Aynı satıcıdan 2 Nisan' da verdiğim sipariş, bugün elime ulaştı.

Gaz ve fren pedallarını taktım.

Sol ayak kısmı için ise, aşağıdaki mesaja ilaveten danışmak istediğim bir nokta var.

Alıntı yapılan: Batistuta;635411
...
Ayak dayama kısmını takmak zor kaputun açma kolunun altındaki gizli vidayı söküp oradaki döşemeyi esnetip eski ayak dayamanın yan döşeme altında kalan sabitleme vidasını çıkartıp takıyorsunuz.
...

Kaput açma kolunun altındaki vidayı sökerek, yan paneli esneyebilir hale getirdim. Ancak, panel esnediğinde, orjinal ayak dayama parçası ile panelin alt kısmı arasında birkaç santimden daha fazla olmayan boşluk ortaya çıkıyor ve bu boşluktan işlem yapmak mümkün değil gibi duruyor.

Panel parçasını daha fazla esnetmek mi lazım, yoksa göremediğim bir başka yöntem mi var?

Cevabın için teşekkürler şimdiden.


Çevrimdışı Batistuta

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13655]miyop[/MENTION]

Merhaba,

döşemeyi esnetme kısmının detayının çok açmamışım kusura bakmayın, şimdi detaylar:

*eşikteki kapı lastiğini boydan boya kaldırın
*kaput kaldırma kolunun olduğu bölgeden başlayıp eşiğe kadar devam eden işaretli plastik parçayı tırnaklarından kurtarın. Resimde okla başlayan yerden itibaren kaput kolunun arka bölgesine kadar tek parça plastik. Böylelikle kaput kolu arkasındaki plastik çok daha serbest kalacak fakat kaput açma kolu sebebi ile yerinden tam kurtulamayacak fakat istediğiniz şekilde esnetme sağlayabilecek ve ayak dayamanın vidasını görüp tornavida ile vidasını sökecek kadar bir çalışma alanı kazanacaksınız.



Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=16667]Batistuta[/MENTION]

Batı kardeşim teşekkür ederim.

İşlem yaparken, anlatım amaçlı görüntü almak biraz zor, haklısın.

Sol ayak kısmını da az önce takarak, montajı tamamladım, mutlu sona ulaştım :)




ileride yapacaklar için birkaç not paylaşayım:

ayak dayama parçası üzerinde, krom parçayı plastik altlığa tutturan tırnak yerlerinde, boşluklar mevcut. Buradan araca toz toprak dökülebileceğini düşünerek, montajdan önce bu boşlukları kapattım.

yan plastik paneli çıkartırken, yumuşak ama güçlü olarak yukarıya doğru çekmek gerekiyor. Birleşim detaylarını önceden bilmediğim için, en çok vakit harcadığım yer burası oldu.

gaz pedalını orjinal pedala geçiren metal tırnakları izolasyon bantı ile kapladım. Böylelikle, hem orjinal pedalın çizilmemesini, hem de tırnakların daha sıkı olarak pedala geçmesini sağlayabildim.


Çevrimdışı Batistuta

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13655]miyop[/MENTION]

çok güzel olmuş güle güle kullanın.

Benim 23 nisanda gaz pedalının üstüne taktığım metal tırnaklardan kurtuldu. sürekli gaza bastığımız için biraz gevşeme oldu sanırım. Tekrar güzelce oturtacağım.

Bu arada bende gaz pedalının metalini japonla kendi kaydırmaz plastik kısma yapıştırmıştım oynamaması için.