škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb III Yakıt Tüketim Değerleri-Ana Konu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı 1Nefes

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Dün Aydın Merkez  - İzmir Aliağa arası 110 Km hız sabitledim. Araç 19 inç jant Bagaj dolu 3 kişi bir bebek (3 Kez Gazlama Yaptım Araç Sollama ve Rutinden Kurtulmak Adına) Şehir içi Trafik olmasına rağmen 4.5 Litre yakıt ortalaması yakaladım. 120 Km hız ve üstlerinde araç yakıyor ama 7 litreleri hiç görmedim en fazla 6.5 Litreyi gördüm yoğun trafikte bile.
« Son Düzenleme: 03 Şubat 2020, 12:11:16 Gönderen: 1Nefes »


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
150 hp Act DSG Leon araçla sabitleme açık 110 km hızla Mersin/Kayseri tek kişi klima kapalı 17 inç jant 5.6 litre yaktı. Aynı yolu 19 jant 5 kişi ağzına kadar dolu bagaj(valiz dışında patates çuvalı turşu vs) ayrıca gece yolculuğu olduğu için hız sabitleme açmadan otobanda 130 140 giderek 5.1 yaktığımız günden beri bu benzinliler de dizel kadar yakıyor muhabbeti beni çok sarmıyor. Tamam yeni nesil benzinliler az yakıyor ancak bunlar yüklü olmadan ve düşük hızlarda sabit giderken olan şeyler diğer türlü dağlar kadar fark olduğunu defalarca tecrübe ettim. Benzinli ile 90 100 sabit gidip ben de 5 litre yakıyorum demek mantıklı değil. Koşullar zorlaştıkça hız arttıkça dizel farkı bariz açıyor. 180 le aynı düz yolda anlık tüketimde birebir aynı yolda ve mevsimde tsi leonun 22 litre gösterirken sabit hızla tdi nin 8.5 gösteriyor sabit 180 le daha ne diyim inanmayan denesin :) yük varsa veya hız sabitleme kullanmadan spor sürüş yapılıyorsa ki benim yaşadığım yerde sabitleme kullanma şansın yok dizel bariz daha az yakıyor. Ha biz 180 mi yapıyoruz sürekli hayır. Ben spor ve keyifli sürüş yapmayı seven biriyim trafik kurallarına uyacak şekilde ani hızlanmalar viraj kasmalar vs bu sürüşü ben dizelle 6.5 litre ile bitirirken benzinli 10 litre ile bitiriyor ve sürekli 90 km 100 km hızda sabitleme açık veya ışıklarda tıs tıs yakmasın diye gaza basmadan kalkmıyorum. Sürüş sporlaştıkça yük ve hız arttıkça trafik arttıkça fark fazlasıyla artıyor.

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Benim araçta bir sorun var o halde. Benim aracın 5 kişi, bagaj dolu ve 130+ süratle sıfır rakımdan 1100 metre rakıma 5 lt yakması imkansız. Bu değerleri ben boş araç ile düz yolda görmüyorum.
1 ay önce tek kişi Adana-Konya arası 120 sabit hız bir kaç yerde çok kısa süreliğine 160 km sürate çıkarak 6,5 lt yaktı. Konyadan adanaya gidişte yoğun sis nedeniyle çok yavaş gidebildim 5,6 lt yakmıştı.

Aşağıdaki resimde Konya-Malatya arası 1.4 TSI ortalama 94 km/h olacak şekilde 120-130 km süratle alınan yolu görebilirsiniz.
Türkiye şartlarında standart bir yolculukta TSI yakıtı bu şekilde. Virajlı dağ yollarında bu değer artabilir fakat şuan kullandığım TDI'da övüldüğü kadar az yakmıyor en azından benim araç yakmıyor.



Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1398
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Alıntı yapılan: octa;654706
Superb kullanıp, 1.6 TDI motordan düşük yakıt tüketmesini beklemeniz hep garibime gidiyor. O aracın olması gereken motoru 2.0 TDI. Yurt dışında, o kasa tipindeki araçlarda 2.0 yaygın olarak kullanılıyor. Hatta Golf'ün 2.0 TDI ünitesi olan bir GTD versiyonu var ve hem performanslı hem de yakıt tüketimi az.

Daha uç örnekleyeyim; 3.0 V6 TDI büyük motor gibi gözükebilir, aslında yakıt tüketimi oldukça düşük. Halbuki insanlar motor büyüdükçe yakıt tüketiminin çok artacağını sanır. TSI motorla yüksek hızlarda uzun yol gittiğinizde yakıtınız TDI ile aynı olacak sanıyorsanız, yanılırsınız. Dizelin aldatmaca olduğu fikrine katılmıyorum.

Arkadaşımda 3.0 V6 TDI tourog var,istanbul şehir içi l0 lt aşağı düşmüyormuş,hiçte anlattığınız gibi değil.Superb 1480 kg,bu  kasayı 120 bg çok rahat taşıyor.Bolu dağını 4 kişi ,bagaj dolu 170 km hızla çıkıyorum.Daha ne olabilir beklenti olarak..Zaten bu araç aile arabası,hız veya performans odaklı alınmadığı için beklentilerimi fazlasıyla karşılıyor.Ben çok memnunum.2.0 motor vergiden dolayı benim için hiçte cazibesi yok


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ringcep;654741
Arkadaşımda 3.0 V6 TDI tourog var,istanbul şehir içi l0 lt aşağı düşmüyormuş,hiçte anlattığınız gibi değil.Superb 1480 kg,bu  kasayı 120 bg çok rahat taşıyor.Bolu dağını 4 kişi ,bagaj dolu 170 km hızla çıkıyorum.Daha ne olabilir beklenti olarak..Zaten bu araç aile arabası,hız veya performans odaklı alınmadığı için beklentilerimi fazlasıyla karşılıyor.Ben çok memnunum.2.0 motor vergiden dolayı benim için hiçte cazibesi yok


Bahsettiğim 3.0 VW Toureg motoru olan değil. Audi A6'daki 3.0 TDI motor. 245 hp olan 7,2 litre ve 272 hp olan 5,9 litre şehir içi yakıt tüketim değeri veriyor. Yeni nesil 3.0 benzinliler bile artık çok düşük yakıt tüketimine sahip.


Çevrimdışı quiet50

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 160
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;654219
Mazot 210, benzin 300, LPG 400, CNG 500 derece sıcaklıkta kendiliğinden alevleniyor.
Ayrıca benzin patlayıcı mazot yanıcı bir yakıt. Mazotun tutuşma sıcaklığı düşük olduğu için benzinli motor mantığıyla yani yakıt hava karışımını silindir içinde sıkıştırıp ateşlemek yeterli güç oluşturmuyor. Bu yüzden dizel araçlarda yüksek sıkıştırma oranı ile çok çok yüksek sıcaklığa ulaşan havanın üzerine mazot püskürtülerek hızlı bir alevlenme ile piston ileri itiliyor. Benzinli araçta ise yakıt hava karışımı birlikte sıkıştırılıp buji ile patlatiliyor. Fakat benzin 300 derecede tutuştuğu için havayı cok sıkıştırıp ısıtmak mümkün değil. Hava çok ısındığında benzin kendiliginden tutuşup kararsız bir yanmaya neden oluyor güç düşüyor. Sıkıştırma oranı düşük olduğu için benzinli motorların torku daha dusuk. Aynı zamanda daha dusuk sıcaklıkta çalıştıklarından verimde düşük.
Dizel motorlar ise daha fazla sıkıştırma için daha uzun boya sahip silindirle üretilir, uzun silindir ise pistonun kat etmesi gereken yolu uzatır ve dakikada çevrilebilen devir sayısı düşer.
Sonuç olarak benzinli araçla ateşleme öncesi silindir içi sıcaklık yaklaşık 300 derece patlama sonrası ise 500-600 derecedir. Bu yüzden benzinli motor blokları erime noktası 650+ derece olan alüminyumdan üretilir.
Dizel motorda sıkışmış havanın sıcaklığı 500-600 derece patlama sonrası 900-1000 derecedir. Dizel motor blokları erime noktası 1200 derece olan dökme demirden üretilir.
Dizel motor neredeyse iki kat yüksek sıcaklık altında çalışmasına rağmen dökme demir blogu nedeniyle geç ısınır. Alüminyumun isi iletkenliği demirden çok yüksektir.
Benzinin enerji degeri mazottan fazla olmasina ragmen dizel motor çok yüksek ısıda çalıştığından verimi %40 benzinli motorun verimi %30 civarındadır. Tek noktadan buji ile yapılan ateşleme tüm benzini tutusturamaz, bir kısmı yanmadan atılır. Çift bujili motorlarda üretildi fakat benzin ve O2 moleküllerinin homojen dağılmaması nedeniyle verim artışı sağlamadı. FSI veya GDI motorda önce hava sıkıştırılır sonra enjektörler yakıtı tazyikle püskürtüp tüm silindire eşit olarak yayar, sonra bUji atesler.  bu motorlarin alt devirleri ölüdür bu sorun ise TSI motor ile çözülmüştür.
Dizel motora yakın bir mantıkla yakıt hava karışımını buji kullanmadan sadece sıkıştırmakla patlatan motor mazda tarafından Skyactive adi altında üretilmiş, atmosferik motorlara gore daha yüksek tork elde edilebilmiş, yuksek tork ile az devir çevirerek yakıt tasarrufu sağlanabilmiştir.
Bunlar yakıt ve motor hakkında bildiklerim ama dizel gibi sıkıştırılmış havanın üstüne benzin püskürtmek kimsenin aklıma gelmedimi bilmiyorum :)


Daha güzel anlatılamazdı teşekkürler.


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
tdi kullananlar yol bilgisayarı değerlerini(ortalama hız,sürüş süresi,yakıt) paylaşabilirlerse anlamlı olur. hız sabitleyiciyi 120 ye ayarlamakla ortalama hızın 120 olması aynı şey değil. ayrıca çok yoğun trafik göreceli bir kavram. bence,yol bilgisayarına göre ortalama hızınız 10-15 arasında ise çok yoğun, 15-25 arası ise yoğun, 25-40 arası ise normal trafiktesinizdir. 40 ın üzeri ise trafikte değilsiniz. tüm bunlara rağmen sürüş stili, iklim ve topoğrafyanın da yakıta etkisini de unutmamak gerekir. motorlarımız aynı fabrikadan çıkıyor. aynı güzergahta aynı hava koşullarında aynı ortala hızla aynı sürücü ve sürüş stiliyle aynı tip motorlar aynı yakacaktır. senin araç benden az ya da çok yakıyorsa yukarıda saydığım değişkenlerdendir yoksa ne sen şanslı motora sahipsin ne de ben. tdi mi tsi mi ? bu konuda ben kararımı 4 sene evvel verdim zaten.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;654742
Bahsettiğim 3.0 VW Toureg motoru olan değil. Audi A6'daki 3.0 TDI motor. 245 hp olan 7,2 litre ve 272 hp olan 5,9 litre şehir içi yakıt tüketim değeri veriyor. Yeni nesil 3.0 benzinliler bile artık çok düşük yakıt tüketimine sahip.


Hocam siz fabrika verilerine bakmayın. Dizelde bu değerler tutmuyor.
Kendi aracınızı düşünün, Siz 1.6 TDI octavia ile şehir içi 4.4 lt ile gezebiliyor musunuz. Ş.içinde bu değeri bir kez olsun yakalama şansınız oldu mu?
Yakıt tüketimini en çok etkileyen ağırlık bence. Bu bahsedilen 3.0 TDI araçlar 2 ton ağırlığa sahip. Arkadaştaki 2011 7.30 ş.içi 10lt altına düşmüyor, dikkat etmezse 11-12lt. A6 3.0 TDI 75lt depo ile ş.içi  800-850 km yol yapıyor.
Daha önce kullandığım Captiva 2 ton ağırlık ile kışın 16-16,5 lt yakıyordu. En optimum şartlarda ş.dışı 9 lt yaktı. Captiva teknolojisi eskiydi belki ama yakıtı 1/3'e düşürecek bir icatta yapılmadı.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;654748
Hocam siz fabrika verilerine bakmayın. Dizelde bu değerler tutmuyor.
Kendi aracınızı düşünün, Siz 1.6 TDI octavia ile şehir içi 4.4 lt ile gezebiliyor musunuz. Ş.içinde bu değeri bir kez olsun yakalama şansınız oldu mu?
Yakıt tüketimini en çok etkileyen ağırlık bence. Bu bahsedilen 3.0 TDI araçlar 2 ton ağırlığa sahip. Arkadaştaki 2011 7.30 ş.içi 10lt altına düşmüyor, dikkat etmezse 11-12lt. A6 3.0 TDI 75lt depo ile ş.içi  800-850 km yol yapıyor.
Daha önce kullandığım Captiva 2 ton ağırlık ile kışın 16-16,5 lt yakıyordu. En optimum şartlarda ş.dışı 9 lt yaktı. Captiva teknolojisi eskiydi belki ama yakıtı 1/3'e düşürecek bir icatta yapılmadı.


Ben değil ama babam, benim aracımla, depo lambası yandıktan sonra, depoyu doldurup, km sıfırlayıp, sadece şehiriçinde, ortalama 35km/h, maksimum hız 90 km/h geçmeyecek şekilde gündelik 15 km kullanımla, benim aracımda 4,1lt/100km ortalamayı tutturdu. Ben 4,5 litre altına hiç indiremedim.

Ağırlık, lastik cinsi ve ebatları, hava sıcaklıkları, dur-kalk, ani kalkışlar vs. hepsi zaten etkiliyor. Ben youtube'ta gördüğüm testin sonucunda 3.0 motorları yazdım. Fabrika verisinin objektif sonuç vermediğini biliyorum. Ancak bu ulaşılamayacağı anlamına da gelmiyor, kendi aracımdan örnek verdiğim gibi.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
19 jant aracımız. Gördüğünüz 30 km yolu gün içinde 4-4 8 km si çok bozuk bir köy yoluna giderken harici sürekli çok kısa mesafelere git gel yaparak 50 m için bile inip binerek yaptım. Ben Tsi araçta kullandım buna yakın bir şehir içi sürüşte benim kendi sürüşümle 2018 model 125hp Tsi Passat ın 8.5 litrenin altına inmediğini de biliyorum ki zaten asla tüketim açık gezmem müzik kısmı açık olur inerken bakarım arada yol bilgisayarında da hız kısmı açıktır aracı yakıt düşünerek kullanmam hele ki dizel Superb i asla. Millet 1.2 benzinli B segmenti araca yaktırıyor Superb yaksa ne olur bu mantıkla düşünüyorum. Herkesin tecrübesi farklı ben Leon Passat Golf 6 gibi araçlarda TSI den ziyade benzinli araçla dizel aracın yakın yakabilmesi için dizelde hiç düşünmeden keyifli bir sürüş yaparsın benzinli de az yaksın diye kasarsın ve onda bile aynı yakmaz. [MENTION=13384]Forever[/MENTION]  benim bahsettiğim tüketim Mersin'den Kayseri'ye sürekli rakım çıkarak ve ortalama hızın 108 olması sonucu yakaladığım bir sonuç. 108 km ortalama hızı da otobana çıkıp yapmadım evimden çıkıp ışıklara kalıp Kayseri de ki tanışımızın evine varana kadar da şehir içine girdiğim için oldukça düştü ortalama hız yani zaten Mersin den otobana girer girmez gece yolculuğu olduğu için 140 tan aşağı çok inmeden sürekli rakım tırmanarak yaptım ve araç 5 kişi full yüklü bu TDI Dsg. Aynı güzergahı 1180 kiloluk Tsi Leon ile tek kişi 90-120 arası sabitleme açık olduğu halde 17 jantla yarım litre fazla yakarak bitirdim. İşin aslı kimsenin arabasında problem yok sürüşle şoförle trafikle güzergahla alakalı durumlar. Ancak benim sürdüğüm bildiğim bindiğim Tsi ler sorunlu değilse TDI ye hiç genel ortalaması 1.5 litreden fazla yaklaşmıyor.

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
Bana göre en verimli benzinli motor Tsi. Özellikle ACT gerçekten yakıt tasarrufu sağlıyor. Sadece en iyi şekilde yararlanmayı bilmek gerek. Tdi ise benim için Renaultun dci ve PSA nın motorundan sonra geliyor.

https://i.hizliresim.com/37JX9A.jpg

Resimdeki değerler çok rahat yakalanabiliyorken Vw grubunda hiç bir zaman tdi tercihim olmaz. Ancak Renault ya da Psa alacak olsam kesinlikle dizel alırım, benzinli aklımdan bile geçirmem.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mojaverock;654785
Bana göre en verimli benzinli motor Tsi. Özellikle ACT gerçekten yakıt tasarrufu sağlıyor. Sadece en iyi şekilde yararlanmayı bilmek gerek. Tdi ise benim için Renaultun dci ve PSA nın motorundan sonra geliyor.

https://i.hizliresim.com/37JX9A.jpg

Resimdeki değerler çok rahat yakalanabiliyorken Vw grubunda hiç bir zaman tdi tercihim olmaz. Ancak Renault ya da Psa alacak olsam kesinlikle dizel alırım, benzinli aklımdan bile geçirmem.


TSI yakıt konusunda gerçekten devrim niteliğinde bir motor. Diğer firmaların hepsi küçük hacim turbo motor üretti ama hiçbirisi TSI başarısını yakalayamadı. Şuanki tecrübeme göre 125 hp TSI bile TDI'dan daha iyi bir perfornmansı makul bir yakıt tüketimi ile sunuyor.

TDI ile güncel değerlerim. Araç 8 bin km de, ilerleyen dönemde biraz daha düşer belki ama şuan eski TSI aracımdan daha sakin kullanmama rağmen yakıt daha yüksek.

1. Sabah 7 derece sıcaklıkta evden işe kısa süreli 3 ışık bulunan çevre yolundan 80 km sabit hızla ulaşım sonrası değer. Yol çok hafif rampa.

https://i.hizliresim.com/vydYqO.jpg

2. Yakıt aldıktan sonra yukarıda bahsettiğim yolda gidiş gelişlerden oluşan 162 km ortalaması.

https://i.hizliresim.com/17mjX1.jpg

3. Uzun dönem ortalaması yaklaşık 1500 km'si şehir dışı ve 89 km/h hız sabitleme ile 4.0 değer elde edilen 150 km'lik yakıt denemesi dahil.  

https://i.hizliresim.com/LG7dLJ.jpg


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
kış lastikleri ve yağışla birlikte rakamlar biraz yükseldi. resimdeki kmnin içinde 400km kadar şehir dışı vardı yaklaşık 5lt civarı ortalama o zaman yaktı.

« Son Düzenleme: 06 Şubat 2020, 18:11:07 Gönderen: Özgür Şahin »


Çevrimdışı bosphorus

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
1,4TSİ araçta 90-100 km kala yakıt uyarı ışığı yanıyor. Genellikle ya ışığı görmeden ya da görür görmez daha fazla zorlamadan yakıt almayı tercih ediyorum. Fakat yolda kalmadan kaç km daha gidilebildiğini merak ediyorum. Tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bosphorus;654801
1,4TSİ araçta 90-100 km kala yakıt uyarı ışığı yanıyor. Genellikle ya ışığı görmeden ya da görür görmez daha fazla zorlamadan yakıt almayı tercih ediyorum. Fakat yolda kalmadan kaç km daha gidilebildiğini merak ediyorum. Tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz.


Menzil 0 gösterdikten sonra 15-20 km daha giderek yakıt aldım, yolda bırakmadı.