škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb III Yakıt Tüketim Değerleri-Ana Konu

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;654188



Benzin- motorin konusuna bir ekleme de ben yapmak istiyorum. Motorin litre başına benzinden yaklaşık 100 gr daha ağırdır yani daha yoğundur. Fakat litre başına benzin daha fazla ısıl enerji içermesine rağmen neden araçlar aynı yolu daha fazla benzin tüketerek alıyor. Çünkü benzinli motorlar (benzinin alevlenme sıcaklığı düşük olduğu için) daha düşük basınç ve sıcaklıkta çalışır, bu nedenle yanmadan atılan yakıt miktarı fazla yani verim düşüktür.


Emin olmamakla beraber, benzinin alevi, mazotun alevinden daha sıcak yanıyor diye biliyorum. Alevlenme ayrı, alev sıcaklığı ayrı gibi. Hatta benzinli araçlar soğuk havada çabuk ısınırken, mazotlu araçların ısınması daha uzun sürmesi de bundan kaynaklı diye düşünüyorum.

Yakıtın çiğ olarak atılması, en çok LPG'de oluyor. Hatta LPG'li araçların giderken arkasında bıraktığı kokudan çok net anlaşılıyor. Benzinli araçlarda turbo sayesinde hem basınç hem yakıt yakma verimliliği artmış oldu. Dediğiniz, sıcaklık olayını bir araştırmak lazım. Kafama takıldı.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Yakıt sonucu oluşan CO2 hacmi önemli olan. Yani formül olarak ve turbodan dolayı sıkıştırma aranı dolaysıyla silindir içine daha fazla hava, dolaysıyla oksijen alınarak daha fazla tork ve iş üretiliyor. Yakın zamana kadar atmosferik benzinli motorlara turbo ilavesi ile atmosferik teknolojiye göre bu ara epeyce kapanmış görünüyor. Her halükarda en iyi verim belli sıcaklıklardaki motorlarda sağlanabiliyor.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Mazot 210, benzin 300, LPG 400, CNG 500 derece sıcaklıkta kendiliğinden alevleniyor.
Ayrıca benzin patlayıcı mazot yanıcı bir yakıt. Mazotun tutuşma sıcaklığı düşük olduğu için benzinli motor mantığıyla yani yakıt hava karışımını silindir içinde sıkıştırıp ateşlemek yeterli güç oluşturmuyor. Bu yüzden dizel araçlarda yüksek sıkıştırma oranı ile çok çok yüksek sıcaklığa ulaşan havanın üzerine mazot püskürtülerek hızlı bir alevlenme ile piston ileri itiliyor. Benzinli araçta ise yakıt hava karışımı birlikte sıkıştırılıp buji ile patlatiliyor. Fakat benzin 300 derecede tutuştuğu için havayı cok sıkıştırıp ısıtmak mümkün değil. Hava çok ısındığında benzin kendiliginden tutuşup kararsız bir yanmaya neden oluyor güç düşüyor. Sıkıştırma oranı düşük olduğu için benzinli motorların torku daha dusuk. Aynı zamanda daha dusuk sıcaklıkta çalıştıklarından verimde düşük.
Dizel motorlar ise daha fazla sıkıştırma için daha uzun boya sahip silindirle üretilir, uzun silindir ise pistonun kat etmesi gereken yolu uzatır ve dakikada çevrilebilen devir sayısı düşer.
Sonuç olarak benzinli araçla ateşleme öncesi silindir içi sıcaklık yaklaşık 300 derece patlama sonrası ise 500-600 derecedir. Bu yüzden benzinli motor blokları erime noktası 650+ derece olan alüminyumdan üretilir.
Dizel motorda sıkışmış havanın sıcaklığı 500-600 derece patlama sonrası 900-1000 derecedir. Dizel motor blokları erime noktası 1200 derece olan dökme demirden üretilir.
Dizel motor neredeyse iki kat yüksek sıcaklık altında çalışmasına rağmen dökme demir blogu nedeniyle geç ısınır. Alüminyumun isi iletkenliği demirden çok yüksektir.
Benzinin enerji degeri mazottan fazla olmasina ragmen dizel motor çok yüksek ısıda çalıştığından verimi %40 benzinli motorun verimi %30 civarındadır. Tek noktadan buji ile yapılan ateşleme tüm benzini tutusturamaz, bir kısmı yanmadan atılır. Çift bujili motorlarda üretildi fakat benzin ve O2 moleküllerinin homojen dağılmaması nedeniyle verim artışı sağlamadı. FSI veya GDI motorda önce hava sıkıştırılır sonra enjektörler yakıtı tazyikle püskürtüp tüm silindire eşit olarak yayar, sonra bUji atesler.  bu motorlarin alt devirleri ölüdür bu sorun ise TSI motor ile çözülmüştür.
Dizel motora yakın bir mantıkla yakıt hava karışımını buji kullanmadan sadece sıkıştırmakla patlatan motor mazda tarafından Skyactive adi altında üretilmiş, atmosferik motorlara gore daha yüksek tork elde edilebilmiş, yuksek tork ile az devir çevirerek yakıt tasarrufu sağlanabilmiştir.
Bunlar yakıt ve motor hakkında bildiklerim ama dizel gibi sıkıştırılmış havanın üstüne benzin püskürtmek kimsenin aklıma gelmedimi bilmiyorum :)


Çevrimdışı huseyintuncer06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Şehir içi kısa mesafe genelde 8,6 8,2 yakıyor çok değilmi superb 3 dsg tdi

ALP-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Benzinde de motor yeterince ısınamadığında fazla yakması normal.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: t-can;654423
2016 model 1.4tsi dsg
Ankara karma kullanım 2550 km lik ortalama 6.3lt..

Gayet iyi, ne dizel, ne lpg gerektirmez. Benim 105 bg 1.2 TSI da genel tüketimde 7 lt/100km altına düşemedim. Kullanım alışkanlığı ve de kullanılan güzergah da bunda etkili.


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: huseyintuncer06;654420
Şehir içi kısa mesafe genelde 8,6 8,2 yakıyor çok değilmi superb 3 dsg tdi

ALP-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


ortalama hızınıza bakıldığında yakıt değerleriniz normal. çünkü siz bayağı şehir içi trafikte kullanıyorsunuz. aracım şehir içi 5-6 lt yakıyor diyenlerin ortalama hızlarının 30 km ve üzeri olduğunu göreceksiniz. iklim ve topoğrafyanın da yakıt değerlerinde azımsanmayacak etkisi var. akdenizde kışın 20 derecede kullanılan araçla ankara da -15 derecede kullanım 1-2 lt fark ettiriyor. ya da güzergahın eğimi. mesela Konya da bir uçtan misketi yuvarlasan şehrin diğer ucuna varır( dümdüz ova malum) öte yandan, Ankara’da dikmen yokuşunu 15-20 lt ile çıkarsın. oysa ortalama hızlar aynı olsa bile ortalama tüketim benzer şekilde 2-3 lt oynayabilir.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Dizel tam bir aldatmaca. Fabrika verileri çok düşük ama o verileri tutturmak kesinlikle imkansız. TSI sakin kullanımda fabrika verisini çok kolay yakalıyordu.
Şöyleki TSI ile kışın 7,5 yazın 6,5 yaktığım 12 kmk'lik rotada TDI kış şartlarında  8,1 ortalama ile geziyor. Önceleri rodaj sürecinden kaynaklandığını düşünüyordum ama araç şuan 7500 km'de yakıtta düşme olmadı.


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
Alıntı yapılan: Forever;654494
Dizel tam bir aldatmaca. Fabrika verileri çok düşük ama o verileri tutturmak kesinlikle imkansız. TSI sakin kullanımda fabrika verisini çok kolay yakalıyordu.
Şöyleki TSI ile kışın 7,5 yazın 6,5 yaktığım 12 kmk'lik rotada TDI kış şartlarında  8,1 ortalama ile geziyor. Önceleri rodaj sürecinden kaynaklandığını düşünüyordum ama araç şuan 7500 km'de yakıtta düşme olmadı.


muhtemelen 12 km'de  motor ısınması çok geç oluyordur, o yüzden de tsı'a göre yüksek görünüyordur diye düşünüyorum. malum tdi motor ısındığında performans göstermeye başlıyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Uzun güzergahlar ve çok km yapanlar için dizel avantajlı olsa da, günlük kısa km yolu olanlar için TSI/turbo motorlar daha avantajlı. Sonuçta benzinli motor da soğukta fazla yakıyor.


Çevrimdışı huseyintuncer06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kolgezer;654430
ortalama hızınıza bakıldığında yakıt değerleriniz normal. çünkü siz bayağı şehir içi trafikte kullanıyorsunuz. aracım şehir içi 5-6 lt yakıyor diyenlerin ortalama hızlarının 30 km ve üzeri olduğunu göreceksiniz. iklim ve topoğrafyanın da yakıt değerlerinde azımsanmayacak etkisi var. akdenizde kışın 20 derecede kullanılan araçla ankara da -15 derecede kullanım 1-2 lt fark ettiriyor. ya da güzergahın eğimi. mesela Konya da bir uçtan misketi yuvarlasan şehrin diğer ucuna varır( dümdüz ova malum) öte yandan, Ankara’da dikmen yokuşunu 15-20 lt ile çıkarsın. oysa ortalama hızlar aynı olsa bile ortalama tüketim benzer şekilde 2-3 lt oynayabilir.
Bugün karşıya gittik otoban trafik karışıktı 5.5lt yaktı evet attığım fotoda hem kısa mesafe vardı hemde dur kalk baya vardı

ALP-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;654494
Dizel tam bir aldatmaca. Fabrika verileri çok düşük ama o verileri tutturmak kesinlikle imkansız. TSI sakin kullanımda fabrika verisini çok kolay yakalıyordu.
Şöyleki TSI ile kışın 7,5 yazın 6,5 yaktığım 12 kmk'lik rotada TDI kış şartlarında  8,1 ortalama ile geziyor. Önceleri rodaj sürecinden kaynaklandığını düşünüyordum ama araç şuan 7500 km'de yakıtta düşme olmadı.


Ben gerçekten yokuşlu ve ağır bir rotada sabah 10km gidiş akşam 10km dönüş şeklinde gidip geliyorum. Ortalama hızım 20-25 arası oluyor ve 6,5-7,5 arası yakıyorum o ay ki gaza ne kadar bastığıma ve soğuğa bağlı olarak. Yakıt garip biçimde 10000'den sonra ve 20000'den sonra düşüyor Tdi'larda. Düşmesine rağmen bence gene rakiplerinden çok yakıyor bu arada.

Benim kullanım tarzım ve rotadan dolayı Tsi benim rotada 9 yakardı diye düşünüyorum. 7,5 hatta 8 yakacaksa bir daha Tdi almam şahsen. :)


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1398
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
İstanbul trafiğinde yakıt 7 tl geçmedi,aracım 45 bin km,diğer aracım 2019 model 130 bg EAT rıfter ise 8 lt aşağı düşmüyor,TDI beni üzmüyor.Sorun kullanımla alakalı tahminim


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Superb kullanıp, 1.6 TDI motordan düşük yakıt tüketmesini beklemeniz hep garibime gidiyor. O aracın olması gereken motoru 2.0 TDI. Yurt dışında, o kasa tipindeki araçlarda 2.0 yaygın olarak kullanılıyor. Hatta Golf'ün 2.0 TDI ünitesi olan bir GTD versiyonu var ve hem performanslı hem de yakıt tüketimi az.

Daha uç örnekleyeyim; 3.0 V6 TDI büyük motor gibi gözükebilir, aslında yakıt tüketimi oldukça düşük. Halbuki insanlar motor büyüdükçe yakıt tüketiminin çok artacağını sanır. TSI motorla yüksek hızlarda uzun yol gittiğinizde yakıtınız TDI ile aynı olacak sanıyorsanız, yanılırsınız. Dizelin aldatmaca olduğu fikrine katılmıyorum.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Superbin dizelde 2.0 olması gerekiyor da benzinde 1.4 yetiyor mu? Tabiki yetmiyor. Burada sorun fabrika verileri ile arada çok fark olması. Şehir içinde dizelle 4.8lt/100km ortalama tutturabilen kaç kişi var bilmiyorum. Ben kullandığım güzergahta TSI ile fabrika verisini çok dikkat etmeden tutturabiliyordum. TDI ile en iyi fabrika verisinin 1,5 katını yakalıyorum.
Uzun yolda da benzer durum söz konusu. Çok rampa ve viraj olmayan bir yolda
90 km sabit hızla TSI 4.4lt, TDI 4.0lt yakıyor.
180-200 km süratle TSI 10lt yakıyordu, TDI 9 lt yaktı.

Şuan kullandığım güzergahta gidişte hafif bir rampa var. Burada ikiside çok yakıyor (8-8,5lt) İşten dönüşte rampa aşağı TSI serbest salınıma bıraktığımda (motor kompresyonu neredeyse hiç olmadan) 5-6 km yolu hiç gaza dokunmadan hatta bazen fren yaparak iniyordum. TDI'da motor kompresyonu çok belirgin olduğu için araç hemen yavaşlıyor o yüzden o rampada da sürekli gaza basarak ilerlemek zorunda kalıyorum. Bu yolu TSI 4-4,5 ortalama ile alırken TDI 6,5-7,0 ortalama ile alıyor.

Bu arada zaten çok km yapmıyorum, o yüzden 5 yakmış 8 yakmış çok önemli değil. Burada söz konusu olan tutturulması imkansız değerlerin verilmiş olması.
Vergi sorun olmasa 3.0 TSI aracı da rahatlıkla kullanırım. 2 yıl önce Captiva vardı, ş.içi 15-16, ş.dışı 10-11lt yakıyordu, geniş diye heryere onunla gidiyorduk.