škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SERDAR68

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Naçizane,
Temel bazı kurallara uymak araçlarımızın ekonomik olmasına neden olacaktır.Benim uygulamaya çalıştığım aşağıdaki gibidir.
• Sabit hızlarda 50 km ve üstü, önümde seyreden bir araç var ise uygun bir mesafeden takip ederim. Amacım öndeki aracın hava boşluğundan yararlanmaktır hava sürtünmesini aza indirmek tüketimi azaltacaktır.
( denemenizi öneririm. Örnek olması açısından,60 km hızla sabit hızla giderken anlık tüketiminize bakın ardından aynı şartlarda önünüzde araç varken anlık tüketime bakın, farkı göreceksiniz.
• Motorun yağ kalitesi ve  yağ filtresi / hava filtresinin  temiz olması ve muteviyatının bozulması . Her ne kadar servisler de  yıllık yada km bazında takip etsek te yağın muhteviyatının bozulması sürtünmeyi artıracaktır. Ekstra direnç demektir.
• Araçta mümkün ise klima veya ekstra elektrik donanımı çalıştırmamak. Şayet klima kullanılacaksa da , en düşük değerlere değil de 24-25 derecelere ayarlamak ve Auto modun da  çalıştırmak faydalı olacaktır... neden,  kabin içi istenilen ısıya ulaştığında klima devreden  çıkacak ve ekonomi sağlayacaktır, aksi halinde  her daim çalışması bence müsriflik olur.
• Lastiklerin basınçları mutlaka kontrol edilmelidir. Düşük basınç sürtünmeyi artırır.
• Araçta fazla ağırlık taşınmamalıdır. Her fazla kg ağırlık ekstra tüketimdir.
• İdeal motor devri ... Fabialar'da dsg Drive  modu  bence biçilmiş kaftan.
• Start stop  20 sn  üstü durmalarda mutlaka kullanılmalı.
• Ani hızlanmalardan  kaçınma ... aracı hızlandırabilirsiniz ama yavaş yavaş. 0-100 km 9,6 sn de değilde 20,6 sn  
• Gene uzun yolda  yapabiliyorsanız, sabrınız var ise 90 km sabit hız ... hız sınırlayıcı  ya da hız sabitleyici  ikisi de olur. Bariz fark ediyor. Biz ne kadar dikkat edersek edelim  sabit hızlarda ayağımızı  stabil kullanmıyoruz. Ya çekiyoruz ya basıyoruz tüketimi  artırıyoruz Uzun yolda  şartlar uygunsa mutlaka bu iki sistemden biri kullanılmalı derim.
Başta da dedim naçizane fikrimdir. Gördüğüm duyduğum, uyguladığım  temel unsurlar bunlar.


Çevrimdışı Romario87

  • MondiBAY
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
    • http://i.hizliresim.com/DJl7MZ.jpg

Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
100 metre önünde kırmızı ışık yanıyor.  Yani kırmızı kabak gibi gözüküyor.
Sen ayağını gazdan çekiyorsun, aracını yavaşlatarak ışıkta durmak istiyorsun.

Ama arkandaki davarlar hemen sellektöre kornaya abanıyor. Olmadı seni solluyor, önünden son sürat ışığa kadar gidiyor, kamera varsa geçiyor, kamera yoksa duruyor.

Kamyon falan varsa daha fena. Kaçtır kamyonun altında kalacaktım bu yüzden kesinlikle durmuyor


Çevrimdışı cengizozal

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 165
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SERDAR68;581368
Naçizane,
Temel bazı kurallara uymak araçlarımızın ekonomik olmasına neden olacaktır.Benim uygulamaya çalıştığım aşağıdaki gibidir.
• Sabit hızlarda 50 km ve üstü, önümde seyreden bir araç var ise uygun bir mesafeden takip ederim. Amacım öndeki aracın hava boşluğundan yararlanmaktır hava sürtünmesini aza indirmek tüketimi azaltacaktır.
( denemenizi öneririm. Örnek olması açısından,60 km hızla sabit hızla giderken anlık tüketiminize bakın ardından aynı şartlarda önünüzde araç varken anlık tüketime bakın, farkı göreceksiniz.
• Motorun yağ kalitesi ve  yağ filtresi / hava filtresinin  temiz olması ve muteviyatının bozulması . Her ne kadar servisler de  yıllık yada km bazında takip etsek te yağın muhteviyatının bozulması sürtünmeyi artıracaktır. Ekstra direnç demektir.
• Araçta mümkün ise klima veya ekstra elektrik donanımı çalıştırmamak. Şayet klima kullanılacaksa da , en düşük değerlere değil de 24-25 derecelere ayarlamak ve Auto modun da  çalıştırmak faydalı olacaktır... neden,  kabin içi istenilen ısıya ulaştığında klima devreden  çıkacak ve ekonomi sağlayacaktır, aksi halinde  her daim çalışması bence müsriflik olur.
• Lastiklerin basınçları mutlaka kontrol edilmelidir. Düşük basınç sürtünmeyi artırır.
• Araçta fazla ağırlık taşınmamalıdır. Her fazla kg ağırlık ekstra tüketimdir.
• İdeal motor devri ... Fabialar'da dsg Drive  modu  bence biçilmiş kaftan.
• Start stop  20 sn  üstü durmalarda mutlaka kullanılmalı.
• Ani hızlanmalardan  kaçınma ... aracı hızlandırabilirsiniz ama yavaş yavaş. 0-100 km 9,6 sn de değilde 20,6 sn  
• Gene uzun yolda  yapabiliyorsanız, sabrınız var ise 90 km sabit hız ... hız sınırlayıcı  ya da hız sabitleyici  ikisi de olur. Bariz fark ediyor. Biz ne kadar dikkat edersek edelim  sabit hızlarda ayağımızı  stabil kullanmıyoruz. Ya çekiyoruz ya basıyoruz tüketimi  artırıyoruz Uzun yolda  şartlar uygunsa mutlaka bu iki sistemden biri kullanılmalı derim.
Başta da dedim naçizane fikrimdir. Gördüğüm duyduğum, uyguladığım  temel unsurlar bunlar.


Serdar Bey;

Öncelikle detaylı paylaşım için çok teşekkürler. Ancak uzun yolda (İstanbul - Konya - İstanbul) arasında ilginç bir deneyimim oldu. Gidiş yolunda sürekli olarak 100km'ye hız limitleyici kullanarak gittim yaklaşık 5,6l/100km gibi bir tüketim ile Konyaya vardım. Konya dönüşünde deneme amaçlı 200km kadar 90km hız limitleyici ile kullandım. Sonra Bolu'da uzun bir mola verene kadar limitleyiciyi kapatıp mümkün olduğunca 110 - 120 aralığında sabit tutmaya çalıştım. Moladan sonra 235km'de 4.4 gibi bir yakıt tüketimi elde ettim. Sanıyorum limitleyicinin tüketime negatif bir etkisi var. En azından benim tecrübem bu yönde oldu. Üstelik dönüş yolu boyunca klima açık giderken kapalıydı.

Limitleyici ile ilgili tecrübelerinizi paylaşırsanız hepimiz faydalanabiliriz diye düşünüyorum. Paylaşımınız için bir kez daha teşekkürler.


Çevrimdışı icarus

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 238
    • Profili Görüntüle
Öndeki aracı hiçbir zaman hava koridorundan yararlancam diye arkasından  takip etmem.Fırlatacağı taş yakacağınız 0.1 lt benzinden daha çok canınızı yakacaktır :)


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
Görüşleriniz ve önerileriniz için teşekkürler.

• Araçta fazla ağırlık taşınmamalıdır. Her fazla kg ağırlık ekstra tüketimdir.

bunu görünce aklıma bu karikatür geldi



Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Temel kurallardan biri de mümkün olan en az fren kullanımı..


Çevrimdışı ruzgar

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 120
    • Profili Görüntüle
Öndeki aracın arkasına geçip takip etmeyin bence..Start stop sürekli açık ben hiçbir fayda hissetmiyorum.01 lt belki faydası oluyordur..
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2016, 18:57:54 Gönderen: ruzgar »


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Ruzgar koridoruna girmek guvenlik acisindan sikinti yaratabilir. Ama gerisine tamamen katiliyorum.
 [MENTION=8165]mustklc[/MENTION] abi valla ekim ayina kadar zamanlari var bu tarz arkadaslarin :) bazen arabadan inmem yetiyo boyle durumlarda :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cengizozal;581411
... Sanıyorum limitleyicinin tüketime negatif bir etkisi var...

Cruise control aktif değilken rampa inişinde ayağınızı gazdan çektiğinizde anlık tüketim sıfırdır. CC ile giderken rampa inmeye başladığınızda anlık tüketim 0.2 ilâ 3.5 arası geziniyor. Yani CC' de rampa inerken motor yakıt tüketiyor. Mantığı nedir bilmiyorum ama böyle. Siz de deneyebilirsiniz.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Hic kasmam genelde, agresifte surmem, yola gore basar gideriiiimmmmmm
Ama guzel kurallar.


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Önünüzdekini değil trafiği izleyin. Bu yöntem ile önümdekiler fren yaparken ben gazı bırakarak yavaşlıyorum ve genellikle frene basma ihtiyacım bile olmuyor herkes fren yaparken. Burda araçların frenleme şiddetine çok dikkat eldilmesi gerekiyor. Tabi önünüzde takip mesafesi, biliyorum bu mesafeyi çok güzel taciz ediyorlar fakat kararında bir mesafe bırakılabilir.
Diğer konu ışıklar. Eğer kırmızı yakınınızdaya vitesle birlikte hatta motor freni ile adım adım yaklaşabilirsiniz. Fakat uzağınızda ise ışık motor freniyle durabilecek noktaya kadar aracı boşa almalısınız. Burda ışıkların süreside önemli. Siz yavaş yavaş yaklaşırken tam ortada yeşil yanarsa bütün bu atraksiyon boşa gider.


Çevrimdışı Anilx

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 118
    • Profili Görüntüle
Ben Mesela Şöyle Yapıyorum.

200 metre ileride lambalarda kırmızı yanıyor. arabayı boşa atıyorum. lambalara kadar boşta gidiyorum.

acaba ekonomik oluyor mu ?


Çevrimdışı Anilx

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 118
    • Profili Görüntüle
2004 fabia 1.2 htp var. lpg li

bir çok sefer denedim . 16-18 kurus arası yakıyor.


Çevrimdışı bekomach

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Anilx;581600
Ben Mesela Şöyle Yapıyorum.

200 metre ileride lambalarda kırmızı yanıyor. arabayı boşa atıyorum. lambalara kadar boşta gidiyorum.

acaba ekonomik oluyor mu ?


Hayır olmaz, viteste giderken gazdan ayağınızı çektiğinizde aracınız hiç benzin yakmazken boşa aldığınızda motorun rölanti çalışması için motora benzin gönderilir. Boş vites kırımızı ışıklar dışında kullanılmamalı.

Alıntı yapılan: SERDAR68;581368
Naçizane,
Temel bazı kurallara uymak araçlarımızın ekonomik olmasına neden olacaktır.Benim uygulamaya çalıştığım aşağıdaki gibidir.
• Sabit hızlarda 50 km ve üstü, önümde seyreden bir araç var ise uygun bir mesafeden takip ederim. Amacım öndeki aracın hava boşluğundan yararlanmaktır hava sürtünmesini aza indirmek tüketimi azaltacaktır.
( denemenizi öneririm. Örnek olması açısından,60 km hızla sabit hızla giderken anlık tüketiminize bakın ardından aynı şartlarda önünüzde araç varken anlık tüketime bakın, farkı göreceksiniz.
• Motorun yağ kalitesi ve  yağ filtresi / hava filtresinin  temiz olması ve muteviyatının bozulması . Her ne kadar servisler de  yıllık yada km bazında takip etsek te yağın muhteviyatının bozulması sürtünmeyi artıracaktır. Ekstra direnç demektir.
• Araçta mümkün ise klima veya ekstra elektrik donanımı çalıştırmamak. Şayet klima kullanılacaksa da , en düşük değerlere değil de 24-25 derecelere ayarlamak ve Auto modun da  çalıştırmak faydalı olacaktır... neden,  kabin içi istenilen ısıya ulaştığında klima devreden  çıkacak ve ekonomi sağlayacaktır, aksi halinde  her daim çalışması bence müsriflik olur.
• Lastiklerin basınçları mutlaka kontrol edilmelidir. Düşük basınç sürtünmeyi artırır.
• Araçta fazla ağırlık taşınmamalıdır. Her fazla kg ağırlık ekstra tüketimdir.
• İdeal motor devri ... Fabialar'da dsg Drive  modu  bence biçilmiş kaftan.
• Start stop  20 sn  üstü durmalarda mutlaka kullanılmalı.
• Ani hızlanmalardan  kaçınma ... aracı hızlandırabilirsiniz ama yavaş yavaş. 0-100 km 9,6 sn de değilde 20,6 sn  
• Gene uzun yolda  yapabiliyorsanız, sabrınız var ise 90 km sabit hız ... hız sınırlayıcı  ya da hız sabitleyici  ikisi de olur. Bariz fark ediyor. Biz ne kadar dikkat edersek edelim  sabit hızlarda ayağımızı  stabil kullanmıyoruz. Ya çekiyoruz ya basıyoruz tüketimi  artırıyoruz Uzun yolda  şartlar uygunsa mutlaka bu iki sistemden biri kullanılmalı derim.
Başta da dedim naçizane fikrimdir. Gördüğüm duyduğum, uyguladığım  temel unsurlar bunlar.


Serdar Bey merhabalar öncelikle bilgiler çok faydalı ve doğru teşekkürler.

Yalnız hava koridoru olayı ne yazık ki tam olarak öyle değil. Araçların rüzgara karşı direnci 70km/sa'dan başlayıp 120km/sa hızdan sonra ciddi etki göstermeye başlarlar. Rüzgar koridorunun oluşması için ve bundan yararlanmanız için daha yüksek hızlar gerekmekte (yaklaşık 150-160km/sa) ve bu hava boşluğundan yararlanmak için öndeki araçla neredeyse tampon tampona gitmelisiniz Aksi takdirde (15-20m mesafe diyelim) aracın hava boşluğu ardında oluşturduğu türbülansa maruz kalarak aracınızın boyutuna göre olumsuz hava etkileri hissedebilirsiniz.

Bu nedenle özellikle şehir içi kullanımlarda bahsettiğimiz koridorlar oluşmamakta ve şehirler arası yollarda bile olsak güvenlik sebebiyle bu uygulamadan kaçınmanızı tavsiye ediyorum.

Yıllarca süren araştırma, çalışma ve tectübelere göre otomobillerde en uygun rüzgar direnci ve atalet momentumu dengesi 85- 90km/sa hızda optimize olmaktadır. Yani yakıt tasarrufunda maksimum başarı için bunu unutmamak da fayda var.

Umarım faydalı olmuştur, Serdar Bey'e de tekrar teşekkürler.