Naçizane,
Temel bazı kurallara uymak araçlarımızın ekonomik olmasına neden olacaktır.Benim uygulamaya çalıştığım aşağıdaki gibidir.
• Sabit hızlarda 50 km ve üstü, önümde seyreden bir araç var ise uygun bir mesafeden takip ederim. Amacım öndeki aracın hava boşluğundan yararlanmaktır hava sürtünmesini aza indirmek tüketimi azaltacaktır.
( denemenizi öneririm. Örnek olması açısından,60 km hızla sabit hızla giderken anlık tüketiminize bakın ardından aynı şartlarda önünüzde araç varken anlık tüketime bakın, farkı göreceksiniz.
• Motorun yağ kalitesi ve  yağ filtresi / hava filtresinin  temiz olması ve muteviyatının bozulması . Her ne kadar servisler de  yıllık yada km bazında takip etsek te yağın muhteviyatının bozulması sürtünmeyi artıracaktır. Ekstra direnç demektir.
• Araçta mümkün ise klima veya ekstra elektrik donanımı çalıştırmamak. Şayet klima kullanılacaksa da , en düşük değerlere değil de 24-25 derecelere ayarlamak ve Auto modun da  çalıştırmak faydalı olacaktır... neden,  kabin içi istenilen ısıya ulaştığında klima devreden  çıkacak ve ekonomi sağlayacaktır, aksi halinde  her daim çalışması bence müsriflik olur.
• Lastiklerin basınçları mutlaka kontrol edilmelidir. Düşük basınç sürtünmeyi artırır.
• Araçta fazla ağırlık taşınmamalıdır. Her fazla kg ağırlık ekstra tüketimdir.
• İdeal motor devri ... Fabialar'da dsg Drive  modu  bence biçilmiş kaftan.
• Start stop  20 sn  üstü durmalarda mutlaka kullanılmalı. 
• Ani hızlanmalardan  kaçınma ... aracı hızlandırabilirsiniz ama yavaş yavaş. 0-100 km 9,6 sn de değilde 20,6 sn  
• Gene uzun yolda  yapabiliyorsanız, sabrınız var ise 90 km sabit hız ... hız sınırlayıcı  ya da hız sabitleyici  ikisi de olur. Bariz fark ediyor. Biz ne kadar dikkat edersek edelim  sabit hızlarda ayağımızı  stabil kullanmıyoruz. Ya çekiyoruz ya basıyoruz tüketimi  artırıyoruz Uzun yolda  şartlar uygunsa mutlaka bu iki sistemden biri kullanılmalı derim.
Başta da dedim naçizane fikrimdir. Gördüğüm duyduğum, uyguladığım  temel unsurlar bunlar.