škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Volkswagen'e Büyük Ceza

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;535583
Hepsi avrupa birliginin sucu. Euro5 nedir ya? Euro nedir hatta? Elin amerikalisi 5000cc benzinli makinaya binicek gozunuze 2.0 tdi in emisyonu mu batacak?...
İyi de dizel her zaman çevreyi daha çok kirletir. Bizde nasıl benzin 4,5 mazot 3 lira ise ABD dediğin kapitalizmin başkentinde tam tersi benzin 0,75USD/lt (22-Haziran-2015 - 28-Eylül-2015 ABD fiyatlarıdır), mazot ise 0,93USD/lt' dir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Doğuş Oto açıklama yapmış ztn,

Bizde sorun yok yola devam diye :)


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Sorun var deseydi şaşırırdık zaten...:)
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Araçlarımızda scr alt yapısı var mı acaba,yada scr kullanan 1.6 tdi,bunların depoları vs nereye konacak.scr sistemi bakımsız ve ömrü olmadığı için ben seve seve yaptırırım zira çok km yapıyorum


Çevrimdışı basar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Dün Doğuş Oto Esenyurt'daydım (malum Rapid Spaceback'in farklı yerlerinden gelen 3 farklı ses için). Skoda çalışanları ile konuşmadım ama VW tarafındakiler genel olarak hükmü koymuş bile: Amerikan komplosu :)

Kapitalizm acımasız ama çatır çatır işleyen bir düzen... Şimdi eminim birçok kişi VW distribütörü Doğuş Oto'nun fiyat politikası yüzünden sağlam bir tokat yemesini istiyor ancak olan patrona olmuyor malesef, olan işten çıkarılan satışçılara, ustalar, vs. oluyor...

Neyse umarım emekçilerin canı yanmadan geçer bu süreç.
« Son Düzenleme: 06 Ekim 2015, 12:36:43 Gönderen: basar »


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Olayın ilk patlak verdiği günün haftasında Edremitte, BOSCH serviste yıllarca VW' de çalışıp kesin dönüş yapmış bir servis müdürüyle epey bir süre sohbet ettik. Yeni dizayn 1.2 den başlayarak 2.0 motorlara kadar hepsinde bu sorun var diyor. VW' nin en iyi dizel'inin 1.9 olduğunu belirtti. Dizelde hacim düştükçe özellikle düşük devirlerde zehirli gaz salınımının aşırı arttığını, çeşitli yollarla bu salınım düşürülüncede güçte ve torkta anormal düşüşler yaşandığını,motorlarda ilk kalkınma anında titreşimler ve çekişte sorunlar yaşandığını ve bu durumun bir türlü absorbe edilemediğini söyledi. Aslında bu konun 2000'lerin başından beri bilindiğini ve bu nedenle VW' nin bu tip motorlara uzun süre uzak durup direndiğini, ancak rekabet ortamı ile bazı ülkelerin vergi düzenleri nedeniyle hileli yazılımlarla emilyonu düşük gösterecek şekilde düşük güçlü dizellere yöneldiğini ve sanmayın ki diğer markalarda bu sorun yok, hepsinde var ve yakında  bir çok şirket, eğer hükümetleri bir şekilde duruma müdahale etmezse batma noktasına gelebileceğini anlattı.
Kısacası epey uzun süren sohbette anlatılanları, anlamlarını kaybetmeyecek şekilde özetlediğim bu açıklama bana pekte yabana atılacak gibi gelmedi. Ancak yazlıkta 2 ay kadar Dacia'nın 2011 model Sandero 1.5 dCi'nin 75 BG lik eCo olmayan tipini kullanma imkanım oldu. Aracın donanımını filan boşverin sözle stepway ama oldukça rahatsız bir araç ancak şehir içi ve şehir dışı yakıt durumuna hayran oldum, ortalama 200 kg' bir yükle uzun yolda 3.1 lt/100 km şehir içi ~4.4 lt yakıt harcaması, trafik muayenesi için ekzost muayenesinde istenen max. sınırın altında değer vermesi de açıkçası kafamı iyice karıştırdı.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Dci nin az yakmasi kismen agirlikla alakali. Meganeda cok az yakarken laguna 1.5 dci fazla yakiyor mesela.


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;535856
Dci nin az yakmasi kismen agirlikla alakali. Meganeda cok az yakarken laguna 1.5 dci fazla yakiyor mesela.
@turker,
Mutlaka, bir ara fiat'ın 1.3 multijet'i Palio'da çok düşük yakıt tüketimi varken dablo' da  ve diğer binek modellerde 1 hatta 1.5 lt özellikle şehir içi yüksek yakıt tüketimi vardı


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;535886
@turker,
Mutlaka, bir ara fiat'ın 1.3 multijet'i Palio'da çok düşük yakıt tüketimi varken dablo' da  ve diğer binek modellerde 1 hatta 1.5 lt özellikle şehir içi yüksek yakıt tüketimi vardı
1.3 Multijet kalkışlarda epey zorlandığı için hele ki dur-kalkı bol şehiriçi trafiğinde tüketimi tabii ki yüksek oluyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
http://finans.mynet.com/haber/detay/otomotiv/volkswagene-ilk-tuketici-davasi/103699



Emisyon değerlerini özel bir program yardımıyla düşük göstererek büyük bir skandala imza atan Alman otomobil devi Volkswagen’e karşı Almanya’da ilk dava açıldı.*Çevreye olan duyarlılığı nedeniyle Blue-Motion-Teknolojisi’ne sahip bir araç aldığını kaydeden adı açıklanmayan bir Alman kadın, VW’ye karşı tazminat davası açtı. Braunschweig Eyalet Mahkemesi’ne açılan davada, kendisini kandırılmış hisseden kadının, aldığı otomobili geri vermek istediği öğrenildi.DÜZELTMELER BEKLENTİYİ KARŞILAMAZMüvekkili adına açıklama yapan avukat Sascha Conradi, çevreye duyarlı bir araçla seyahat ettiğini sandığı müvekkilinin, öyle olmadığı anlaşılan bir aracı sürmeye devam etmek istemediğini söyledi. Frankfurter Allgemeine Zeitung’un haberine göre Conradi, VW tarafından yapılacağı kaydedilen düzeltmelerin de, motorun gücü, hızlanma, yakıt tüketimi ve azami hız gibi unsurları etkileyeceğinden beklentilerini karşılayamayacağını kaydetti.


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: timbaz;536058
http://finans.mynet.com/haber/detay/otomotiv/volkswagene-ilk-tuketici-davasi/103699



Emisyon değerlerini özel bir program yardımıyla düşük göstererek büyük bir skandala imza atan Alman otomobil devi Volkswagen’e karşı Almanya’da ilk dava açıldı.*Çevreye olan duyarlılığı nedeniyle Blue-Motion-Teknolojisi’ne sahip bir araç aldığını kaydeden adı açıklanmayan bir Alman kadın, VW’ye karşı tazminat davası açtı. Braunschweig Eyalet Mahkemesi’ne açılan davada, kendisini kandırılmış hisseden kadının, aldığı otomobili geri vermek istediği öğrenildi.DÜZELTMELER BEKLENTİYİ KARŞILAMAZMüvekkili adına açıklama yapan avukat Sascha Conradi, çevreye duyarlı bir araçla seyahat ettiğini sandığı müvekkilinin, öyle olmadığı anlaşılan bir aracı sürmeye devam etmek istemediğini söyledi. Frankfurter Allgemeine Zeitung’un haberine göre Conradi, VW tarafından yapılacağı kaydedilen düzeltmelerin de, motorun gücü, hızlanma, yakıt tüketimi ve azami hız gibi unsurları etkileyeceğinden beklentilerini karşılayamayacağını kaydetti.

Bana Edremit'te sohbet ettiğimiz servis müdürünün söylediği aynı teknik açıklamalar.
Böyle bir davayı doğuş otoya açsak nasıl bir sonuç alınabilirdi çok merak ediyorum....:wax:



Çevrimdışı basar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;536106
Bana Edremit'te sohbet ettiğimiz servis müdürünün söylediği aynı teknik açıklamalar.
Böyle bir davayı doğuş otoya açsak nasıl bir sonuç alınabilirdi çok merak ediyorum....:wax:


Hiçbir sonuç alabileceğini sanmıyorum çünkü:

1. Doğuş hükümete oldukça yakın bir holding.
2. Türkiye'de adalet sistemi çökmüş durumda.
3. Doğuş ben distribütörüm, benim de bilgim yoktu der ve işin içinden çıkar (ki durum gerçekten bu olabilir).


Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Turkiyedeki mevzuatlara uygun ise... birsey cikmaz...
2014 2015 te bu konu ile ilgili maddeler guncellendi, degisti ise de.. gecmisi kapsamaz..


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Herşeyi geçtim de umarım bu vesileyle saçmasapan vergi sistemi de değiştirilir. Motor hacmi yerine emisyona dayalı bir sistem çok daha iyi olacaktır. Aslında en ideal gördüğüm sistem direkt olarak araçların sıfır satış fiyatı ya da kasko değeri üzerinden vergi alınması ancak bunu hayatta yapmazlar...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...