škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rapid ortak genel sorunlar ve çözümleri köşesi

saday · 499 · 267623

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Sayın admin, değerli forum üyeleri;
Bu başlığı sabitleyerek bu başlık altında rapidlere özel genel sorunları ve sorunların çözümlerini paylaşalım istedim, neden derseniz her modelin sık rastlanan sorunları olabiliyor ve bu sorunlar bir çok araçta karşılaşılabiliyor, bu sorun ve çözümleri tek başlık altında toplayıp paylaşırsak en azından sorunu olan ve çözüm arayanlar ile sorunu çözenleri tek yerde toplamış oluruz, yoksa her sorunda ayrı başlık açılıp konu güncelliğini yitirdiğinde tekrar aynı konular farklı başlıkla açılıp duruyor, foruma yeni üye olup yeni konu açanlara da forumda olması lazım arama yap deniliyor,
Şimdi ben hatırlayabildiğim kadarıyla aşağıya çok sık rastlanan sorun listesi yapacağım ve çözümü varsa yazacağım, sizler çözdüyseniz sizler de yazacaksınız ve genel kapsamda bir sorun-çözüm arşivimiz olacak.

SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ:
1-Kasislerden geçerken aracın esnemesine bağlı kapılardan gelen gıcırtı ve tıkırtı tarzı sesler.
ÇÖZÜM:Özellikle orta direkteki siyah pleksiglass kısma basan kapı fitilleri olmak kaydı ile tüm kapı ve kasa üzerindeki lastik fitilleri silikon sprey ile bir kaç kez spreylemek, yumuşak bir bez ile spreyi fitillere yedirmek, 5-10 dk kurumasını bekleyip kapıları kapatmak.
2-Camları açıp kaparken camların gıcırdaması ve zorlanması.
ÇÖZÜM:Aracı basınçlı su ile özellikle cam yuvalarına iyi su tutarak yıkatın, aracı kuruladıktan sonra tüm camları tamamen açın, pamuk ve toz bırakmayan bir bez ile cam yuvalarını ve keçe fitillerini iyice temizleyin (temizlerken buradan çıkan çamurlara inanamayacaksınız), cam yuvasına bez temiz çıkana kadar uygulayın, sonra camları birkaç kez açıp kapayıp cama bulaşan çamur izlerini temizleyin ve cam yuvalarının temizliğini bez ile tekrar kontrol edin, camları sonuna kadar indirip keçe fitilleri ve cam yuvasını silikon sprey ile birkaç kez spreyleyin, camları açıp kapayın, camlara bulaşan sprey atıklarını temizleyin ve son kez camları kapatın, cam yuvasına silikon sprey sıkıp kurumasını bekleyin, kuruduktan sonra camları açıp kapatabilirsiniz.
3-İç konsol trim sesleri.
ÇÖZÜM:Aracın üfleme ızgaraları ve gösterge paneli bölgesindeki sert plastik kısımlar titreşimden dolayı ses yapmaktadır ve ses tek bir yerden gelmiyor, tespit etmesi ve nokta olarak şurası demek biraz zor, herkeste farklı ızgaradan ses gelebilir, o yüzden tüm trim ve gösterge paneli sökülerek süngerli bant ile izole edilmesi gerekiyor, çok meşakkatli bir iş ve sökerken dikkat etmek gerekir, en ufak bir zorlamada kırılacak küçük noktalar var, ben bir kısmını servise zorla baskı uygulayıp yaptırdım ama gösterge paneli kısmı hala duruyor, o kısmı da kendim yapacağım bir ara.
4-Hoparlörler zayıf ses açınca zırıldama yapıyor.
ÇÖZÜM:Kapı panellerini söküp daha iyi hoparlörler ile değiştirmek.(hoparlörler 6.5" yani 16.5cm dir.)
5-Vag com da açılacak özellik açma.
ÇÖZÜM:Kendiniz kablo ve program temin edebilir yada kablo ve programı olan birine giderek aşağıdaki özellikler açılabilir.
a) Kapıların 15km/sa hıza ulaşıldıktan sonra otomatik kilitlenmesi.
b) Kadran selamlama.
c) Ne kadar yakıt alınacak bilgisinin lt olarak mfd de gösterilmesi.
d) Ön cam ve arka cam sileceklerinin ağlama modunun açılması.
e) Sinyal sayısının 3 veya 5 yapılması.
f) Sis farlarından coming home özelliğinin aktif edilmesi.
g) Kumanda dan kilitleme ve açmada korna çalması.
h) Direksiyon modu seçimi (spor, normal, yumuşak)
ı) Fren disk kurutma.
j) Sert fren de stopların çakar yapması.
k) Sis farları cornering özelliğinin açılması (konfor ünitesine sis farından kablo çekilmesi gerekiyor).
l) Arka cam resistansı ile aynaların aynı anda aktif olması.
6-2015 1.4tdi dsg lerde stop etme problemi.
Serviste yazılım güncellemesi ile çözüldü.

ÇÖZÜM:Şu an çözüm aşamasında, kaynağın akü olduğu düşünülüyor, çözüm süreci devam ediyor.
7-Dsg 7 şanzımanda kararsızlık ve hafif vuruntular.
ÇÖZÜM: Dsg resetleme, sonuç alınmazsa servise başvurma.
Dsg resetleme;
a)Gaz pedalına son noktasına kadar basın
b)Kontak anahtarını takıp marş konumuna kadar çevirin (marş yapmayın)
c)10-15 sn gibi bekleyin.
d)Kontağı kapatın
e)Gaz pedalından ayağınızı çekin
f)Kontağı çıkarın
g)Aracınızla test sürüşü yapıp durumu gözlemleyin.
8-Kapıların su alması ve içeriyi ıslatması
ÇÖZÜM:Bu çözümü fabia zamanında uygulamıştım ve yurt dışı sitelerde görmüştüm, kısaca anlatayım.
genel de arka kapılar su alır ne hikmetse, kapı panellerinin sökülmesi gerekiyor, paneller söküldükten sonra su tahliye delikleri iyice temizlenip tıkanık olanlar açılır, kapı camlarından giren sular kapı içinden geçerek bu tahliyelerden atılmaktadır, bu geçiş esnasında kapı iç sacında macun ve mastik eksiği olan yerler bulursa kapı döşemesine ve oradanda araç içine sızıntı yapar, genelde çok sağnak yağışlarda ve yıkama sonrasında görülebilir, paneli söktük, tahliyeleri temizledik, sonra kapı sacındaki mastikleri iyice kontrol edip mastiklerin üstüne tekrar siyah oto mastiği çekiyoruz, gözümüze çarpan extra yerler var ise oralarıda tedbir amaçlı mastikliyoruz ve kapı panelimizi tekrar takıyoruz, (eğer bir daha kapı panelini sökmem diyorsanız bir miktar mastikte panel montaj hizasına sıkıp paneli saca iyice yapıştırabilirsiniz).


devamı gelecek.....sizlerde ekleme yaparak listeyi güncelleyebilirsiniz.
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2015, 15:02:42 Gönderen: saday »


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Güncellendi.....
Sayın admin, bu konuyu sabitlerseniz sevinirim arada kaybolup gitmesin.


Çevrimdışı paleosen

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 45
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Hydra;528521
sadece bi kaç özellik  açılabiliyor. o yuzden herkesin tercih edeceğini düşünmüyorum. üst segment octavia yada superb aracım olsa düşünmeden alırım.


a) Kapıların 15km/sa hıza ulaşıldıktan sonra otomatik kilitlenmesi.
b) Kadran selamlama.
c) Ne kadar yakıt alınacak bilgisinin lt olarak mfd de gösterilmesi.
d) Ön cam ve arka cam sileceklerinin ağlama modunun açılması.
e) Sinyal sayısının 3 veya 5 yapılması.
f) Sis farlarından coming home özelliğinin aktif edilmesi.
g) Kumanda dan kilitleme ve açmada korna çalması.
h) Direksiyon modu seçimi (spor, normal, yumuşak)
ı) Fren disk kurutma.
j) Sert fren de stopların çakar yapması.
k) Sis farları cornering özelliğinin açılması (konfor ünitesine sis farından kablo çekilmesi gerekiyor).
l) Arka cam resistansı ile aynaların aynı anda aktif olması


bunlardan hepsi aktif edilemiyor ozaman rapidlerde öylemi
çok okudum ama kesin olarak hangileri var acaba bilgi verirmisiniz arkadaşlar


Çevrimdışı egeadam

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 731
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: korhan;528472
emeğinize teşekkürler

hoparlör zayıflığı konusunda arka hoparlörleri değiştiren oldu mu ? 17 cm uyuyor mu acaba ? yoksa sadece 16 mı ?

16 -17 cm fark etmez  ikisi de olur, dikkat  edilmesi gereken hoparlör derinliği, mıknatısı büyük olursa cama değmemesi için kasnak kullanmak gerekiyor.


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Hydra;528504
Fatih bunlardan hangilerini aktif hale getirebildin?

5-Vag com da açılacak özellik açma.
ÇÖZÜM:Kendiniz kablo ve program temin edebilir yada kablo ve programı olan birine giderek aşağıdaki özellikler açılabilir.
a) Kapıların 15km/sa hıza ulaşıldıktan sonra otomatik kilitlenmesi.
b) Kadran selamlama.
c) Ne kadar yakıt alınacak bilgisinin lt olarak mfd de gösterilmesi.
d) Ön cam ve arka cam sileceklerinin ağlama modunun açılması.
e) Sinyal sayısının 3 veya 5 yapılması.
f) Sis farlarından coming home özelliğinin aktif edilmesi.
g) Kumanda dan kilitleme ve açmada korna çalması.
h) Direksiyon modu seçimi (spor, normal, yumuşak)
ı) Fren disk kurutma.
j) Sert fren de stopların çakar yapması.
k) Sis farları cornering özelliğinin açılması (konfor ünitesine sis farından kablo çekilmesi gerekiyor).
l) Arka cam resistansı ile aynaların aynı anda aktif olması.

Alıntı yapılan: paleosen;528523
a) Kapıların 15km/sa hıza ulaşıldıktan sonra otomatik kilitlenmesi.
b) Kadran selamlama.
c) Ne kadar yakıt alınacak bilgisinin lt olarak mfd de gösterilmesi.
d) Ön cam ve arka cam sileceklerinin ağlama modunun açılması.
e) Sinyal sayısının 3 veya 5 yapılması.
f) Sis farlarından coming home özelliğinin aktif edilmesi.
g) Kumanda dan kilitleme ve açmada korna çalması.
h) Direksiyon modu seçimi (spor, normal, yumuşak)
ı) Fren disk kurutma.
j) Sert fren de stopların çakar yapması.
k) Sis farları cornering özelliğinin açılması (konfor ünitesine sis farından kablo çekilmesi gerekiyor).
l) Arka cam resistansı ile aynaların aynı anda aktif olması


bunlardan hepsi aktif edilemiyor ozaman rapidlerde öylemi
çok okudum ama kesin olarak hangileri var acaba bilgi verirmisiniz arkadaşlar
hepsini açtım, coming home selektörle olduğundan geri kapadım, korna siren sesli geldi kapadım, direksiyonu normal moda geri aldım, resistans ayarını defaulta geri aldım.
Kablom hala gelmedi, gelse biraz daha bakacağım, orjinal kablo ile security isteyen yerlere girip açılabilecek bir şeyler olup olmadığına bakacağım, illaki vardır çünkü kullanılan BCM 087R, 32 byt olduğu için, 086 olsa hiç uğraşmazdım.


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Hydra;528521
sadece bi kaç özellik  açılabiliyor. o yuzden herkesin tercih edeceğini düşünmüyorum. üst segment octavia yada superb aracım olsa düşünmeden alırım.


Öyle deme ibrahim, vagcom üzerinden aracının durumunu bile izleyebiliyorsun, hatta dsg balata durumu bile bakılabiliyor, 1.ve 2. balatanın durumlarına bakabiliyorsun, program sürekli güncelleniyor daha fazla erişim sağlanıyor, ünitenin desteklemesi yeter zaten, şu anda en üst araçlarda 088h bcm var, bizimkilerde 087r var, yabana atılır değil bence.




Çevrimdışı Hydra

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 277
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: saday;528539
Öyle deme ibrahim, vagcom üzerinden aracının durumunu bile izleyebiliyorsun, hatta dsg balata durumu bile bakılabiliyor, 1.ve 2. balatanın durumlarına bakabiliyorsun, program sürekli güncelleniyor daha fazla erişim sağlanıyor, ünitenin desteklemesi yeter zaten, şu anda en üst araçlarda 088h bcm var, bizimkilerde 087r var, yabana atılır değil bence.

al diyorsun illa?




Çevrimdışı Hydra

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 277
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: egeadam;528546
pahalı değil mi çinde aynısı yokmudur ?

almanyada bu ürün daha pahalı... çinde olan ürün korhan'ın verdiği linkteki ürün




Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Hydra;528545
al diyorsun illa?


Yok al falan demedim:)
sadece yabana atma dedim, sahibinden com da bir satıcı var 15.7 versiyon satıyor 320tl demiş 50 tl indirimle 280tl (başakşehirde satıyor), acaba bir kaç kişi toplanıp ortak ondan alsak da sırayla kullansakmı? bir avantaj da kablonun sürekli versiyon güncellemesi olması, ben bu programı kullandım ve saydığım özellikleri açtım, ama sanki daha fazlası var gibi, yurt dışı sitelerden bir çok bilgi topladım, onları da denemem lazım, onun iin kablonun orjinalliği yada güncelliği çok önemli 2015 araçlara destek vermesi için en son sürüm olmalı, varsa bu işe gönüllü arkadaşlar toplanıp alalım bir tane, en azından fazla para vermemiş oluruz ortaklaşa kullanırız, kullanmayı bilmeyen arkadaşlarınkini de ben açarım buldukça özellikleri, en başta mesajımda saydıklarımı açarız zaten onlar çantada keklik:ok: