škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia III Yakıt Değerleri Paylaşımı-Ana Konu

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mart

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 124
    • Profili Görüntüle
bu gun 80-90 la 40km yolu 4.2lt ortalama ile geldim.. Gece trafik yok malum =)..Şaşırdım açıkcası...


Çevrimdışı Anatolia

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 221
    • Profili Görüntüle
aracı aldığımda 48 L benzin aldım şuanda 600 KM yol yaptım ve çeyrek depo benzinim var yaklaşık 180 KM yol gidebilirim yakıt aldıktan sonraki ortalam tüketimimde 6.7 olarak gözüküyor ilk depo ve 1000 KM yanıltıcı olucaktır 2. fullememde sanırım daha net ortaya cıkıcak
bu arada araç 1.2 90 HP
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2015, 09:33:48 Gönderen: Anatolia »


Çevrimdışı Mimar

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
1.2 tsi 110hp
ortalama tüketim 4.1
mesafe 25 km
ortalama hız 64km
duraklama yok ani hızlanma yok


Çevrimdışı Anatolia

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 221
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mimar;522009
1.2 tsi 110hp
ortalama tüketim 4.1
mesafe 25 km
ortalama hız 64km
duraklama yok ani hızlanma yok
ya benim anlamadığım en net değere hangisinden ulaşıyoruz yakıt aldıksonra olanmı uzun süreli olanmı yoksa bir tane daha vardı adını unuttum ondanmı ? bana göre yakıt aldık sonraki değer önemli çünkü başlangıçtan olanda ben 5.5 leri falan gördüm


Çevrimdışı Mimar

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Anatolia;522011
ya benim anlamadığım en net değere hangisinden ulaşıyoruz yakıt aldıksonra olanmı uzun süreli olanmı yoksa bir tane daha vardı adını unuttum ondanmı ? bana göre yakıt aldık sonraki değer önemli çünkü başlangıçtan olanda ben 5.5 leri falan gördüm

başlangıçtan itibaren son kullanımı gösteriyor. Benim verdiğim değerler o bölüme ait yoksa yakıt aldıktan itibaren 5.6 gösteriyor.


Çevrimdışı meister78

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
benim daha aracım cok yeni 200 km .. ancak bundan önceki aracım 1.2 corsa lpg li olduğundan neredeyse hiç yakmıyor gibi bir durumu vardı yani.. :)) şimdi sanki benzin ibresinin hareketlerini resmen görüyormuşum gibi hissediyorum :)) ama yazdıklarınızdan sonra umutluyum ve aracımda onu gösteriyor inşallah ekonomik bir şekilde yolculuk yapabileceğim.


Çevrimdışı mart

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 124
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: meister78;522099
benim daha aracım cok yeni 200 km .. ancak bundan önceki aracım 1.2 corsa lpg li olduğundan neredeyse hiç yakmıyor gibi bir durumu vardı yani.. :)) şimdi sanki benzin ibresinin hareketlerini resmen görüyormuşum gibi hissediyorum :)) ama yazdıklarınızdan sonra umutluyum ve aracımda onu gösteriyor inşallah ekonomik bir şekilde yolculuk yapabileceğim.


benim arac 900km ye geldi gittikce yakıt tuketimi düşüyor. Ama 100-200 km de ben ortalama 11 12lt yakıyordum. Şuan 8-9lt civarında(Hep aynı guzergahta kullanıyorum)

Yani 2 - 3 bin km den sonra anca yakıt değerleri fikir verebilir gibi.


Çevrimdışı suleyman90

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mart;522197
benim arac 900km ye geldi gittikce yakıt tuketimi düşüyor. Ama 100-200 km de ben ortalama 11 12lt yakıyordum. Şuan 8-9lt civarında(Hep aynı guzergahta kullanıyorum)

Yani 2 - 3 bin km den sonra anca yakıt değerleri fikir verebilir gibi.


Benim araç şu an itibari ile 2758 km de ortalama 7.3 şehir içi akıcı trafik 5.5  6  lt arası geziyorum daha da düşer bence :)


Çevrimdışı omergunay16

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 162
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: suleyman90;522208
Benim araç şu an itibari ile 2758 km de ortalama 7.3 şehir içi akıcı trafik 5.5  6  lt arası geziyorum daha da düşer bence :)


Benim aracımda 2 bin km oldu ve Bendeki Değerlerde böyle Dsg olarak 7.4 lt ortalama 29 km/h hızla. Şehir içinde nadiren de olsa hanımda kullanıyor aracı.

Şehirler arası inişli rampa 55 km yolda 68 km/h ortalama hız ile 4.5 lt yi de gördüğüm oldu.

Bende tüketimin biraz daha düşeceğini düşünüyorum ilerleyen kmlerde.


Çevrimdışı suleyman90

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: omergunay16;522212
Benim aracımda 2 bin km oldu ve Bendeki Değerlerde böyle Dsg olarak 7.4 lt ortalama 29 km/h hızla. Şehir içinde nadiren de olsa hanımda kullanıyor aracı.

Şehirler arası inişli rampa 55 km yolda 68 km/h ortalama hız ile 4.5 lt yi de gördüğüm oldu.

Bende tüketimin biraz daha düşeceğini düşünüyorum ilerleyen kmlerde.


bence arabaya az yaktıran faktörler MQB platformu ile gelen hafiflik DSG ve TSİ motorun başarısı olduğu kadar lastiklerinde payı var :) Çünkü ufak dönüş yuvarlanma çapına sahip 15 ler.

Ama DSG de gaza basarken dikkat etmek lazım güzel bir oranı yakaladın mı tamamdır eğer o oran tutmazsa araba çok yakıyor.


Çevrimdışı omergunay16

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 162
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: suleyman90;522317
bence arabaya az yaktıran faktörler MQB platformu ile gelen hafiflik DSG ve TSİ motorun başarısı olduğu kadar lastiklerinde payı var :) Çünkü ufak dönüş yuvarlanma çapına sahip 15 ler.



Ama DSG de gaza basarken dikkat etmek lazım güzel bir oranı yakaladın mı tamamdır eğer o oran tutmazsa araba çok yakıyor.


Evet Dsg de kesinlikle ayağınız biraz hassas olmalı. Dikkat etmezseniz gerçekten ilginç Yakıt tüketimleri olabiliyor.

Şehir içi trafikli dur kalklı yolda 6-6.5 lt lerin 110 hp bir araçla makul yeterli tüketim olacağını düşünüyorum.

Uzun yolda ise 110-120 km ortalama hızlarda bu Aracın 4,8-5 lt yakabileceğinden hiç şüphem yok açıkçası.

Bu Düşüncelerim Dsg li araçlar için tabi, manuellerde ne olur nasıl olur bilmiyorum açıkcası.
« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2015, 18:29:45 Gönderen: omergunay16 »


Çevrimdışı suleyman90

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: omergunay16;522319
Evet Dsg de kesinlikle ayağınız biraz hassas olmalı. Dikkat etmezseniz gerçekten ilginç Yakıt tüketimleri olabiliyor.

Şehir içi trafikli dur kalklı yolda 6-6.5 lt lerin 110 hp bir araçla makul yeterli tüketim olacağını düşünüyorum.

Uzun yolda ise 110-120 km ortalama hızlarda bu Aracın 4,8-5 lt yakabileceğinden hiç şüphem yok açıkçası.

Bu Düşüncelerim Dsg li araçlar için tabi, manuellerde ne olur nasıl olur bilmiyorum açıkcası.


Bence DSG lerin 110 olmasının sebebi her otomatik şanzıman ne kadar iyi olursa DSG EDC powershift vb türevleri mutlaka aktarma kaybı oluşuyor.

Renault Fluence EDC kullandım gerçekten rezaletti DSG ye dua ederim istediği kadar sorun çıkarsın valla EDC bir silkeledi bir kere alt tarafta muhtemelen kavrama ayıramadı şank diye dedim şanzıman indi herhalde aşağı yok arkadaş bunlar böyle aldığımdan belli dedi.

Powershift te ben fiesta 1.0 ecoboost ta kullandım çok başarılı değildi seri değildi o da.Nasıl bir çift kavramaysa.:D


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: suleyman90;522385
Bence DSG lerin 110 olmasının sebebi her  otomatik şanzıman ne kadar iyi olursa DSG EDC powershift vb türevleri  mutlaka aktarma kaybı oluşuyor...
DSG, EDC, Power Shift şanzımanlarda aktarma kaybı manuel viteslilerdeki  kadar ancak zira manueldeki prensiple çalışıyorlar. Bir tork konvertörlü  gibi basınç oluşmasını beklemek gibi bir durum yok.:wnk:
Alıntı yapılan: suleyman90;522385
...Renault Fluence EDC kullandım gerçekten rezaletti DSG ye dua ederim istediği kadar sorun çıkarsın valla EDC bir silkeledi bir kere alt tarafta muhtemelen kavrama ayıramadı şank diye dedim şanzıman indi herhalde aşağı yok arkadaş bunlar böyle aldığımdan belli dedi...
Sen gene DSG' yi aramışsın, ben Fluence EDC kullandığımda manuel vitesi aradım. Düşün artık halimi.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı suleyman90

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;522481
DSG, EDC, Power Shift şanzımanlarda aktarma kaybı manuel viteslilerdeki  kadar ancak zira manueldeki prensiple çalışıyorlar. Bir tork konvertörlü  gibi basınç oluşmasını beklemek gibi bir durum yok.:wnk:

Sen gene DSG' yi aramışsın, ben Fluence EDC kullandığımda manuel vitesi aradım. Düşün artık halimi.

Eyvallah uğur abi.Fakat EDC ile power shift hala başarılı bulmuyorum çok ağırlar yine DSG kadar seri değiller hala :) Tamam bir çoğu tork konvertörlüden iyiler yine yada CVT den.CVT ne öyle ya kasnak geriliyor gidiyor vites sesi gelmiyor böyle güldür güldür :D

Renault EDC si tam facia zaten şimdi laguna getirip 1.6 130 luk motorla Koyucaklarmış 320 Torka o şanzıman nasıl dayanacak bakalım bizde görücez.Çünkü 1.6 130 dizel türkiye ye ilk megane gt line ile gelmişti manuel olarak edc ler 1.5 110 geliyordu.Çünkü 320 tork tu 130 luk şanzıman kaldırmaz diye getirmediler :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: suleyman90;522551
...CVT ne öyle ya kasnak geriliyor gidiyor vites sesi gelmiyor böyle güldür güldür :D...
Öyle deme aynı HP ve torka sahip Audi A5 ve Peugeot 508SW' yi deneme imkânı olmuştu. A5, 508' e fersah fersah fark atıyordu, zira A5 CVT, 508 ise tork konvertörlü idi.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!