Dün bende incelemeye gittim aracı :
Dış GörünümÖncelikle araç dışarıdan kesinlikle fotoğraflardakinden daha güzel ve ihtişamlı görünüyor. Fotoğraflara bakarak kalmayın, gidin inceleyin bi aracı. Ben fotoğraflarını ilk gördüğümde bariz bi şekilde eski kasa daha güzel diyordum. Ama yanılmışım
Önü, arkası, yandan görünümü gerçekten çok güzel. Bu sportif görünüme 17" hatta 18" jantlar bile gider. Tabi güzel ülkemin süper yollarında(!) ne derece gider onu bilemem
İç GörünümAracın içine bakacak olursak; kapı içlerinde çok yumuşaktan sert plastiğe kadar pek çok parça kullanılmış. Sert plastik olan sadece üst kısım var. Torpido kısmıysa tamamen yumuşak plastik. Kapı açma kolunun orada ki ince bir şerit halindeki kaplama çok güzel görünüyor.
MultimediaBolero ekran biraz daha geliştirilmiş. Artık araçla ilgili bilgileri de buradan görebiliyoruz. Ambition modeldeki Swing radyoda eskiye göre büyümüş gibi geldi bana. Radyo ekranının hemen altında, klima panelinin üstünde USB ve AUX girişi bulunuyor. Boleronun CD değiştirici kısmı torpido gözünün içine gizlenmiş. Ambition modelinde burası boş haliyle ve ekstra alan olarak kullanılabilir. Bolero'dan video da izlenebiliyor artık dedi eleman ama denemedik o özelliği. Hangi formatları destekler bilemiyorum.
Renkli maxi-dot ekranda gayet güzel. Yol bilgisayarını artık direksiyon üzerindeki sağdaki düğmeden kullanıyoruz. Ve görünümler arası geçişler falan gayet güzel. Windows 7'nin windows+tab tuşlarıyla ekranlar arasındaki geçişi gibi olmuş
KoltuklarKoltuklar konusunda sağda solda şikayetler gördüm hep, tabi herkes fotoğraflara göre yorum yaptığı için bunlara kulak asmayın. Koltuklarda bir sıkıntı yok. Eleştirecek bir yanı varsa da yanal destekleri A5 kasadaki gibi çok fazla değil yine.
Arka TarafArka tarafa geçecek olursak, kapılar açıldığında ön koltukların altındaki ışıklarla arka taraftaki ayak bölümü aydınlatılıyor. Aracın eskisine göre uzunluğunun ve genişliğini artması arka taraftaki yaşam alanını fazlasıyla etkilemiş. Arkadaş aracı denerken 3 kişi arka tarafta oturduk ve omuzlarımız birbirine değmedi bile. Diz mesafesi A5 de bile gayet iyiyken bu kasada iyice artmış. Şaft tüneli yine var ama A5 kasadan daha ince geldi bana, ya da daha alçak. Arkadaşın araçla gittiğimiz için bi karşılaştırma yapamadım, yalnız ortada oturan yolcu A5'e göre daha rahat ediyor, bunu söyleyebilirim.
İzolasyonTest ettiğimiz araç 1.6 TDI DSG idi. Araç dizel olmasına rağmen motor sesi neredeyse hiç duyulmuyor. Benzinli motorda bu daha da az olacaktır eminim. Yol sesi eskiye oranla baya azalmış. Mıcırlı asfaltta da görmek lazım tabi. A5'in en çok eleştirilen yanı yol ve motor sesiydi. Bu konu üzerinde fazlasıyla çalışmışlar.
SüspansiyonSüspansiyonlar A5 ile aynı aşağı yukarı. 1-2 tümsekten geçtim, A5 ile aynı seviyede etkilendim.
Yakıt TüketimiAracı 7.viteste 80'e sabitlediğimde; 2.8 litre, 90'a sabitlediğimde 3 litre anlık yakıt tüketimi gösteriyordu. Yani aracın uzun yol değerleri fabrika değerleriyle aynı. Tabi düz yolda gidince böyle, rampalı yollarda artacaktır. Ortalama yakıt tüketimi ise 5.5 falandı sanırım. Yani şehir için söylenenden fazla kesinlikle.
PerformansAracın hafiflemesiyle hızlanma oranı da bunu doğru orantılı olarak artmış. Yine de benzinli olanı kullanmak isterdim. 8.4sn 0-100'ü merak etmiyor değilim
FiyatBen hala bu konuya takmış durumdayım. Yeni Leon'da 1.2TSI 105 HP ile 1.4 TSI 140 HP arasında 2000 lira varken, Yeni Octavia'da neden 6000 lira fark var? Gördüğüm kadarıyla aşağı yukarı aynı yakıyor araçlar, her hangi bir teknoloji farkı da yok bu durumda. 1.4TSI 140HP'nin 55 bin lira civarı olması lazımdı bu hesapla. 58500 çok fazla geldi bana. Ayrıca; dizel ile arasında 2000 lira fark var sadece. Satış elemanına sorduğumda benzinlide artık dizel kadar az yakıyor ondan fiyatları yakın gibi garip bir cevap aldım
OpsiyonlarOpsiyon konusu karışık şu anda. Ya yok diyorlar, ya Haziran'da diyorlar.
SonuçSonuç olarak araç A5 kasaya göre her yönden gelişmiş. Tabi fiyat olarakta
Alınır mı derseniz dizel için fiyatlar uygun ama benzinli fiyatları çok diyorum.