škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Direksiyon Sorunu...

Faboct · 46 · 16167

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Faboct

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Selamun Aleykum Değerli Arkadaşlarım;
 
Geçen Aralık gibi bir kavşaktan yola geçerken araba gaz yemedi direksiyon aşırı ağırlaştı ve kadranda direksiyon lambası yandı(sarı). O gün biraz daha kullandım yapmadı. Devam eden günlerde birkaç kez eşim kullanırken bir iki kez de ben kullanırken yaptı ama gaz yememe sorunu pek olmadı.
 
Geçen hafta 200 metre yolda 4-5 kere aynı sorunu yapınca özel servise götüreyim dedim. Direksiyon pompamın arızalı olduğunu söylediler. Aracımın üstündeki KOYO marka olduğu için piyasa da olmadığını TRW marka alırsam da direksiyon kutusunun da değişmesi gerektiğini söylediler. 3.000 TL gibi bir rakamdan bahsettiler. Eğer KOYO bulunursa 1.000 TL gibi hallolacakmış.
 
O gün (16 Mart 2013 C.Tesi) aracımı servisten aldım. O gün bugündür aracı hiç kullanmadığımız kadar kullanıyoruz. Yalnız araç arıza vermiyor.
 
Direksiyon pompasındaki soketlerde temassızlık olup sökme takma işlemlerinden sonra yerine mi oturdu diye düşünüyorum. Böyle bir şey mümkünmüdür? Görüşlerinizi alabilirmiyim?
 
Aracım Skoda Fabia 1.2 HTP HB


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
geçmiş olsun kronik bir fabia sorunu gibi gözüküyor. inşallah dediğiniz gibi bir sıkıntıdır ve geçmiştir. bu tip şeyler benim bu markaya olan güvenimi azalttı. sorunsuz bir markaya yönelmek mantıklı olabilir kendi açımdan.


Çevrimdışı turgutktu

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 317
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: biHEmta;425955
geçmiş olsun kronik bir fabia sorunu gibi gözüküyor. inşallah dediğiniz gibi bir sıkıntıdır ve geçmiştir. bu tip şeyler benim bu markaya olan güvenimi azalttı. sorunsuz bir markaya yönelmek mantıklı olabilir kendi açımdan.

sadece sorunların skoda markasında'mı olduğunu düşünüyorsunuz?
sorunsuz bir marka bulursanız hiç ama hiç problem yaşatmayacak bana hemen haber verin.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Değerli arkadaşım;

Foruma şöyle bir göz gezdirirsen bu arızayla ilgili çok fazla konu olduğunu görürsün. Hatta bu arıza ile ilgili son konulardan birde benim konum. Aynı arıza benim aracımda da var ne yazık ki.

Ben bu arızayı şu an için gideremedim, sebep şu ki; aracı gösterdiğim her yer farklı bir şey söyleyip farklı cevaplar verdiler. Bu arızanın iki nedeni olabilir, ya pompa ya açı sensörü. Ancak dediğim gibi bana kesin bir arıza tespiti yapıp , arıza şu parçadan kaynaklanıyor , değişsin veya yapılsın düzelir diyen bir usta çıkmadı.

Hep çelişkili cevaplar, şu şekilde diyaloglar ;

- Abi büyük ihtimal pompadan yapar.
- O zaman değiştirelim pompayı ne kadar?
- Abi iki çeşit pompa var biri 800 tl diğeri için sistem değişecek 3000 tl yi bulur.
- Peki başka bir çözümü varmı ?
- Valla belkide açı sensöründendir . O da çeşit çeşit , seninki acaba hangi çeşidi.
- Nasıl belki ?
- Belki abi belli olmaz ???
- Açı sensörü ne kadar ?
- 80 tl ye var , 550 tl ye var !! ( burada verilen fiyat tamamen gerçek , iki farklı marka açı sensörünün arasındaki fiyat farkına dikkatinizi çekerim !! )

İşte bu konuşmalar sonucunda ben arabama hiç bir işlem yaptırmamaya karar verdim. Arada bir direksiyon ışığı yanıyor , onun dışında başka sıkıntım yok .

Bugün aracımın egsoz muayenesi için İstanbul yolundaki Skoda servisine götürdüm, muayeneyi yaptırdım, birde şu arızayı yetkili servise sorayım dedim.

İçerideki servis danışmanı , pompanın 1250 tl , açı sensörünün de 550 tl olduğunu, ayrıca % 30 indirim olduğunu ve arızayı kesin olarak çözebileceklerini söyledi.

Teşekkür ettim ve çıktım, şu an düşünüyorum , belkide önümüzdeki günlerde arabamı yetkili servise götürüp yaptırabilirim.

Ancak önce gerçekten sorunun kesin olarak çözüleceğine inanmam lazım.

Herkese iyi forumlar...


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turgutktu;425959
sadece sorunların skoda markasında'mı olduğunu düşünüyorsunuz?
sorunsuz bir marka bulursanız hiç ama hiç problem yaşatmayacak bana hemen haber verin.


elbetteki sorunsuz araba bulmak zor ama umut beyin dediği gibi forumda bu konu da başlık bulmak kolay demekki fabianın ciddi bir sıkıntısı. niyetim markayı kötülemek değil. dediklerine göre toyota en sorunsuz araba piyasadaki abartılı fiyatlardan da bunu anlamak gerekir.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: biHEmta;426017
elbetteki sorunsuz araba bulmak zor ama umut beyin dediği gibi forumda bu konu da başlık bulmak kolay demekki fabianın ciddi bir sıkıntısı. niyetim markayı kötülemek değil. dediklerine göre toyota en sorunsuz araba piyasadaki abartılı fiyatlardan da bunu anlamak gerekir.


Sorunsuz araba diye bir kavram yok. Her marka ve modelin, belli sıkıntıları olur, bunlar tekrarlayan sıkıntılardır veya bir anda bir sebepten ortaya çıkar.

Fabia'lardaki bu direksiyon pompası - açı sensörü sorunu nadir görülen münferit bir arıza kesinlikle değil. Bunu bu forumda kabul etmemiz gerekir diye düşünüyorum.

Ancak bu Fabia'nın " sorunlu araba olduğu anlamına gelmez. Fabia'nın sınıfında bir çok rakibinden çok çok üstün özellikleri var , bunu anlamak için kısa bir süre Fabia kullanmak bile yeter.


Çevrimdışı anarche

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 365
    • Profili Görüntüle
2007 model Opel Astra kullanan arkadaşımın direksiyon pompası yanmıştı. Tahmin edin bu pomapanın markası ne?


Çevrimdışı Faboct

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: anarche;426059
2007 model Opel Astra kullanan arkadaşımın direksiyon pompası yanmıştı. Tahmin edin bu pomapanın markası ne?

 
 
KOYO mu acaba :lol: ?


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Kimse kusura bakmasın, VW' nin olsun ve gruba dahil tüm diğer markaların belirgin kronik ve belirli bir zaman dilimi içinde tekrarlayan sorunları var. Birde aracı kullanın yada kullanmayın adeta tabiat içinde çözünen yeni poşet torbalar benzeri lastik aksam sorunu var.Direksiyon pompa-sensör sorunu galiba en başta. Pencere krikoları, 2-4 yıl için sararan şeffaflığını kaybeden akrilik far camları, ki evvelden Favorit-Feliciada camdı kolay değişiyor yada yenilenebiliyordu şimdi değiştirilemiyor yenisi 400-500 TL arası Şahsen doğru dürüst aydınlatmıyorda, buna uyduruk sislerde dahil. Ön amortisörler eski tiplerinki gibi değil 2-3 defa sert girin tıkırtılar anında başlıyor.Bir türlü kesilemeyen kapı gıcırtıları, 2-3 sene sonra gürültülü ve dengesiz çalışmaya başlayan kalorifer fanları Çok çabuk yırtılan kuruyan kapı içi lastikleri ile % 6-7 oranında da olsa nedeni meçhul sibop yakması,İndiksiyon bobini yanmaları, dizellerde ara sırada olsa turbo arızaları gibi aslından bir kaç ciddi sorunun dışında hani derler ya adamı verem eden arızalar.1999 başından 2006 ya kadar 132.000 km.tepe tepe kullandığım Felicia HB' den sonra bu fabia bana açıkçası hiçte fakir dostu gelmedi.Açıktan bir 15-20.000 TL param olsa sadece yazları kullanabildiğim ve beni her uzun yola çıkışımda tedirgin eden ve üstelik neredeyse yürüyen aksamı ve motoru sıfır sayılacak bu aracı daha az sorunlu olduğunu gördüğüm bir başka marka ile değiştireceğim. Amma nerede o para !!
« Son Düzenleme: 21 Mart 2013, 14:01:24 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı emreozukan

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
biz 2002 den 2013' e kadar kullandığımız octavia ile tam 350 bin km yaptık rutin bakımları dışında servise ya aksesuar taktırmaya yada istediğim için değiştirdiğim parçalar için gitmişizdir (far ampulu, stop ampulu ve özel sipariş amortisörler) başka hiç bir sorun çıkartmamıştı biraz şans işi gibi arabanın arıza çıkartması veya çıkartmaması.


Çevrimdışı Joker16

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
2 yıldır 2004 fabia 1 kullanıyorum aracı aldığımda 83 bin deydi ve aracı ilk sahibinden aldım şu anda 104 bin de araç rutin bakımlarını yaptırıken 25 bin de orjinal bir garaj arabası geldi bizim ustaya satış öncesi kontrol için araç sahibi biraz değişik bir tipti öve öve bitiremedi aracını usta benim aracımı gösterdi sizin aracınızdan daha alt bir model ve km si 104 binde bu araba motordan kaportadan 10 üzerinden 10 hak ediyor diye araç sahibini biraz iğneledi ben fabiadan son derece memnunum şu ana kadar ne bir tıkırtı ne bir gıcırtı hiç bir ses veya yalıtım yada arıza problemi çok şükür yaşamadım aldığım günden beri motoruna tek bir anahtar dahi değmiş değil rutin bakımları dışında tek değiştirmiş olduğum parça hararet ısı müşürü oldu sadece tamamen bu tür arabalarda araç gerçekten şans işi sizden önceki sahibindeki geçmişide çok önemli tek sorun belirli zaman sonunda ön farların biraz solması buda araç yıkanırken ucuz şampuanlardan kaynaklanıyor bence uzun süredir aracımı belirli bir yıkama bayisine veriyorum farlarda daha yoğun bir matkaşma olmadı şu ana kadar

yani kısacası tüm araç modellerinde aracın temiz bakımlı olması kullanıcısını memnun eder fakat sorunlu olan bir aracında sorunu hiç bir zaman bitmez bir arıza biter diğeri başlar şu arabalardaki şanzuman o sınıftaki hiç bir araçta yok vitesi daha yokladığımda 8 10 cm boşluğu görünce geri kaçasım geliyor


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: biHEmta;426017
...dediklerine göre toyota en sorunsuz araba piyasadaki abartılı fiyatlardan da bunu anlamak gerekir.
O maalesef bir zamanlar öyleydi. Toyota forumuna girdiğinizde, Toyota' da da garip garip arızaların olduğunu rahatlıkla göreceksiniz.:wnk:
Alıntı yapılan: Picasso;426076
Kimse kusura bakmasın, VW' nin olsun ve gruba dahil tüm diğer markaların belirgin kronik ve belirli bir zaman dilimi içinde tekrarlayan sorunları var. Birde aracı kullanın yada kullanmayın adeta tabiat içinde çözünen yeni poşet torbalar benzeri lastik aksam sorunu var.Direksiyon pompa-sensör sorunu galiba en başta. Pencere krikoları, 2-4 yıl için sararan şeffaflığını kaybeden akrilik far camları, ki evvelden Favorit-Feliciada camdı kolay değişiyor yada yenilenebiliyordu şimdi değiştirilemiyor yenisi 400-500 TL arası Şahsen doğru dürüst aydınlatmıyorda, buna uyduruk sislerde dahil. Ön amortisörler eski tiplerinki gibi değil 2-3 defa sert girin tıkırtılar anında başlıyor.Bir türlü kesilemeyen kapı gıcırtıları, 2-3 sene sonra gürültülü ve dengesiz çalışmaya başlayan kalorifer fanları Çok çabuk yırtılan kuruyan kapı içi lastikleri ile % 6-7 oranında da olsa nedeni meçhul sibop yakması,İndiksiyon bobini yanmaları, dizellerde ara sırada olsa turbo arızaları gibi aslından bir kaç ciddi sorunun dışında hani derler ya adamı verem eden arızalar.1999 başından 2006 ya kadar 132.000 km.tepe tepe kullandığım Felicia HB' den sonra bu fabia bana açıkçası hiçte fakir dostu gelmedi.Açıktan bir 15-20.000 TL param olsa sadece yazları kullanabildiğim ve beni her uzun yola çıkışımda tedirgin eden ve üstelik neredeyse yürüyen aksamı ve motoru sıfır sayılacak bu aracı daha az sorunlu olduğunu gördüğüm bir başka marka ile değiştireceğim. Amma nerede o para !!
Tüm bu sorunları yaşadınız mı? Nasıl bir ortamda kullanıyorsunuz ki siz aracınızı? Cidden merak ettim.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Bu direksiyon pompası arızası olayı , şans veya şanssızlık değil . Bu sorun Fabia 'da var.
Ama bu sorunu yaşamamak bir şans olabilir Fabia kullanıcıları için.

Ama bunu dışında daha öncede dediğim gibi " sorunlu araçtır " demek mümkün değil.


Çevrimdışı Joker16

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;426102
Bu direksiyon pompası arızası olayı , şans veya şanssızlık değil . Bu sorun Fabia 'da var.
Ama bu sorunu yaşamamak bir şans olabilir Fabia kullanıcıları için.

Ama bunu dışında daha öncede dediğim gibi " sorunlu araçtır " demek mümkün değil.


temiz olarak aracı 2 yıldır kullanıyorum bariz olarak 2.5 yılına geçiş yapıcak bir kaç ay içerisinde sanırım bende o şanslı insanlar arasında yer alıyorum düzenli olarak aracı kullanan bir insanımda direksiyon pompası vs hiç bir arıza denk gelmedi henüz başıma ileride belki bir sıkıntı yaşatabilir ama biz görürmüyüz o kısım ayrı konu


Çevrimdışı turgutktu

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 317
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;426076
Kimse kusura bakmasın, VW' nin olsun ve gruba dahil tüm diğer markaların belirgin kronik ve belirli bir zaman dilimi içinde tekrarlayan sorunları var. Birde aracı kullanın yada kullanmayın adeta tabiat içinde çözünen yeni poşet torbalar benzeri lastik aksam sorunu var.Direksiyon pompa-sensör sorunu galiba en başta. Pencere krikoları, 2-4 yıl için sararan şeffaflığını kaybeden akrilik far camları, ki evvelden Favorit-Feliciada camdı kolay değişiyor yada yenilenebiliyordu şimdi değiştirilemiyor yenisi 400-500 TL arası Şahsen doğru dürüst aydınlatmıyorda, buna uyduruk sislerde dahil. Ön amortisörler eski tiplerinki gibi değil 2-3 defa sert girin tıkırtılar anında başlıyor.Bir türlü kesilemeyen kapı gıcırtıları, 2-3 sene sonra gürültülü ve dengesiz çalışmaya başlayan kalorifer fanları Çok çabuk yırtılan kuruyan kapı içi lastikleri ile % 6-7 oranında da olsa nedeni meçhul sibop yakması,İndiksiyon bobini yanmaları, dizellerde ara sırada olsa turbo arızaları gibi aslından bir kaç ciddi sorunun dışında hani derler ya adamı verem eden arızalar.1999 başından 2006 ya kadar 132.000 km.tepe tepe kullandığım Felicia HB' den sonra bu fabia bana açıkçası hiçte fakir dostu gelmedi.Açıktan bir 15-20.000 TL param olsa sadece yazları kullanabildiğim ve beni her uzun yola çıkışımda tedirgin eden ve üstelik neredeyse yürüyen aksamı ve motoru sıfır sayılacak bu aracı daha az sorunlu olduğunu gördüğüm bir başka marka ile değiştireceğim. Amma nerede o para !!

bu kadar sorunlu diyorsun neden bu eziyeti çekiyorsun sat gitsin sende rahatla cebinde rahatlasın....:)