škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Direksiyon Sorunu...

Faboct · 46 · 16164

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Joker16;426104
temiz olarak aracı 2 yıldır kullanıyorum bariz olarak 2.5 yılına geçiş yapıcak bir kaç ay içerisinde sanırım bende o şanslı insanlar arasında yer alıyorum düzenli olarak aracı kullanan bir insanımda direksiyon pompası vs hiç bir arıza denk gelmedi henüz başıma ileride belki bir sıkıntı yaşatabilir ama biz görürmüyüz o kısım ayrı konu



Ne güzel işte güle güle kullanın. Zaten burada söylemeye çalıştığımız şey mutlaka her Fabia 'da olur demek değil. Bu arızayı yaşatmayan Fabia'lar vardır.

Mesele şu , bu tip bir arıza aslında elektrik destekli direksiyon sistemine sahip her araçta karşılaşılabilecek bir sorun. Bu tip direksiyon sistemine sahip bir çok marka araç var piyasada, ve onlarda da bu sorunlar meydana geliyor. Pegueot ve Opel markalarında da bu arızanın meydana geldiğini bizzat özel serviste gördüm.

Ancak şöyle bir durum söz konusu , bu sıkıntı Skoda markasında tabiri caizse daha çetrefilli bir durum alıyor. Çünkü farklı yıllarda Skoda tarafından farklı marka pompa-açı sensörü kullanılmış ve bunların arasındaki fiyat farkları , temini gibi can sıkıcı durumlar ortaya çıkıyor.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;426095

Tüm bu sorunları yaşadınız mı? Nasıl bir ortamda kullanıyorsunuz ki siz aracınızı? Cidden merak ettim.
@Uğur@k@r;
Bizzat yaşadıklarım,Zaman dilimi olarak yanlış yapmayayım diye elimdeki tamir faturalarından yazıyorum
Aracın trafiye çıkış tarihi, 15.03.2006
02.08.2008 3. silindir İndiksiyon bobini yandı. 380 TL Km.16.043
03.10.2008 4 tekerlek lastiğini değiştirmek zorunda kaldım,Her tarafı çatladı ve sertleşti. km 17.844 420 TL
14.07.2009 Ön 2 amortisör+Tüm fişeklik denge lastikleri(öntakım lastikleri +amortisör takozları)+ sağ ön iç bilya+ön 2 disk,Sökme takma işlemi sırasında sağ rot körük lastiği çekiçle yırtıldı+Lastiği takarken diş kaptırdılar 1 hafta sonra sağ taraftan gaza yüklenince Tak-tak sesi gelince sapa sağlam "lale" değişti) 2.180 TL. km 24.068
02.Aralık 2010, 3. silindir emme sibobu yandı,Komple sibop değişimi taşlama kayıtlar vs.+paralelinde triger+su devri daim+akü+Bujiller...4.320 TL. km 30.740
27.05.2012 Uzuın yol bakımına gittiğmde direksiyon pompası sıkıntılı.Bir süre sonra değişebileceği söylendi.
Şu an araç 37.356 km. de Sadece yazın uzun yolda 5-7.000 km arası yapabiliyorum 2010 yılı kışı hariç max. 1200 km ya yaparım ya yapmam.Kısacası Bensin 4 TL'ye yaklaşınca bizde ip koptu.Yani Araç tam bir asfalt arabasıdır.Ehliyetim 21 yıllık,Çalıştığım şirketin Pikap, kamyon TIR vs.(Ehliyetim E-D sınıfı) her aracını da 14 yıldır sürekli kullanıyorum. Kısacası anlatmak istediğim acemi çaylak yada yeni yetme takımından değilim.
Sayısını pek hatırlamıuyorum ama Fabia'ya kadar hep 2. el araç kullandım. 96.000 km de aldığım Mazda 325' i sattığımda 350.000 km yakındı açıkçası bu kadar sıkıntı yaşamadım. Hele hele gümrükten aldığım 2.5 lt Dizel 1986 Audi 100 hiç unutamam 60.000 km kadar yapıp satıpta pişman olduğum araçlardan biri.İlk kazığı yine gümrükten dış görünüşüne aldanıp aldığım Opel kapitan 1.9 lt. sedandan yedim. Motorun içi boş çıktı. Hurdadan zar-zor toplayıp 3 ay kullanıp sattım. Fabia ilk sıfır aracım, ama?....
Satıp kurtulmak aslında en kolay yol. Ama hani derler ya, "bekara k...boşamak kolay." Yerine koyamadıktan sonra. Zaten araç 7 yaşında km düşük bu yıl hallettim,hallettim.Yoksa üstüme kalır gider.Artık faizle tefeciden para almışız gibi öder de öderiz.:uhu:


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Sayın Picasso;

Genel olarak ön takımdan gelen sesleri ben artık pek kafama takmamaya başladım. Geçen günlerde arabayı lifte kaldırıp baktık, Z rotlar aşırı gevşemişti , sol ve sağ Z rotları değiştirdik ses biraz da olsa azaldı ama geçmedi , arabayı komple ön takıma sokarsam ancak o zaman kurtulurum sesten diye düşünüyorum.

Onun dışında motorla ilgili bir sorun yaşamadım şu ana kadar , yaşamakta istemem açıkçası. Birde o çıkmasın başımıza ..

Zaten direksiyon pompasıyla ilgili sıkıntı fazlasıyla yetti.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Bilgin Bey'in yaşadıklarının bir kısmı şans, bir kısmı ise kötü usta ve arabayla ilgili olmayan şeyler...mesela lastik değişimi, o lastik markası ya da kullanım şekliyle ilgili, lale değişimi körüğü yırtan usta kaynaklı, bobin ve sibop arızaları  konularında ise haklı, tabii LPG yoksa ve kötü benzin kullanmıyorsa...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hetepe;426238
Bilgin Bey'in yaşadıklarının bir kısmı şans, bir kısmı ise kötü usta ve arabayla ilgili olmayan şeyler...mesela lastik değişimi, o lastik markası ya da kullanım şekliyle ilgili, lale değişimi körüğü yırtan usta kaynaklı, bobin ve sibop arızaları konularında ise haklı, tabii LPG yoksa ve kötü benzin kullanmıyorsa...
@hetepe,
Lastik derken 4 araç lastiğini kast ediyorsanız. o lastiklerde Skoda' nın kullandığı BARUM lastikleri kast ediyorum. 2.5 senede bir lastik yan yanaklardan çatlayabiliyor ve adeta turşu bidonu sertliğine erişiyorsa oturup düşünmek lazım. Bu lastikler o hale gelmiştiki diş aşınması çok olmamasına rağmen lastikçi kimseye satamam diye yüzüne bile bakmadı.Sonra tanesi 10 TL' ye kapıya gelen eskiciye verdim. Sonuçta 16.000 km de lastik değiştirmek durumunda kaldım.Orta sınıf bir lastik olsa benim kullanma tarzımla en az 45-50.000 km yaparım. Sonuçta kullanılan süper kalitesiz lastiğin bedeli bana ekstra bir maliyet  olarak yanıyor.Elbette sıfır aracın üzerinde MICHELIN-GOODYEAR lastik beklemiyordum ama alüminyum janta da bu lastik hiç yakışmıyor. Bu arada unuttum Fren diskleri o kadar garipki herhalde sıcakken suya dalıp çıkmışım, yamulmuştu ve fren ayağımın altında inip çıkıyordu.Yerli disk kullandıkta defalarca suya girmeme rağmen hiç bir şey olmadı. Tamam, zaten belirtmiştim körüğü yırtan usta değil onu sökmeye çalışan çırağın martifeti, Laleyide halleden bir başka çırak. Aslında serviste ustam hep aynı kişidir. Kaliteli ustadır.Malzeme almaya depoya gittiğinde işi çırağa bırakınca oluştu, elbette kabakta benim başıma patladı.
Bu arada kapıdan gelen gacırtı gucurtularıun nedeni şu. 2004 yılı dahil ön kapı iç saçları civata pul,yaylı rondela ve somunla kapı kasasına bağlı. 2005 dahil ve bizimkilerde perçinle.Zamanla perçinler gevşiyor ses yapıyor.Aslında bu tam bir iptidailik. Sağ kapıda ufak bir düzgün bir göçük var. Açtırdım, perçinlerle karşılaşınca elletmedim Somunlu olsa bu göçük elle dahi düzelecek ama perçinleri malesef sökmek ancak matkapla çürüterek mümkün.Halbuki koskoca firma, madem maliyeti düşüreceksin bari perçinleleri, 2 sacın arasına prespant koyda sık.BU kadar basit.
Ses'ten şikayet edenlere duyurulur. Şayet 2005 model ve üstü araçlarda iç kapı sacı bir nedenle açılacaksa yeni perçinleri araya prespant koyarak sıktırın Ses ebediyen kesilir.
LPG' de olsa sibop yanması söz konusu olamaz.Çünkü sibop kayıtları 1996 2. yarısından itibaren LPG' ye uygun.Bu tamamen sibop kalite problemi.Bir ihtimal menevişleme sıkıntısı. Bir ara serviste bir dizel fabiada sibop şapka kısmının koptuğuna şahit oldum. Özellikle 1. versiyon 1.4 74 BG' lerin biraz kronik sorunu. VW Polo'da hem yerli hemde yabancı forumlarda  rastladım. Bu problem 1.3 Opel Corsa'da da olduğu konu ediliyordu. İşin garibi bu sorun genellikle 25-35.000 km arasında ortaya çıkıyor. Yüksek devirli küçük hacimli motorlarda ortaya çıkması bir raslantı mı?Aklıma takılmıyor da değil.
Kötü benzin bu soruna neden olabilir. Aracı il götürdüğümde ilk söyledikleri bu oldu. Bende "%100 eminseniz Baykan' ları hemen dava edeyim" dedim.Hemen başka nedenleri sıralamaya başladılar. Ancak şu ana kadar SHELL dışında bir yerden benzin almadım. BP ile birlikte en iyi kontrola tabi şirketlerdir.Belki diğerleride öyledir ama 2 kötü tecrübeden sonra PO(Uşak) ve MobilOil(Sivrihisar) diğerlerinden almayı hiç düşünmedim bile.Zaten İzmir-Antalya Bursa-İsranbul ve Adana istikametinde durduğum yerler son 8-9 yıldır hep bellidir.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;426234
Sayın Picasso;
 
Genel olarak ön takımdan gelen sesleri ben artık pek kafama takmamaya başladım. Geçen günlerde arabayı lifte kaldırıp baktık, Z rotlar aşırı gevşemişti , sol ve sağ Z rotları değiştirdik ses biraz da olsa azaldı ama geçmedi , arabayı komple ön takıma sokarsam ancak o zaman kurtulurum sesten diye düşünüyorum.
 
Onun dışında motorla ilgili bir sorun yaşamadım şu ana kadar , yaşamakta istemem açıkçası. Birde o çıkmasın başımıza ..
 
Zaten direksiyon pompasıyla ilgili sıkıntı fazlasıyla yetti.
@umtdrn,
Benim araçta ön düzen tarafından hiç ses gelmedi Sesler daha çok ön kapı içinden gelen gacırtılar şeklinde. 2009 da annem vefat ettiğinde İzmir' deydim.Haber alınca çok süratli bir şekilde Ankara' ya dönerken ki hiç mola vermeden sadece Uşak çıkışında benzin almıştım, aracın 110 km üstünde yolda gezdiğini farkettim ve Polatlı sonrası yavaşlamak mecburiyetinde kaldım gezme o derece artmıştı. Defin şu bu işleri bitince servise gittim Ön tekerlekleri salladığınızda resmen langur-lungur oynuyordu. İster inanın, ister inanmayın lastik, fişeklik, diye bir şey kalmamıştı ya folluk gibi genişlemiş ezilmiş yada çatlamış adete ufalanmış gibi duruyordu. Sol amortisörde cevap vermiyordu. Nihayet 3.5 yaşında bir araç.Ustada ilk defa bu halde bir lastik takımına rasladım dedi. Genellikle iyi durumda değilse 5-7 yıl arasında değiştirdiklerini söylemişti tabi bu arada araçta en az 100.000' i devirmiş oluyor demişti. Kısacası Bu galiba en azından benim şansızlığım.


Çevrimdışı emrsln

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
Yaklasik 3 sene octavia 1 sonrada 2 sene leon 1 ve 2 senede octavia 2 kullandim simdide 2011 roomster kullaniyorum bana cok sIkinti cikarmadi bu araclar bakimlarini duzgun yaptirip parcanin ucuzuna kacmazsan (bazen yetkili servisler bile bunu yapiyor) sorun olmuyor.


Çevrimdışı Joker16

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Picasso isimli arkadaşın gerçekten bu konuda bariz oranda yaşadığı olumsuzluklar şanssızlıklar bi hayli fazla ve üst üste gelmiş allah nazarlardan saklasın şu anda aracım 104 binde hiç bir gacırtı tıkırtı veya bir yerinde bir sorun arıza v.s yok bu güne kadarda bir sıkıntı yaşatmadı bana yol düzgün gönyesinde olsun direksiyonu 120 130 ile bıraktığım halde araç ip gibi kendi yönünde ilerliyor çekme v.s hiç bir şekilde yansımıyor tek beni rahatsız eden konu sağ ön kapının cam mekanizması daha önceden bir elden geçmiş ve oradaki plastik aksamı tam yerine oturtamamışlar kapı kapanırkan tok ses çıkmıyor bunada bir türlü fırsat bulup bir çözüm bulmadaım lastik konusunda barun da 1 hafta öncesinde mahelleye giriş yaparken yan yanak kısmından yarıldı allahtan uzun yolda böyle bir olay başımıza gelmedi daha kötü sonuçlar olabilirdi çok şükür fabia dan son derece memnunum yeni araç alacağım için ondan ayrılacağıma üzülüyorum :)


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Bugün akşam eve gelirken havanın kararmasıyla beraber aracımın farlarını açtım. Yine o can sıkıcı durum olan farlarda ki ışık şiddetinin düşüp yükselmesi , bütün gösterge panelindeki, radyodaki ışığa kadar şiddetin bir düşüp bir çıkması durumu meydana geldi.

Aracın arızası belli , açı sensörü . Daha önce iki kez değiştirmeye gittiğim hatta söktürdüğüm ama , "ustaların" saçma sapan  iş bilmez tavırları ,doğru düzgün arıza tespit edip sonuç odaklı konuşmamaları, verilen değişik değişik parça fiyatları yüzünden tekrar aynı parçayı taktırıp değiştirmediğim açı sensörü...

Ama sonunda gidip bir açı sensörü alacağım ve sol ön teker ile davlumbazı söküp kendim değiştireceğim.

Düzelmezse bile kendim yaptım olmadı derim ...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;426960
Bugün akşam eve gelirken havanın kararmasıyla beraber aracımın farlarını açtım. Yine o can sıkıcı durum olan farlarda ki ışık şiddetinin düşüp yükselmesi , bütün gösterge panelindeki, radyodaki ışığa kadar şiddetin bir düşüp bir çıkması durumu meydana geldi.
 
................ "ustaların" saçma sapan iş bilmez tavırları ,doğru düzgün arıza tespit edip sonuç odaklı konuşmamaları, verilen değişik değişik parça fiyatları yüzünden tekrar aynı parçayı taktırıp değiştirmediğim açı sensörü...
 
 ...
@umtdrn,
Ankara'da bildiğim kadarıyla 3 resmi servis var.Konu ettiğiniz bu ustalar bu resmi Skoda servizlerinin ustalarımı?.Birde Şaşmaz'da resmi servis vardı.Bu servisin yetkisi "showroom" açmadığı için geri alındı.Ancak gerekli her türlü servis aracı gereci vardır.Gerçi Fabia'yı aldıktan sonra hiç gitmedim.Büyük ihtimalle sadece son 6-7 yılın eğitimini almamış ustalar var olabilir. Tavsiye üzerine 2-3 defa Şaşmaz ve Ostim'deki özel servislere basit bir kaç sıkıntı için gittiğimde hepsi standart tamir atölyeleriydi.Açıkçası bana güven vermemişti.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;427005
@umtdrn,
Ankara'da bildiğim kadarıyla 3 resmi servis var.Konu ettiğiniz bu ustalar bu resmi Skoda servizlerinin ustalarımı?.Birde Şaşmaz'da resmi servis vardı.Bu servisin yetkisi "showroom" açmadığı için geri alındı.Ancak gerekli her türlü servis aracı gereci vardır.Gerçi Fabia'yı aldıktan sonra hiç gitmedim.Büyük ihtimalle sadece son 6-7 yılın eğitimini almamış ustalar var olabilir. Tavsiye üzerine 2-3 defa Şaşmaz ve Ostim'deki özel servislere basit bir kaç sıkıntı için gittiğimde hepsi standart tamir atölyeleriydi.Açıkçası bana güven vermemişti.


Bilgin Bey ;

"İş bilmez ustalar" dediğim kişiler aslında benim yıllardır gittiğim , bir çoğu arkadaşım , ahbabım olan insanlar . Şaşmaz ve İvedik esnafının çoğunu tanır bilirim. Ben onların yüzüne de söylüyorum, bu arabadan anlamıyorsunuz diye.. Kabulde ediyorlar bu durumu ..

Sağolsunlar gider çayımızı kahvemizi içeriz muhabbet ederiz , arabamın istediğim yerini istediğim şekilde söker takar yaparlar , nazım geçer . Ama bu arızada çuvalladık işte .

Mesele atla deve değil biliyorum en kötü ihtimal açı sensörü değişir , olmaz pompaya bakılır , sıkıntı birazda benim huysuzluğumdan kaynaklanıyor , istiyorum ki arızayı %100 bulup sonra tamir etsinler. Şaşmaz'da bir kaç tane Skodacı var , onlara da götürdük , kimi pompa dedi, kimi sensör . Bu arabada açı sensör yok diyen bile çıktı!

Yetkili servis işine gelince , İstanbul yolundaki Skoda'ya gittim , ki benim aracımda oradan çıkışlıdır. Yanlız servisin yapacağı belli onlar pompayı da , açı sensörünü de değiştirirler , biliyorsunuz tuttuklarını öpmek yetkili servislerin en iyi yaptıkları şeydir. Onun için yetkili servise çok fazla sıcak bakmıyorum.Özellikle bu tip sıkıntılı arızalarda nasıl olsa mecbur yaptıracak zihniyeti malesef faturayı kabartan en büyük etkenlerden biri.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;427117
Bilgin Bey ;
 
"İş bilmez ustalar" dediğim kişiler aslında benim yıllardır gittiğim , bir çoğu arkadaşım , ahbabım olan insanlar . Şaşmaz ve İvedik esnafının çoğunu tanır bilirim. Ben onların yüzüne de söylüyorum, bu arabadan anlamıyorsunuz diye.. Kabulde ediyorlar bu durumu ..
 
Sağolsunlar gider çayımızı kahvemizi içeriz muhabbet ederiz , arabamın istediğim yerini istediğim şekilde söker takar yaparlar , nazım geçer . Ama bu arızada çuvalladık işte .
 
Mesele atla deve değil biliyorum en kötü ihtimal açı sensörü değişir , olmaz pompaya bakılır , sıkıntı birazda benim huysuzluğumdan kaynaklanıyor , istiyorum ki arızayı %100 bulup sonra tamir etsinler. Şaşmaz'da bir kaç tane Skodacı var , onlara da götürdük , kimi pompa dedi, kimi sensör . Bu arabada açı sensör yok diyen bile çıktı!
 
Yetkili servis işine gelince , İstanbul yolundaki Skoda'ya gittim , ki benim aracımda oradan çıkışlıdır. Yanlız servisin yapacağı belli onlar pompayı da , açı sensörünü de değiştirirler , biliyorsunuz tuttuklarını öpmek yetkili servislerin en iyi yaptıkları şeydir. Onun için yetkili servise çok fazla sıcak bakmıyorum.Özellikle bu tip sıkıntılı arızalarda nasıl olsa mecbur yaptıracak zihniyeti malesef faturayı kabartan en büyük etkenlerden biri.
@umtdrn,
Servişsler için dedikleriniz genel olarak doğru,
Benim araç konya yolu üzerindeki Skoda bayiinden alınma ve garanti içinde süreklşi oraya gittim. Zaten 2 yıl içinde araçtan hiç çıt çıkmadığı için ya bakım yada uzun yola çıkarken yol bakımı için gittim.En son sibop olsyı dışında tüm bakımlarda aracın başında durdum, ve hiçbir zaman malzemeden kazanalım,işçi,likten kazanalım gibi bir yaklaşımları olmadı.Tam tersine normalde 50.000 de değişecek parçaları (Triger-su devridaim pombası) aynı işçilik içinde değişsin diye erken değiştirip çıkan parçalarıda orjinal ambalajında yedekte dursun bunlar bir süre daha kullanbılır gerekçesiyle iade ettiler.Elbette kendi sınırları içinde Özel servislere göre işçilik yada bazı parçalarda örneğin Güven Skoda firmasına göre %20 civarında daha pahalı olabviliyor ancak buna karşılık her değişen parçaya 6 ay garantili iş yaptıklarından ben tercih ediyorum. Örneğin benimde biliyorsunuz ya pompada yada bende burada öğrendim açı sensöründe bir sıkıntı var.Bunu ilk konuştuğumda araca takılan pompanın KOYO ise tamir edilebilir olduğunu,hatta bu markanın kablosunun altında bir delik bulunduğunu ve buradan içeriye giren su pompanın devrelerini etkileyip arıza sinyali dahi verebildiğini hatta devreye bayağı iyi zarar verip komple değişime neden olabildiğini söylemişlerdi.Birde pompanın yağı(hidroliği) azaldıkçada bu sorunu yarattığını söylenmişti. Diğer markayı hatırlamıyorum Eğer KOYO dışında bir marka ise komple değiştirileceğini söylenmişti ve açı sensörü o gün hiç hiç konu edilmemişti.
Aşağıda yabancı bir siteden aldığım ve KOYO' nın açılmı şeklini gösteren fotograflar var.

Açıkçası pompa konusunda benim anladığım gerçek yada yalancı arıza olasılıkları bir hayli fazla ve ustalarda pompa konusunda bu nedenlerle tereddütlü konuşuyorlar.Üstelik pompa tamir edilebilir olsa bile motorcu ustaların bunu açıp toplayıp tamir etmeleri imkansız Bu nedenlede değiştirmek onlara çok pratik geliyor.Tıpkı sırf karbüratör üzerine çalışan ustalar gibi bu pompalar konusunda uzmanlaşmış Şaşmaz-Başkent Sanayi/ANKARA' da bazı yerlerde var.Benim kafama takılan soru şu.Sonuçta direksiyon pompası bir hidrolik pompa.keçeleri kaçırır yada tam tersine sıkışırsa zorlanır,bunu size direksiyonu ağırlaştırırarak belli eder ve sıkışmada aküden aşırı akım çekeceğinden farların ışığının azalması-çoğalması ilede belli eder.Ancak" açı sensörü"nün pompanın aşırı akım çekmesine nasıl ve ne şekilde neden olacağını şeması üzerinde neredeyse 2 gündür projeksiyonla büyüterek perdeye yansıtıp incelememe rağmen anlayabilmiş değilim.Diğer taraftan,dün benim fabiaya eski ama şarjı %70 tam aküyü taktım ve bir inceleme yaptım.Motor rölantide ve tam ısınmışken aracın farlar(Uzak yakın) ve diğer iç dış ışıkları yakmadan akü voltajı 14.7 volt. tüm bu konu ettiğim ışıklar yandıktan radyoda açık akü üzrinde ölçülen voltaj 13.5 volt.Sadece farlar açıkkem ölçülen voltaj 14.1 volt.farlar açıkken direksiyonu çevirmeye başaladığınızda voltaj birden 12.0-12.3 volt arasında dalgalanmaya başlıyor.Eski Org akünün değeri 44 A/h ve üzerinde VW AG UM5 soğuk samgası var.Yeni aküde ise dalgalanma aynı şarlarda 0.3 volt kadar.Eğer araç 7-8 gün kadar yatmışsa bu değer 0.7 volta kadar çıkıyor.Akü ise Belçika malı 60 A/h.Sibop olayı olduğu zaman bu konuyuda serviste sorduğumda ilk tepkileri aracın aküsü ya verimi düşmüş,şarjsızda olabilir yada iyice zayıflamış demişlerdi ve sabahtan akşama kadar aküyü şarja bağlamışlardı sonuç değişmemişti.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Bilgin Bey;

İki çeşit Pompa ve açı sensörü var . Bunlar KOYO ve TRW . Koyo zaten japon malı . Pompada ucuz açı sensörüde . Pompanın fiyatı 800 tl açı sensörü de sanırım 80-100 tl birşey.

Ama Trw pahallı , trw marka açı sensörü için 550 tl fiyat veriyor servis , pompa için 3000 tl diyen var. Benim anlamadığım şey TRW markası piyasada kullanılan çok yaygın bir marka, buna rağmen fiyatlarının bu kadar pahallı olması kesinlikle insafsızlık.

Benim aracıma gelince malesef pompa ve açı sensörünün markası TRW .. Eğer KOYO olsaydı zaten 100 tl ye açı sensörünü değiştirip sonucu görürdük.

Sol tekeri ve davlumbazı söktüğünüz de , akünün altında pompa var biliyorsunuz, pompa üzerinde kelepçeye benzer bir parça gözüküyor , eğer aracınızdaki pompa böyle ise markası TRW.  Değilse KOYO.

Açı sensörünün farları etkileme meselesine gelirsek , farları etkileyen parça mantıken açı sensörünün kendisi değil, ancak açı sensörü pompadaki yağ basıncını ayarlayan parça . İşte açı sensörünün yarattığı karışıklık pompanın çalışma düzenini etkileyerek elektrik akımındaki sorunu yaratıyor . Ayrıca benim aracımdaki voltajın  11.7-11.8 volt a kadar düştüğünü gördüm.

Birde şunu söylemek isterim, tamiri mümkün olan pompalar var , ben bunların örneklerini gördüm , özellikle Pegueot ve Opel pompalarını tamir edebiliyorlar , ve tamiri yapılıp takılan bu pompalarda daha sonra kısa sürede bir arıza çıktığını duymadım. Ancak bizim araçlarımızdaki pompanın açıkçası tamirinin çok mümkün olmadığını söylüyorlar. Özellikle Şaşmaz'da bunu sağlıklı bir şekilde tamir edebilecek yer olmadığını bizzat Şaşmaz esnafı olan çok kişiden duydum. Söylenene göre uğraşırlar ama zor diyorlar malesef.
« Son Düzenleme: 29 Mart 2013, 18:54:57 Gönderen: umtdrn »


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;427250
Bilgin Bey;
 
İki çeşit Pompa ve açı sensörü var . Bunlar KOYO ve TRW . Koyo zaten japon malı . Pompada ucuz açı sensörüde . Pompanın fiyatı 800 tl açı sensörü de sanırım 80-100 tl birşey.
 
Ama Trw pahallı , trw marka açı sensörü için 550 tl fiyat veriyor servis , pompa için 3000 tl diyen var. Benim anlamadığım şey TRW markası piyasada kullanılan çok yaygın bir marka, buna rağmen fiyatlarının bu kadar pahallı olması kesinlikle insafsızlık.
...................
Açı sensörünün farları etkileme meselesine gelirsek , farları etkileyen parça mantıken açı sensörünün kendisi değil, ancak açı sensörü pompadaki yağ basıncını ayarlayan parça . İşte açı sensörünün yarattığı karışıklık pompanın çalışma düzenini etkileyerek elektrik akımındaki sorunu yaratıyor . Ayrıca benim aracımdaki voltajın 11.7-11.8 volt a kadar düştüğünü gördüm.
...................
@umtdrn,
Açıkçası bu açılan topiğe kadar pompanın varlığını biliyordum ama "açı sensörü" nün varlığını burada öğrendim.Birde isimden ne işe yaradığı belli olmuyordu.Teşekkür ederim açıklamalarınız için.Gerçekten TRW için istedikleri fiyat gerçekten korkunç.Benim araçtakinin hangi marka oplduğunu bilmiyorum Mayıs ayında bakım için gideceğim.lastiklerde iyice sertleşti değişecek. O sırada baktıracağim markasına, eğer TRW ise bu fiyatı açıkçası vermem en kısa zamanda benim elimde patlamadan aracı elden çıkartırım daha mantıklı.
Aklıma geldi, net'ten TRW markası olarak arattım. Aşağıdaki linkte olanları okumakta yarar var.Şahsen not aldım olay İzmir' de gelişmiş.Birde TRW için verilen fiyatta mantıklı.Dışardan alıp taktırmak çok mantıklı görülüyor.
http://www.skodam.com/fabia/fabia-sifir-trw-direksiyon-pompasi-satiyorum-t30450.html
« Son Düzenleme: 29 Mart 2013, 19:27:31 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;427256
@umtdrn,
Açıkçası bu açılan topiğe kadar pompanın varlığını biliyordum ama "açı sensörü" nün varlığını burada öğrendim.Birde isimden ne işe yaradığı belli olmuyordu.Teşekkür ederim açıklamalarınız için.Gerçekten TRW için istedikleri fiyat gerçekten korkunç.Benim araçtakinin hangi marka oplduğunu bilmiyorum Mayıs ayında bakım için gideceğim.lastiklerde iyice sertleşti değişecek. O sırada baktıracağim markasına, eğer TRW ise bu fiyatı açıkçası vermem en kısa zamanda benim elimde patlamadan aracı elden çıkartırım daha mantıklı.
Aklıma geldi, net'ten TRW markası olarak arattım. Aşağıdaki linkte olanları okumakta yarar var.Şahsen not aldım olay İzmir' de gelişmiş.Birde TRW için verilen fiyatta mantıklı.Dışardan alıp taktırmak çok mantıklı görülüyor.
http://www.skodam.com/fabia/fabia-sifir-trw-direksiyon-pompasi-satiyorum-t30450.html


Bu yazıyı biliyorum. Bakın burada ilginç bir durum var .
Pompayı satan arkadaşın aracında benim aracımla aynı sorun oluşmuş ve pompa almış. Ancak pompayı değiştirdikten sonra sorunun çözülmediği görülmüş. Zaten pompayı onun için satıyor. Demek ki sorun her zaman pompadan kaynaklanmıyor.  

Ve bence bu arıza %90 oranında açı sensöründen kaynaklanıyor. Çünkü direksiyonun sertleşmesi sonucu servislerin aklına direk pompa arızası geliyor. Mantık şu , pompa çalışmıyor direksiyon sertleşiyor . Ancak bana göre pompa çalışıyor , pompanın yağ basıncını ayarlayan açı sensörü çalışmıyor ve direksiyon bunun için sertleşiyor.
Buna pompaya yanlış komut vermede diyebiliriz.