škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Radyatör fanı çalışmıyor

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar öncelikle herkese selam...kazasız belasız sürüşler..

Aracımı yeni aldığım için arızası filan yeni yeni keşfediyorum..geçen kapı açılmıyordu hallettik..şimdide fanın çalışmadığını farkettim..

bahsettiğim fan..radyatörün üzerindeki büyük fan..zaten bitane fan var..
araç haraket halindeyken hararet 90 dereceyi geçmiyor...ancak fanın çalıştığını hiç görmedim..birkaç yerde okudum..çalışmıyorsa araba gitmez falan..hararet yükselir gibi şeyler ama kaç kez baktım yok..geçen 200 km durmadan gittim..aracı stop etmeden indim baktım çalışmıyor...hortumlara tutuyorum radyatöre gelen hortumlar sıcak su geliyor..motor kısmına bakan radyatör sıcak..dışarı bakan kısmı soğuk oluyor.. termostat arızalıdır falan diyen var...   o zaman da kalorifer çalışmaz dedik..ama benimki aşırı sıcak diyebileceğim şekilde..hatta rahatsız ediyor..belki buda sorunun bir parçasıdır bilemiyorum...bir yerde okumuştum fabialar aleminyum motor olduklarından fan açma olayı pek olmaz filan gibi şeyler..ama hararet nasıl 90 derecede kalıyor öyleyse ..

bu arada aynı fan.. klimayı açtığımda cayır cayır çalışıyor.. gayet iyide soğutuyor..

Araç 2007 1.2 HTP...bu konuda fikri olan varsa çok sevinirim.. ne yapmalıyım..

dünya gözüyle araç sıcakken şu fanı çalışırken görmeden içim rahat etmeyecek..  saygılar..
« Son Düzenleme: 16 Şubat 2013, 21:23:09 Gönderen: zaferhan »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: zaferhan;422170
...geçen 200 km durmadan gittim...
Şu durumda "hararet sorunu var" denilen Favorit' in bile fanı hiç açılmaz ki. Bu konumda önden gelen hava suyun soğuması için yeterlidir. Fana gerek kalmıyor. Tam emin olabilmek için aracı rüzgarsız bir ortamda rölantida çalıştırıp takip edebilirsiniz veya sıkışık trafik ortamında epeyca kaldıktan sonra fanın çalışıp çalışmadığını kontrol edebilirsiniz.


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
çok yoğun trafikte max 20 dk kaldığım zamanlar oldu.. ardından park edecekken motoru durdurmadan baktığımda çalışmıyordu.. sizin yorumunuzdan anladığım..bu fan öyle kolay kolay çalışan bir şey değil..ancak farklı araçların sahiplerine soruyorum derece 70-80 de fanın açıldığını söylüyorlar..abimdeki reno megane, araç durduktan sonra bile 2-3 dk çalışmaya devam ediyor.. bunlar kafa karıştırıyor haliyle..rolantide uzun süre çalıştırmak en mantıklısı dediğiniz gibi..ama hiç kimse böyle birşeye ihtiyaç duymuyor...skoda ya özel birşeymidir bu..


Çevrimdışı CerkeSeckin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 139
    • Profili Görüntüle
Fanı açmak için kendinizi bu kadar kasmanıza gerek yok. Herhangi bir skoda servisine gidip cihazla bağlanarak da fanı çalıştırabilirsiniz, fan çalışmıyor olmaz benim fanım çalışmalı kocaman pervaneyi süs için mi koymuşlar düşüncesi saçma olmuş biraz :D

Trafiğe gireyim, rolanti de bırakayım, 4.viteste 3.500 devirde giderken vitesi 1 e çekeyim veya R konumuna alayım roketleyim sol şerit benim olsun:++: gibi durumlar söz konusu bile değil.:D Ama yok illa ben hararet yaptırıcam o ikaz sesini duymak istiyorum ibre 90 ı geçsin diyorsanız 1. viteste 8 10 km gitmeye çalışın tabi 3000 devir altına inmeden gidin. Sonra sonucu bize de söyleyin bakalım ne oluyor muş bilelim bizde :rm: "Sadece şaka ciddiye alıp denemeye kalkmasın kimse" sorumluluk kabul etmem :rock2:


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
fan, derece 100'e gelmeden veya geçmeden çalışmaz.


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
Ben hararet yaptırmaya çalışmıyorum..tam tersi yarın bir gün hararet yapmasın diye çalıştığından emin olmak istiyorum.."servise sanayiye gitmek dışında" arızayı tespit etmenin kolay bir yöntemi var mı bileyim yada servise gittiğimde arıza ile ilgili bilgim olsun istiyorum..seçkin bey


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YEKE;422200
fan, derece 100'e gelmeden veya geçmeden çalışmaz.

Eyvallah.. güzel bilgi.. ben 90 derecede sabit tutmak için çalışması gerektiğini düşünüyordum...100 dereceye hiç çıkmadığım için çalışmıyor demek ki..ama bu skodalar için geçerli galiba..renoult ta çalıştığını gördüm çünkü..fan müşirinin derecesiyle ilgili bir durum anladığım kadarıyla.
« Son Düzenleme: 17 Şubat 2013, 01:02:59 Gönderen: zaferhan »


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
fransızlar çabuk ateşleniyor demek ki.:lol: benim diğer araba opel onda da 100 derecede gerçi bu soğutma sıvısının içindeki su oranına da bağlı olabilir. müşürün derecesinede


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
kış aylarında ben de çalıştığını görmedim yazın ise uzun yoldan ziyade az da olsa şehiriçi kullanımda fan açıyor. hararet 90 ı geçmiyorsa sorun yok demektir.


Çevrimdışı skodaizm

  • Ormareşal
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
Çorlu gibi bir yerde   bu soğuk mevsimde  kolay kolay fan açılmaz. Yaz gelsin  aracı İstanbul gibi yoğun trafikte. dur kalta kullanın. bakalım açılmıyor mu?


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
@zaferhan,
Asıl Bu serin ve soğuk havalarda zırt-pırt fan devreye girerse tedirgin olun.
15.Mart.2006 da bende aracı SIFIR aldığımda ilk dikkatimi çeken ısı ibresinin 90 derece sabitlendiği ile fanın hiç çalışmadığıydı.Yazın şehir içi kullanımda bile (dış ısı 30-35oC) de bile motor çalışır durumda ışıkta uzun beklesem bile fan çok ender çalışıyordu.Ancak motoru stop ettikten sonra yaklaşık 2-3 dakika fan çalışıp kapanıyordu (O da su devri daimin durması nedeniyle motor harareti 92 dereceyi geçtiği için) Bu arada kaloriferde öyle ahım şahım ısıtmıyordu) Bu durum 2010 yılı Eylül ayı başlarına kadar hiç değişmeden devam etti.İzmir' den uzun yolda dönerken ilk önce uzun rampalarda fanın devreye girip çıktığını farkettim.Eski Felicia alışkanlığıyla kaloriferi açtığımda gelen sıcaklık neredeyse insanın yüzünü kavuracak kadar yüksekti.Açıkçası pekte aldırmadım. O sıralar ev değiştirme teleşındaydım. Aracı kısa mesaferde kullanıyordum. O sıralarda pek bir şey farketmedim.Kasım ortalarında havalarda oldukça serindi. Polatlı'ya gidip gelirken yine fanın devreye girip çıktığını farkettim ve kalorifer bir felaket sıcaktı ve araçta boş olduğu halde hızlanmada bir sıkıntı sezdim. 1.Aralık' ta sabah ilk defa motorun rölantide silkelemeli çalışmaya başladığı gördüm ve aynı gün Bahaus'a gitmek için Pursak'lar üzerinden çevre yolunda giderken aracın biraz daha fazla çekişten düştüğünü 120 km/h çok zor çıktığını ve 90 km aşıncada içeriye çiğ benzin kokusu geldiğini gördüm. Bu arada kaloriferde adeta cehennem ısısı veriyor, Kasım ayında 5 derecede çevre yolunda 3-5 dk.bir fan devreye giriyor çıkyor ama ısı göstergesi yine 90 derecede sabitti.Bir prb. olduğu açıktı.Üstelik o ay başında araç bakımdan da geçmişti Rölantide fark edilir bir çalışma düzensizliğide yoktu. Tekrar servise gitiim.Sonrası malum.Sibop yakmış ve yaklaşık 3 aydır farkedilen tüm sıkıntılar bu problemin habercisiymiş. Üstelikte araç Kasım ayı başında bakımı yapılmış yağ ıvır zıvır hepsi değişmiş Motor testindede bir prb. gözükmüyordu. Açıkçası bu kalorifer ve fan konusundan da hiç bahsetmedim serviste.Unuttum. Şimdi kalorifer aracı ilk aldığım gibi. Soğukta bana az ısıtıyor gibi geliyor.Tabi bunda belki kireçlenmeninde etkisi var olduğu düşünülebilir ama bu güne kadar radyatör sıvısına 1 damla su girmemiştir.7 yıldır yaz-kış sadece pembe antifiriz kullanılmıştır.
Kısacası aracınızda anormal bir durum yok.Tam tersine özellikle kalorifer ısısında bir fazla ısı ve özellikle soğukta, hatta sıcak havalarda bile, rölantide veya uzun yolda fanın devreye girip çıktığını farkederseniz o zaman endişelenin.Motoru kapattığınızda fanın devreye girip çıkması dışında.
Bu arada benim araç 1.4 74 BG Benzinli. Dizel de veya 1.2 Motorlarda farklı bir tepki vardır bilmiyorum.
« Son Düzenleme: 20 Şubat 2013, 11:19:54 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı etms

  • Platonik ST Üyesi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 596
    • Profili Görüntüle
Fan çalışmasa motorun hararet yapması lazım. Böyle bir durum yoksa çalıştığını farketmemiş olabilirsiniz.
Benim araçta seyir halinde hiç farketmedim fanın çalıştığını. Ama yaz kış ayırt etmeksizin rölantide bekleme yapınca çalışmaya başlıyor. Gerek otoparkta gerekse yoğun trafikte rast geldim buna.
Bence çalışıp çalışmadığını; motor ısınmışken rölantide bekleyerek anlayabilirsiniz..


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: etms;422736
Fan çalışmasa motorun hararet yapması lazım. Böyle bir durum yoksa çalıştığını farketmemiş olabilirsiniz.
Benim araçta seyir halinde hiç farketmedim fanın çalıştığını. Ama yaz kış ayırt etmeksizin rölantide bekleme yapınca çalışmaya başlıyor. Gerek otoparkta gerekse yoğun trafikte rast geldim buna.
Bence çalışıp çalışmadığını; motor ısınmışken rölantide bekleyerek anlayabilirsiniz..
@etms
"Fan çalışmasa motorun hararet yapması lazım" Yazmışsınız. Böyle bir durum yok. Fan müşürü yada radyatör fan hararet termostatından (Termik) önce soğutma sistemi devresinde koruyucu motor kapağı altında size göre sağda radyatöre giden hortuma bağlı TERMOSTAT vardır. Motor çalıştırıldığında bu termostat kapalıdır ve motor içindeki soğutma kanalları içindeki su kapalı devre halinder ısınır ve yanlış hatırlamıyorsam 102 oC civarına erişince bu termostat açılır ve devreye radyatör ve hortumlar içindeki sıvı devreye girer tabi motor soğur ve ortalama ısı 85 oC' nin altına iner. Şayet radyatör ve motor ısısı 92 oC üstüne çıkarsa bu defa fan termostatı kapanır ve fan çalışır ve ortalama soğutma suyu sıcaklığı 85 oC altına inene kadar fan çalışır ve sonra durur. Bu değerler aslında ampriktir. Aslında fan termostatı fanı çalıştıran "bimetal" den yapılmış basit bir anahtar kontağıdır.Tıpkı ütü termostatı gibi.(Açma-kapanma değerleri arasındaki farka "O termostatın histerisiz aralığı denir) Aslında Fan 2. bir emniyet subabıdır ve motor hararetini dengede tutan asıl motor üzerinde radyatöre giden hortuma bağlı mekanik termostattır. Tüm bu yazdıklarım Felicia' ya göre. Hararet göstergesinin ortalama 80-90 bazen 90 oC üstünde gidip geldiğini, ve fanın devreye girmesiyle hararetinde düştüğünü görsel olarak takip edebilirsiniz. Fabia veya herhangi bir marka modelde oluşan olaylar bundan farklı değildir. Ancak ben Fabia' da nasıl ve neden 90 oC ta göstergenin kazık çaktığını bir türlü çözemedim.Bilen varsa açıklarsa memnun olurum.
« Son Düzenleme: 21 Şubat 2013, 09:18:04 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı etms

  • Platonik ST Üyesi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 596
    • Profili Görüntüle
Fanın hiç çalışmaması durumunda demek istemiştim.
Yanlış anlaşılmaya sebep olacak bir hatayı düzelttiğiniz için teşekkür ederim.


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
ilginiz için teşekkür ederim..aracımda sıkıntı yok demek ki..evham yaptık..yinede rolantide uzun süre çalıştırıp izleme yaparım..forumda her şeyi okuduğumdan mıdır nedir..aracıma karşı bir güvensizlik oluştu bende..sanki her an bir arıza verecekmiş gibi..aslında km filan da düşük..6 yaşında araç..ayrıca audi  wv karışımı parçalar kullanılmış diğer arabalara göre çok daha sağlam olması gerekir..bir sıkıntıda yaşamadım çok şükür bugüne kadar..bundan sonra da fazla dinlemiycem aracı..arıza ışığı yanana kadar devam.. :)

herkese hayırlı keyifli sürüşler..