škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Radyatör fanı çalışmıyor

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı emor78

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zaferhan;422170
Arkadaşlar öncelikle herkese selam...kazasız belasız sürüşler..
 
Aracımı yeni aldığım için arızası filan yeni yeni keşfediyorum..geçen kapı açılmıyordu hallettik..şimdide fanın çalışmadığını farkettim..
 
bahsettiğim fan..radyatörün üzerindeki büyük fan..zaten bitane fan var..
araç haraket halindeyken hararet 90 dereceyi geçmiyor...ancak fanın çalıştığını hiç görmedim..birkaç yerde okudum..çalışmıyorsa araba gitmez falan..hararet yükselir gibi şeyler ama kaç kez baktım yok..geçen 200 km durmadan gittim..aracı stop etmeden indim baktım çalışmıyor...hortumlara tutuyorum radyatöre gelen hortumlar sıcak su geliyor..motor kısmına bakan radyatör sıcak..dışarı bakan kısmı soğuk oluyor.. termostat arızalıdır falan diyen var... o zaman da kalorifer çalışmaz dedik..ama benimki aşırı sıcak diyebileceğim şekilde..hatta rahatsız ediyor..belki buda sorunun bir parçasıdır bilemiyorum...bir yerde okumuştum fabialar aleminyum motor olduklarından fan açma olayı pek olmaz filan gibi şeyler..ama hararet nasıl 90 derecede kalıyor öyleyse ..
 
bu arada aynı fan.. klimayı açtığımda cayır cayır çalışıyor.. gayet iyide soğutuyor..
 
Araç 2007 1.2 HTP...bu konuda fikri olan varsa çok sevinirim.. ne yapmalıyım..
 
dünya gözüyle araç sıcakken şu fanı çalışırken görmeden içim rahat etmeyecek.. saygılar..

 
kardeş için rahat olsun yazda kışta şehir içinde fanı kolay kolay çalıştıramazsın motor dizaynı ve sogutma paneli buna göre dizayn edilmiştir ben aldıgımdan beri çalışmıyor:cnv:illa fanı döndüreceksen denemek için aracı çalıştıır klimayı aç fan çalışır otomatikmen tabi bu klima çalıştıgı için çalışır hararetle ilgisi yok


Çevrimdışı aher

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Benim de aklıma takılmıştı aynı şey, hiç fan sesi duymadım araçtan, bir gün açtım motoru fan çalışana kadar ara gaz :) Sonuç; Çalışıyormuş :) Rahat olun, bu araçlar öyle galiba...


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;422758
@etms
"Fan çalışmasa motorun hararet yapması lazım" Yazmışsınız. Böyle bir durum yok. Fan müşürü yada radyatör fan hararet termostatından (Termik) önce soğutma sistemi devresinde koruyucu motor kapağı altında size göre sağda radyatöre giden hortuma bağlı TERMOSTAT vardır. Motor çalıştırıldığında bu termostat kapalıdır ve motor içindeki soğutma kanalları içindeki su kapalı devre halinder ısınır ve yanlış hatırlamıyorsam 102 oC civarına erişince bu termostat açılır ve devreye radyatör ve hortumlar içindeki sıvı devreye girer tabi motor soğur ve ortalama ısı 85 oC' nin altına iner. Şayet radyatör ve motor ısısı 92 oC üstüne çıkarsa bu defa fan termostatı kapanır ve fan çalışır ve ortalama soğutma suyu sıcaklığı 85 oC altına inene kadar fan çalışır ve sonra durur. Bu değerler aslında ampriktir. Aslında fan termostatı fanı çalıştıran "bimetal" den yapılmış basit bir anahtar kontağıdır.Tıpkı ütü termostatı gibi.(Açma-kapanma değerleri arasındaki farka "O termostatın histerisiz aralığı denir) Aslında Fan 2. bir emniyet subabıdır ve motor hararetini dengede tutan asıl motor üzerinde radyatöre giden hortuma bağlı mekanik termostattır. Tüm bu yazdıklarım Felicia' ya göre. Hararet göstergesinin ortalama 80-90 bazen 90 oC üstünde gidip geldiğini, ve fanın devreye girmesiyle hararetinde düştüğünü görsel olarak takip edebilirsiniz. Fabia veya herhangi bir marka modelde oluşan olaylar bundan farklı değildir. Ancak ben Fabia' da nasıl ve neden 90 oC ta göstergenin kazık çaktığını bir türlü çözemedim.Bilen varsa açıklarsa memnun olurum.

Fan mutlaka açılıyordur ,ancak arkadaşın aracında müşür arızası varsa o taktirde soğutma suyu sürekli olarak sistem içinde dolaşır, hareket halindeki araçta yoldan gelen rüzgarla da soğur. Bu sebeple fan açmıyor olabilir . Bu çok sağlıklı bir durum değil , yaz aylarında birşey olmaz ama kışın kalorifer ısıtmaz.

Şayet böyle bir durum varsa araç yüksek hızda belli bir süre gittiğinde hararet göstergesinin düştüğü görülebilir. Ayrıca yakıt sarfiyatınıda arttırır.
« Son Düzenleme: 10 Nisan 2013, 01:26:50 Gönderen: umtdrn »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: umtdrn;428681
Fan mutlaka açılıyordur ,ancak arkadaşın aracında müşür arızası varsa o taktirde soğutma suyu sürekli olarak sistem içinde dolaşır, hareket halindeki araçta yoldan gelen rüzgarla da soğur. Bu sebeple fan açmıyor olabilir . Bu çok sağlıklı bir durum değil , yaz aylarında birşey olmaz ama kışın kalorifer ısıtmaz.

Şayet böyle bir durum varsa araç yüksek hızda belli bir süre gittiğinde hararet göstergesinin düştüğü görülebilir. Ayrıca yakıt sarfiyatınıda arttırır.
Termostat arızalı ise hatta kapanmıyorsa kalorifer ısıtmaz. Fan müşiri arızalı ise ve fanı çalıştırmıyorsa ve araç da sıkışık trafikte ise hararet yapar.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;428687
Termostat arızalı ise hatta kapanmıyorsa kalorifer ısıtmaz. Fan müşiri arızalı ise ve fanı çalıştırmıyorsa ve araç da sıkışık trafikte ise hararet yapar.


Bahsettiğim, ısı ( hararet ) müşürü , motor bloğunun üstünde bulunur ve motor sıvısının sıcaklığını ölçüp , Ecu ya gönderir. Arızalı olması durumda hararet göstergesi düşer , beyin tarafından motor suyu sıcaklığı düşük algılanır.


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
bu olayla ilgi birkaç parça ismi sürekli konuşuluyor..termostat..fan müşiri..hararet müşiri..fan..

şimdi..

fan : klimayı açınca çalışıyor..
termostat : çalışıyor..radyatör boruları ve kalorifer sıcacık..
hararet müşiri de çalışıyor..yükseliyor..90 da sabit..
fan müşiri : bilmiyorum.....

geçen ben bi hata yaptım motor sıcakken genleşme kapının kapağını araladım hafiften..baya bi köpürmeler filan oldu..taştı yani..sonra su eklemeden geri sıktım hemen.ertesi gün baktım su seviyesi normal görünüyor..aslında değil..bizim kabların hatası..kapağı açıp içine bakmak gerekiyor...başka bir gün yolda giderken hararet göstergesinin 90 ı geçmeye başladığını gördüm....neyse ki yolda hemen farkettim..anlık yakıt miktarını okuma alışkanlığından olsa gerek...:).hemen durdum..kaputu açtım fan yine çalışmıyordu....bekledim motor soğudu...sonra kontağı açıyorum gösterge 90 da...motoru çalıştırınca hemen yükselmeye başlıyor..
.su seviyesine bakıyorum normal filan...fan yine çalışmıyor... sonra bi bilene danıştık..hararet müşirini söktük..baktık kup kuru..meğer hava yapmış..müşir sıcak buharı okuyor..aslında motor soğuk...
sonuç olarak fan çalışmadı..çünkü motordaki su soğuk tu diye düşündüm..dolayısı ile fanın çalışıp çalışmadığını yine öğrenemedim..gidip fan müşirini değiştiricem..kafam rahat olsun..yoksa arabanın başına bi iş gelecek...:)
« Son Düzenleme: 10 Nisan 2013, 20:34:21 Gönderen: zaferhan »


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zaferhan;428777
bu olayla ilgi birkaç parça ismi sürekli konuşuluyor..termostat..fan müşiri..hararet müşiri..fan..

şimdi..

fan : klimayı açınca çalışıyor..
termostat : çalışıyor..radyatör boruları ve kalorifer sıcacık..
hararet müşiri de çalışıyor..yükseliyor..90 da sabit..
fan müşiri : bilmiyorum.....

geçen ben bi hata yaptım motor sıcakken genleşme kapının kapağını araladım hafiften..baya bi köpürmeler filan oldu..taştı yani..sonra su eklemeden geri sıktım hemen.ertesi gün baktım su seviyesi normal görünüyor..aslında değil..bizim kabların hatası..kapağı açıp içine bakmak gerekiyor...başka bir gün yolda giderken hararet göstergesinin 90 ı geçmeye başladığını gördüm....neyse ki yolda hemen farkettim..anlık yakıt miktarını okuma alışkanlığından olsa gerek...:).hemen durdum..kaputu açtım fan yine çalışmıyordu....bekledim motor soğudu...sonra kontağı açıyorum gösterge 90 da...motoru çalıştırınca hemen yükselmeye başlıyor..
.su seviyesine bakıyorum normal filan...fan yine çalışmıyor... sonra bi bilene danıştık..hararet müşirini söktük..baktık kup kuru..meğer hava yapmış..müşir sıcak buharı okuyor..aslında motor soğuk...
sonuç olarak fan çalışmadı..çünkü motordaki su soğuk tu diye düşündüm..dolayısı ile fanın çalışıp çalışmadığını yine öğrenemedim..gidip fan müşirini değiştiricem..kafam rahat olsun..yoksa arabanın başına bi iş gelecek...:)


Bu bahsettiğiniz sıkıntılar araca büyük masraflar açabilecek sıkıntılar. Soğutma sistemindeki arıza bir çok sebebe bağlı olabilir. Burada hepimiz sadece bir tahmin yürüterek yorum yapıyoruz.

Aracınızda mutlaka fan açılıyordur , yoksa hararet yapmasını engelleyemezsiniz , hava çok soğuk dahi olsa araç trafikte seyir halindeyken fan açmadan motoru soğutamaz...

Sizin hararet ibresinde gördüğünüz yükselme , ısı  müşirine bakıldıktan sonra düzeldi ise bundan sonra bir sorun çıkacağını sanmıyorum. Ancak riske atmanın anlamı yok . Aracınızın bakımlarını nerede yaptırıyorsunuz bilmiyorum ama , şu bir gerçek ki bu tip arızaların en sağlıklı çözüm yeri yetkili servistir. Bunu yetkili servis tercih etmeyen biri olarak söylüyorum, sanayide , özel servislerde her kafadan bir ses çıkıyor malesef..


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;428888

Aracınızda mutlaka fan açılıyordur , yoksa hararet yapmasını engelleyemezsiniz , hava çok soğuk dahi olsa araç trafikte seyir halindeyken fan açmadan motoru soğutamaz...


uzun bir trafiğe girince açar..açık yolda fan açmaz deniliyor..benim trafikli yolum max. 2 km oluyor..
kesinlikle çok ciddi bir durum.. farkındayım...motoru elime almama sebep olabilir...fabia larda fan açtırmak biraz zordur gibi şeyler söylenince rahat davranıyorum....derece de 90 da duruyor sürekli..su an sıkıntı yok diyorum bende..ama aracımın 10 bin bakımına 400 km kaldı...yağ su değişimi yapılınca fana da baktırmayı düşünüyorum..normalde sanayiye giderim..bu kez özel servise götürücem..ustanın müşterisi çok..herkes tavsiye ediyor..audi vw seat skoda..hepsine bakan büyük bir yer...


Çevrimdışı Serkan blt

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Hiç kafana takma bu araçlar devirdaymda bir sıkıntı olmadığı sürece hararet yapmaz ikincisi klimayi açınca fan çalışıyorsa aktif demektir araç fanı 95 derece gibi açar evin önünde çalıştırıp bi dene eğer fan acmaz ise sol Teker in önünde rolesi var muhtemelen arizayi o yapmıştır bunun için bende usta usta gezmistim bi dönem


Çevrimdışı Serkan blt

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Kolay gelsin arkadaşlar sıkıntım klimayi açtığım zaman motor devreye giriyor ama fan devreye girmiyor test ettim hararet yukseldiginde iki fanda devreye giriyor anlayamadım ben bu işi


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Yazın sıcağında tekirbeli geçidine tırmanın bakın nasıl açar fanı :D