škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hızlanma, Gaz Pedalı, Debriyaj ve motor sesi......

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Symbol;86562
Aynı şey işte o yüzden yazıyorum ya:)
 
Eğer kalibrasyonda ayarları açarsan( tap tüpçü apzı yazıyorum D: ) benzinle aynı gücü ve torku yakalarsın. Yok eşit miktarda enerji vereceğim dersen LPGde performans ve tork kaybı yaşarsın ama bu standart bir kullanıcının anlayacağı gibi asla ama asla olamaz. Eğer 150-200 hp arabaya yapıyorsan, iyi bir pilotajın varsa hissedersin, ama 75 beygirlik arabada banamısın demez ;)
 
Bir başka başlıkta yazmıştım yine yazıyorum, LPGciler için;
 
- LPG kitinizi iyi araştırın. Regülatörler hemen hemen aynıdır ama enjektörlerin akliteleri farklıdır. Matrix enjektörler en kralıdır ama ülkemiz LPGsine yenik düşmüştür. Şimdi çoğu marka enjektör niyetine bildiğimiz selonoid valflerden takıyor. Benim zavolide dahil. Enjektörlerinizin temiz ve bakımlı olması lazım, açıklıklarının doğru kalibre edilmiş olması lazım.
 
- LPG kalibrasyonundan önce aracın ECUsunu sıfırlatıp , bir süre öyle gezin. LTFT ve STFT değerleri otursun.
 
- LPG kalibrasyonunu mutlaka ve mutlaka LTFT ve STFT değerlerine göre yaptırın. Varsa wideband sensör süper olur :)
 
- Kalibrasyon sonrası mutlaka yol testi yaptırın.
 
- Buji tırnak açıklıklarını biraz düşürün.
 
E bunları yaparsak işimiz zor demeyin, araca başka bir besleme sistemi adapte ediyoruz, elbetteki zor olacak ;)
 
Hakan bir ara senin için arabamı dynoya çıkartıp LPG-benzin sonuçlarını paylaşacağım. Angaraya gelincede dyno parasına hesabı sana ödeteceğim :D:D

 
Kesinlikle katılıyorum LPG de benzinin gücünü bulamıyorsunuz benzinde köpek gibi kaçıyordu şimdi ölü gibi geliyor bana o kadarda kalibrasyon yapılıyor zamanla aynı hale geri dönüyor..
 
Enjektör konusunda çok sıkıntımız var bu aralar babamın yol güzergahında aygaz olduğundan hep ordan alıyor ama gel gör ki lpg bakımına gidince enjektörler yağın içinde yüzüyor resmen bu katkılı otogazlar fazla yağlıymış bu da enjektörleri batırıyor. . Enjektörler temizlenip araç kalibre edilince bomba gibi oluyor ama zamanla gene aynı hale geliyor..
 
Birde depoda son 5-6 lt gaz kalınca yüklenmeye gelmiyo hafif dokununca küt benzine atıyo buda bi eksisi. .
 
100 bin km de kit değişikliği olduğu zaman vialle kiti düşünücez çok olumlu yorum var :)


Çevrimdışı BuRZuM0765

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
Evet arkadaşlar dün LPG kalibrasyon ayarlarını yaptırmak için Atiker servise gittim. Sorunlarımı sıraladım ve çok ilgili olmasalar da arkadaşlar bir şeyler yaptı. Usta gaz enjektörlerinin de bu sorunlara neden olabileceğini, filtrenin de bu gibi problemlere yol açabildiğini söyledi. Enjektör olayı çok inandırıcı gelmedi; çünkü bilgisayardan çaktırmadan baktığımda dört enjektörün de iyi çalıştığını gördüm. Belki arada kaynatacaklardı bizim enjektörleri... Her neyse yalnız filtreyi söktüler ve ben de başındaydım. Tek kelime ile filtre pekmez kıvamına gelmiş pislik ile doluydu. İnanamadım yaa. Benden önceki sahibi bir kere bile değiştirmeden o filtreye arabayı mahkum etmiş resmen. Ben anlamıyorum, gerçekten canını malını taşıyan arabalara böyle davrananları gerçekten anlamıyorum.
Arabanın gidişi gözle görülür şekilde düzeldi.
[SIGPIC][/SIGPIC]1.2 HTP Ambiente Dinamik
Kapuçino Bej