HORT!!!
konu üzerinden 2 ay geçmiş diye sorun olmayacağını düşündüm
C5'i çıktığından beri kalıplı yapısı ve arka tasarımından dolayı (çakma bmw) severim.
ama kullanınca işler değişti.
-merkezi sabit direksiyonu tam bir baş belası. Allah'tan makyajlı modelde direksiyonu 2 renk yapmışlar, dönük olup olmadığı anlaşılıyor.
-sabit direksiyon da başarısız bana göre, üstü düğme karmaşası. korna çok kötü konumda, şehiriçi kavşak dönüşlerinde sayısız kez korna çaldım. (avuçiçiyle çeviriyorum)
-plastik kalitesi bir Fransızdan beklenecek kadar, Almanla karşılaştırılamaz yani
-kullanışlılık yok
-dıştan kalıplı gözükse de içi dar, özellikle boydan dar
-yol tutuşuna birşey diyemem, uzun yolda max. 120 km ile bir sorun yaşatmadı
-dayımın 407'sinin kadife döşemesini çok seviyordum, gördüğüm kadarıyla sadece fransızlar kullanıyor. hastası olduğum kadife döşeme, uzun yolda işkenceye döndü. tsihrt giymeme rağmen terletti ve ufak ufak tüyleri sürekli sırtıma battı
davulun sesi uzaktan hoş geliyor anlaşılan:D deri bile daha az terletiyor
-bu arada değişik bir "konfor" değerlendirmesi yapıyım
C5'de hız sabitleyici yok, "hız sınırlandırıcı" var. yani her araçta olduğu gibi 90'a ayarladınız gazı bırakıyım kendi gitsin yok. 90'a ayarlıyorsunuz, ayağınız hala pedalda, bırakırsanız araç yavaşlıyor. ama ister yarım basın ister tam basın 90'ı geçmiyor.
yani ayağı dinlendirme imkanı yok, sollamaya çıkacaksınız önce sistemi kapatıyorsunuz gaza yüklenip geçiyorsunuz sonra tekrar aktif ediyorsunuz.
diğer araçlarda hız sabit, sollama zamanı gaza basıyorsunuz, sollamadan sonra tekrar kendi uygun hızına iniyor. konfor budur bence:)
-köşe aydınlatmaları başarısız, süs diye konulmuş
Insignia;
-1.6T 180 hp motor düzensiz değildir, turbo olması sebebiyle düşük devirde yığıldığı doğru ama bu deyim 2000 devire kadar geçerli. 2000-2200 aralığında turbo başlıyor, hızlanmasında da bir düzensizlik yok (diğer mesajlarda belirtilmiş) şu olabilir, düşük viteste yüklenildiği için tam hızlanma aşamasında patiye düşmemek için TC devreye girmiştir, güç keser buda sürücüye motor düzensizliği gibi yansımış olabilir. malum, 3.te bile rahat pati çekebilen bir motor 1.6T
-arabanın herşeyi elektronik, dilinden anlamayan kişilere kullanımı zor ve sorunlu gözükebilir. ama her sorunun çözümü bir kabloya bakıyor, kutup başını sök-tak sorun kalmıyor:D windows kullanan herkes aşinadır bu duruma:D
-boyum 1,87 ön koltuğu kendime göre ne rahat nede dar ayarlarsam, dizlerim nerdeyse konsola değecek kadar, arka tarafta da aynı şekilde sıkışmadan oturabiliyorum. ne kafam nede dizim değiyor. tam benim boyuma yapmışlar:D ama bunda oturma pozisyonum da etkili, dizlerim çok uzun ve koltuğa çok gömülürüm ben, aynı koltukta benden kısa birisi daha yüksekte bile görünebilir.
-konsolda düğme sayısı çok ama kullanımı karışık değil. bence en kullanışlı araçlar Alman araçları, VW'den dolayı Skoda'da bu duruma dahil.
-240km hızda yol tutuşta hiçbir sorun görmedim, Vectra C'de 180 km'de biraz tereddüt ederken, Insignia fazlasıyla güven veriyor (Insignia 240km'de yolcu konumundaydım)
-gece yolculuğunda AFL keyfi bir başka. şuan bu far sistemine en yakın performansı Superb'in opsiyonel bixenonları veriyor. adını hatırlamıyorum. yinede AFL'nin birkaç üstünlüğü var.
-Opel'in koltukları konforu ve sportifliği bir arada bulundurmaya yönelik. baldır ve bel destekleri her koltuğunda vardır. buda kimine güvenli gelirken kimine dar ve rahatsız geliyor. burada Opel'inde hatası var. mesela Astra J'nin lansmanını Sport donanım ile yaptı, her bayiye sport gönderdi. bu donanımda koltukların yan destekleri daha fazla ve sert. dolayısıyla aracı bilmeyene rahatsız geliyor.
karşılaştırmaya Superb'de dahil edilince, bence hepsinin kulvarı farklı.
benim gözlemlerim;
C5 - sıradan araçlar yerine lüks gözükmek isteyen esnaf aracı
Insignia - genç ruhlu aile babaları, üniversiteli genç, D segmentini bilen tanıyan orta yaşlılar
Superb - trafikte sağa sola bulaşmayacak (yani ışıklarda gaza gelmeyecek) kendi derdinde, ailesine güvenliğine konforuna önem veren aile babaları ve işini büyütmüş patronlar
gibi görüyorum. (tabi tüm kullanıcılar değil, ağırlıklı olarak)
bu arada Erhan abi neden banlandı ki?