škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.0 TSI Buji Yanması Sorunu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ucgenc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Merhaba 2017 1.0 TSI rapid aracımın 100bin km'de ağır bakımlarını yaptırdım. Bursadan Giresuna gittim ordan Trabzon Maçka'ya geçtim geri Bursaya dönüş yolunda Samsunda araç önce EPC Işığı yaktı ve çekişten düştü. Geçtim bir yere çektim kapadım aracı 5 dakika sonra çalıştırdım herhangi bir arıza ışığı yanmadı çekişte sıkıntı olmadı bi 10-20 km daha sürdüm yine aynısı oldu yine durdum 5 dakka sonra kalktım sorunsuz devam ettim. 20 km sonra bu sefer hem EPC ışığı hemde Motor Arıza ışığı yaktı ve araç teklemeye başladı. Dursam beklesem de sorun çözülmedi. Pazar günü açık yer bulamadım bi 20-30 km öyle gittim. Usta buji ya da bobinin arızalı olduğunu söyledi. Bujileri bir çıkarttık ki bujinin 1inin ucu yanmış tek kanat zaten o da yok :) neyse üretim hatası herhalde dedik değiştirdik geldik. Bu arada 100 km uzaklıkta ki yerlere bolca gittim geldim. 2 Ay geçti bu sefer Muğlaya gittim. Muğlaya 2-3 saat kala yine gaz gücü kesti ve EPC ışığını yaktı. tabi yine aynı senorya dur kalklar ışık sönmesi yanması derken yine başladı aynı şekil teklemeye. Bu sefer direkt bujimi değiştirin diye gittim tabi :) bu seferde yine farklı pistonu çalıştıran buji yanmış ve hem kanat hem kanatın altında ki ateşleme yeri yanmıştı. Neyse yine bujiyi değiştirdim döndüm Bursaya hernahi bir şey yoktu direkt bakımlarını yaptırdığım servise götürdüm. Açtılar baktılar bir şey yok. bobinden olsa normal zamanda da tekleme yapar o yüzden bobinden  değildir dediler. Oradan çıktım gitttim elektirikçiye bujiye gelen akımları ölçtük bir sıkıntı yok normal dediler. Beyinden gelen kablolarda sıkıntı olsa ölçtümlerde de sorun olurdu dediler. Yani anlayacağınız kaldım ortada. Mekanikçi sorun yok diyor, elektrikçi sorun yok diyor ama benim builer yanıyor :)  yetkili servisi aradım hasar tespit ücretimiz 1380 TL dediler. Bilemiyorum ne yapsam. Bu konu hakkında bir bilgisi olan var mıdır aramızda?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Bujiler ne zaman değişti ve tsi için uygun buji mi, markası?


Çevrimdışı ucgenc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Bujiler ne zaman değişti ve tsi için uygun buji mi, markası?


Bujiler ağır bakımda değişti ağır bakımdan 2 hafta sonra yola çıktım. NGK marka buji TSI için uyumlu


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bujiyi yakıyor ise enjektör sorunu var, işeme yapıyor fazla yakıt yüzünden sağlıklı yanma olmuyor ve yüksek sıcaklık meydana geliyor subap yanmasına kadar gider.
Yanmış bujinin silindir içine kamera ile baktırın kendini belli edecektir, her seferinde farklı silindirde olması büyük bir ihtimal enjektörler adaptasyon istiyor.


Çevrimdışı ucgenc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Peki arabam motoru kapatttıktan 1-2 saniye sonra stop ediyor. Bu sorunun sebebiyle bujilerin yanmasının sebebi aynı olabilir mi? Kaç ustaya gittiysem hiçbiri bir şey bulamadı bir daha yanarsa gel diyor. Galiba paraya kıyıp en sonunda servise baktıracağım


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Peki arabam motoru kapatttıktan 1-2 saniye sonra stop ediyor. Bu sorunun sebebiyle bujilerin yanmasının sebebi aynı olabilir mi? Kaç ustaya gittiysem hiçbiri bir şey bulamadı bir daha yanarsa gel diyor. Galiba paraya kıyıp en sonunda servise baktıracağım

Buji faza ısınıp ark yapıyor ise evet motor geç stop edebilir çünkü istem dışı ateşleme grevi yapmış olur.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Selamlar, yazışmalarınızdan anladığım ve fikir yürütebildiğim kadarıyla: Tüm bu sorunlar ağır bakımdan sonra olduysa; sanırım triger kayışını takarken çok az bir miktar kaçırdılar mı acaba diye düşünmüyor değilim. 


Çevrimdışı ucgenc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Selamlar, yazışmalarınızdan anladığım ve fikir yürütebildiğim kadarıyla: Tüm bu sorunlar ağır bakımdan sonra olduysa; sanırım triger kayışını takarken çok az bir miktar kaçırdılar mı acaba diye düşünmüyor değilim.

diş atlamış olursa yapar mı ki böyle şeyler?


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
diş atlamış olursa yapar mı ki böyle şeyler?

Yani araçtaki tüm işlemler kam milinin senkronizasyonu ile oluyor. Subab açılma kapanma anları, yakıt pompası, enjektörlerin püskürtme zamanları, ateşleme zamanı vs vs vs. Bunlarda zaten büyük bir fark olsa olmaz ama küçücük farklar verim ve çalışmada çok farklı sonuçlar doğuruyor.
Eski aracım Honda Civic idi 2010 model aynı yıl çalındı neyse. O yıl Vtec motor vardı onda yeni çıkmış sayılırdı. En önemli özelliklerinden biri de yanlış hatırlamıyorsam (biraz farklıda oluabilşr 13 yıl once okuduğum birseydi) subapları yanma tamamlanınca değil bitmeden hemen önce açıyordu. Ateşlemeyi de tam pik noktada değil sıkıştırmanın zirvesine gelmeden hemen önce. Tabi bu işte orada mühendislik, kontrollu bir şekildee vs vs vs. Bu sayede daha yüksek tork ve verim oluyormuş o motorda. 

Şimdi kıyaslamayı senin yaşadıkların, yazışmalarınız ve bu motorla kıyasladığımda yanlış olan sapma da doğrusuna göre tam tersi  senin yaşadığın gibi sonuçlar doğurabilir. Ayrıca kontağı kapattıktan sonra 1 2 sn sonra araç stop ediyor diyorsun bu bana senkronizasyon (zamanlama) hatası var gibi geliyor, Mehmet Kardeşimin de dediğinde atesleme, yakıt fazlalığı ve püskürtme zamanı vs. Onlarda yine aynı şekilde zamanlama sorunları. Bunların hepsi de kam mili ve onun tahrikiyle alakalı.
Bilemedim sadece mantıksal çıkarım yapıyorum. İlk aklıma gelen buydu. Genelde de insanın ilk aklına gelen doğru olur 😉.

Arıza tespiti tam yapılmadan ve kanıtlarıyla gösterilmeden araca ustanın budur demesiyle dokundurtmamak gerek. Sağlam parçayı değiştiriyor sorun yine aynı. Nerde masraf nerde ustalık. Bir de çıkan parçaları çöpe atsan bile alacaksın, usta milletinde bırakmayacaksın.