škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yağ eksiltme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kozanoglu0101

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
1.6 TDİ düz vites 2015 model Skoda rapid aracım var hatay'dan Adana'ya gidiyorum en fazla 500 kilometre neredeyse yarım litreden fazla yağ eksiltiyor ustalar araçta yağ yakma yok diyor turboyu söktürüp baktırdım turboda sıkıntı yok. Arkadaşlar bunun kaynağı ne olabilir


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
1.6 TDİ düz vites 2015 model Skoda rapid aracım var hatay'dan Adana'ya gidiyorum en fazla 500 kilometre neredeyse yarım litreden fazla yağ eksiltiyor ustalar araçta yağ yakma yok diyor turboyu söktürüp baktırdım turboda sıkıntı yok. Arkadaşlar bunun kaynağı ne olabilir

Aracın modeli yağ yakması için daha yüksek. Aracın kaçıncı sahibisiniz bilemiyorum ama sizde yada sizden önce araç hiç hararet yaptı mı? Şayet araç hiç hararet taptıysa segmanlar, sübaplar, sübap contaları ve motor kapağı contası vs özelliklerini yitirebiliyor. Hararet yapma düzeyi az olursa az deformasyon olur ve az yağ yakabilir. Zaten çok hararet çok yağ yakma ve motor yakmaya gider.

500 km de 0,5lt diyorsun. Hangi salak usta araçta yağ yakma yok diyebilir ki...!!! her beyinsiz usta diye dükkan açıyor baksan çırak olamazlar.
Basit bir hesapla. 500 km de 0,5 lt yapar 10.000 km lik periyodik bakıma kadar 10 lt yağ. Arac zaten 4.6 lt ilk doldurmada ve sonrasında her bakımda 4 lt yağ talebi var ve gerekirse en çok 0,5 lt yağ ilavesi yapma önerisi varken. Siz her yil 10.000 kM için iki buçuk kere motor yağını komple değiştirmek durumundasınız demektir.

Kullanma klavuzunda, kullanıma bağli olarak 1000 km de 0,5lt yağ tüketebilir diyor ki bence bu bile çok fazla şayet aracı ralli yapar gibi kullanmıyorsanız eğer....!!!!

Bir motorda en önemli şey yağdır. Muhakkak yağ sorununu ivedilikle çözmeniz gerek.   

Kolaylıklar dilerim.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2408
    • Profili Görüntüle
Fosil yakıtlı, sürtünmeli pistonlu motorlar doğası gereği kesinlikle yağ yakarlar. Bu, silindir içini yağla sıvazladıktan sonra segmanların yağı sıyırmasından kalan yağ filmini yakması anlamındadır ve bu 15 bin km veya az km de 2-3 sene içinde bariz bir eksilmeye sebep olmaz. Yani en fazla 10k km civarında yarım litre civarıdır. Yaklaşık 30 senelik çeşitli arabalarda bu durum başıma 1-2 defa gelmiştir. 500 km de yarım litre eksiliyorsa kesinlikle iyi bir ustaya baktırmak gerekiyor. Muhakkak bir yerlerde bir belirtisi görünecektir. Keçe, conta, segman, devirdaim gibi noktalar bakılmalıdır. Bir de kaçlık, hangi yağ kullanılıyor?


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Fosil yakıtlı, sürtünmeli pistonlu motorlar doğası gereği kesinlikle yağ yakarlar. Bu, silindir içini yağla sıvazladıktan sonra segmanların yağı sıyırmasından kalan yağ filmini yakması anlamındadır ve bu 15 bin km veya az km de 2-3 sene içinde bariz bir eksilmeye sebep olmaz. Yani en fazla 10k km civarında yarım litre civarıdır. Yaklaşık 30 senelik çeşitli arabalarda bu durum başıma 1-2 defa gelmiştir. 500 km de yarım litre eksiliyorsa kesinlikle iyi bir ustaya baktırmak gerekiyor. Muhakkak bir yerlerde bir belirtisi görünecektir. Keçe, conta, segman, devirdaim gibi noktalar bakılmalıdır. Bir de kaçlık, hangi yağ kullanılıyor?

Aynen katılıyorum.
Adana Hatay zaten cok sıcak memleketler. Ama kışın ve mart ayında sıcaklık normal sevıyelerdedır dıye dusunuyorum. Yagın vıskozıtesı de cok onemli. Lokasyona göre soguk bolgeler için olan ince bir yag konmussa, sıcakta daha da inceleceginden özelliğini yitirerek su gibi olur ve bu da araçta hiç bir sorun olmasa bile segnanlardan sızmayı artırarak daha fazla yağ yakımına beden olur.

Düşünülmesi gereken cok fazla neden, sebep, sonuç ve yer var. Hepsine bakmak ve nedenleri elemek için iyi bir usta şart.