škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

135.000km de değişmesi gerekenler.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı crawling

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Herkese selamlar. Forum da yeniyim. Yaklaşık 7 aydır 2015 model Superb kullanıyorum. Arabadan çok memnunum bu sebeple kayınbiraderime de aynı araçtan aldırdım. Kayınçonun aracı 50.000 de iki aracı kullandığımda belirgin derecede konfor farkı mevcut. Tabiki doğal bir durum. Aracımın salıncaklarını ve z rotlarını değiştirdim. Bir nebze de olsa iyi yönde bir değişiklik oldu ama yine de o tadi vermiyor. Bu konu ile ilgili olarak başka hangi parçaları değiştirmem gerekiyor. (Amörtisörler dışında.) teşekkürler.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2958
    • Profili Görüntüle
İki aracın lastik ebat ve yanak ölçüsü farkını kıyasladınız mı?
En önemli etkenler lastik ebatları ve amortisörlerdir.


Çevrimdışı crawling

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
İki aracın lastik ebat ve yanak ölçüsü farkını kıyasladınız mı?
En önemli etkenler lastik ebatları ve amortisörlerdir.

Evet iki aracın lastik ebatları aynı. Birinde benimkinde GoodYear F1 Pilot kayınçoda Hankook var. Nasıl desem kayınçonun arabasında arabaya ben hükmediyorumuşum gibi bir his var, benimkinde ise direksonda ben varım ama araba hatır için gidiyormuş gibi bir his var. Salıncak ve z rot değişimi ciddi bir konfor artışı yaptı. Bunun gibi hangi parçaları değiştirebilirim. Ya da benim arabam artık yeterince esnediği için mi bu hissi veriyor?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30115
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Yeni lastikler ve doğru hava basınçları çok şeyi değiştirir. İki aracın motorları da aynı mı? Dizel ve benzinli araçların yay sertlikleri de değişik oluyor motor ağırlık farkından...


Çevrimdışı crawling

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Yeni lastikler ve doğru hava basınçları çok şeyi değiştirir. İki aracın motorları da aynı mı? Dizel ve benzinli araçların yay sertlikleri de değişik oluyor motor ağırlık farkından...

İki araç arasındaki tek fark yıl ve km. Biri 2015 diğeri 2016 model. Lastik basınçları bile aynı. Hatta aynı yolu 1 gün o arabayla ertesi gün benim arabayla gidip geliyoruz. Benimkinde sanki ön takım daha fazla gevşek gibi. Kayınçonun arabası kursun gibi gidiyor benim ki kagıttan ucak gibi. Biri allahın lütfu diğeri allahın belası gibi  ;D ;D


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30115
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Mutlaka gözden kaçan bir şey var o zaman. Lifte alıp detaylı inceletin ön takımı ve tekerlerle ilgili tüm aksamı


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2958
    • Profili Görüntüle
İki araç arasındaki tek fark yıl ve km. Biri 2015 diğeri 2016 model. Lastik basınçları bile aynı. Hatta aynı yolu 1 gün o arabayla ertesi gün benim arabayla gidip geliyoruz. Benimkinde sanki ön takım daha fazla gevşek gibi. Kayınçonun arabası kursun gibi gidiyor benim ki kagıttan ucak gibi. Biri allahın lütfu diğeri allahın belası gibi  ;D ;D
Yaşanan durum psikolojik olabilir mi? :) İlk yazdığınız postta komfordan bahsetmişsiniz. Sonraki yazılarda "kurşun gibi gidiyor" ve "kağıttan uçak" gibi kelimeler geçmiş. :) Ön takımın gevşek olup olmadığı konusundaki yorumunuzu da anlayamadım. :)
veya
Araçların önceki hasar durumları da etki edebiliyor.
Özellikle lastik yanak ebat ölçüsünün de aynı olduğuna emin misiniz? Aracın yaylanmasına da çok etki ediyor yanak ölçüsü.
Lastiklerin üretim yılları ne zaman? Diyelim ki çok hassassınız, belki lastikleriniz sertleşti ve siz bu sertleşmeyi hissediyorsunuz.
Ve....neden "amortisör" konusunu bu işlemlerin dışında tutıyorsunuz.


Çevrimdışı crawling

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Mutlaka gözden kaçan bir şey var o zaman. Lifte alıp detaylı inceletin ön takımı ve tekerlerle ilgili tüm aksamı

5 farklı ustaya gösterdim hatta onlarda yanında çalışan ustalara gösterdi ama görünürde bir şey bulamadılar. Test sürüşü yaptık sonunda salıncak ve Z- Rot değiştirip rot ayarı yapıldı. Lastik ebatları 235-40-R19 2,8 bar basınç var iki arabada da.

Yaşanan durum psikolojik olabilir mi? :) İlk yazdığınız postta komfordan bahsetmişsiniz. Sonraki yazılarda "kurşun gibi gidiyor" ve "kağıttan uçak" gibi kelimeler geçmiş. :) Ön takımın gevşek olup olmadığı konusundaki yorumunuzu da anlayamadım. :)
veya
Araçların önceki hasar durumları da etki edebiliyor.
Özellikle lastik yanak ebat ölçüsünün de aynı olduğuna emin misiniz? Aracın yaylanmasına da çok etki ediyor yanak ölçüsü.
Lastiklerin üretim yılları ne zaman? Diyelim ki çok hassassınız, belki lastikleriniz sertleşti ve siz bu sertleşmeyi hissediyorsunuz.
Ve....neden "amortisör" konusunu bu işlemlerin dışında tutıyorsunuz.


Psikolojik olduğa %50 olarak katılıyorum. Çünkü arabadaki seslere karşı çok hassasım. Kurşun gibi derken kayınçonun aracı kasislerden geçerken evet yaylanıyor ama bu salınım yukarı aşağı doğru oluyor ve devam ediyor. Benimkinde ise bu salınım sanki sağa solada salınıyormuş gibi. Amortisörleri değiltirecek gücüm yok. Amortisör dışında bir çözüm varsa onu öğrenmek istemiştim.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Sorun lastik çeşidi ve lastik basınçlarınızdan kaynaklanıyor olabilir. Eagle F1 spor bir lastik olduğu için genelde sert bir yapıya sahip. Isınmadan verim almak zor. Bunun üstüne birde hız indeksiniz W veya Y ise yapısı daha da sertleşiyor. Yoldaki en ufak bozuklukta tutunma kaybı ve güvensizlik yaşarsınız. Ayrıca lastik basıncınız çok yüksek olduğu için konfor kaybı, kasislerde yerle temasın azalması doğal bir durum. 19 jantta yanak dar olduğu için genellikle yüksek basınç tavsiye ediliyor ama bu aracı otoban dışındaki ülkemiz yollarında kullanmak zor. Benim araç 17 jant, her basınçta denedim ve bu ebatta ideali 32 psi. 34'ü geçtiğinde araç fark edilir şekilde sertleşiyor ve asfalttaki küçük yamalardan geçerken bile zıplayıp sekiyormuş veya yanal eksende hareket ediyormuş hissi veriyor. Sizin aracınız şuan 2.8 bar yani 40.6 psi, inanın 17 jant 32 psi bir superbin yanında tahta gibi sert ve bozuk yolda daha kötü yol tutuşa sahiptir. Lastik basınçlarınızı kademeli olarak düşürüp lastik sertliğinize göre ideal basıncı yakalayabilirsiniz (Depo kapağındaki basınçların çok dışına çıkmadan).
Şuan benim aracın lastik basıncı 28'e kadar düştü ama araç pamuk gibi. Tek sorun daha fazla düşerse pirelli lastikler kaymaya başlıyor ve sert virajlarda özellikle ön lastiklerin jantın altında hamur gibi ezildiğini fark ediyorum.


Çevrimdışı crawling

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Sorun lastik çeşidi ve lastik basınçlarınızdan kaynaklanıyor olabilir. Eagle F1 spor bir lastik olduğu için genelde sert bir yapıya sahip. Isınmadan verim almak zor. Bunun üstüne birde hız indeksiniz W veya Y ise yapısı daha da sertleşiyor. Yoldaki en ufak bozuklukta tutunma kaybı ve güvensizlik yaşarsınız. Ayrıca lastik basıncınız çok yüksek olduğu için konfor kaybı, kasislerde yerle temasın azalması doğal bir durum. 19 jantta yanak dar olduğu için genellikle yüksek basınç tavsiye ediliyor ama bu aracı otoban dışındaki ülkemiz yollarında kullanmak zor. Benim araç 17 jant, her basınçta denedim ve bu ebatta ideali 32 psi. 34'ü geçtiğinde araç fark edilir şekilde sertleşiyor ve asfalttaki küçük yamalardan geçerken bile zıplayıp sekiyormuş veya yanal eksende hareket ediyormuş hissi veriyor. Sizin aracınız şuan 2.8 bar yani 40.6 psi, inanın 17 jant 32 psi bir superbin yanında tahta gibi sert ve bozuk yolda daha kötü yol tutuşa sahiptir. Lastik basınçlarınızı kademeli olarak düşürüp lastik sertliğinize göre ideal basıncı yakalayabilirsiniz (Depo kapağındaki basınçların çok dışına çıkmadan).
Şuan benim aracın lastik basıncı 28'e kadar düştü ama araç pamuk gibi. Tek sorun daha fazla düşerse pirelli lastikler kaymaya başlıyor ve sert virajlarda özellikle ön lastiklerin jantın altında hamur gibi ezildiğini fark ediyorum.

Bu kadar uzun uzun yazmışsınız çok teşekkür ederim. Lastik basıncımı 2,5 bar a kadar düşürmüştüm ama arabayı yolda tutmakta oldukça zorlandım. Hatta son gittiğim usta da kızmıştı bu lastiğe bu janta 2,5 bar mı hava basılır diye. Ben Almaya da yaşıyorum ve her gün 200km yol yapıyorum yüksek hızlarda. Sanırım benim sorunum yay ve amortisörler ne yazık ki. Dün iki arayıda elle yaylandırdım. Benimkisi neredeyse top gibi sekiyor diğerinin verdiği tepki normal. (İki araçta Normal Sürüş Modunda)


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Bu kadar uzun uzun yazmışsınız çok teşekkür ederim. Lastik basıncımı 2,5 bar a kadar düşürmüştüm ama arabayı yolda tutmakta oldukça zorlandım. Hatta son gittiğim usta da kızmıştı bu lastiğe bu janta 2,5 bar mı hava basılır diye. Ben Almaya da yaşıyorum ve her gün 200km yol yapıyorum yüksek hızlarda. Sanırım benim sorunum yay ve amortisörler ne yazık ki. Dün iki arayıda elle yaylandırdım. Benimkisi neredeyse top gibi sekiyor diğerinin verdiği tepki normal. (İki araçta Normal Sürüş Modunda)

Rica ederim ben Türkiye yollarındaki kendi tecrübelerimi paylaştım. Dün depo kapağındaki üretici tavsiyelerine de baktım 19 jant için yarım yük ile 2.3 bar, ekonomik sürüş için 2.6 bar önerilmiş.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1568
    • Profili Görüntüle
2015ten beri benzinli manuel 1.4 act prestige superb kullanıyorum. Jantlarım 19 inç hep 32 psi kullandım. Benim aracım da ilk günkü gibi değil ama amortisör tablaları z rot salıncak hiç bir şey değiştirmedim hala. 115000 kmyi geçtim.


Çevrimdışı Geronimo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
"Benimkisi neredeyse top gibi sekiyor diğerinin verdiği tepki normal."
Bu amortisörün patlak olmasından kaynaklanır.


Çevrimdışı crawling

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
2,5 bar denedim ama yüksek hızlarda sürüş çok tehlikeli hale geliyor. Kamyon geçemiyorsum. Araba kamyonun altına doğru gidiyormuş gibi bir his oluyordu. Amortisörler elektrik regülatörlü her hangi bir arızada pc de hata göstermesi gerekmiyor mu?
« Son Düzenleme: 05 Ağustos 2021, 06:49:29 Gönderen: crawling »