škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG ŞANZIMAN

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ahmet7

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar herkese merhabalar.
2013 model octavia elegance cr sahibiyim. aracım 125 binde. size şanzıman ve motorla ilgili birkaç sorum olacak
son zamanlarda araç D modunda iken 3. vitesten 2. vitese veya 2. vitesten 1. vitese düşüşlerde pencereler açıkken şangırtı sesi gibi bir ses geliyor. sanki gevşemiş bir parça, sallanan bozuk paralar gibi bir ses çıkarıyor. diğer vites düşüşlerinde ya da geçişlerinde herhangi bir sıkıntı yok.
bir diğer durum ise aracım son 1 haftada 2 defa vites değişmemesine rağmen ya da gazlamama rağmen devir saatinde ani olarak anlık yükseliş ve düşüş yaşadı. ilkinde araçla uzun yolda 90-100 arasındaki bir hızda 7. vitesteyken, bir diğeri de şehir içinde 4. vitesteyken. her iki durumda da vites değişmemesine rağmen sanki araç bir vites düşürüp tekrar üst vitese geçti. dediğim her iki olayda da ekrandaki vites göstergesinde değişme olmazken herhangi bir gazlama ya da yavaşlama eyleminde bulunmama rağmen yaşandı.
bu iki konu hakkında yardımcı olabilecek arkadaşlarımız varsa çok sevinirim. ayrıca Antalya'da yaşayan arkadaşlardan merkez, serik ve manavgat ta konu hakkında iyi bir usta tavsiyesi varsa alabilirim. herkese iyi günler.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Kavramanın ömrü bitmiş gibi geldi bana devir dalgalanması ile ilgili olarak

Şangırtı DSG için tipiktir k1 k2 dişlileri bunu hep yapar, 4. DGSli aracım, o tınıya alıştım


Çevrimdışı ahmet7

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Kavramanın ömrü bitmiş gibi geldi bana devir dalgalanması ile ilgili olarak

Şangırtı DSG için tipiktir k1 k2 dişlileri bunu hep yapar, 4. DGSli aracım, o tınıya alıştım

Hocam anladığım kadarıyla kavramının değişmesi gerekiyor ya da ne yapılması gerekiyor bilginiz var mı? Bir de bu işin maliyeti ne olur sizce bana?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar herkese merhabalar.
2013 model octavia elegance cr sahibiyim. aracım 125 binde. size şanzıman ve motorla ilgili birkaç sorum olacak
son zamanlarda araç D modunda iken 3. vitesten 2. vitese veya 2. vitesten 1. vitese düşüşlerde pencereler açıkken şangırtı sesi gibi bir ses geliyor. sanki gevşemiş bir parça, sallanan bozuk paralar gibi bir ses çıkarıyor. diğer vites düşüşlerinde ya da geçişlerinde herhangi bir sıkıntı yok.
bir diğer durum ise aracım son 1 haftada 2 defa vites değişmemesine rağmen ya da gazlamama rağmen devir saatinde ani olarak anlık yükseliş ve düşüş yaşadı. ilkinde araçla uzun yolda 90-100 arasındaki bir hızda 7. vitesteyken, bir diğeri de şehir içinde 4. vitesteyken. her iki durumda da vites değişmemesine rağmen sanki araç bir vites düşürüp tekrar üst vitese geçti. dediğim her iki olayda da ekrandaki vites göstergesinde değişme olmazken herhangi bir gazlama ya da yavaşlama eyleminde bulunmama rağmen yaşandı.
bu iki konu hakkında yardımcı olabilecek arkadaşlarımız varsa çok sevinirim. ayrıca Antalya'da yaşayan arkadaşlardan merkez, serik ve manavgat ta konu hakkında iyi bir usta tavsiyesi varsa alabilirim. herkese iyi günler.

Kavrama bitiyor, kavrama değişimi sırasında mekatronik yağını da değiştirin. Kavrama fiyatı 2,5 - 3 bin tl civarında olaması gerekiyor işçilik hariç.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Kavramanın ömrü bitmiş gibi geldi bana devir dalgalanması ile ilgili olarak
Kavramadan ziyade mekatronik ile ilgili bir sıkıntı gibi galedi bana; zira D7' de giderken kafası karışıp debriyaja basıp motoru boşa düşürmüş haliyle de devir yükselmiş gibi bir mizansen geldi gözümün önüne.
DSG için tipiktir k1 k2 dişlileri bunu hep yapar, 4. DGSli aracım, o tınıya alıştım
K1 ve K2' de dişli yoktur. O şıngırtı sesinin kaynağı K1 ve K2' nin ayırıcı çatallarının sesidir.
Bkz. 00:25' inci dakika:
https://www.youtube.com/watch?v=936UpTy1Dr4
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Kavramadan ziyade mekatronik ile ilgili bir sıkıntı gibi galedi bana; zira D7' de giderken kafası karışıp debriyaja basıp motoru boşa düşürmüş haliyle de devir yükselmiş gibi bir mizansen geldi gözümün önüne.K1 ve K2' de dişli yoktur. O şıngırtı sesinin kaynağı K1 ve K2' nin ayırıcı çatallarının sesidir.
Bkz. 00:25' inci dakika:
https://www.youtube.com/watch?v=936UpTy1Dr4

Clutch diyor Bro, çatal değil  ;D ;D ;D


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Clutch diyor Bro, çatal değil  ;D ;D ;D
Videoda annatmış adam işte o şıngırtının sebebini
Dişlide yok clutchda yok.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Videoda annatmış adam işte o şıngırtının sebebini
Dişlide yok clutchda yok.

O zaman sorun da yok    ;D


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Serviste yazılım kontrolü yaptırın. Dediğiniz ses çatalların sesi.

DSG kararsızlık göstermez, gösteriyorsa yazılımsal bir bakılmalı. Çünkü EDC kullandım epey süre, ondaki kafa karışıklığı DSG'de hiç yok. Bahsi geçen devir yükselme düşme durumunu, üst vitese geçmek için siz gaza basmadığınız halde ufak bir devirlenme ve peşinden üst vitese geçme şeklinde ben de gözlemliyorum.


Çevrimdışı ahmet7

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar özel bir servisten fiyat aldım. Aracım 'Arıza: Şanzıman' uyarısı ile yolda kaldı. Vites geçişi yapmıyor. Ekranda D yazıp yanında herhangi bir rakam yazmıyor ve araç hareket etmiyor. Mekatronik ve DSG kartı/beyni değişimi söylendi. Mekatronik için sıfır ve orijinal parça fiyatı olarak 5.500 TL, DSG beyni/kartı için sıfır ve orijinal parça fiyatı olarak 4.250 TL söylendi. fiyatlar hakkında bilgisi olan var mıdır? ayrıca aynı parçaların 'çıkma' olarak takılabileceği o zaman ise fiyatların yarı yarıya düşebileceğini de eklediler ama kabul etmedim. acil olarak yardımcı olursanız sevinirim. herkese teşekkürler.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Arkadaşlar özel bir servisten fiyat aldım. Aracım 'Arıza: Şanzıman' uyarısı ile yolda kaldı. Vites geçişi yapmıyor. Ekranda D yazıp yanında herhangi bir rakam yazmıyor ve araç hareket etmiyor. Mekatronik ve DSG kartı/beyni değişimi söylendi. Mekatronik için sıfır ve orijinal parça fiyatı olarak 5.500 TL, DSG beyni/kartı için sıfır ve orijinal parça fiyatı olarak 4.250 TL söylendi. fiyatlar hakkında bilgisi olan var mıdır? ayrıca aynı parçaların 'çıkma' olarak takılabileceği o zaman ise fiyatların yarı yarıya düşebileceğini de eklediler ama kabul etmedim. acil olarak yardımcı olursanız sevinirim. herkese teşekkürler.

İstanbula yakınsanız bir arayın derim. Uzaksanız da fiyat için bilgi alırsınız Serkan Usta'yı isteyiniz telefona

http://www.sahkanotomotiv.com/contacts.html
« Son Düzenleme: 30 Haziran 2021, 14:23:07 Gönderen: lrfan »


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar özel bir servisten fiyat aldım. Aracım 'Arıza: Şanzıman' uyarısı ile yolda kaldı. Vites geçişi yapmıyor. Ekranda D yazıp yanında herhangi bir rakam yazmıyor ve araç hareket etmiyor. Mekatronik ve DSG kartı/beyni değişimi söylendi. Mekatronik için sıfır ve orijinal parça fiyatı olarak 5.500 TL, DSG beyni/kartı için sıfır ve orijinal parça fiyatı olarak 4.250 TL söylendi. fiyatlar hakkında bilgisi olan var mıdır? ayrıca aynı parçaların 'çıkma' olarak takılabileceği o zaman ise fiyatların yarı yarıya düşebileceğini de eklediler ama kabul etmedim. acil olarak yardımcı olursanız sevinirim. herkese teşekkürler.

Bendeki arızanın aynısı. Yetkili servise giderseniz, güzelce öpecekler. Yalnız parçaların 2 yıl garantisi ve yol yardım durumu var. Özel servis de garanti veriyorsa, eğer düzgün bir iş yerine benziyorsa özelde yarı fiyatına yaptırmak mantıksız değil. 2019'da 8900 civarına mecburiyetten yetkilide yaptırdım. Dışarıda yarı fiyatınaydı. Mecburiyetimin sebebi, etrafta herhangi bir özel vw servisi olmadığı gibi yaşadığım kente de 800 km uzaktaydı.

Mekatronik ve kartı ile beraberse fiyat iyi. Bu arada yüksek ihtimalle mekatronik pompası arızasızdır. Kartın kendisi yanmıştır. Mekatronik pompalarda basınçlı bir yer var. O parça çatladığı için değiştiriyorlar, yoksa ağırlıklı olarak arıza çıkartan şey kartın kendisi.

Bir de tavsiye vereyim, çıkan parçayı sakın serviste bırakmayın. İkinci el olarak satabilirsiniz. Ben kartı tamir edilir miydi bilmem ama satmak için ilana koyduğumda bir sürü usta beni aradı. Kartın tamirinin olmadığını söylediler. Değişim yaptırdıktan sonra servisin neden değiştirdiğini de öğrendiğimde sonucu doğrulattım. Çıkma parçayı geçen sene 1500 liraya sattım.

Çıkma parça taktırmayın. İstanbul'da yetkili skoda servisinde çalışan bir arkadaşın arabasında da mekatronik arızası olduğunda kendisiyle uzun uzun  konuşmuştum. Yeni nesil mekatroniklerin arıza vermediğini, olumsuz geri dönüş olmadığını söylemişti. Romanya ve Almanya yapımı iki versiyon gördüm. Yetkili serviste benim aracıma takılan parça Almanya üretimiydi.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1398
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Yakın dostumun 2017 model superb tdi  120 bin kilometrede
 garantisi bitmiş aracın DSG beyni arıza yaptı.Tamiri yokmuş değişim gerekiyormuş
Yetkili serviste 18 bin tl  ye değiştirdi.
Özele güvenemedi..