škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4TSI kimsenin çözemediği boğulma problemi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı emrememre

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar,

Skoda Superb 2011 1.4TSI CAXA motorlu bir aracım var. Araç 2014 yılından beri bende, 140bin KM'nin 115 binini ben yaptım. Bu zamana kadar bir kere bile yolda bırakmadı fakat geçen sene başlayan bir problemim oldu, gün geçtikçe artarak devam etti.

Önceleri uzun yolda araç 2000-3500 devir arasındayken biraz fazla gaz verdiğimde ufak ufak tekleme/gaz kesme yapıyordu milisaniyelik. Sonrasında daha sık yapmaya başladı. 6 ay kadar önce iyice artınca özel servisteki ustamı aradım, bujilerden yapabilir zamanı da geldi değiştirelim dedi. Değiştirdik, düzelme olmadı.
Birkaç ay kadar önce bu probleme ek olarak yine aynı devirlerde boğulma problemi başladı. Bir süre servise götüremedim, ta ki kırmızı ışıkta beklerken stop edip tekrar çalışmayana kadar. Akabinde benzin basınç sensörünü (06J906054B) değiştirdik ve araba tekrar çalışır hale geldi.
Fakat problemler yine devam etti. Sonradan fark ettim, tekleme ve boğulmanın yanısıra araç giderken 4000-4200 devri geçmemeye başladı.
Birkaç gün sonra aracı çalıştırdığımda ekranda "Engine Fault : Workshop" yazdı ve aracı çekiciyle Antalya Çağ otoya götürdüm. Yaptıkları kontrollerde motor kontrol ünitesinin arızalandığı ve değişmesi gerektiğini söylediler, 11.000 TL fiyat çıkardılar. Kabul ettim, 15 gün kadar parçanın yurtdışından gelmesini bekledik ve değiştirildi. Sorunları bu da çözmedi.

Servis mekanik bir arıza olabileceğini ve detaylı incelemeye alacağını söyledi. Tüm basınç değerlerini kontrol ettiler, bir problem yok dediler. Ertesi gün bujileri ve bobinleri değiştirdik, gel al test et dediler. O da sonuç vermedi. Aracı tekrar bıraktım. Birkaç gün sonra enjektörlerde düzensizlik tespit ettik, temizliğe gönderdik dediler. O da problemi çözmedi.

Şu an araç halen serviste. Yüksek basınç pompasından şüphelendiklerini fakat parçayı sipariş ederlerse bana fatura etmek zorunda kalacaklarını, oldukça pahalı bir parça olduğu için sipariş etmediklerini ve benim arabama benzer bir araba gelirse ondan söküp test edeceklerini söylediler. Arızanın o parçada olduğundan da emin değiller.
Bunun üzerine Doğuş Oto'yu arayıp şikayetimi bildirdim. Bu da sonuç vermedi. Halen parça olmadığı için araç atıl bekliyor. Ankara'da bir serviste muadil parça bulduklarını, 1.200TL verirsem o parçayı getirtip deneyeceklerini söylediler.

Özetle şu anda araç problemli olarak serviste bekliyor ve ne sorunu bulabiliyorlar, ne de bulamadık al arabanı diyen var. Önerilerinizi bekliyorum.

Teşekkürler,
Emre


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2282
    • Profili Görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun dilerim.

Sorunu okuyunca aklıma şu fıkra geldi;
Avukatın oğlu da avukat olunca adam davalarını ona devretti.
Bir gün oğlu geldi
Oğul: Baba bak, senin 20 senede çözemediğin davayı bitirdim.
Baba: Eyvaaah, sen ne yaptın?
Oğul: Ne oldu ki?
Baba: Sen o davayı nasıl bitirirsin, ben seni hangi para ile okuttuğumu sanıyorsun? >:(

Aynen böyle, sizden 11 bin TL alan kişi hiç cihaza bağlayıp hangi hata kodları var bakmadı mı? Eğer teşhisi doğru çıkmadıysa eski parçaları yerine takıp, sorunu çözemediyse parayı iade etmeli. Yoksa siz sorgulamadıkça bu gidişle direksiyondan lastiklere kadar değiştirir!

Benim 1.2 TSI DSG Yeti'de benzer bir şey vardı, daha önce paylaşmıştım. Bendeki klima manuel olduğundan vag-com ile bazı kodları açmak için girdiğimde klimanın otomatik seçili olduğunu gördüm ve manuel olarak değiştirdim. Bir süre herhangi bir sorun olmamıştı. Taki ışıklarda, rölantide stop etmeye başlayıncaya kadar. Sonrasında bu stop etmenin sadece klima açıkken olduğunu fark ettim. Servise sorduğumda usta bakamadı, tarif ettiğimde de bir şey diyemedi öylece geri döndüm. Sonra aklıma vag-com ile değiştirdiğim alanları eski halleri ile karşılaştırmak geldi. Baktığımda bu klima olayını fark ettim, düzeltince sorun çözüldü. Aslında sonradan algıladığım kadarıyla klimalar zaten otomatik. Eski tip klimalar gibi değiller. Yani kasnağı sürekli dönüyor ve gerektiği zaman içindeki bir kam mili şeklinde itilerek devreye giriyorlar. Oysa ben otomatikten kullanımdaki sıcaklık ayarlı hali anlamıştım. ???

Yine ilgili olabilecek başka bir benzer sorun, şehirler arasında yolculuk esnasında olmuştu. O da hata kodlarına bakınca açıkça belli olan 3 nolu silindir hatasıydı. Gittiğim özel servis ateşleme bobinini ve buji kablolarını değiştirmişti. O zaman 475 TL işçilik dahil fatura çıkınca ben de çıkan parçaları yanıma almıştım. Sonrasında bobin ve kabloları kontrol ettiğimde, bobinin söz konusu girişi ve kablonun bağlantı kısmının oksitlendiğini gördüm. Alkol, sirke vesair temizleyicilerle temizleyip çıkan bobini yerine taktım halen sorunsuz çalışmaktadır. Bilemiyorum paraya odaklananlar atlarlar mı, bu sorun da motorun titreşimli çalışması yanında gaz yemesini engelliyordu. Sizde bobin değişti, kablolar da değiştiyse böyle bir sorun olmaz diye düşünüyorum. Yine işin özünde hata kodlarının iyice araştırılması yatıyor. Bir hata kodu başka kodların oluşmasına sebep olmuş olabilir.

Klima kodlamasından kaynaklı sorunda epeyce araştırma yapmıştım. MAP sensörü, MAF sensörü ve özellikle de eksantrik mil sensörüne bakılması gerekir. Çünkü bu sensör veya kablo bağlantılarında bir sorun varsa dediğiniz durumlar olabilir.

Gaz kelebeği temizliği ve gövde elektronik kontrolüne de bakılmalı. Ben temizleyici spreyinden alıp kendim temizlemiştim. Motordan gelen yağ buharı kelebeği zamanla yapış yapış yapıyor. Kelebeği sökmeden önce akü kutup başını ayırıp kelebeğin pozisyonunu değiştirmeden temizlemek gerekiyor. Aksi halde vag-com kablosu ile kelebek pozisyon adaptasyonu yapılması gerekiyor. Ben kelebeğin pozisyonu değiştirmediğimden adaptasyon yapmadım.

Kolaylıklar dilerim, çözüm bulursanız paylaşmayı unutmayın.;)
« Son Düzenleme: 29 Mart 2021, 17:27:15 Gönderen: rsimsek »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 744
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun,
valla recep arkadaş konuya guzel yorum yapmış.
Hem fıkra hem de su 11.000 lik olaya yapılan yorum. al benden de okadar.
Ya arkadaş 3 civata 2 tane conta değiştirmıyorsun. 11.000 lik parca yuh yanı. e cıkanlar ne oldu. 6-7 bine piyasada yeniden mi satılıyor.
Çıkan tum parcalar alınmalı.
Hayır sorun cozulse amenna, e cozulmeyınce o verilen para ne oldu...
Sipariş verirsek fatura ederiz hadi bir bakalım bundanmıymış.... aaa değilmiş tüh yaa, olmadı bir de motoru değiştirelim aaa ondanmıymış aaa yok yine düzelmedi.
 Çırak oradan çıkar gelir, usta bu muzu bu eğzoza kım soktu diye sorar...!!!

Aslında bu boğulma işinde direk motor üzerine yogunlaşılıyor. Ancak dolaylı olan kısımlar kontrol edildi mi?!
1- hava ememezsen bogulursun,
2- havayı yakamazsan bogulursun,
3- havayı boşaltamazsan boğulursun.

sızın olayda bogulma yavas yavas gelmiş. sanki motoru birşey tıkıyor ya da solunum yapamıyor gibi.
emme hatları, turbo ve egzost hatlarının kontrolu cok daha kolay ve masraf olarak da daha az olacaktır.
direk motor uzerinde sacma sapan arızayı bilmeden heleki papatya falı bakar gibi aa ondanmı yaa bundanmı onuda değiştirelim bunu da değiştirelim demeden direk arıza tespıtı yapıp ona göre bakmalı bence. 


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2282
    • Profili Görüntüle
Tabi boğulma deyince, gelen giden havaya, turboya da bakılmalı.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3205
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun. Motor suyunda eksilme var mı. Basınç pompası itici fincan sorunlu da olabilir, gerekirse sadece fincanı değiştirin.

https://www.youtube.com/watch?v=kiHkFir0jiE


Çevrimdışı emrememre

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar,

Öncelikle tüm yanıtlar için teşekkür ederim. Yıllardır hiçbir forumu takip etmediğimden yazdıktan sonra aklıma gelip de bakmam biraz uzun sürdü, kusura bakmayın :) Biraz uzun yazdım, bunun için de kusura bakmayın.

Daha önce akdeniz sanayide götürdüğüm usta sorunu tespit edememişti. İnsanlık hali, dikkatinden bir şeyler kaçmıştır diyerek adını paylaşma gereği duymuyorum. Fakat "Yetkili Servis" belgesini almış, koskoca ÇAĞ OTOMOTİV denen firmanın tespit edememesini, üstelik tespit edemediği olası arızada deneme yanılma yapmak için benden para istemesini hayretle karşıladım. Hatta oradaki ustayla konuşurken şöyle bir şey dedim ki sonuna kadar haklı olduğumu düşünüyorum : benim aracıma özel üretilmiş bir vida olsaydı, tornavidanız olmasaydı benden tornavida mı isteyecektiniz?

Nitekim ilk mesajımı paylaştıktan birkaç gün sonra 444'lü hatlarını aradım, şikayetimi tekrar bildirdim. 10 dakika sonra Yüce Oto'dan Tolga (soyadını unuttum) isimli bir beyefendi aradı ve aracımın daha önce hiç servise gitmediğini, dışarıda çok fazla işlem yapıldığını vs. söyleyerek denemek için hiçbir parça gönderilemeyeceğini, yani kısaca bana nasıl yardımcı olunamayacağını çok güzel açıkladı. Bu telefon geldiğinde servise doğru yoldaydım. Haliyle servise gittiğimde arabamı vermelerini istedim. Aracımı tamir olmadığı haliyle teslim alırsam herhangi bir maliyet olup olmayacağını sordum, "sadece yaptırılmış olan enjektör temizliği ücreti 250TL'yi" talep edeceklerini söylediler. Enjektörlerim tertemizdi benim, niye temizlettiniz ki diye sorduğumda bir sessizlik oldu, sonra tamam onu da hallederiz bir şey ödetmeyiz dediler... Araçta denedikleri parçalar olduğunu ve bunların benim parçalarımla değiştirilmesi gerektiğini söyleyip zaman istediler.

Bu sırada Antalya'da bu işi kim çözer diye biraz araştırdım, birkaç farklı kaynaktan çözse çözse eski sanayideki Suat usta çözer bilgisini aldım.

Ertesi gün aracı teslim aldım, (eski/arızalı beyinle birlikte) Suat ustaya teslim ettim. Yolda giderken tabii araç belki 10 kere stop etti, seyir halindeyken devamlı gaz kesti (servise bıraktığımda bu kadar sorunlu değildi). Yolda giderken arka koltuğun sökük olduğunu, yakıt pompasının bulunduğu yerin kapağının dışarıda olduğunu fark ettim. Yani bu şekilde aracı teslim ettiler bana...

Aracın sorununu ustaya uzun uzun anlattım, tıpkı mşah arkadaşımız gibi ilk sorduğu soru aracın su eksiltip eksiltmediği oldu.

Ertesi gün Suat ustanın yanına gittim, sorunu tespit ettiğine dair pek umudum yoktu. Suat ustanın dediği, ben aracımı bıraktıktan 15 dk sonra sorunu tespit ettiği, biraz da uğraşıp düzelttiği, test ettiği ve bir sorun görünmediğiydi.... Sorun ise, hararet müşüründeki arızadan dolayı basıçlı su müşürün soket bağlantısından kabloların içinden beyne kadar ulaşmış ve tekrar beyni arıza yaptırmış. Ve beynin su aldığını tespit edip benden toplam 11.750 TL alan yetkili servis(!) , suyun nereden gelebileceğini düşünmemiş olsa gerek.

Beynin su almasından dolayı tıpkı önceki gibi pinlerin bazıları kopmuş. Usta beyindeki soket girişinin dibinden 2 tel lehimleyip takmış ve çalıştırmış. Birlikte servisi aradık, servisteki ustayla görüştük. Ben nerden bileyim müşürde problem olduğunu demeye getirdi. Arızanın giderildiğini söylemedim, beyin arızalı diyerek yeni beyin talep ettim, pek olumlu konuşmadılar.

Çıktım hemen servise gittim. Ben gidene kadar servis müdürleriyle görüşmüşler, araca müdahale ettirmeden hemen getirirsem tekrar beyin sipariş edeceklerini söylediler. Yani dediler ki getir aracı, 25 gün daha burada dursun, arızayı tespit etmeden yeni beyin verelim... Beyni söküp getireyim dedim, kabul etmediler. Cihaza bağlayıp rapor almaları gerekiyormuş. Cihazı getirin dedim, sökülebilecek bir cihaz değil dediler. Araç çalışmıyor nasıl getireyim dedim, bir şekilde getir dediler. Bilen bilir, sanayide bir servisin önünden çekiciyle araç çekilmez. Yani elim kolum bağlı kaldım. Üstelik servisteki müşteri ilişkilerinden sorumlu bayan "isteseler araç hiç servise gelmemiş diye aracı kabul de etmeyecekleri" gibi -bence- çok terbiyesizce laflar etti. Ücret iadesi vs. sormadım bile. Sinirlerime hakim olamayacağımı anlayınca vazgeçtim ve çıktım.

Daha fazla uğraşacak gücüm kalmadığı için ustayı arayıp ne gerekiyorsa yapmasını istedim. Müşür değişti, kablo tesisatı komple değişti, beyindeki arıza giderildi, 2.000 TL de oraya ödedim. Birkaç gün içinde de aracı teslim aldım.

Teslim aldıktan sonra uzun yola çıkıp tekrar test ettim, araçtaki tekleme probleminin 1 sene önceki gibi yine olduğunu gördüm. Ustayı arayıp bilgi verdim, sorunun halen beyinden olacağını, soketindeki başka pinlerin de oksitlenmiş olabileceğini söyledi. Eski beyni tamir edip sorunsuz olduğundan emin olacak ve beni tekrar çağıracak.

Biraz uzunca oldu ama şu anda en azından sorunun ne olduğu belli gibi duruyor. Umarım çözülür. Çözüldükten sonra aracı satmak zorunda kalacağım. Böyle bir dönemde zaten ekonomik sıkıntılar çeker haldeyken hem şirketimin verdiği araç desteğinden mahrum kaldım, hem toplamda 15 bin lira vermek sıfırı tüketmeme neden oldu. Türkiye'de bu durumda hakkımı arayabilecek bir kurum olup olmadığından emin değilim.

Ha bir de ekleyeyim, şimdiye kadar yapılan tüm işlemleri, beni arayan Yüce Oto'daki beyefendinin söyledikleri, halkla ilişkilerdeki bayanın da tüm söylediklerii sadece sözlü oldu. Ne aracın olası sorununun tespiti için istedikleri para, ne parça getirtememeleri hiçbir şeyi yazılı olarak veremeyeceklerini söylediler. Yazılı olarak verselerdi belki dava yoluna gidebilirdim, oradan da bir şey çıkar mıydı bilmiyorum...

Son çare olarak yurtdışı Skoda merkeziyle irtibata geçeceğim. Reklamın iyisi kötüsü olmaz diyerek şimdilik sosyal medya vs. ile de sorunu paylaşmayı düşünmüyorum.

Okuyanlara teşekkürler.





Çevrimdışı ERDAL.T

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
bazı servisler gerçekten bilgisizler bende başımdan geçen ve hala çözülemeyen sorunumdan bahsedeyim.aracım 2017 18.000 km de superb style act dsg.yıllık bakım için şubat ayında yetkili skoda servisine gittim.normal bakımlar yapıldı ekstra olarak fren hidroliği değişti.bakımdan sonraki gün arabada özellikle rölantide titreme başladı.bu titreme koltuklardan dahi hissediliyor.ayrıca araç rölantide stabil çalışmıyor fakat devir saati stabil.bu konu ile ilgili olarak 5 defa servise başvurdum her seferinde aracınızda anormal birşey yok dendi.en son gittiğimde şaka yapar gibi bu araçların çalışması böyle dediler.demekki araç bakımdan sonra huy değiştirdi.defalarca yüce ve doğuş otomotive mail attım instagram ,facebook ve messenger  üzerinden yazdım.adamalar muhatap alıp cevap vermiyorlar.tüketici hakem heyetine ve skoda çekya ya başvurdum.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 573
    • Profili Görüntüle
bazı servisler gerçekten bilgisizler bende başımdan geçen ve hala çözülemeyen sorunumdan bahsedeyim.aracım 2017 18.000 km de superb style act dsg.yıllık bakım için şubat ayında yetkili skoda servisine gittim.normal bakımlar yapıldı ekstra olarak fren hidroliği değişti.bakımdan sonraki gün arabada özellikle rölantide titreme başladı.bu titreme koltuklardan dahi hissediliyor.ayrıca araç rölantide stabil çalışmıyor fakat devir saati stabil.bu konu ile ilgili olarak 5 defa servise başvurdum her seferinde aracınızda anormal birşey yok dendi.en son gittiğimde şaka yapar gibi bu araçların çalışması böyle dediler.demekki araç bakımdan sonra huy değiştirdi.defalarca yüce ve doğuş otomotive mail attım instagram ,facebook ve messenger  üzerinden yazdım.adamalar muhatap alıp cevap vermiyorlar.tüketici hakem heyetine ve skoda çekya ya başvurdum.

Motor kulakları ve takozlarını kontrol ettirdiniz mi? Rölantide, devir dalgalanmıyorsa, genelde sebebi bu parçaların sıkıntılı oluşundandır.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 744
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar,


Okuyanlara teşekkürler.





Sana tesekkur cok guzel bilgilendirme olmus. Bu arada dava acin. Elinize belge vermeneleri onemli degil, hic bir servis vermiyor boyle pustluk islerinde. Ama odediginiz para ve fatura var sonucta oyle degilmi. Araca ne takmislar ne yapmislar hepsi cikar hakim sorgulayinca.


Çevrimdışı ERDAL.T

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
Motor kulakları ve takozlarını kontrol ettirdiniz mi? Rölantide, devir dalgalanmıyorsa, genelde sebebi bu parçaların sıkıntılı oluşundandır.
servis kontrol ettiğini söylüyor