škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü tavsiyesi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kandoroma

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
2016 prestij Superb sahibiyim. Aracimin uzerinde vartanin orjinal akusu vardi. Fakat malum fiyat konulari cok farkli ve degisken. Akude omrunu doldurdu. Simdi uzerinde malum varta nin akusu var ve uzeri degerleri 68Ah 680A EN olan bir model. İnci akunun indirimde bir akusu var 72Ah 680 A EN. Fiyat olarakta inci suan 750 TL civarlarinda. Varta ise 1200 TL.  Sizce nasil olur veya sizin tavsiye ettiginiz baska bir model varmi. Bu arada inci de start stop olarak uygun modellerde.
« Son Düzenleme: 01 Şubat 2021, 21:45:36 Gönderen: Kandoroma »


Çevrimdışı Kandoroma

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Kandoroma;659184
2016 prestij Superb sahibiyim. Aracimin uzerinde vartanin orjinal akusu vardi. Fakat malum fiyat konulari cok farkli ve degisken. Akude omrunu doldurdu. Simdi uzerinde malum varta nin akusu var ve uzeri degerleri 68Ah 680A EN olan bir model. İnci akunun indirimde bir akusu var 72Ah 680 A EN. Fiyat olarakta inci suan 750 TL civarlarinda. Varta ise 1200 TL.  Sizce nasil olur veya sizin tavsiye ettiginiz baska bir model varmi. Bu arada inci de start stop olarak uygun modellerde.

Bu akülere bakarken birde başıma AGM veEFB aküler çıktı. Bunların ikisi de Start-Stop akülermiş fakat birbirlerinden teknoloji olarak baya farkları var. Anlayan bir arkadaş varsa bizi aydınlatırsa herkes için faydası olacaktır. Neticede benim gibi 2016 model superb olanların yavaş yavaş bu dertleri ortaya çıkmaya başlayacak. :(


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Aracınızın orijinal aküsünde bir arıza yoksa (ölü hücre veya bağlantı), akünüz hala iş yapacaktır. Buna kesinlike tereddüt etmeyiniz.

Akünüzü şarj edin (veya ettirin), ve kullanmaya devam ediniz.
Aracınız kilometresi ve aylık kulanım menzili ile ilgili bilgi yazabilriseniz, Size yardımcı olacağımızdan emin olabilir siniz. Bu forumda, akü ömrü/akü şarjı/akü bakımı konusunda çok tecrübeli arkadaş var, çok bilgi birikimi var, tam doğru yerdesiniz.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Kandoroma;659187
Bu akülere bakarken birde başıma AGM veEFB aküler çıktı. Bunların ikisi de Start-Stop akülermiş fakat birbirlerinden teknoloji olarak baya farkları var. Anlayan bir arkadaş varsa bizi aydınlatırsa herkes için faydası olacaktır. Neticede benim gibi 2016 model superb olanların yavaş yavaş bu dertleri ortaya çıkmaya başlayacak. :(


Yeni nesil akülerin ömrü, en az 7 yıl ve üstü olarak öngörmekteyim, bu benim şahsi görüşümdür ve tecrübeye dayanarak yorumlanmıştır.
Akünün 12,4 Volt ve altına düşmemesi ve ara ara şarj edilmesi durumunda, ömrü uzun olacaktır.
!! DİKKAT ; Aracı her hafta 10 dakikalığına çalıştırmak, akünün şarj olmasını kesinlikle sağlamıyor. Aksine, marş anında boşalmasına ve alternatör rölantide çalışmayacağı için, akünün daha da boşalmasına sebep oluyor.



AGM - asid emdirlmiş cam elyaflı akü (kuru), ömrü uzundur, derin deşarja çok daha dayanıklıdır.


EFB - Geliştirimiş sulu akü, gelenksel sulu akülerin geliştirmiş hali. dayanıklıdır, uzun ömürlüdür.


https://www.incitas.com.tr/bilgi-merkezi/blog/efb-ve-agm-aku-arasindaki-fark-nedir


Çevrimdışı Kandoroma

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659190
Aracınızın orijinal aküsünde bir arıza yoksa (ölü hücre veya bağlantı), akünüz hala iş yapacaktır. Buna kesinlike tereddüt etmeyiniz.

Akünüzü şarj edin (veya ettirin), ve kullanmaya devam ediniz.
Aracınız kilometresi ve aylık kulanım menzili ile ilgili bilgi yazabilriseniz, Size yardımcı olacağımızdan emin olabilir siniz. Bu forumda, akü ömrü/akü şarjı/akü bakımı konusunda çok tecrübeli arkadaş var, çok bilgi birikimi var, tam doğru yerdesiniz.


Aslında esas sebepte bu yol olayı. Pandemi dolayısı ile çok fazla yol yapamadığım için akü bitti diyebiliriz. Eşimde sadece git geller için kullanıyor ve oda kısa mesafe olduğu için sarj olmadığını daha doğrusu olamadığını düşünüyorum. Bende sarj edip kullanma mantığındayım ama akücüler yanaşmıyorlar. Sebep 4 yılı aşkın bir süredir kullanıldığı için akünün ömrünü yitirdiğini ve değiştirmem gerektigini söylüyorlar. Normalde ayda en az 1500-2000 km yol gidiyordum ama şuan ayda 250-400 km yol anca gidiyorum.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Akü satmak için size değişik şeyler söylenebilir. Kimsenin günahını almak istemem, ancak yeni nesil akülerin ömrü daha uzun (kullanıldığı ısıya göre değişir). 4 yıllık akü kapasitesi düşmüştür, ancak ölmemiştir henüz. Bakımlı tutmaya devam ederseniz, sizi götürür daha.
Fırsatınız varsa (garaj veya yakın priz) düşük maliyetli bir akü şarj cihazı alın ve en az ayda bir defa ful şarj edin. Faydasını göreceksiniz, aracın çalışması değişiyor.
Aşağıdaki konuyu biraz bi okuyun ; Bu grupta aküsüne değer veren arkadaşlar toplandık. (son sayfalardan da başlayabilrsiniz okumaya)

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429
« Son Düzenleme: 02 Şubat 2021, 15:12:44 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Kandoroma;659193
Aslında esas sebepte bu yol olayı. Pandemi dolayısı ile çok fazla yol yapamadığım için akü bitti diyebiliriz. Eşimde sadece git geller için kullanıyor ve oda kısa mesafe olduğu için sarj olmadığını daha doğrusu olamadığını düşünüyorum. Bende sarj edip kullanma mantığındayım ama akücüler yanaşmıyorlar. Sebep 4 yılı aşkın bir süredir kullanıldığı için akünün ömrünü yitirdiğini ve değiştirmem gerektigini söylüyorlar. Normalde ayda en az 1500-2000 km yol gidiyordum ama şuan ayda 250-400 km yol anca gidiyorum.




Yanasmayan akücülere bir sorun bakalım yeni akü alırsanız eski akünüzü satın alıp indirim yapıyorlarmı. Bunu yapıyorsa bitmiş bir aküyü işe yaramaz bir aküyü niye alıyor...
Olay şu: şayet ben uğraşamam arkadaş akü beni yolda bırakmasın. Esimi de ugrastırmasın, sarjla, bakımla, ölçmeyle düzenli kontrolle ugraşamam diyorsanız, değiştirin.
İstanbulda olsan akucunun verdiği iskontoyu ben verir akünü alırdım :D .
Yok ben bakarım arkadas bir akü sarj cıhazı alır duzenlı sarj ederim akü gercekten geberene kadar sömürürüm diyorsan. Degistirme orta şeker bır akü sarj cihazı al derim.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Kandoroma;659187
Bu akülere bakarken birde başıma AGM veEFB aküler çıktı. Bunların ikisi de Start-Stop akülermiş fakat birbirlerinden teknoloji olarak baya farkları var. Anlayan bir arkadaş varsa bizi aydınlatırsa herkes için faydası olacaktır. Neticede benim gibi 2016 model superb olanların yavaş yavaş bu dertleri ortaya çıkmaya başlayacak. :(


EFB akü start stopa uygun tek yönlü akıma izin veren akülerdir. Superb gibi fren enerjisi geri kazanımı olan araçlarda çok uzun ömürlü olmaz.
AGM akü fren enerjisi geri kazanımı ve S/S olan araçlara uygundur. Çünkü bu tür araçlarda akü tam şarj olduğunda şarj dinamosu devre dışı kalıp yakıt tasarrufu sağlar. Akü belli bir seviyenin altına düştüğünde dinamo yeniden çalışır. Bu döngü derin deşarjı beraberinde getirir ve AGM aküler derin deşarja uygundur. Bu durumda EFB aküler ömürlerini çok çabuk doldurur. Ayrıca AGM veya EFB+ aküler iki yönlü akımı destekler yani akü dolup şarj dinamosu durduğunda hem araç aküden elektrik çeker hemde frene bastıkça şarj olur.
Superb orijinalinde EFB+ akülerle gelir (çift yönlü akımı destekleyen EFB teknolojili aküdür) fakat bu aküler VW için özel üretilir, piyasada bulunmaz. Mecburen AGM akü alacaksınız.
EFB+ akülerin erken dönemde bozulması çok sık karşılaşılıyor. Şahsen ben EFB teknolojisine çift yönlü akımı desteklemesi için çip yerleştirilmiş bu akülerin derin deşarj yada çip arızası yüzünden bozulduğunu düşünüyorum.


Çevrimdışı Kandoroma

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Herkese çok teşekkür ederim. Akumle biraz fazla ilgilenerek bu seneyide cikaracagimi dusunuyorum. Nitekim eger akum gercekten cok kotu durumda olsaydi start stop devreye girmezdi ve benim arabam 2-3 uzun yoldan sonra aku sıkıntısı kayboldu gibi ama tabi havalarda biraz duzeldigi icin diye dusunuyorum. Bakalim zaman gosterecek ama sunu anladim 70-72 ah lik bir Agm aku alacagim. İnsallah sene sonu gelir o alim isini seneye yaparim artık


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Kandoroma;659271
Herkese çok teşekkür ederim. Akumle biraz fazla ilgilenerek bu seneyide cikaracagimi dusunuyorum. Nitekim eger akum gercekten cok kotu durumda olsaydi start stop devreye girmezdi ve benim arabam 2-3 uzun yoldan sonra aku sıkıntısı kayboldu gibi ama tabi havalarda biraz duzeldigi icin diye dusunuyorum. Bakalim zaman gosterecek ama sunu anladim 70-72 ah lik bir Agm aku alacagim. İnsallah sene sonu gelir o alim isini seneye yaparim artık

Kemal bey, tez zamanda bir şarj aleti alın ve
Akünüzü şarj ederseniz sizi daha 2-3 yıl götürür. Tabii olağan farklı bir arıza çıkarmazsa.
Yine de siz bilirsiniz. Para sizin, karar sizin.


Çevrimdışı musti35

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 44
    • Profili Görüntüle
Akü satmak için size değişik şeyler söylenebilir. Kimsenin günahını almak istemem, ancak yeni nesil akülerin ömrü daha uzun (kullanıldığı ısıya göre değişir). 4 yıllık akü kapasitesi düşmüştür, ancak ölmemiştir henüz. Bakımlı tutmaya devam ederseniz, sizi götürür daha.
Fırsatınız varsa (garaj veya yakın priz) düşük maliyetli bir akü şarj cihazı alın ve en az ayda bir defa ful şarj edin. Faydasını göreceksiniz, aracın çalışması değişiyor.
Aşağıdaki konuyu biraz bi okuyun ; Bu grupta aküsüne değer veren arkadaşlar toplandık. (son sayfalardan da başlayabilrsiniz okumaya)

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429
Hocam uygun fiyatlı ama üzmeyecek akü şarj cihazı öneriniz var mıdır?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Hocam uygun fiyatlı ama üzmeyecek akü şarj cihazı öneriniz var mıdır?
Ben 4 yıldır Black Decker BDV090 modelini kullanıyorum ve memnunum.
https://www.trendyol.com/black-decker/bdv090-aku-bakim-sarj-cihazi-100-amper-6volt-12volt-p-4476120

Ben alırken, çakmaklık giriş ucu kutudan çıkıyordu. Oldukça pratik oluyor, bagajdaki çakmaklık soketine takıyorum ve ordan şarj ediyorum, kaput açmaya gerek kalmıyor.



Çevrimdışı musti35

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 44
    • Profili Görüntüle
Ben 4 yıldır Black Decker BDV090 modelini kullanıyorum ve memnunum.
https://www.trendyol.com/black-decker/bdv090-aku-bakim-sarj-cihazi-100-amper-6volt-12volt-p-4476120

Ben alırken, çakmaklık giriş ucu kutudan çıkıyordu. Oldukça pratik oluyor, bagajdaki çakmaklık soketine takıyorum ve ordan şarj ediyorum, kaput açmaya gerek kalmıyor.

Çok sağolun hocam
Arabayı eve yanaştırıp doldurabiliriz o zaman.
Kaç saat sürüyor şarj etme?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Çok sağolun hocam
Arabayı eve yanaştırıp doldurabiliriz o zaman.
Kaç saat sürüyor şarj etme?
Bir çok cihaz gibi bu cihaz da damlama şarj yapıyor, yani yavaş dolduruyor. Akünün durumuna bağlı. Akünüz çok uzun süre şarj edilmediyse, 20 saati bulabilir.
Bir ay boyunca sürmediğim aracımın, 7 Yıllık eski aküsünü 20 saat kadar şarjda etmiştim, hala devam ediyordu.
Aracınız ne kadar sürüyorsunuz? Ve ne kadar marşa basılıyor? Bu bilgilere göre akünüzün durumu az çok anlaşılır.
Aşağıdkai konuyu biraz okuyun. Güzel bilgiler ve deneyimler var.
https://www.skodaturkey.com/index.php?topic=41429.0


Çevrimdışı Omer Yildiizz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Bir çok cihaz gibi bu cihaz da damlama şarj yapıyor, yani yavaş dolduruyor. Akünün durumuna bağlı. Akünüz çok uzun süre şarj edilmediyse, 20 saati bulabilir.
Bir ay boyunca sürmediğim aracımın, 7 Yıllık eski aküsünü 20 saat kadar şarjda etmiştim, hala devam ediyordu.
Aracınız ne kadar sürüyorsunuz? Ve ne kadar marşa basılıyor? Bu bilgilere göre akünüzün durumu az çok anlaşılır.
Aşağıdkai konuyu biraz okuyun. Güzel bilgiler ve deneyimler var.
https://www.skodaturkey.com/index.php?topic=41429.0
Çok teşekkür ederim, bu makaleyi okumak çok ilginç.