fabrikaların bacalarını, madenlerin atıklarını, hes için, altın madeneri için katledilen agaçları, kullanılan siyanürleri, mermer kesen ocakların atıklarını daha sayamayacağım pek çok şeyi düşünsünler önce. Yollardaki onca kamyonlar da zaten JP8 le çalışıyordu.
Maksat cevre değil bir emisyon kurallı getirdiler ha bire de oynuyorlar. dizel teknolojısını gelistirmek zor ve artık yapamıyorlar ve cok maliyetlı oluyor o yuzden dizele bütce ayırmıyorlar ayrıca dizel arac uretmemek skodanın ne haddine ki?!
Skoda sanki motor mu üretiyor, montaj fabrikası. VW satın aldıgından beri tüm kararları elbetteki VW veriyor. Motor verilmeyecek sana dediyse onlar da uretmicez demislerdir.
VW en son kendisi verir. sonra o da cıkar herhalde.
Eskiden benzinli motorla dizel arasında 3-5 bin lira anca fark olurdu. Bu fark zamanla acıldıkca açıldı. Simdi dizelle benzinli arasındaki fark 20.000 TL leri buluyor.
Bu fark yaklasik 80 ila 100 bin kilometrede kendini amorti ediyor.
Avrupada çoğu insan zaten 100 bin yapmadan aracını değiştiriyor.
Bir zamanlar bizde de 100000 yapmadan değistiriyorduk.
Simdi ben 2017 dizel DSG optimal octaviami 0 2. el olarak 16km de dodtan 107 bin TL ye aldım. şu an 21.000 km yaptı sadece
Simdi aynı araçın 0 km'si olsa 300.000 TL
Aracı satsam 200 250 bin arasında bisey eder sanırım. 0 km arac almak için bir araç parası daha vermek gerek gerek eskiye nazaran.
Bu arada 3 senede 50 bin 100 bin tl de biriktirebilmiş değilim araba alayım.
bu ne arkadaş.....