škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Lastik seçimi hakkında

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mesut929

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Arcım Fabia 2008 1.4 tdi sedan Depo kapağında 165 ve 185 yazıyor,  r 14 için ben 175/65/14 taktırdım da araç için uygun mudur bana biraz küçük gibi geldi acaba yanlış mı yaptım lastiklerde biraz ıslak zeminde sağa sola kayıyor gibi oluyor şerit değişimlerimde ani olunca yeni lastik olmasından dolayı mıdır acaba
« Son Düzenleme: 26 Ağustos 2020, 21:28:53 Gönderen: Mesut929 »


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Kendiniz değişim yüzdesini hesaplayabilirsiniz: https://kolayoto.com/pages/lastik-uzmani-lastik-olcusu-hesaplama-html

Orijinal ölçü 185/60R14
Yanak kalınlığı 111mm

Sizin taktığınız 175/65R14
Yanak kalınlığı 113,75mm

%0.94 fark çıkıyor. Önemli bir fark değil, muadil lastik diyebiliriz. Kayma (aquaplaning) lastiğin yapısıyla alakalı olabilen bir durum. Lastik etiketinde, yağışlı hava için hangi dereceyi aldıysa, ona göre sonuç alırsınız. A etiketliyse en iyi sonucu almanız lazım. Yeni lastikler biraz aşındıkça daha iyi sonuç verebilir. 10mm daha dar lastik elbet tutunmayı etkiler ama bahsettiğiniz kadar kötü sonuç olamaz.
« Son Düzenleme: 27 Ağustos 2020, 00:56:11 Gönderen: octa »


Çevrimdışı Mesut929

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;657483
Kendiniz değişim yüzdesini hesaplayabilirsiniz: https://kolayoto.com/pages/lastik-uzmani-lastik-olcusu-hesaplama-html

Orijinal ölçü 185/60R14
Yanak kalınlığı 111mm

Sizin taktığınız 175/65R14
Yanak kalınlığı 113,75mm

%0.94 fark çıkıyor. Önemli bir fark değil, muadil lastik diyebiliriz. Kayma (aquaplaning) lastiğin yapısıyla alakalı olabilen bir durum. Lastik etiketinde, yağışlı hava için hangi dereceyi aldıysa, ona göre sonuç alırsınız. A etiketliyse en iyi sonucu almanız lazım. Yeni lastikler biraz aşındıkça daha iyi sonuç verebilir. 10mm daha dar lastik elbet tutunmayı etkiler ama bahsettiğiniz kadar kötü sonuç olamaz.


İçimi rahatlattınız hocam çok çok teşekkür ederim bugün bi arkadaş çok kötü yapmışsın falan deyince sormak istedim ben 185 takacaktım lastikcde olamyınca ısrarla bunu tak bana dua et dedi tekrar çok sağolun


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mesut929;657484
İçimi rahatlattınız hocam çok çok teşekkür ederim bugün bi arkadaş çok kötü yapmışsın falan deyince sormak istedim ben 185 takacaktım lastikcde olamyınca ısrarla bunu tak bana dua et dedi tekrar çok sağolun
175 taban ile
+tüketiminiz azalır
+ıslak zeminde cm²' ye düşecek basınç artacağı için tutunma biraz daha iyi olur
+daha az sürtünen yüzey sebebiyle lastik sesi biraz azalır
+yanak yüksekliği az da olsa arttığı için kullanım daha konforlu olacaktır



-kuru asfaltta fren mesafeniz bir miktar uzar.
-daralan taban nedeniyle virajlarda yol tutuş az da olsa kötüleşir


Sizin ıslak zeminde denemenizde kaymasının sebebi ise, lastiğin çok yeni olması ve kalıptan çıkmasını kolaylaştırmak için kullanılan kimyasalın hâlâ lastiğin üzerinde olmasıdır. Yaklaşık 200-300km sonra tutunması daha da iyi olacak. Naçizane 200-300km kadar dikkatli kullanmanız.


Kazasız belasız İnşaallah.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Mesut929

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;657504
175 taban ile
+tüketiminiz azalır
+ıslak zeminde cm²' ye düşecek basınç artacağı için tutunma biraz daha iyi olur
+daha az sürtünen yüzey sebebiyle lastik sesi biraz azalır
+yanak yüksekliği az da olsa arttığı için kullanım daha konforlu olacaktır



-kuru asfaltta fren mesafeniz bir miktar uzar.
-daralan taban nedeniyle virajlarda yol tutuş az da olsa kötüleşir


Sizin ıslak zeminde denemenizde kaymasının sebebi ise, lastiğin çok yeni olması ve kalıptan çıkmasını kolaylaştırmak için kullanılan kimyasalın hâlâ lastiğin üzerinde olmasıdır. Yaklaşık 200-300km sonra tutunması daha da iyi olacak. Naçizane 200-300km kadar dikkatli kullanmanız.


Kazasız belasız İnşaallah.


Allah razı olsun çok sağolun

Sayenizde baya bilgilendim çok teşekkür ederim güzel anlatımınız için